Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Global dimming brengt wel een aanzienlijke vermidering aan energieverbruik mee hé...
    'k ben dar ook wel voor te vinden, maar dan bvb zoals in Italië gekleurde reflcterende paaltjes langs de baan zetten...daar staan aan de ene kant rode en aan de andere kant witte, zodat je het verloop van de bochten beter kan inschatten..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
      Tis inderdaad gewoon een feit dat diesels (op CO2 na) vervuilender zijn dan benzines...
      En door de lagere prijzen (het eerste en meestal enige waar de modale Belg naar kijkt) zijn er veel mensen die met een diesel rondrijden zonder dat dat voor hen de 'beste' oplossing is...
      En als 't systeem van de verkeersbelasting verandert, zie 'k ze hier in België de taksen nog baseren enkel en alleen op basis van de CO2 uitstoot...
      Ik rijd met een diesel omdat dat wat mij betreft een pak leuker rijdt dan een benzine. Daarvoor zijn twee redenen : ik hou niet van tanken ( doe veel km) en ik rij vooral op koppel

Een optie 'extra dieseltank 100 l' zou ik onmiddellijk aanstippen...

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Er is inderdaad een verband tussen opwarming en CO2, maar niet het verband waarover iedereen het altijd heeft!
      Het verband is namelijk dat de opwarming ervoor zorgt dat er meer CO2 in de atmosfeer terecht komt, en niet het omgekeerde wat er altijd word beweerd!!!
      En wat is jouw kwalificatie in deze?
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Alé, this maar een gedachtje éh. Maar kunnen we de wereldbevolking niet gewoon met 50% terugschroeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Alé, this maar een gedachtje éh. Maar kunnen we de wereldbevolking niet gewoon met 50% terugschroeven?
          Goed voorstel, ik ben voor. Liefst Chinezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            En dat zou dan ook dan ook nog bijdragen tot het verdwijnen van de consumptiemaatschappij.

Comment

• Wij zijn persoonlijk bevriend met een gepensioneerde Professor geoloog. Deze man is gefascineerd van het klimaat en de natuur. Deze man heeft als Belg wereldfaam omdat hij ooit meerdere expedities naar Antartica heeft geleid. Onlangs was er een documentaire op tv over 'The Polar Foundation'. Op een bepaald moment waren er op die expeditie Japanners op bezoek die ook aan een expeditie bezig waren naar de ondergrond op Antartica. Tijdens dat bezoek werd de naam van deze Professor meerdere keren vernoemd. Ik kreeg er kippeval van...

Wat ik nu eigenlijk wilde zeggen... Deze man zegt steeds dat het fenomeen 'opwarming van de aarde' door de milieu-problematiek zwaar overdreven is. Hij spreekt eerder van een historische evolutie van het klimaat. Hij beweert dat er meer 'commerciële' bedoelingen zitten achter deze materie.

Zo ook de hybride wagens. Het kwam ook al in Top Gear. De professor kent deze techniek en weet hoe en waar deze gefrabriceerd word. Hij beweert dat deze techniek onrechtstreeks meer schade aan het milieu toebrengt dan de traditionele verbranding...

Ik heb alleszins daarstraks met onze M3 nog eens een serieus streep gas gegeven...
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

222222

Comment

• @ Supermasj als je vele kilometers doet is een diesel gerachtvaardigd é, maar 'k ken genoeg mensen waarvan 95% van hun verplaatsingen een afstandje woon-werk is van 5 km ofzo en die toch met een diesel rondtuffen...gewoon omdat ze zich blindstaren op de pompprijs.

Comment

• Dat is wel een heel raar argument he.

Global warming bestaat niet omdat de productie van hybride wagens meer milieuschade toebrengt dan omgekeerd.

En wat zegt die professor over het feit dat de Gele Rivier al voor 80% biologisch dood is?
                    En over de massale sterfte onder dieren, zoniet uitsterven?
                    En over de Gletsjers, wereldwijd? Kilimanjaro?

Mijn theorie: het is maar wat je wil geloven. Ik geloof wél in global warming, en toch rij ik met zo'n naftverstokend ding.

Zolang ze daar in ZO-Azië pure kanker de lucht inblazen, zal het me aan m'n reet roesten. Een gemiddelde vrachtwagen verbruikt al minstens 25liter, diesel dan nog. Dat is blijkbaar allemaal geen probleem.

Ik ben optimist, ik kijk al volop uit naar de volgende planeet die we naar de klxten kunnen helpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Wij zijn persoonlijk bevriend met een gepensioneerde Professor geoloog. Deze man is gefascineerd van het klimaat en de natuur. Deze man heeft als Belg wereldfaam omdat hij ooit meerdere expedities naar Antartica heeft geleid. Onlangs was er een documentaire op tv over 'The Polar Foundation'. Op een bepaald moment waren er op die expeditie Japanners op bezoek die ook aan een expeditie bezig waren naar de ondergrond op Antartica. Tijdens dat bezoek werd de naam van deze Professor meerdere keren vernoemd. Ik kreeg er kippeval van...

Wat ik nu eigenlijk wilde zeggen... Deze man zegt steeds dat het fenomeen 'opwarming van de aarde' door de milieu-problematiek zwaar overdreven is. Hij spreekt eerder van een historische evolutie van het klimaat. Hij beweert dat er meer 'commerciële' bedoelingen zitten achter deze materie.

Zo ook de hybride wagens. Het kwam ook al in Top Gear. De professor kent deze techniek en weet hoe en waar deze gefrabriceerd word. Hij beweert dat deze techniek onrechtstreeks meer schade aan het milieu toebrengt dan de traditionele verbranding...

Ik heb alleszins daarstraks met onze M3 nog eens een serieus streep gas gegeven...
                      Absoluut

Dat exact hetgeen wat ik al lang zeg....

Comment

• Tuurlijk kan je de boost in de hernieuwbare energie - branche niet ontkennen. Maar kun je tegen die evolutie zijn, vraag ik me af?

Commerciële aspecten zullen altijd meespelen: Net zoals ze in Irak hebben meegespeeld, zullen ze ook bij hernieuwbare energie meespelen.

Maar ik vind het een beetje raar dat de meesten ervan uit gaan dat je als auto liefhebber sowieso niet in global warming gelooft.

Comment

En wat zegt die professor over het feit dat de Gele Rivier al voor 80% biologisch dood is?
                          En over de massale sterfte onder dieren, zoniet uitsterven?
                          En over de Gletsjers, wereldwijd? Kilimanjaro?
                          Morgen komt 'm weer op bezoek. Ik ga 'm deze vragen stellen en laat je z'n antwoord weten...
                          OO 00 OO

Comment

Morgen komt 'm weer op bezoek. Ik ga 'm deze vragen stellen en laat je z'n antwoord weten...
                            Thanks, zalig! AW
                            Je komt gewoonweg zelfs in contact met hogere intellectuelen!

Comment

Tuurlijk kan je de boost in de hernieuwbare energie - branche niet ontkennen. Maar kun je tegen die evolutie zijn, vraag ik me af?

Commerciële aspecten zullen altijd meespelen: Net zoals ze in Irak hebben meegespeeld, zullen ze ook bij hernieuwbare energie meespelen.

Maar ik vind het een beetje raar dat de meesten ervan uit gaan dat je als auto liefhebber sowieso niet in global warming gelooft.
                              Ik geloof zeker in global warming, net als de professor trouwens. Wel zegt hij dat dat niet de enige rede is van bijvoorbeeld die smeltende gletsjers. Ook historische evolutie van het klimaat heeft daar mee te maken...

Ik denk hetzelfde als jij. Zolang ze op andere plaatsen op de aarde geen inspanningen doen blijf ik genieten van mijn auto. Wij hebben ook een bedrijf en spannen ons optimaal in voor het milieu. Ook thuis wordt afval zorgvuldig gesorteerd, wordt energieverbuik beperkt en zal ik verspilling zoveel mogelijk vermijden. Ik vind dat ik al genoeg mijn best doe...
                              OO 00 OO

Comment

Thanks, zalig! AW
                                Je komt gewoonweg zelfs in contact met hogere intellectuelen!
                                Soort zoekt soort hé...
                                OO 00 OO

Comment

Ik denk hetzelfde als jij. Zolang ze op andere plaatsen op de aarde geen inspanningen doen blijf ik genieten van mijn auto. Wij hebben ook een bedrijf en spannen ons optimaal in voor het milieu. Ook thuis wordt afval zorgvuldig gesorteerd, wordt energieverbuik beperkt en zal ik verspilling zoveel mogelijk vermijden. Ik vind dat ik al genoeg mijn best doe...
                                  Voila! Die groene jongens en meisjes zou ik graag eens een enkeltje buitenwijken van Shanghai of Mumbai geven, stomme zakken. Half dat grut weet niet waarover ze het hebben. Een of ander halfgrote kip komt hun vertellen dat Jos en Marie met een prius moeten rijden, en aangezien dat werkloos schorriemorrie niet beseft dat er mensen zijn die meer dan 5km per week met een wagen rijden nemen ze dat dan maar klakkeloos over.

Heb ik al gezegd dat ik me er vreselijk over kan opwinden of is het zo ook wel duidelijk?

Comment

• 't Is duidelijk. Ge zijt nie allen trouwens.

Trouwens, klimaatverandering is van alle tijden. Mss dat de mens 't wat versnelt, maar zelfs zonder ons heeft moeder natuur al meermaals een deel van haar bevolking 'in de kou gezet'...

Comment

Tuurlijk kan je de boost in de hernieuwbare energie - branche niet ontkennen. Maar kun je tegen die evolutie zijn, vraag ik me af?
                                      Ik ben voor bio-ethanol, maar alles wat electrisch is, heb ik een broertje dood aan.
                                      Maar dat is uit persoonlijke overwegingen.
                                      Als je dit ziet http://www.youtube.com/watch?v=uIZ_LeaTCDw
                                      zal je wel snappen waarom ik tegen electrische auto's ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                                        't Is duidelijk. Ge zijt nie allen trouwens.

Trouwens, klimaatverandering is van alle tijden. Mss dat de mens 't wat versnelt, maar zelfs zonder ons heeft moeder natuur al meermaals een deel van haar bevolking 'in de kou gezet'...
                                        Dat noemen ze dus historische klimaatsverandering...
                                        OO 00 OO

Comment

Voila! Die groene jongens en meisjes zou ik graag eens een enkeltje buitenwijken van Shanghai of Mumbai geven, stomme zakken. Half dat grut weet niet waarover ze het hebben. Een of ander halfgrote kip komt hun vertellen dat Jos en Marie met een prius moeten rijden, en aangezien dat werkloos schorriemorrie niet beseft dat er mensen zijn die meer dan 5km per week met een wagen rijden nemen ze dat dan maar klakkeloos over.

Heb ik al gezegd dat ik me er vreselijk over kan opwinden of is het zo ook wel duidelijk?

Ik kreeg een beetje dat gevoel bij dat hippe volkje dat Doel bezette (daarjuist in 't nieuws)

Comment

Working...
                                          X