Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
    Ja de Q4 cijfers gaan zwaar tegenvallen en er gaat nog heel wat gedumpt worden. Rond maart april zou het ergste achter de rug zijn (vertelde een private banker me). Ik heb er geen zicht op.

Olie staat alleszins laag en vrienden zijn ingestapt in :
    US Oil Fund (USO) zopas ingenomen 33,35 USD op 05/12

Er zitten trouwens weer heel wat speculanten aan te komen als alle hoofden in die richting staan. De crisis houdt ze tegen. Veel hangt ook af van de dollar die geen kant kiest momenteel.

Mensen die ik ken nemen alleszins geen posities in voor lange termijn maar trading posities.
    Klinkt logisch. Ik zit nog in een tweestrijd qua mijn branche:

Zal de productieverlaging de dalende vraag kunnen opvangen of niet...Stel je maar eens voor van wel, én dat de vraag weer aantrekt. Dan gaat we wat zien.

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Schrootprijzen in mei-juni van dit jaar
    Als ik het had geweten...
    Ziek. Alles kochten ze op de export. De grootste rommel eerst voor de meest waanzinnige prijzen.

Comment

• citaat : "Stel je maar eens voor van wel, én dat de vraag weer aantrekt. Dan gaat we wat zien."

de evolutie van de prijzen in 2008 tonen aan dat de speculatie voortaan meer invloed heeft dan de wet van vraag en aanbod
      de producenten zijn eigenlijk niet meer meester van hun markt, en kunnen moeilijker dan vroeger op de prijs drukken met een beperking van hun aktiviteit
      de hendels zijn nu in handen van nog andere spelers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        citaat : "Stel je maar eens voor van wel, én dat de vraag weer aantrekt. Dan gaat we wat zien."

de evolutie van de prijzen in 2008 tonen aan dat de speculatie voortaan meer invloed heeft dan de wet van vraag en aanbod
        de producenten zijn eigenlijk niet meer meester van hun markt, en kunnen moeilijker dan vroeger op de prijs drukken met een beperking van hun aktiviteit
        de hendels zijn nu in handen van nog andere spelers...
        Akkoord, maar die speculanten springen pas terug mee op de kar wanneer de vraag terug aantrekt.

Comment

• Ik denk als het terug beter gaat, de vraag stijgt,

dat we weer aan prijzen zitten van 1.2 voor ne liter diesel.
          Vadertje staat moet zijn verlies kunnen ophalen e

Comment

• Verlies is zeer relatief, natuurlijk

Comment

• Zeer opmerkelijk ook dat niemand de laatste weken geklaagd heeft....brandstofprijzen hadden veel lager moeten staan.

Zo zie je maar dat alles relatief is

Comment

• In De Morgen van dinsdag of woensdag stond eens fijntjes de samenstelling van de diesel- en benzineprijs uitgelegd.

Wat ik vooral onthield was dat 46% van de dieselprijs uit accijnzen en BTW bestaat, en bij benzine was dit (dacht ik) zo'n 65% !!

De dieselprijs is dus gevoeliger voor stijging/daling als de olieprijzen schommelen, dan benzine.

Op die manier kan benzine maar onder de 1 euro zakken als de olieprijs zakt naar zowat 25 euro (ruwe schatting).

Comment

• tot zover dus de overheid haar bijdrage aan het herstellen uit de "de crisis".

Comment

• Op dinsdag 16 december wordt LPG goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men dinsdag maximum 1,156 €/l (onveranderd)
                    * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,178 €/l (onveranderd)
                    * Voor Diesel betaalt men maximum 0,967 €/l (onveranderd)
                    * Voor LPG betaalt men maximum 0,40 €/l (een DALING van 0,015 €/l)
                    Bron: www.brandstofprijzen.be
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Super 95 getankt @ 0,997

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Super 95 getankt @ 0,997
                        Same here ! In Heffen op de Gentsesteenweg, jij ook ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Same here ! In Heffen op de Gentsesteenweg, jij ook ?
                          Waar anders Wel niet bij Shell zoals gewoonlijk, dat spul was leeg ofzo Dan maar Esso.

Comment

Waar anders Wel niet bij Shell zoals gewoonlijk, dat spul was leeg ofzo Dan maar Esso.
                            Ik nochtans gisteren rond 19u30 bij de Shell !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                              Ik nochtans gisteren rond 19u30 bij de Shell !
                              Ik gisteren om 22u15. Wou tanken en dat ding begon te biepen en pinken. En er kwam toch geen druppel uit En achter mij stond ook al iemand, dus ben maar naar de Esso gereden.

Comment

Ik gisteren om 22u15. Wou tanken en dat ding begon te biepen en pinken. En er kwam toch geen druppel uit En achter mij stond ook al iemand, dus ben maar naar de Esso gereden.
                                Ik had 57 liter in de Alfa gekapt en moest maar 56,xx € betalen.

Comment

• Ik 50 liter, en dus minder dan 50 euro Mijn eerste tankbeurt heb ik meer als 75 euro betaald

Comment

• Ja, dat gaat de goede richting uit
                                    Vraag me wel af hoe lang het gaat blijven duren, voor de prijzen weer fors de hoogte in zullen gaan
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Net voor iets meer dan 50 € volgegooid

Comment

• rijbereik

Comment

• Wat moet dat niet zijn met de optionele 80 liter tank .

Comment

Working...
                                          X