Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Leg eens uit aan welke prijs we dan vandaag zitten, of anders : wanneer de prijzen die nu geafficheerd worden toepasselijk zullen zijn ?

Kwestie van wat concreter te kunnen lullen

Ik tracht het ook maar te begrijpen, zonder me te ergeren, en heb toch de indruk dat het wel heel lang duurt eer de naft eens deftig daalt, ondanks de reeds sedert maanden zakkende olieprijzen. En waarom heeft diesel daar ogenschijnlijk minder "last" van ?

Wellicht dat berucht Cliquetsysteem zeker ?

Nog iets : dalende olieprijzen zorgen voor minder inkomsten voor de Staat, wat gaan ze nu uitvinden om hun begroting effen te trekken ? Ik houd mijn hart al vast voor één of andere slurptaks.

Soit, enkele losse bedenkingen

Ik ben zeker geen expert hoor Tuur Bo, ik denk dat onze vriend Debomma op dat vlak veel verder zit.

Als ik me niet vergis zijn de prijzen waar jullie over spreken telkens de prijzen van een maand later. De prijs van vandaag is dan in principe de effectieve prijs die mid-oktober zal betaald worden. Uiteraard bestaan er ook futures op meerdere maanden.

Maar er zijn dusdanig veel factoren dat het me vaak stoort als er hier weer eentje z'n beklag komt doen over de "zakkenvullers" in Brussel. De wisselkoersen, plaatselijke politieke wetten zoals accijnzen/heffingen, etc etc hebben ieder op zich hun invloed.

In oktober zullen we in principe flinke prijsdalingen zien, hoewel de dollar weer wat opveert tov de euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Nog iets : dalende olieprijzen zorgen voor minder inkomsten voor de Staat, wat gaan ze nu uitvinden om hun begroting effen te trekken ? Ik houd mijn hart al vast voor één of andere slurptaks.

Hopelijk hebben ze in Brussel nu eindelijk door dat hun begroting veel te afhankelijk is van o.a. accijnzen op brandstoffen. Dat moet dringend veranderd worden, en het zou tegelijkertijd ook heel wat milieumaatregelen een boost kunnen geven.

Leterme heeft vandaag welliswaar verklaard geen extra belastingen te zullen heffen, maar zoals je zelf aangeeft: ze zullen het ergens vandaan moeten halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        naar Luxemburg moet je ook ni meer voor de goeikoop

vorige week 2x getankt in luxemburg en allebei de keren rond de 1,3 euro per liter voor diesel, benzine staat met 1,48 ook dicht tegen de belgische prijzen
        waar heb jij getankt?? gisteren bij shell in luxembourg 1,24/l vpower

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Soit, je moet me niet geloven hoor.
          Jawel je hebt daar gelijk in. Het zijn de olieprijzen die stijgen/dalen en daarna(dagen/weken) zal deze prijs zich vertallen aan de pomp.

Comment

• De petroleumprijs is in vrije val, maar is een gap dat moet gedicht worden tussen 120 en 95 momenteel. (zie MA50)

Retrouvez en direct de la bourse de Paris toutes les informations en temps réel et suivez l'évolution et les actualités des marchés financiers : CAC 40, actions et investissements (conseils), indices des devises - Actions éligibles au SRD -

Op de beurs zijn het echt historische momenten in de USA.

De topmannen bij Merrill Lynch - die tot voor kort bekend stonden om hun arrogante uitspraken - schijten momenteel vloeibaar. De gasten bij Citigroup beseffen dat het binnen enkele dagen hun toer is om afgemaakt te worden.

We maken dezer dagen het einde mee van het Wall Street-kapitalisme zoals we dat sinds begin de jaren '80 kennen.

Gordon Gekko zegt in "Wallstreet" de volgende legendarische zin: "Greed is Good". Vandaag zitten de Gordon Gekko's van tegenwoordig te zeggen: "Government intervention is good". Klein verschil.

Fenomenale/historische tijden zijn het. Althans, voor zover je geen (bank)aandelen in port hebt zitten...

Begin de jaren 1900 was het John Piemont Morgan die heel Wallstreet bij elkaar riep om het financieel systeem te redden van de ondergang.
            We zijn nu zo'n goeie 100 jaar later, je mag één keer raden welke bank vandaag weer het voortouw neemt bij deze systeem-reddingsactie...

Ander opvallend feit: Goldman Sachs blijft ook rustig buiten schot. Dé bank die tot op vandaag het kruim van de presidentiële adviseurs leverde (Fowler, Bolten, Zoellick, Rubin en vandaag Paulson).

Goud en zilver zijn de afgelopen dagen fors teruggevallen. Vooral zilver lijkt me aan deze koersen zeer aantrekkelijk. Het kan ook zo gaan met olie, als de speculanten terug op de kar springen en het vet van de soep is.

Comment

• Op woensdag 17 september wordt Stookolie goedkoper!

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf woensdag maximum 0,7752 €/l (een DALING van 0,0354 €/l)
              * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf woensdag maximum 0,7990 €/l (een DALING van 0,0354 €/l)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                waar heb jij getankt?? gisteren bij shell in luxembourg 1,24/l vpower
                eerste keer bij Aral in Luxemburg stad en 2de keer op de snelweg bij Texaco (laatste tankstation richting BE)

Comment

• Oil prices plummeted Tuesday, falling briefly below $92 a barrel

Als de prijs aan de pomp nu ook eens zou willen vallen is 't goed

Comment

• Bralo dat doet hij toch niet omdat belgië het enige land ter wereld is met zo'n stom systeem dat hij wel evenveel stijgt maar slechts voor 50% mee daalt.

50% is voor de staat zijn zakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                      Op woensdag 17 september wordt Stookolie goedkoper!

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf woensdag maximum 0,7752 €/l (een DALING van 0,0354 €/l)
                      * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf woensdag maximum 0,7990 €/l (een DALING van 0,0354 €/l)
                      Ik verwacht van de week nog prijsdalingen *

*We mogen niet te hard lachen/van stapel lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Ik verwacht van de week nog prijsdalingen *

*We mogen niet te hard lachen/van stapel lopen.
                        En hier is 'ie:

Op donderdag 18 september wordt Super 95 & Super 98+ & LPG goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,450 €/l (een DALING van 0,102 €/l)
                        * Voor Super 98+ betaalt men vanaf donderdag maximum 1,464 €/l (een DALING van 0,105 €/l)
                        * Voor Diesel betaalt men maximum 1,287 €/l (onveranderd)
                        * Voor LPG betaalt men vanaf donerdag maximum 0,607 €/l (een DALING van 0,0380 €/l)
                        Bron: www.brandstofprijzen.be
                        Last edited by Kartfreak; 17/09/2008, 13:10.
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Mooi mooi Een prijsdaling voor diesel zal er deze week niet meer inzitten zeker Ach ja
                          Last edited by ; 17/09/2008, 19:34.

Comment

• bijzonder interessante discussie hier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                              En hier is 'ie:

Bron: www.brandstofprijzen.be

Op donderdag 18 september wordt Super 95 & Super 98+ & LPG goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,450 €/l (een daling van 0,102 €/l)
                              * Voor Super 98+ betaalt men vanaf donderdag maximum 1,464 €/l (een daling van 0,105

is wel de moeite he, 10eurocent

Comment

• Het is iets meer dan 1 eurocent telkens voor benzine Kijk nog maar eens naar m'n post

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Het is iets meer dan 1 eurocent telkens voor benzine Kijk nog maar eens naar m'n post
                                  kijk dan nog maar eens goed op brandstofprijzen, trouwens nu staat hij 1,54 he

Comment

• Eindelijk!
                                    Benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                                      kijk dan nog maar eens goed op brandstofprijzen, trouwens nu staat hij 1,54 he
                                      Je hebt gelijk Ik had in de tussentijd een correctiemailtje van hen gehad. Ik heb m'n post ook ineens aangepast

Comment

• Mooie daling !
                                        Maar 't was te verwachten natuurlijk.

Laatste keer rond de € 1,45 de liter moet zowat eind januari - begin februari geweest zijn, als ik me niet vergis ?
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          Eindelijk!
                                          Benzine
                                          idd als we in een ander land woonde was het met 0.15 gedaalt maar ja

Comment

Working...
                                          X