Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

De oplossing is erg simpel : autobelastingen afschaffen voor moderne wagens (bezit van een auto wordt dus 'gratis') en de brandstof (een beetje) in prijs doen toenemen zodat het verlies aan inkomsten wordt gerecupereerd. Iemand die 50 000 km aflegt met een kleine wagen wordt dan zwaarder belast als iemand die 2000 km met een Zonda rijdt. En iemand die veel km met de wagen rijdt zal dus nog extra uitkijken om een zuinige wagen te kopen

Voor oudere wagens eventueel nog een milieuheffing invoeren (bvb wagens zonder roetfilter, zonder katalysator,...)

Idd en zo betalen zij die veel km's doen met hun vervuilende diesels. Dan hebben zij de harde kern zeg maar goed te pakken.

Heb ik vorig jaar trouwens nog al is gezegd.

Comment

• Ze doen maar. Ik kan er alleen maar wel bij varen, want zoveel kilometers bol ik toch niet.

Laat de rest maar zagen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
        Weet je wat?
        Wij hebben geen enkel recht om een verwijtend vingertje uit te steken naar die Chinezen
        Wij hebben berekend dat we thuis een ecovoet hebben van 3.3hectare, ik heb dus alle recht om met mijn vingertje te wijzen naar die Chinezen.

Comment

• Ik vind het alleen jammer dat ik bij maatregelen als km-heffing etc. eigenlijk gestraft wordt omdat ik werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Ik vind het alleen jammer dat ik bij maatregelen als km-heffing etc. eigenlijk gestraft wordt omdat ik werk
            Is dat hier ooit al anders geweest?
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Idd

De benzine is toch de eerlijkste belasting die er bestaat zeker? Je betaalt voor wat je verbruikt. Ik snap niet dat de staat dat allemaal zo ingewikkeld wil maken met rekeningrijden etc etc etc.

Pas op, das gelijk met de snelheidsboetes, binnen 40 jaar gaat er ene het licht zien en da voorstellen. Met de boetes was da ook zo, nu betaal je per km te hard, en dan wast direct een hele campagne van "kijk eens hoe logisch het nu is" ...

DUH

Comment

Ik vind het alleen jammer dat ik bij maatregelen als km-heffing etc. eigenlijk gestraft wordt omdat ik werk
                Als het principe moet zijn "de vervuiler betaalt" is da toch logisch? Misschien gaan er dan sneller alternatieven gezocht worden ipv constant over en weer te rijden.(niet persoonlijk )

Zie ze hetzelfde argument al bovenhalen bij al die milieumaatregelen die grote fabrieken moeten doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Idd

De benzine is toch de eerlijkste belasting die er bestaat zeker? Je betaalt voor wat je verbruikt. Ik snap niet dat de staat dat allemaal zo ingewikkeld wil maken met rekeningrijden etc etc etc.

Pas op, das gelijk met de snelheidsboetes, binnen 40 jaar gaat er ene het licht zien en da voorstellen. Met de boetes was da ook zo, nu betaal je per km te hard, en dan wast direct een hele campagne van "kijk eens hoe logisch het nu is" ...

DUH
                  Spijtig is dat al die nieuwe voorstellen ons altijd meer gaan doen betalen...

En als autorijden nu eens goedkoper zou worden, dan zullen ze wel een andere manier vinden om je geld af te troggelen.

Comment

• Vind jij het anders "eerlijk" van 3000 euro per jaar aan taksen te betalen op een auto die je 2000km/jaar laat rijden?

Comment

Vind jij het anders "eerlijk" van 3000 euro per jaar aan taksen te betalen op een auto die je 2000km/jaar laat rijden?
                      Nee, dat zeg ik niet. Maar elk "voordeel" voor ons heeft ook een voordelig effect op de regering.
                      Ik hoop persoonlijk ook dat men een auto op gebruik belast, dan kan je gemakkelijk enkele klassiekers of 2e auto's hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Ik hoop persoonlijk ook dat men een auto op gebruik belast, dan kan je gemakkelijk enkele klassiekers of 2e auto's hebben.
                        idd

Comment

• En met oldtimers kan je gemakkelijk de teller terugdraaien

Comment

Als het principe moet zijn "de vervuiler betaalt" is da toch logisch? Misschien gaan er dan sneller alternatieven gezocht worden ipv constant over en weer te rijden.(niet persoonlijk )
                            Tuurlijk...vraag is enkel: is het milieu er uiteindelijk mee geholpen? De uiteindelijke bedoeling is dat we minder gaan rijden.
                            Kijk naar de LKW Maut in Duitsland: zijn er daardoor minder vrachtwagens op de baan? Neen, die extra kosten worden gewoon doorberekend naar de uiteindelijke consument.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Vind jij het anders "eerlijk" van 3000 euro per jaar aan taksen te betalen op een auto die je 2000km/jaar laat rijden?

Uiteraard niet....goh, het is een enorm moeilijk thema

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Echt he, ik vraag me af wat ik best zou doen, één van de volgende dagen gaan tanken, of best nog wachten dot de naft nog eens zakt
                              Dat zou er eigenlijk toch nog eens van moeten komen, sinds de laatste keer dat de naft in prijs is gedaald is den diesel nog twee keer in prijs gedaald

Ik kan wel niet te lang meer blijven wachten, want het peil van de naftbak begint te zakken, kan nu nog een dikke 100 km doen voordat ik ga stilvallen denk ik! (heb er op deze tank al bijna 660 km op zitten)
                              >>>>>>>> Iemand die denkt dat de naft een van de komende dagen nog gaat dalen?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• fingers crossed

Comment

Ja, olieprijzen zijn flink gedaald en dat wordt altijd wat later doorgerekend. Aan de andere kant is de dollar wel weer wat opgeveerd. Koffiedik kijken, dus.

Comment

• Ale, ben dan toch maar gaan tanken!
                                    zat uiteindelijk aan 680km en d'r is 37 liter in gegaan, volle bak is 45 liter, dus had er nog 8 over. Had dus nog wel een stukje door kunnen rijden
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ja, olieprijzen zijn flink gedaald en dat wordt altijd wat later doorgerekend. Aan de andere kant is de dollar wel weer wat opgeveerd. Koffiedik kijken, dus.
                                      True maar raar dat diesel al 4x over kop is gegaan terwijl wij op droog zaad zitten

Comment

Ik moet ook een dertig liter 95 hebben maar wacht nog een paar dagen met tanken.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Gisteren Super 98 getankt aan € 1,527/liter

Comment

Working...
                                          X