Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• manmanman toch..Zelden zo'n idioot gelul gelezen als in dit topic.

Comment

• Laat het niet aan je hart komen. Je doet je best (bedankt voor die artikels, trouwens, ik heb ook weer iets bijgeleerd).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

manmanman toch..Zelden zo'n idioot gelul gelezen als in dit topic.
        Het is soms echt niet te doen

Comment

• @ Leftlane in het laatste artikel dat Debomma gepost heeft op de vorige pagina staat letterlijk in die tekst: "Zeker in België volgt de prijs aan de pomp die van de ruwe olie op de voet".

Ge moogt gij da dan gelul noemen al wa ge wilt, maar 't is gewoon een feit dat de daling aan de pomp (als die er al is) peanuts is ivm de prijdaling van de ruwe olie de laatste maanden.

Comment

• Het staat u vrij in de politiek te gaan en de dingen te veranderen. Ik ben dat gezeur van "de overheid steelt alles en ik ben met niks tevreden" gewoon beu. Het is hier elke week van dat.

Comment

• Denk dat we in België ook volledig terecht zitten klagen en zagen. Veel positiefs valt er over dit apeland en haar pseudo-regering niet te vertellen.

Comment

• Wel...ga dan in de politiek, maak een echte regering en schop de "apen" buiten.

Altijd leuk om te zien dat mensen uit de meest welvarendste landen het hardste klagen

Comment

• Meest welvarend? Die politici misschien ja maar ik alleszins nie...België heeft zowat de hoogste belastingsdruk in gans Europa, maar daar merk 'k toch bitter weinig van...
                  Als 'k de politici zie toekomen op hun 'werk' zitten ze allemaal in een nodeloos dure wagen, betaald met ons belastingsgeld, dat wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                    Meest welvarend? Die politici misschien ja maar ik alleszins nie...België heeft zowat de hoogste belastingsdruk in gans Europa, maar daar merk 'k toch bitter weinig van...
                    Als 'k de politici zie toekomen op hun 'werk' zitten ze allemaal in een nodeloos dure wagen, betaald met ons belastingsgeld, dat wel...
                    Wat houdt u tegen om uw geluk ergens anders te halen

Comment

• prijsdaling van de olie wordt de laatste weken gecompenseerd door de stijging van de dollar
                      de dag dat de dollar terug hoger ligt dan de euro, dan zullen wij maar de prijs aan de pomp zien exploderen... en het komt nog wel ! op dat ogeblik hopen op een verlaging van de taksen is wishfull thinking : de Staat heeft ons geld nodig
                      Be prepared !

Comment

@ Leftlane in het laatste artikel dat Debomma gepost heeft op de vorige pagina staat letterlijk in die tekst: "Zeker in België volgt de prijs aan de pomp die van de ruwe olie op de voet".

Ge moogt gij da dan gelul noemen al wa ge wilt, maar 't is gewoon een feit dat de daling aan de pomp (als die er al is) peanuts is ivm de prijdaling van de ruwe olie de laatste maanden.
                        Het berekeningssysteem dat de staat toepast voor de prijswijzigingen werkt precies op dezelfde manier voor dalingen als voor stijgingen.
                        De ruwe olie daalde inderdaad, maar je vergeet dat de dollar terug sterker werd waardoor de daling minder snel opgenomen wordt in de officiële tarieven.

Comment

• 'k Heb dat al es gezegd, akkoord dat de dollar gestegen is sindsdien, maar zelfs als je het met de wisselkoers omrekent kost een vat in EURO er nu ongeveer 15 minder dan 2 maand geleden.
                          De dollar stond een goeie 2 maand geleden aan ongeveer 0.63 Euro, nu aan iets van een 0.68 ofzo. Dat is een stijging van ongeveer 8 %.
                          Een vat olie komt van 140 naar nu 105. Dat is een daling van 25%...
                          Waar is die 17 % naartoe?
                          Sorry dak zo moeilijk doe e gasten, 'k probeer het gewoon te begrijpen. Ik kijk naar de cijferkes en ergens klopt er iets niet...

Comment

@ Leftlane in het laatste artikel dat Debomma gepost heeft op de vorige pagina staat letterlijk in die tekst: "Zeker in België volgt de prijs aan de pomp die van de ruwe olie op de voet".

Ja, maar in de tweede link staat juist dat dat niet zo is -> de site van Shell heeft maar weinig waarheidswaarde als ze zichzelf gaan tegenspreken.
                            'k Heb het zelfs al een paar posts daaronder vermeld gehad... maardat heb je precies genegeerd omdat 't je niet goed uitkwam.

En ja, 'k vind dat ook gelul.
                            Weet jij hoe die prijzen echt precies berekend worden ? Ik niet... en 'k zaag dan ook niet over iets waar 'k maar weinig van afweet. Moest ik 't systeem kennen, 'k zou er kritiek op kunnen hebben, maar moord en brand schreeuwen omdat enkel 't resultaat van 't systeem mij niet aanstaat, dat vind ik maar dom.
                            Maar als je 't wel weet... voel je vrij om ons iets bij te leren.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Nee 'k weet 't niet, maar 'k doe een poging om 't te begrijpen. En 'k denk niet dat het enkel mij niet aanstaat dat die prijzen zo hoog zijn .
                              Er zijn inderdaad wel de dollarkoers en de productiekosten en zo die eventuele schommelingen afvlakken, maar de cijfertjes in mijn vorige post kloppen wel...en 'k zou graag weten hoe dat komt dat die andere 17 % ook verdwijnen ergens tussen het vat ruwe olie en de benzinepomp.
                              De enige verklaring die ik zelf kan bedenken is dat er een 'vertraging' is tussen het aankopen van een vat ruwe olie en het aankomen van benzine in het tankstation van 2 maand. Dan kun je idd moeilijk je benzine van je vat van 140 dollar verkopen als was het benzine van een vat van 105 dollar. Alleen lijkt 2 maanden wel lang voor het verwerken van een vat ruwe olie...iemand een idee hoe lang dit zou duren?

Comment

• voor mij mag het systeem toch ook transparanter, ik geloof er ook nix (meer) van

Comment

'k Heb dat al es gezegd, akkoord dat de dollar gestegen is sindsdien, maar zelfs als je het met de wisselkoers omrekent kost een vat in EURO er nu ongeveer 15 minder dan 2 maand geleden.
                                  De dollar stond een goeie 2 maand geleden aan ongeveer 0.63 Euro, nu aan iets van een 0.68 ofzo. Dat is een stijging van ongeveer 8 %.
                                  Een vat olie komt van 140 naar nu 105. Dat is een daling van 25%...
                                  Waar is die 17 % naartoe?
                                  Sorry dak zo moeilijk doe e gasten, 'k probeer het gewoon te begrijpen. Ik kijk naar de cijferkes en ergens klopt er iets niet...
                                  die 17 % procent waar die is dat is heel simpel,iemand moet toch de mislukte oorlog in irak betalen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                    Ja, maar in de tweede link staat juist dat dat niet zo is -> de site van Shell heeft maar weinig waarheidswaarde als ze zichzelf gaan tegenspreken.
                                    'k Heb het zelfs al een paar posts daaronder vermeld gehad... maardat heb je precies genegeerd omdat 't je niet goed uitkwam.

En ja, 'k vind dat ook gelul.
                                    Weet jij hoe die prijzen echt precies berekend worden ? Ik niet... en 'k zaag dan ook niet over iets waar 'k maar weinig van afweet. Moest ik 't systeem kennen, 'k zou er kritiek op kunnen hebben, maar moord en brand schreeuwen omdat enkel 't resultaat van 't systeem mij niet aanstaat, dat vind ik maar dom.
                                    Maar als je 't wel weet... voel je vrij om ons iets bij te leren.
                                    Ik heb hier ooit ergens in dit topic een korte omschrijving gegeven hoe de prijswijzigingen tot stand komen. Er zit wel degelijk een ganse berekening achter die zowel in een stijgende als in een dalende markt identiek werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                                      die 17 % procent waar die is dat is heel simpel,iemand moet toch de mislukte oorlog in irak betalen .

Comment

• Heb daarnet zonder veel nadenken getankt bij Shell in Mechelen.
                                        Thuisgekomen heb ik gezien dat de maximumprijzen niet aangepast waren, en dus nog een pijs van 1,574 aangerekend is ipv 1,538
                                        Ga nu Shell hiervoor contacteren.Heb wel een ticket. Indien zij niet willen meewerken, kan ik dan nog ergens anders terecht?

Ook even een waarschuwing dus: altijd oplettend tanken
                                        Last edited by wazowski; 06/09/2008, 12:54. Reden: schreifvaut

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Comment

• Op dinsdag 9 september wordt Diesel goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,519 €/l (onveranderd)
                                          * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,538 €/l (onveranderd)
                                          * Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,287 €/l (een DALING van 0,024 €/l)
                                          * Voor LPG betaalt men maximum 0,629 €/l (onveranderd)

Comment

Working...
                                          X