Oorspronkelijk geplaatst door Luke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk BerichtenIk dacht dat zulks getest werd in speciale ruimtes waar de lucht- en andere weerstand wordt geminimaliseerd en tegen een beperkte snelheid...
Comment
-
Op woensdag 13 augustus wordt LPG goedkoper.
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,529 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,564 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men maximum 1,295 €/l (onveranderd)
* Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0,595 €/l (een DALING van 0,019 €/l)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenLigt eraan.
Diesel stoot minder CO en CO2 uit, maar meer NOx.
En wat is het meest vervuilend?
Iedereen concentreert de laatste tijd op CO2 door die pipo van een Gore, maar is dat wel terecht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenLaat ons vooral de roetuitstoot niet vergeten. En ja er bestaan nu roetfilters maar 99% van de dieselkrellen op de baan vandaag hebben geen roetfilter. Een roetfilter die bovendien de fijne kankerverwekkende deeltjes doorlaat en geregeneerd moet worden wat nog meer brandstof verbruikt en nog meer CO2 veroorzaakt.
Niet vergeten dat uw benzine meer CO2 produceert dan die zogenaamde dieselkrellen!
En als ze dan iets aan de roetuitstoot willen doen via partikelfilters dan is het ook weer niet goed!
Maarja de beste stuurlui staan aan wal!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk BerichtenNiet vergeten dat uw benzine meer CO2 produceert dan die zogenaamde dieselkrellen!
En als ze dan iets aan de roetuitstoot willen doen via partikelfilters dan is het ook weer niet goed!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk BerichtenNiet vergeten dat uw benzine meer CO2 produceert dan die zogenaamde dieselkrellen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenklinkt zeer onwaarschijnlijk
Toen was het gemiddelde verbruik wanneer ik de berekeing maakte nadat ik de bak terug had volgetankt net onder de 5 liter!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenLigt eraan.
Diesel stoot minder CO en CO2 uit, maar meer NOx.
En wat is het meest vervuilend?
Iedereen concentreert de laatste tijd op CO2 door die pipo van een Gore, maar is dat wel terecht?
Ook het "point of no-return" werd daarbij trouwens bevestigd.
Maatregels krijgen nog steeds veto's van een aantal kortzichtige politici (in eerste plaat de president van de verenigde olieproducenten, GW Bush). Ook in China worden nu in snelvaart maatregels genomen om CO2 uitstoot te reduceren (in mijn sector worden oude, vervuilende fabrieken dichtgegooid zonder pardon)
Comment
-
Tis inderdaad gewoon een feit dat diesels (op CO2 na) vervuilender zijn dan benzines...
En door de lagere prijzen (het eerste en meestal enige waar de modale Belg naar kijkt) zijn er veel mensen die met een diesel rondrijden zonder dat dat voor hen de 'beste' oplossing is...
En als 't systeem van de verkeersbelasting verandert, zie 'k ze hier in België de taksen nog baseren enkel en alleen op basis van de CO2 uitstoot...
Comment
-
Er is inderdaad een verband tussen opwarming en CO2, maar niet het verband waarover iedereen het altijd heeft!
Het verband is namelijk dat de opwarming ervoor zorgt dat er meer CO2 in de atmosfeer terecht komt, en niet het omgekeerde wat er altijd word beweerd!!!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenCO2 is 1 dikke zever en 2 een gevolg
De rest boeit me niet..alleen voel ik dat het nog veel te fucking koud is.
Wanneer het niet overdreven warm is: "*stilte*"
Wanneer er eens een hittegolfje is: "Ja ziede wel, das door de opwarming van de aarde!!!"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEcht hé.
Wanneer het niet overdreven warm is: "*stilte*"
Wanneer er eens een hittegolfje is: "Ja ziede wel, das door de opwarming van de aarde!!!"
Comment
-
Opwarming aarde zorgt voor natte zomer
Het ziet ernaar uit dat het weer de rest van de zomer niet beter zal worden door een straalstroom die boven België blijft hangen. Natte en hete zomers als deze zullen nog vaker voorkomen door de opwarming van de aarde, zo vreest het KMI.
Die verandering van het klimaat zou ook ernstige gevolgen hebben voor Vlaanderen, dat gevoelig is voor wateroverlast. Het Waterloket van de Vlaamse Milieumaatschappij onderneemt al acties om dat in de toekomst te beperken. (Tina De Gendt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenCO en CO2 is niet schadelijk voor de gezondheid (in een goed verluchtte ruimte, buiten dus). PM10 en NOx wel
Alsof ge uw PM10 en NOx geconcentreerd gaat opsnuiven.
Die stoffen mengen zich ook in de buitenlucht net zoals uw CO en CO2.
En wat de meeste benzinerijders hier vergeten is dat hun kostbare auto's eveneens roet uitstoten, weliswaar minder MAAR TOCH!
En als het erop aankomt zullen ze hun vervoermiddel ook niet aan de kant zetten om de groenen te steunen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenGeloven jullie daar echt totaal niet in?
Just wondering.
Ik geloof in Global Dimming
Telkens wanneer ik een Prius of zo'n gay-ass hybrid zie geef ik extra gas om zijn inspanningen teniet te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenNeen.
Telkens wanneer ik een Prius of zo'n gay-ass hybrid zie geef ik extra gas om zijn inspanningen teniet te doen.
Ik geloof niet in die milieu onzin, maar wel in global dimming, want om eerlijk te zijn ik vind het belachelijk dat alle wegen in belgie verlicht zijn, terwijl alle auto's lichten hebben die je van 300meter kunnen verblinden.
In de ardennen staan geen/weinig lichten, zie je de tegenliggers aankomen aan de hand van wat hun lichten doen oplichten.
(Ik wijk af...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenNeen.
Da's je goed recht he, bij nader order niet verboden, en we leven in een democratie.
Ik heb eerder zoiets van: laten we een manier zoeken om de C02 van hier naar Mars te exporteren, dan kunnen we daar een broeikaseffectje opstarten en zo snel mogelijk autostrades aanleggen
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenGlobal dimming heeft daar toch niks mee te maken? (das toch alle lichtvervuiling uitsluiten)
Ik geloof niet in die milieu onzin, maar wel in global dimming, want om eerlijk te zijn ik vind het belachelijk dat alle wegen in belgie verlicht zijn, terwijl alle auto's lichten hebben die je van 300meter kunnen verblinden.
In de ardennen staan geen/weinig lichten, zie je de tegenliggers aankomen aan de hand van wat hun lichten doen oplichten.
(Ik wijk af...)
Leuke theorie, maar global dimming betekent heel wat anders hoor
Global Dimming betekent dat de opwarming van de aarde eigenlijk nog veel sneller zou moeten gebeuren, maar dat doet het niet door o.a. de enorme hoeveelheden fijn stof, die juist minder zonlicht doorlaten. Dat laatste is overigens onomstreden bewezen, er bereikt effectief minder zonlicht de aarde als ettelijke jaren geleden.
In principe zouden we het broeikaseffect dus nog versterken door milieubewuster te gaan leven.
Comment
Comment