Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die nieuwsbrief is toch handig e Ik zou normaal deze namiddag zijn gaan tanken, maar gezien hij morgen afslaat, ga ik hem morgen volgooien
Groot gelijk, als ge weet dat hij morgen gaat dalen zoud ge wel zot zijn vandaag de bak vol te gaan gooien he
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ale den diesel gaat nog maar eens af, en weeral meer dan dat hem de laatste keer is op gegaan!
En de naft blijft maar op zijne zelfde hoge prijs staan.
belgie is zowaar het enige land waar diesel zo goedkoop aangeboden wordt, maar belgie is dan ook het enige land in europa dat zo erg faalt in het milieubeleid.
Met een regering vol incompetente domoren kan men ook niks anders verwachten dan zulke dwazigheden.
Maar het zal de 90% dieselrijders in belgie worst wezen, zolang ze maar goedkoop kunnen verder bollen, dat er binnen 10 jaar een record aantal longkankers bijkomen door het fijnstof van diesel is maar een klein detail.
Maar het zal de 90% dieselrijders in belgie worst wezen, zolang ze maar goedkoop kunnen verder bollen, dat er binnen 10 jaar een record aantal longkankers bijkomen door het fijnstof van diesel is maar een klein detail.
Als diesel te duur wordt begin ik te roken, liefst in de nabijheid van mensen zoals jij.
Als diesel te duur wordt begin ik te roken, liefst in de nabijheid van mensen zoals jij.
Amai, zo chagerijnig en dat op 25 jarige leeftijd, erg voor u gastje.
Als jij zo redeneert mag jij voor mijn part stikken in uw stinkstokken, uw reactie is er over!
belgie is zowaar het enige land waar diesel zo goedkoop aangeboden wordt, maar belgie is dan ook het enige land in europa dat zo erg faalt in het milieubeleid.
Met een regering vol incompetente domoren kan men ook niks anders verwachten dan zulke dwazigheden.
Dus de hoofdoorzaak van longkanker zijn de dieselrijders?
Enige meta analyses die uw bewering kunnen staven?
Misschien zelf politiek proberen?
De beste stuurlui staan aan wal zegt men wel eens!
Prof Nic Van Larebeke: 'De lucht in Vlaanderen is sterk vervuild. Dat kan ook niet anders, want Vlaanderen is dicht bevolkt, heeft met Antwerpen het tweede grootste petrochemisch complex van de wereld en kent een onvoorstelbare verkeersdrukte. We behoren met de Ruhr tot de sterkst vervuilde regio's van Europa. Uit de Clean Air For Europe (CAFE)-studie blijkt dat voortijdige sterfte als gevolg van luchtverontreiniging bij ons piekt als nergens anders in Europa.' (zie de infografiek op de volgende pagina, nvdr)
Ik vroeg harde bewijzen, geen krantenknipsels die gebaseerd zijn op zijn cijfers die ze uit hun duim zuigen.
En beide artikels hebben het over milieu- en luchtverontreiniging en bij mijn weten wordt deze niet enkel geproduceerd door enkel en alleen dieselwagens!
Veel moderne dieselwagens zijn ondertussen uitgerust met een partikelfilter, zodat de fijn stof emissie sterk verlaagd.
Directe Injectie benzine motoren (TSFI) produceren ook fijn stof , maar dat wordt met de mantel der liefde bedekt...
Veel moderne dieselwagens zijn ondertussen uitgerust met een partikelfilter, zodat de fijn stof emissie sterk verlaagd.
Directe Injectie benzine motoren (TSFI) produceren ook fijn stof , maar dat wordt met de mantel der liefde bedekt...
Maar 't is juist het EXTRA fijn stof, dat wel nog door die partikelfilter komt dat zo schadelijk is! Ale dat hoor ik toch altijd.
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Maar 't is juist het EXTRA fijn stof, dat wel nog door die partikelfilter komt dat zo schadelijk is! Ale dat hoor ik toch altijd.
Heel juist, en het zijn net die microdeeltjes die zich onverbiddelijk op uw longen vastzetten, met eventuele grote gevolgen vandien voor onze toekomstige gezondheid.
Maar dat lijken de meesten niet goed te begrijpen, of niet te willen begrijpen.
Vanmorgend stond de diesel hier 1.30 en nu ineens 1.31 wtf .
Ze mogen hun prijzen altijd aanpassen he, zolang ze maar onder de maximum blijven!
Had ge deze morgend maar moeten tanken he
En ja, wat is 1 cent nu!
Heel juist, en het zijn net die microdeeltjes die zich onverbiddelijk op uw longen vastzetten, met eventuele grote gevolgen vandien voor onze toekomstige gezondheid.
Maar dat lijken de meesten niet goed te begrijpen, of niet te willen begrijpen.
Je moet dat allemaal niet dramatiseren: 85% van het fijn stof wordt NIET veroorzaakt door menselijke activiteit. Benzinemotoren stoten ook fijn stof uit (minder weliswaar maar toch) en stoten dan weer andere gevaarlijke stoffen uit... Het is ook niet omdat fijn stof nu "in de mode" is, dat het probleem nieuw is: wie had er pakweg 5 jaar geleden ooit van fijn stof gehoord? Wie zegt dat de situatie pakweg 25jaar geleden niet veel slechter was dan vandaag, maar toen niet (betrouwbaar) gemeten werd?
Je moet de som nemen van alle uitstoot + impact en niet op 1 aspect focus'n.
Het beste wat de overheid simpelweg kan doen is het gemiddelde wagenpark jong houden... Tevens is 1 brandstof "bevoordelen" ook goed, want hoe meer marktpotentieel, hoe rendabeler investeringen in die richting zijn.
Je moet dat allemaal niet dramatiseren: 85% van het fijn stof wordt NIET veroorzaakt door menselijke activiteit. Benzinemotoren stoten ook fijn stof uit (minder weliswaar maar toch) en stoten dan weer andere gevaarlijke stoffen uit...
Dus 15% wel? Da's dus redelijk veel. Drama!
Zit gij bij de dieselfanclub?
Ik vroeg harde bewijzen, geen krantenknipsels die gebaseerd zijn op zijn cijfers die ze uit hun duim zuigen.
En beide artikels hebben het over milieu- en luchtverontreiniging en bij mijn weten wordt deze niet enkel geproduceerd door enkel en alleen dieselwagens!
Ik lees dat de cijfers van de Vlaamse Milieumaatschappij en de europese unie komen. En dat noem je uit hun duim zuigen? Begrijpend lezen, een vak apart!
Comment