Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als 26jarige zal het wel een beperkt pakketje aandelen geweest zijn zeker? (zonder iemand zijn rekening te maken)er zijn er anderen die een pak meer kwijt zijn.
    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
      als 26jarige zal het wel een beperkt pakketje aandelen geweest zijn zeker? (zonder iemand zijn rekening te maken)er zijn er anderen die een pak meer kwijt zijn.
      Sowieso, ook al had hij een serieus bedrag te beleggen, het zou wel heel dom zijn om alles in één aandeel te steken. Ik heb ook genoeg verhalen gehoord van mensen die alles in Fortis gestoken hadden, omdat dat toch niet mis kon gaan, maar slim kan je dat toch niet noemen imho.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Als de economie zich herstelt dan stijgen de olieprijzen wel want dan is er meer vraag. Dat weet het kleinste kind. De laatste stijgingen waren idd niet volledig daar aan te wijten, had meer te maken met de oorlog in Palestina en de gasperikelen in Rusland.
        Tegenwoordig hebben de olieprijzen niet veel meer te maken met vraag en aanbod hoor.

Comment

als 26jarige zal het wel een beperkt pakketje aandelen geweest zijn zeker? (zonder iemand zijn rekening te maken)er zijn er anderen die een pak meer kwijt zijn.
          Is vanaf mijn kinderrekening begonnen en jaaren opgebouwd. Maar het is gediversifieerd hoor. Het was immers wel het typische goedehuisvaderaandeel met veel dividend. Heel veel mensen hebben dat nog uit de tijd van de Generale. Geloof me vrij dat veel van de burgerij nu een serieus pak kwijt is daardoor. Zij waren degene die allemaal Generale hadden en bijhielden.

Ik zette me altijd af tegen diversifiëren, alhoewel ik het ook steeds heb gedaan. Nu zet ik me daar niet meer zo tegen af

Comment

• Trouwens ik ken directeurs van plaatselijke fortiskantoren. Weet je dat er veel van die directeurs nog veel hadden gestoken in fortisaandelen omdat zij het ook niet zagen aankomen!

Ik ken er één die bij de hoofdzetel werkte en die op pensioen is gegaan dit voorjaar en zijn bonussen nog allemaal heeft laten uitbetalen in fortisaandelen.

Maar ja, wat Leterme en de regering gedaan heeft is echt wel de mensen in het zak zetten. Toch is dat een andere discussie die ik hier niet ga voeren, maar ik wacht op het verdere nieuws hiervan in de media!

En al die niet beleggers die om fiscale redenen aan pensioensparen doen en nu tegen hun pensioenleeftijd aanlopen, zijn ook gezien hoor Ik zou dat nog niet opnemen als ik van hen was!

Maar één tip : in deze donkere tijden wordt altijd de grondslag van nieuwe rijkdom gelegd. Kwaliteitsaandelen die nu spotgoedkoop staan als je een paar jaar kan wachten. Wie nu zaait, zal later oogsten. Wel steeds goed uit je doppen kijken!

Comment

• DIESEL wordt morgen goedkoper (10/01/2009)
              Dit zijn de nieuwe prijzen:
              DIESEL: € 0,988/L (- € 0,017/L)
              EUROSUPER 95: € 1,178/L
              EUROSUPER 98: € 1,192/L
              LPG: € 0,446/L

Comment

• Nieuw tankstation belooft laagste prijzen

Nieuw tankstation belooft laagste prijzen

'Pomp van het volk' gaat Ryanair-principe toepassen

AALST - Een nieuwe keten van tankstations belooft de laagste prijzen. 'De Pomp van het Volk' heeft vorige week in Aalst zijn eerste filiaal geopend en zal dit jaar nog tien andere onbemande tankstations oprichten in Vlaanderen. Die gaan ongetwijfeld de markt van de brandstoffen door elkaar schudden.
                Het bedrijf garandeert niet enkel de laagste prijzen, maar keert op het einde van het jaar zijn winst uit de verkoop van brandstoffen ook uit aan klanten.

'Wij hanteren het Ryanair-principe: het grootste deel van onze winst komt uit reclame op de tankstations en de drank- en snoepautomaten', zegt directeur Pieter Poissonnier. De opbrengst uit de verkoop van brandstoffen vloeit terug naar de vaste klanten. Wie wil delen in de winst, moet zich registreren op de website van het bedrijf. Elke keer als hij tankt én met Bancontact betaalt, wordt de tankbeurt geregistreerd.

'Na het afsluiten van het boekjaar verdelen we de winst', aldus Poissonnier. 'Stel dat meneer X op het einde van het jaar 500 liter getankt heeft bij ons. Als wij dat jaar 500.000 liter verkocht hebben, is meneer X goed voor 1 duizendste van de omzet. Dus heeft hij ook recht op 1 duizendste van de winst.' mcu

Iemand die dat kent in Aalst?

Edit: artikel met foto http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-prijzen.dhtml
                Last edited by ; 09/01/2009, 23:50.

Comment

• Is gewoon de ideale plaats om reclame te maken voor zulke dingen e. Michelin heeft een paar maanden geleden ook zo reclame gemaakt voor de lancering van het nieuwe EnergySaver gamma dat een lagere rolweerstand heeft en brandstof doet besparen

Vandaag iig getankt aan waarschijnlijk een van de goedkoopste pompen van het land: Shell Express Ninove. 0.822 € / l oftewel 0.166 €/l onder de officiële prijs !!

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Tankstation hier wordt precies gesponsord door BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                    Is gewoon de ideale plaats om reclame te maken voor zulke dingen e. Michelin heeft een paar maanden geleden ook zo reclame gemaakt voor de lancering van het nieuwe EnergySaver gamma dat een lagere rolweerstand heeft en brandstof doet besparen

Vandaag iig getankt aan waarschijnlijk een van de goedkoopste pompen van het land: Shell Express Ninove. 0.822 € / l oftewel 0.166 €/l onder de officiële prijs !!
                    Klopt, ik heb het nog nergens goedkoper gezien. Heeft een goede week geleden nog aan € 0,768/l gestaan.

Comment

• Zonet mazout besteld aan 0.52/L. prijzen schommelden van 0.52 tot 0.60.
                      wel 500L erdoor gejaagd op 2maanden tijd. slecht geisoleerd en siberische koude gaan dus niet samen.
                      wimoptiek.be op

Comment

Zonet mazout besteld aan 0.52/L. prijzen schommelden van 0.52 tot 0.60.
                        wel 500L erdoor gejaagd op 2maanden tijd. slecht geisoleerd en siberische koude gaan dus niet samen.
                        Even de officiële prijzen erbij halen:

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men maximum 0,4863 €/l (onveranderd)
                        * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men maximum 0,5111 €/l (onveranderd)
                        Komt uit mijn mailbox. De meest recente nieuwsbrief van brandstofprijzen.be.

M.a.w. ze gaan nergens onder de adviesprijs. En die 60 cent, zal wel voor wintermazout zijn. Naar ik heb vernomen, is dat een fabeltje. Je koop beter gewone mazout, desnoods met een litertje antivries (tegen ongeveer 5 € per liter).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Olieprijs opnieuw onder druk

Een stijging van de olievoorraden in de Verenigde Staten heeft de olieprijs verder onder druk gezet. Volgens het Energy Department's Energy Information Administration zijn de voorraden aan ruwe olie vorige week met 1,20 miljoen vaten gestegen.

Daarmee is de hoop afgenomen dat de vraag naar olie en olieproducten snel weer zal toenemen. Sommige analisten zien de olieprijs verder teruggevallen tot zelfs onder het niveau van 30 dollar.
                          Voor een vat ruwe olie wordt vanmiddag op de New York Mercantile Exchange 36,22 dollar betaald, of 1,56 dollar (4%) minder dan het slotniveau van gisterenavond.

Comment

• Wat sommige analisten een tijd geleden voorspelden is dus waarheid aan het worden. Ik vind het in ieder geval prachtig. De arabieren verdienen nu in ieder geval een heel pak minder.

Comment

• Ze zullen wat Veyron's, Enzo's en Murci's moeten verkopen om rond te komen
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• De olieprijs blijft vanmorgen in de buurt van 35 dollar noteren. De handelaren houden de ogen gericht op het macro-economische nieuws dat in de Verenigde Staten wordt bekendgemaakt.

Uit de meeste recent gepubliceerde cijfers blijkt namelijk dat de vraag naar ruwe olie sterk onder druk staat, met als gevolg ook druk op de olieprijzen. Het is niet duidelijk waar de bodem zal worden bereikt.
                                Vanmorgen werd er aan $35,38 per vat gehandeld in Singapore, wat neerkomt op een verlies van 2 dollarcent tegenover het slotniveau van gisterenavond. Op 33,20 dollar per vat werd een nieuwe bodem voor de afgelopen vijf jaar bereikt.

Ik wil er even op wijzen dat dit niet de Brentoil is! Deze is voor Europa zet zich momenteel af van Amerika en staat op 45. Er komt een discordantie in de grafieken tussen de Europese en Amerikaase olieprijs. Tekenen dat het duidelijk slechter gaat met de Amerikaanse economie.

Edit : toevoeging uit wandelgangen :

Momenteel zitten we met een contango van formaat: contract voor levering
                                in februari staat (véél) goedkoper dan contract voor levering in maart.
                                Dit duidt maar op één ding: teveel (olie)aanbod en te weinig
                                stockage-ruimte. Er worden momenteel Ultra Large Carrier-schepen ingezet
                                om olie op zee te stockeren: er is dus zeker neerwaartse prijsdruk en die
                                zal mogelijks wel tot in de lente aanhouden.
                                Last edited by ; 16/01/2009, 19:41.

Comment

• Hopelijk gebeurt er niets met die schepen...
                                  Ik wil de gevolgen voor de natuur niet weten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Wat sommige analisten een tijd geleden voorspelden is dus waarheid aan het worden. Ik vind het in ieder geval prachtig. De arabieren verdienen nu in ieder geval een heel pak minder.
                                    Ja het is inderdaad heel prachtig, iedereen heeft massaal meer koopkracht want de olie staat nu wel heel goedkoop, er zijn koopjes te doen in autoland en de lonen blijven stijgen.

Wat moet een mens meer hebben nietwaar.

Jammer genoeg is 95% er zich niet van bewust dat hetgeen nu gebeurd zware gevolgen zal hebben voor de toekomst , olie staat goedkoop inderdaad, maar de investeringen om olie op te pompen liggen kwasi stil nu met als gevolg dat binnen dit en een paar jaren, als het zolang duurt, de olie terug gaat stijgen met of zonder crisis. Nu gaan we te maken krijgen met deflatie en dat is wat iedereen graag heeft natuurlijk, maar die gaat onvermijdelijk overslaan naar inflatie en zelfs hyperinflatie want er zijn ergens snuggere mensen massaal waardeloos papier aan het drukken dag en nacht, en dan gaan er velen bedrukt op hun neus kijken.

De golf met massa ontslagen moet nog steeds komen in Europa, daarvan gaan er een deel hun huizen moeten verkopen, tegelijk krijgen we dan, hopelijk heb ik ongelijk, te maken met hyperinflatie. Reken op een werkloosheid van 15% in Belgie en meer dan 20% bij de oliedomme Amerikanen tegen 2010. Die idioten mogen papier drukken zoveel ze willen, ze verergeren er enkel de boel maar, al dat geld verdwijnt hoe dan ook in een zwart gat.

Niemand hoeft mij te geloven en iedereen mag mij bestempelen als een pessimist, ik bekijk het eerder als realistisch, binnen een dik jaar gaan we al veel meer weten hoe de stand van zaken er voorstaan, en dan zien we nog wel of ik al dan niet gelijk zal hebben. Het hoofd in het zand steken zoals de massa is niks voor mij, ik weet hoe de meerderheid denkt en de realiteit is meestal te zwaar om onder ogen te zien.

Comment

• Op dinsdag 20 januari wordt Stookolie goedkoper en Propaan duurder!
                                      * Voor Super 95 betaalt men maximum 1,178 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,192 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Diesel betaalt men maximum 0,988 €/l (onveranderd)
                                      * Voor LPG betaalt men maximum 0,446 €/l (onveranderd)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,4785 €/l (een daling van 0,0078 €/l)
                                      * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,5032 €/l (een daling van 0,0079 €/l)
                                      * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,4883 €/l (een stijging van 0,018 €/l)
                                      * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,5454 €/l (een stijging van 0,018 €/l)

bron :http://www.brandstofprijzen.be/

Comment

• Gisteren diesel getankt tegen € 0.888/L (Gabriëls)

Comment

• examenvraag vandaag: hoe komt het dat de olie zo weinig kost terwijl men 200 dollar voorspelde
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Working...
                                          X