Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Cool

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      Cool
      Zo cool is 't lang niet. Dit kan beter beschreven worden als gekkenwerk, maandag gaat 'ie omhoog, woensdag omlaag; weliswaar minder maarja. See the point in that...

Trouwens die berichten van voordeligtanken.be zijn eigenlijk nietszeggend gezien er niet bijstaat of de prijs nu eigenlijk omhoog of omlaag gaat...
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Op maandag 1 oktober worden diesel en benzine duurder. Deze prijsstijgingen zijn volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende prijsnoteringen van de olieproducten op de internationale markten.
        * Voor diesel betaalt men vanaf maandag maximum 1,150 €/liter (een stijging van 0,011 €/l);
        * Voor benzine 95RON betaalt men vanaf maandag maximum 1,431 €/liter (een stijging van 0,046 €/l);
        * Voor benzine 98RON betaalt men vanaf maandag maximum 1,442 €/liter (een stijging van 0,046 €/l).

EDITe forse stijging van de benzineprijs is vooral het gevolg van een accijnsverhoging, zo luidt het bij de Petroleumfederatie. De bedoeling is, net als bij diesel, het mengen van bio-ethanol met benzine aan te moedigen. Ook de duurdere diesel is het gevolg van meer accijnzen.
        Ik vind toch wel vreemd wat ze op de radio daarstraks vertelden, de accijnzen worden verhoogd om het gebruikt van biobrandstoffen te promoten!
        De reden dat ze de prijzen van de brandstoffen verhogen is omdat er gemengd word met biobrandstof, het lijkt mij logischer dat, om iets aan te moedigen, de prijzen juist zouden VERLAAGD worden!!!!!!!!!!!

Benzine- & dieselrijders worden dik in de zeik genomen door de regering. Normaal gezien werd er vanaf afgelopen vrijdag bio-spul toegevoegd aan de normale brandstoffen en daarvoor werd een prijsverhoging doorgevoerd.

Dat bio-spul zit er nog niet in maar de prijs is wel gestegen. Kassa kassa in brussel.

En op die manier gaan we stillaan richting € 1.50 euro als standaardprijs voor 'n litertje benzine.

Lang leve LPG. Enkel nog hopen op de afschaffing van die extra taks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
          Bestaat er ergens een site waar je de dieselprijzen week na week of maand na maand kan raadplegen tot bvb 5 jaar terug?
          Op de site van brandstofprijzen.be kunt ge dat vinden voor alle brandstoffen!
          Comparez et faites des économies sur vos achats de mazout, pellets, essence, diesel, Super, CNG et électricité
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Vandaag diesel getankt aan € 1.019, dat was lang geleden dat ik nog boven de € 1/L getankt heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
              Zo cool is 't lang niet. Dit kan beter beschreven worden als gekkenwerk, maandag gaat 'ie omhoog, woensdag omlaag; weliswaar minder maarja. See the point in that...

Trouwens die berichten van voordeligtanken.be zijn eigenlijk nietszeggend gezien er niet bijstaat of de prijs nu eigenlijk omhoog of omlaag gaat...
              staat er toch wel bij?!

DIESEL: 1,130 �/L (- 0,02 �/L)
              EUROSUPER 95 : 1,407 �/L (- 0,024 �/L)
              SUPERPLUS 98 : 1,426 �/L (- 0,016 �/L)

Comment

Daarnet 98 gaan tanken 1,40 €

Comment

Op de site van brandstofprijzen.be kunt ge dat vinden voor alle brandstoffen!
                  http://www.brandstofprijzen.be/maxprijs.htm
                  Mercikes

Effe zitte kijken in de prijzen... Wat wel raar is, op 7-10-2005 oftewel 2 jaar geleden stond de diesel aan 1.15 volgens de site. Dus eigenlijk tanken we nu aan de prijs die hij 2 jaar geleden ook stond (effe terzijde dat hij in 2005 enorm gestegen is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                    Mercikes

Effe zitte kijken in de prijzen... Wat wel raar is, op 7-10-2005 oftewel 2 jaar geleden stond de diesel aan 1.15 volgens de site. Dus eigenlijk tanken we nu aan de prijs die hij 2 jaar geleden ook stond (effe terzijde dat hij in 2005 enorm gestegen is)
                    In 2005 was dat een piekprijs, vandaag is dat een normale prijs. Een jaar eerder, 2004 tankte ik volgens m'n routefiche nog makkelijk aan 0,79 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                      staat er toch wel bij?!
                      Deju, met al die vraagtekens over die minnetjes gekeken

Hoe dan ook ik vond de mailings van brandstofprijzen.be duidelijker!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        Deju, met al die vraagtekens over die minnetjes gekeken

Hoe dan ook ik vond de mailings van brandstofprijzen.be duidelijker!
                        Die zijn er ook nog steeds hoor.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Die zijn er ook nog steeds hoor.
                          Da's waar. Ik ben geabonneerd op de beide

Voordelig tanken heeft trouwens een jaar geleden een bod uitgebracht op brandstofprijzen, maar toen was er nog geen sprake van het van de hand te doen...

Comment

(Belga) LPG motorbrandstof wordt duurder vanaf donderdag en kost dan maximum 0,5660 euro/l (+0,0210).

Deze prijsstijging is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                              (Belga) LPG motorbrandstof wordt duurder vanaf donderdag en kost dan maximum 0,5660 euro/l (+0,0210).

Deze prijsstijging is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
                              Ach, net alsof die officiële stijging veel effect heeft op de lpg-prijs die je aan de pomp betaalt. (buiten snelwegpompen)

Je moet bij wijze van spreken al moeite doen om een pomp te vinden waar je meer dan 50 eurocent betaalt.

Even een kleine rekenoefening (cijfers van brandstofprijzen.be):
                              De goedkoopste 98 vind je voor 90,11% van de maximumprijs
                              goedkoopste 95 voor 88,56%
                              goedkoopste diesel voor 84,96%
                              goedkoopste LPG voor 78,72%.

Met andere woorden, er zijn nog pompen in Vlaanderen waar je minder dan 43 eurocent voor een liter LPG betaalt.
                              A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                Ach, net alsof die officiële stijging veel effect heeft op de lpg-prijs die je aan de pomp betaalt. (buiten snelwegpompen)

Je moet bij wijze van spreken al moeite doen om een pomp te vinden waar je meer dan 50 eurocent betaalt.

Met andere woorden, er zijn nog pompen in Vlaanderen waar je voor minder dan 43 eurocent voor een liter LPG betaalt.
                                En dan nog he. Ik rij nog steeds liever 100km met 8 liter LPG dan met 7 liter naft.
                                Puur financieel gezien heb ik de afgelopen 17 jaar nog geen betere autogeralteerde investering gedaan dan eentje op LPG te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten

Met andere woorden, er zijn nog pompen in Vlaanderen waar je minder dan 43 eurocent voor een liter LPG betaalt.
                                  Bij onze pompen hier in de buurt hebben die stijgingen wél effect hoor

De goedkoopste in de buurt momenteel 0.454, dus vermoedelijk zal dat donderdag een hoge (voor LPG) 0.474 worden.

Nog wel een stuk onder het wettelijke maximum, maar toch.

Comment

(Belga) Vanaf dinsdag 16 oktober wordt benzine duurder. Superbenzine 95 RON 10PPM kost dan maximum 1,4210 euro/l (+0,0140), Super 98 RON 10PPM kost 1,4380 euro/l (+0,0120), Super 95 RON 50PPM EUR/L kost 1,4210 euro/l (+0,0140) en Super 98 RON 50PPM kost 1,4560 euro/l (+0,0110).

Deze prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
                                    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

amai bijna anderhalve euro voor een literke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                        (Belga) Vanaf dinsdag 16 oktober wordt benzine duurder. Superbenzine 95 RON 10PPM kost dan maximum 1,4210 euro/l (+0,0140), Super 98 RON 10PPM kost 1,4380 euro/l (+0,0120), Super 95 RON 50PPM EUR/L kost 1,4210 euro/l (+0,0140) en Super 98 RON 50PPM kost 1,4560 euro/l (+0,0110).

Deze prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                                        amai bijna anderhalve euro voor een literke
                                        Inderdaad. En dan moet je weten dat de prijs voor 'n vat ruwe olie momenteel aan het pieken is, meer dan 80 dollar voor 'n vat, maar wij nog steeds beschermt worden door de enorm sterke euro.

Eens de dollar weer gaat stijgen of de euro zakken gaan we pas een grote stijging zien. Omgerekend kan er dan nog makkelijk is 15 a 20 cent/liter naft bijkomen.

OPEC die invloed verliest of aanwending van alternatieve bronnen lijken allemaal niet veel uit te halen. De prijzen blijven maar stijgen.

'k Weet trouwens niet of het hier nog ergens staat maar meer dan een jaar geleden postte ik hier 'es een artikeltje uit 't Nederlands Handelsblad waarin een Nederlands professor consumentenprijzen voor benzine van meer dan anderhalve euro aankondigde. Toen schommelde de prijs rond 1.20 euro en iedereen verklaarde hem zot. Vandaag zijn we zover en zo zot was hij dus niet.
                                        Diesel trouwens ook richting 1.25 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Diesel trouwens ook richting 1.25 euro.
                                          Nu een alleszeggend liedje gezongen door marco borsato en backing-vocals van de douane.

Rood is al lang het rood niet meer
                                          Het rood van rode rozen
                                          De kleur van liefde van weleer
                                          Lijkt door de haat gekozen
                                          Dat mooie rood was ooit van mij
                                          De kleur van passie en van wijn
                                          Ik wil haar terug die mooie tijd
                                          Maar zij lijkt lang gevlogen
                                          En alle beelden op TV
                                          Van bloed en oorlog om ons heen
                                          Werken daar ook niet echt aan mee

Dus ik neem ik heel bewust het besluit
                                          De krant leg ik weg en de TV gaat uit

Vandaag is rood
                                          De kleur van jouw lippen
                                          Vandaag is rood
                                          Wat rood hoort te zijn
                                          Vandaag is,
                                          rood van rood wit blauw
                                          Van heel mijn hart voor jou
                                          'k Schreeuw van de roodbedekte daken
                                          dat ik van je hou
                                          Vandaag is rood gewoon weer
                                          liefde tussen jou en mij

Ik loop de deur door en naar
                                          buiten waar de zon begint te
                                          schijnen
                                          Laat alles achter, ik kijk
                                          voor uit en met mijn laatste
                                          rooie cent
                                          Koop ik een veel te grote
                                          bos met 150 rode rozen
                                          Een voor elk jaar waarvan ik hoop
                                          dat jij nog bij me bent

Vandaag is rood
                                          De kleur van jouw lippen
                                          Vandaag is rood
                                          Wat rood hoort te zijn
                                          Vandaag is, rood van rood wit blauw
                                          dat ik van je hou
                                          liefde tussen jou en mij

Nu sta je hier zo voor me
                                          De rode avondzon streelt jouw gezicht
                                          Je bent een wonder voor me
                                          Denk ik terwijl een doorn mijn vinger prikt
                                          Rood is mijn bloed dat valt op de grond
                                          En even lijk ik verloren
                                          Maar jij brengt mijn vingers naar je mond
                                          En je kust ze
                                          en ik weet

Vandaag is rood
                                          De kleur van jouw lippen
                                          Vandaag is rood
                                          Wat rood hoort te zijn
                                          Vandaag is, rood van rood wit blauw
                                          dat ik van je hou
                                          liefde tussen jou en mij

Vandaag is rood
                                          Gooi de loper uit en drink een goed glas wijn
                                          Pluk de dag, want het kan
                                          zometeen de laatste zijn
                                          liefde tussen jou en mij
                                          Vandaag staat rood weer voor de
                                          liefde tussen jou en mij
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X