Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    De FED zegt toch momenteel toch gewoon fxck off tegen Wallstreet? Duidelijk doordat ze Bear Sterns wél hebben gered met belastingsgeld, eveneens Fannie en Freddie, maar blijkbaar niet Lehman Brothers?
    Ja, eens kijken wat de gevolgen daarvan gaan zijn!

Comment

• Morgen wordt super 95 en super 98 duurder

Over een daling gesproken.

Comment

• Vreemd ja...

Op dinsdag 16 september wordt Super 95 & Super 98+ duurder!

* Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,552 €/l (een STIJGING van 0,033 €/l)
        * Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,569 €/l (een STIJGING van 0,031 €/l)
        * Voor Diesel betaalt men maximum 1,287 €/l (onveranderd)
        * Voor LPG betaalt men maximum 0,645 €/l (onveranderd)
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Morgen wordt super 95 en super 98 duurder

Over een daling gesproken.
          Een stijging an 0.033€ voor Super 95 en een stijging van 0,031€ voor Super 98.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
            Vreemd ja...
            Ik (hoop) verwacht deze week weer een daling, alleen is de vraag of hij dan weer niet op dezelfde prijs gaat komen als vandaag. En ja, zo blijven ze bezig....

Comment

• De olieprijs is tot het laagste niveau sinds februari gedaald: hij zakte onder de 93 dollar in Londen en onder de 97 dollar in New York. Door de financiële crisis in de Verenigde Staten wordt voor een sterke vertraging in het verbruik van energie en grondstoffen gevreesd. De prijs van een vat olie is aan weerskanten van de Atlantische Oceaan met ruim 4 dollar gedaald. Hij daalde tot 92,38 dollar in Londen en tot 96,31 dollar in New York, een niveau dat sinds februari niet meer voorgekomen was.

Onrust voor dalende vraag
              "De onrust op de financiële markten weegt op de markt en versterkt de vrees dat de groei in de vraag naar olie verzwakt", legde Michael Davis, analist van het makelaarshuis Sucden, uit. Terwijl raffinaderijen aan de Golf van Mexico de de orkaan Ike zonder zware schade doorstonden en Lehman Brothers Holdings (het moederbedrijf van de Amerikaanse bank Lehman Brothers) het faillissement aanvroeg, daalde de prijs van olie voor levering in oktober in de elektronische handel op de New York Mercantile Exchange met 4,87 dollar of 4,8 procent tot 96,32 dollar per vat, de laagste prijs sinds 22 januari. (belga/vsv)

Bron: HLN

Comment

• Jullie vergeten volgens mij dat de prijzen die jullie quoten futures zijn, dit vertegenwoordigt niet de actuele prijs van vandaag hé.

Comment

Jullie vergeten volgens mij dat de prijzen die jullie quoten futures zijn, dit vertegenwoordigt niet de actuele prijs van vandaag hé.
                  Dat is idd zo. Alleen is de prijs van olie al een tijdje aan het zakken, zonder dat we daar hier al iets van gemerkt hebben. Vooral de benzineprijzen dan.

Comment

Dat is idd zo. Alleen is de prijs van olie al een tijdje aan het zakken, zonder dat we daar hier al iets van gemerkt hebben. Vooral de benzineprijzen dan.
                    Misschien moet je dan maar eerst eens kijken hoelang ze al aan het zakken zijn en op welke termijn die futures gelden he

Comment

Misschien moet je dan maar eerst eens kijken hoelang ze al aan het zakken zijn en op welke termijn die futures gelden he
                      Over futures gesproken.... Maar bij de minste conflict in de Golf ofzo weten ze de prijzen wel redelijk vlug te doen stijgen aan de pomp.

Comment

• er zit toch veel verschil tussen naft en diesel hoor de laatste tijd en dan heb ik het niet over de prijs maar wel om het feit met de stijgingen en dalingen...

Comment

• Zeg Bomma, die bom waarover je spreekt, gaat dat over:
                          "Terwijl raffinaderijen aan de Golf van Mexico de de orkaan Ike zonder zware schade doorstonden en Lehman Brothers Holdings (het moederbedrijf van de Amerikaanse bank Lehman Brothers) het faillissement aanvroeg" ???
                          Leg anders eens uit, aub? En gaat dat ook andere gevolgen voor ons hebben buiten de prijzen van de brandstof?

Comment

Over futures gesproken.... Maar bij de minste conflict in de Golf ofzo weten ze de prijzen wel redelijk vlug te doen stijgen aan de pomp.
                            Soit, je moet me niet geloven hoor.

Comment

• De Opec gaat niks aan de productie veranderen(dus geen verlaging van de productie) wegens een rel tussen Iran en Venezuela tov de rest van Opec (Saudi Arabie) .

Comment

• De OPEC staat als ik me niet vergis sowieso "maar" in voor ca. 40% van de wereldwijde olieproductie.

Comment

• Misschien moeten de autoliefhebbers hier maar een steunbetuiging sturen naar Sarah Palin

Comment

• Ja iets van 35 % van de wereldproductie maar ze bezitten wel 75 % van de totale aardolie reserve's .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                      Zeg Bomma, die bom waarover je spreekt, gaat dat over:
                                      "Terwijl raffinaderijen aan de Golf van Mexico de de orkaan Ike zonder zware schade doorstonden en Lehman Brothers Holdings (het moederbedrijf van de Amerikaanse bank Lehman Brothers) het faillissement aanvroeg" ???
                                      Leg anders eens uit, aub? En gaat dat ook andere gevolgen voor ons hebben buiten de prijzen van de brandstof?
                                      De kredietcrisis is gelinkt aan de recessie, die op zich weer gelinkt is aan de olieprijs.

De zware reactie op de beurs vandaag ligt aan het nieuws van het faillissement van Lehman. Je kan het nieuws vergelijken met alsof Fortis hier het faillissement zou aanvragen...

Ergste crisis in vijftig jaar momenteel. De gevolgen kan je jezelf inbeelden...

Comment

• We kunnen enkel hopen dat er geen sneeuwbaleffect onstaat. Aan de andere kant is dit dan weer het zelfregulerend effect van ons kapitalistisch systeem. We, en dan vooral onze Amerikaanse medemensen, hebben gewoon te lang boven hun stand geleeft.

Marx en Mao hebben momenteel in ieder geval de slappe lach in hun graf

Comment

Jullie vergeten volgens mij dat de prijzen die jullie quoten futures zijn, dit vertegenwoordigt niet de actuele prijs van vandaag hé.
                                          Leg eens uit aan welke prijs we dan vandaag zitten, of anders : wanneer de prijzen die nu geafficheerd worden toepasselijk zullen zijn ?

Kwestie van wat concreter te kunnen lullen

Ik tracht het ook maar te begrijpen, zonder me te ergeren, en heb toch de indruk dat het wel heel lang duurt eer de naft eens deftig daalt, ondanks de reeds sedert maanden zakkende olieprijzen. En waarom heeft diesel daar ogenschijnlijk minder "last" van ?

Wellicht dat berucht Cliquetsysteem zeker ?

Nog iets : dalende olieprijzen zorgen voor minder inkomsten voor de Staat, wat gaan ze nu uitvinden om hun begroting effen te trekken ? Ik houd mijn hart al vast voor één of andere slurptaks.

Soit, enkele losse bedenkingen

Comment

Working...
                                          X