Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    We zijn een platgeconsumeerde maatschappij. Ga zaterdagnamiddag maar 'es langs naar de Mediamarkt en beschouw 'es met wat 't merendeel daar buitengaat of waar 't meeste volk staat naar te gapen.

Dat zijn niet de eenvoudige strijkijzers, kookplaten of koffiezetapparaten.

Dat zijn platte tv's hoe groter hoe beter, dat zijn laptops aan de lopende band, i-pod's, gps'en, amerikaanse frigo's...en ga zo maar door. Allemaal zaken die ver van levensnoodzakelijk zijn maar die we allemaal willen om mee te kunnen lopen met de kudde.

Ahja mijnheer, want mijne gebuur heeft da ook é!

Het merendeel van de vlaming zit zeker (nog) niet op z'n tandvlees voor de levensnoodzakelijke verplaatsingen of dito zaken. We moeten we geld afpitsen van het budget voor 'lifestyle'. En dat doen we niet graag...
    Vorige week viel het me toevallig nog op.

Hier in het begin van de straat is een sociale woonwijk. En toen ik daar voorbijkwam waren ze net de nieuwe TV aan het leveren.

Pioneer Kuro doos, aan de doos te zien zeker geen kleintje...

Dan heb ik echt zoiets van: Stel uw prioriteiten he

Oké, op zich is dat voor die mens wss een prioriteit aangezien werklozen toch heel de dag voor de tv liggen, maar allé jong, wonen in een sociale woning en ff een tv van een paar duizend euro kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Hier in het begin van de straat is een sociale woonwijk. En toen ik daar voorbijkwam waren ze net de nieuwe TV aan het leveren.

Oké, op zich is dat voor die mens wss een prioriteit aangezien werklozen toch heel de dag voor de tv liggen, maar allé jong, wonen in een sociale woning en ff een tv van een paar duizend euro kopen
      Doet me denken aan een paar weken geleden, aan de Eldi in Ronse. Komt daar zo een familie van nieuwe Belgen de deur uit met een gigantische doos met een flatscreen TV. Die moesten ze dan met veel moeite in een Opel Astra van de eerste generatie laden. En die wagen zag er niet bepaald goed verzorgd uit.

Nee, dat vind ik ook nogal overdreven. Koop dan iets dat makkelijk binnen het budget past.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Akkoord, maar jij moet die man zijn rekening niet maken.

Ons sociaal systeem biedt gewoon een te groot opvangnet :
        - collectieve schuldenregeling met verschoonbaarheid.
        - faillissement en je richt gewoon de dag erna een nieuw bedrijf op.

Telkens kunnen de oude schuldeisers naar hun geld fluiten. Er zijn dan ook verschillende zaken die overkop gaan gewoon omdat ze teveel debiteuren hebben die niet betalen.

Moest jij in een sociale woning zitten en absoluut niks te verliezen hebben, zou je misschien hetzelfde doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Akkoord, maar jij moet die man zijn rekening niet maken.

Ons sociaal systeem biedt gewoon een te groot opvangnet :
          - collectieve schuldenregeling met verschoonbaarheid.
          - faillissement en je richt gewoon de dag erna een nieuw bedrijf op.

Telkens kunnen de oude schuldeisers naar hun geld fluiten. Er zijn dan ook verschillende zaken die overkop gaan gewoon omdat ze teveel debiteuren hebben die niet betalen.

Moest jij in een sociale woning zitten en absoluut niks te verliezen hebben, zou je misschien hetzelfde doen.
          Niets te verliezen? Zonder dergelijke spullen kunnen ze mss uit de problemen blijven.
          Je hebt wel een punt als je zegt dat je niet altijd kan weten in welke mate iemand zoiets kan betalen. Idem met de situatie die ik beschreef. Het kan altijd dat iemand bijklust om dat te kunnen betalen, maar het is wel zo dat er effectief meer dan genoeg mensen zijn die helemaal niet met geld kunnen omgaan. Dat is dus een probleem.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Akkoord, maar effe tussen de regels: sinds wanneer staat een sociale woning gelijk aan armoede?

Een van mijn vorige meestergasten woonde ook in een sociale woonwijk, koopwoningen weliswaar. Hij werkte, zijn vrouw werkte ook bij ons op de firma en allebei zéker geen slecht loon. Geen kinderen.

Dus pas op met een stempel op mensen te drukken.

Al blijf ik wél bij m'n mening dat we overgeconsumeerd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Niets te verliezen? Zonder dergelijke spullen kunnen ze mss uit de problemen blijven.
              Dat zijn mensen die niks te verliezen hebben. Dus waarom zouden ze uit de problemen willen blijven? Het ocmw zal het wel oplossen...

Het leven is eenvoudig als je geen bezit hebt hoor. Waarop gaan je schuldeisers beslag leggen?

Comment

Het merendeel van de vlaming zit zeker (nog) niet op z'n tandvlees voor de levensnoodzakelijke verplaatsingen of dito zaken. We moeten we geld afpitsen van het budget voor 'lifestyle'. En dat doen we niet graag...
                wijze woorden
                BMW 420dA : >>>

Comment

Akkoord, maar effe tussen de regels: sinds wanneer staat een sociale woning gelijk aan armoede?
                  True.
                  Maar die woningen daar zijn in handen van de gemeente, en vanaf dat het officiele inkomen boven een bepaald bedrag stijgt moet je daar weg.

Dus mocht die kerel in het zwart bijverdienen, en dus geen armoezaaier zijn, wordt het dringend tijd dat ze eens serieus controleren zodat de mensen die het écht nodig hebben daar terecht kunnen.

Comment

Dus mocht die kerel in het zwart bijverdienen, en dus geen armoezaaier zijn, wordt het dringend tijd dat ze eens serieus controleren zodat de mensen die het écht nodig hebben daar terecht kunnen.
                    Dirk De Wolf, de ex-wielrenner, heeft jarenlang is een sociale koopwoning in Ternat gewoond. Die kerel zat er goed in.

Met een lange arm bereik je nog steeds heel veel.

Comment

Dirk De Wolf, de ex-wielrenner, heeft jarenlang is een sociale koopwoning in Ternat gewoond. Die kerel zat er goed in.

Met een lange arm bereik je nog steeds heel veel.
                      Koopwoning =/= huurwoning

Comment

Ge hebt keuze tussen 42", 50" en 60".
                        De kleinste is dus 107 cm.
                        Alles is relatief, zeker?

Comment

True.
                          Maar die woningen daar zijn in handen van de gemeente, en vanaf dat het officiele inkomen boven een bepaald bedrag stijgt moet je daar weg.
                          Bij ons in de wijk hebben ze ook "sociale" woningen gebouwd (bel-étages).
                          Daar staat in meerdere gevallen een goed uitgeruste Mercedes of BMW op de oprit.

Comment

Koopwoning =/= huurwoning
                            klopt maar ook bij een koopwoning zit daar een inkomenslimiet op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                              Daar staat in meerdere gevallen een goed uitgeruste Mercedes of BMW op de oprit.
                              De bank doet daar goede zaken.

Comment

Ge hebt keuze tussen 42", 50" en 60".
                                De kleinste is dus 107 cm.
                                Alles is relatief, zeker?

Nja, weet ik veel hoe groot je die tv's hebt.
                                Dat interesseert mij niet.

zoals ik dus zei: 107cm is zeker niet klein

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                klopt maar ook bij een koopwoning zit daar een inkomenslimiet op.
                                Ja, maar eenmaal je die woning hebt, moet je die dan verkopen als je inkomen stijgt?
                                Bij huur hier heb je zoveel maanden om iets nieuws te zoeken

Comment

Ja, maar eenmaal je die woning hebt, moet je die dan verkopen als je inkomen stijgt?
                                  Nope.

Comment

Bij huur hier heb je zoveel maanden om iets nieuws te zoeken
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Nope.
                                    Bij ons dat systeem nog erger: na 10 jaar huren, krijgen ze de mogelijkheid die "sociale" woning te kopen. En de huur die ze gedurende 10 jaar hebben betaald, wordt gewoon afgetrokken van de verkoopprijs.

Comment

Nope.
                                      Ja kijk, dat dacht ik al.

Daarom dat ik "weet" dat die hier iets verder armoedezaaiers zijn (om het ff cru te zeggen)

Comment

Bij ons dat systeem nog erger: na 10 jaar huren, krijgen ze de mogelijkheid die "sociale" woning te kopen. En de huur die ze gedurende 10 jaar hebben betaald, wordt gewoon afgetrokken van de verkoopprijs.
                                        Héél erg is dat.

Bijna zo erg als de hoge brandstofprijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                          Héél erg is dat.
                                          Ja, kijk, ik krijg het van deze maatschappij waar alles ten dienste staat van de profiteurs.

Comment

Working...
                                          X