Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De vraag is dan wel of de automobilist en de transportsector moeten opdraaien voor de manke begroting en de crisis...
Is dat niet altijd zo geweest. Feit is dat de mensen nu minder wakker liggen van de te hoge brandstofprijs aangezien het een stuk minder is dan een half jaar geleden ook al loopt de staat nu procentueel met meer geld weg per liter.
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,220 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,236 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men vanaf zaterdag maximum 0,9820 €/l (een DALING van 0,007 €/l)
* Voor LPG betaalt men maximum 0,497 €/l (onveranderd)
Ten eerste verliezen velen hun werk, voor die mensen houdt het autorijden helemaal op.
En 't is nog maar 't begin merk ik. De laatste weken heel wat telefoontjes gekregen van aannemers die werkelijk smeken om werk. Ofwel is hun orderboekje gewoon leeg ofwel hadden ze voor 2009 nog 'n vrij goed vooruitzicht maar zijn projecten op de lange baan geschoven omwille van financieringsproblemen en komen ze in 'n zwart gat terecht.
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,220 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,236 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men vanaf zaterdag maximum 0,961 €/l (een DALING van 0,021 €/l)
De naft zal ook wel volgend zeker, nu ja, voor mij hoeft het niet, heb net getankt.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
En 't is nog maar 't begin merk ik. De laatste weken heel wat telefoontjes gekregen van aannemers die werkelijk smeken om werk. Ofwel is hun orderboekje gewoon leeg ofwel hadden ze voor 2009 nog 'n vrij goed vooruitzicht maar zijn projecten op de lange baan geschoven omwille van financieringsproblemen en komen ze in 'n zwart gat terecht.
't Gaan harde tijden worden, ook voor bedienden!
De overgrote meerderheid van het volk is zich niet bewust van wat er nog te wachten staat en denken dat we het ergste reeds achter de rug hebben. Enkelingen gebruiken wel hun verstand en denken verder dan hun neus lang is.
Het zal pas echt goed doordringen als de massa-ontslagen op gang komen in de 2de helft van dit jaar tot in 2011. Dan gaan we dingen meemaken en zien die niet fraai zullen zijn.
Probleem is dat de meesten hier veel te hoog vliegen ( voor alles en nog wat lenen en nooit meer tevreden met niks) en dus ook laag zullen vallen. Nooit eerder zoveel dikkenekken en blaaskaken geweten als tijdens de voorbije 10 jaar, het duurste was nooit goed genoeg en dit enkel om de buren en familie te proberen overtreffen.
Die gaan nu eindelijk terug met de voetjes op de grond terechtkomen en dat is meer dan een goede zaak.
Niemand weet wat er ons echt te wachten staat( gelukkig maar) maar dat het eerst nog veel erger wordt dan nu staat buiten kijf.
De overgrote meerderheid van het volk is zich niet bewust van wat er nog te wachten staat en denken dat we het ergste reeds achter de rug hebben. Enkelingen gebruiken wel hun verstand en denken verder dan hun neus lang is.
Het zal pas echt goed doordringen als de massa-ontslagen op gang komen in de 2de helft van dit jaar tot in 2011. Dan gaan we dingen meemaken en zien die niet fraai zullen zijn.
Probleem is dat de meesten hier veel te hoog vliegen ( voor alles en nog wat lenen en nooit meer tevreden met niks) en dus ook laag zullen vallen. Nooit eerder zoveel dikkenekken en blaaskaken geweten als tijdens de voorbije 10 jaar, het duurste was nooit goed genoeg en dit enkel om de buren en familie te proberen overtreffen.
Die gaan nu eindelijk terug met de voetjes op de grond terechtkomen en dat is meer dan een goede zaak.
Niemand weet wat er ons echt te wachten staat( gelukkig maar) maar dat het eerst nog veel erger wordt dan nu staat buiten kijf.
Tja, het is wel een feit dat veel mensen hier naar Amerikaanse toestanden gaan en voor alles lenen. Noem mij ouderwets, maar ik vind nog steeds dat als je het niet kan betalen, je het niet moet kopen (behalve een huis natuurlijk.)
Er zijn genoeg mensen die zich zo in de problemen werken. Ze lenen om een auto te kopen, een LCD, wasmachine, computer,... op afbetaling en als ze hun loon gestort krijgen en ze betalen hun rekeningen schiet er al bijna niets meer over. Maar ze rijden dan wel met een dikke auto
Tja, het is wel een feit dat veel mensen hier naar Amerikaanse toestanden gaan en voor alles lenen. Noem mij ouderwets, maar ik vind nog steeds dat als je het niet kan betalen, je het niet moet kopen (behalve een huis natuurlijk.)
Waarom is dat natuurlijk? Waarom is het moreel aanvaard om te lenen voor een huis en niet voor iets anders? Een huis is niet noodzalijk waardevaster dan een auto (kijk naar de woningmarkt in de us)
Er zijn genoeg mensen die zich zo in de problemen werken. Ze lenen om een auto te kopen, een LCD, wasmachine, computer,... op afbetaling en als ze hun loon gestort krijgen en ze betalen hun rekeningen schiet er al bijna niets meer over. Maar ze rijden dan wel met een dikke auto
Andersom ook; mensen die heel hun leven sparen om toch maar niet te lenen, als ze dan eindelijk genoeg geld hebben is hun spaarboek leeg en zijn ze niet voorbereid op onvoorziene omstandigheden. Hadden ze geleend was er geen probleem geweest.
Het zijn beide extreme voorbeelden uiteraard maar het is gewoon kwestie van de gulden middenweg te zoeken.
Waarom is dat natuurlijk? Waarom is het moreel aanvaard om te lenen voor een huis en niet voor iets anders? Een huis is niet noodzalijk waardevaster dan een auto (kijk naar de woningmarkt in de us)
De Amerikaanse vastgoedmarkt is dan ook een extreem geval dat hier niet snel zal voorvallen. In de meeste gevallen stijgt een huis in waarde, als je een beetje met verstand koopt. Er is daarentegen bijna geen grotere verliespost dan een auto.
Andersom ook; mensen die heel hun leven sparen om toch maar niet te lenen, als ze dan eindelijk genoeg geld hebben is hun spaarboek leeg en zijn ze niet voorbereid op onvoorziene omstandigheden. Hadden ze geleend was er geen probleem geweest.
Het zijn beide extreme voorbeelden uiteraard maar het is gewoon kwestie van de gulden middenweg te zoeken.
Dat is inderdaad ook niet slim nee. Kijk, ik heb niets tegen lenen op zich, als er een waarborg tegenover staat. Zo kan je bijvoorbeeld een hoger rendement halen door je geld in andere dingen te beleggen dan dat je interest betaald op je geleend geld en het kan dan ook nog eens fiscaal voordelig zijn om een lening te hebben.
Maar in veel gevallen is het nog altijd zo dat mensen lenen omdat ze iets simpelweg niet kunnen permitteren, en dan ben je IMHO niet goed bezig.
zelfs zonder eigen lening heeft de modale belg meer schulden als de amerikaan (staatsschuld)
Onze staatsschuld is wel voornamelijk schuld aan de eigen bevolking, dus in die zin klopt uw uitleg niet echt. Ik heb hier bv nog staatsobligaties liggen dus die staatsschuld brengt mij eigenlijk enkel voordelen.
Onze staatsschuld is wel voornamelijk schuld aan de eigen bevolking, dus in die zin klopt uw uitleg niet echt. Ik heb hier bv nog staatsobligaties liggen dus die staatsschuld brengt mij eigenlijk enkel voordelen.
Yep, het is ook verboden door de EU om de leningen aan te gaan in het buitenland. Het is dus min of meer een broekzak-vestzak operatie.
Op dinsdag 24 februari wordt Super 95 & Super 98+ goedkoper!
* Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,204 €/l (een DALING van 0,016 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,230 €/l (een DALING van 0,006 €/l)
* Voor Diesel betaalt men maximum 0,961 €/l (onveranderd)
Bron: brandstofprijzen.be
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment