Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Eigenlijk zou benzine goedkoper moeten zijn als diesel, die laatste kost meer om te produceren zeker?
    Ik heb daar geen problemen mee als men de bevolking de kans geeft over te schakelen op een economisch verantwoorde manier. Had men over een termijn van 5 jaar aangekondigd dat men de dieselprijs ging verhogen en zo de mensen de kans te geven over te schakelen op iets anders, dan was er geen probleem geweest.

Maar tot deze zomer iedereen aanmoedigen om te dieselen (en hypocriet schijnbaar de extra taks nog laten vallen ook) om dan op minder dan 6 maand tijd de prijs bijna te laten verdubbelen zonder dan ook iemand de kans krijgt zich aan te passen: Leterme ge zijt ne ferme, Yves ge zijt nen dief!

Comment

• ik denk dat zelfs geen 5% zijn wagengebruik aanpast ... ik woon een paar km van een winkelcentrum vandaan en gisteren stonden de wagens weer tot ver buiten de bebouwde kom geparkeerd, van een diesel-fiasco dus nog niks te merken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Ik heb er m'n twijfels bij. Misschien dat ritten meer gecombineerd worden, ipv 3x daags naar de winkels nu in 1 enkele rit.

Maar ik zie niet opvallend meer fietsers aan de Delhaize of Colruyt, 's ochtends staan er nog steeds evenveel wagens om kinderen te droppen aan de school en van 't ogenblik dat ze een zonnestraal voorspellen staat we vast richting kust, terwijl de zon in de tuin ook schijnt.
        Ik ken toch heel wat gezinnen (ja gezinnen, duw met kindjes) die hun tweede auto hebben weggedaan. Ook heel wat vrienden van me hebben hun enige auto verkocht door de hoge prijzen ... Ik denk wel dat het zijn impact heeft hoor. Alleen zijn dat niet de mensen die smorgens in de file staan of int weekend in file naar zee gaan ...
        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Ik denk toch dat er in vele huisgezinnen minder gereden wordt.
          De enigen die blijven rondbollen alsof er niks aan de hand is zijn de bedrijfswagengebruikers, en het zijn ook zij die in de file staan elke morgen, en daarmee zie je ook hoeveel er van hun soort nog zijn.
          Die firmawagens zijn trouwens een zege voor onze staatskas. Iedere 4 jaar wordt het firmawagenpark vernieuwd, de bedrijven vinden het interessant en de gebruiker rijdt ermee rond alsof het gratis is, waardoor er veel brandstof getankt wordt en veel accijnzen geheven worden. Driewerf winst in brussel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
            Ik denk wel dat het zijn impact heeft hoor. Alleen zijn dat niet de mensen die smorgens in de file staan of int weekend in file naar zee gaan ...
            Tuurlijk niet, want dat zijn degene die gesponsord worden door de firma. Wat kan 't hen schelen

Comment

Ik ken toch heel wat gezinnen (ja gezinnen, duw met kindjes) die hun tweede auto hebben weggedaan. Ook heel wat vrienden van me hebben hun enige auto verkocht door de hoge prijzen ... Ik denk wel dat het zijn impact heeft hoor. Alleen zijn dat niet de mensen die smorgens in de file staan of int weekend in file naar zee gaan ...
              Ze doen hun wagen weg, akkoord, maar rijden ze daarom minder?
              Als mijn vrouw haar 406 wegdoet gaat er gewoonweg meer met de corolla gereden worden.

Comment

• en elke keer terug dat schokeffect, autorijden wordt een luxe. Voor vele mensen gaat dit zeer gaan doen en ook de economie zal er niet goed bij varen. Oliecrisis II is in de maak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                  Oliecrisis II is in de maak.
                  Toen ik op de schoolbanken zat werd een wereldwijde oliecrisis voorspeld voor 2015. Toen leek dat veraf en lag niemand er wakker van. Vandaag staan we aan de vooravond.

Comment

Yves ge zijt nen dief!
                    Het is en blijft een tsjeef.
                    Die 800.000 mestvlamingen staan nu wel mooi te kakken natuurlijk.

Het einde van de tunnel was nog nooit zo veraf.

Comment

• wat ik wél zie : een hoop (nieuwbouw) woningen die te koop staan, waarvan de prijs trouwens weken na weken met duizenden ineens zakt ... paniekreactie van sommige jonge bouwers die het niet meer zien zitten ?

Comment

Ze doen hun wagen weg, akkoord, maar rijden ze daarom minder?
                        Als mijn vrouw haar 406 wegdoet gaat er gewoonweg meer met de corolla gereden worden.
                        Jaja, er wordt daadwerkelijk minder gereden en meer gefietst! Natuurlijk wordt er meer gereden met de nieuwe auto, maar in total toch een stuk minder km's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichten
                          wat ik wél zie : een hoop (nieuwbouw) woningen die te koop staan, waarvan de prijs trouwens weken na weken met duizenden ineens zakt ... paniekreactie van sommige jonge bouwers die het niet meer zien zitten ?

Ik zit er middenin en zie hoeveel jonge mensen maandelijks af te betalen hebben. Dat zijn bedragen waar ik van achterover val, en wij mogen financieel niet echt klagen. Veel gezinnen hebben zich de afgelopen jaren overbouwd, groepsdruk want zij moeten even goed doen als de buren of familie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichten
                            wat ik wél zie : een hoop (nieuwbouw) woningen die te koop staan, waarvan de prijs trouwens weken na weken met duizenden ineens zakt ... paniekreactie van sommige jonge bouwers die het niet meer zien zitten ?
                            Is hier in WVL toch totaaaaaaaaal niet het geval zu, de prijzen stijgen waar ge naast staat.

Comment

Jaja, er wordt daadwerkelijk minder gereden en meer gefietst! Natuurlijk wordt er meer gereden met de nieuwe auto, maar in total toch een stuk minder km's.
                              Zijn er cijfers van de tankstations in België? Als er minder gereden wordt zou dus in principe het brandstofverbruik ook gedaald moeten zijn...

Comment

Is hier in WVL toch totaaaaaaaaal niet het geval zu, de prijzen stijgen waar ge naast staat.
                                De prijzen stijgen maar daarom geraken de woningen niet makkelijker verkocht
                                Makelaars proberen, onlangs nog in Adegem een mooi voorbeeld, hun vastgoed te verkopen aan hoge prijzen en willen potentiele kopers over de streep trekken met andere middelen. Die in Adegem gaven een autootje cadeau bij een appartement.

Als de verkoop goed gaat doen ze dat niet.

Comment

Ik zit er middenin en zie hoeveel jonge mensen maandelijks af te betalen hebben. Dat zijn bedragen waar ik van achterover val, en wij mogen financieel niet echt klagen. Veel gezinnen hebben zich de afgelopen jaren overbouwd, groepsdruk want zij moeten even goed doen als de buren of familie.
                                  yep de prestatiedrang dringt overal door, met soms pijnlijke gevolgen. Ben ik blij met mijn 700 euro (maandbedrag) kostende lening die ik 8 j geleden heb kunnen afsluiten

Comment

Zijn er cijfers van de tankstations in België? Als er minder gereden wordt zou dus in principe het brandstofverbruik ook gedaald moeten zijn...
                                    Vergeet niet dat de bevolking blijft stijgen, het aantal vrachtwagens blijft stijgen, Belgie een transitland is, ... Dus als de brandstofomzet blijft stijgen zegt dat volgens mij niks over gezinnen die het moeilijk krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Nieuwbouwwoningen staan hier echt nooit lang te koop ... Echt gek hier in de streek rond Brugge.

Comment

Makelaars proberen, onlangs nog in Adegem een mooi voorbeeld, hun vastgoed te verkopen aan hoge prijzen en willen potentiele kopers over de streep trekken met andere middelen. Die in Adegem gaven een autootje cadeau bij een appartement.

Als de verkoop goed gaat doen ze dat niet.
                                      Jah, Adegem, heb met meer over streek Brugge.

Comment

Vergeet niet dat de bevolking blijft stijgen, het aantal vrachtwagens blijft stijgen, Belgie een transitland is, ... Dus als de brandstofomzet blijft stijgen zegt dat volgens mij niks over gezinnen die het moeilijk krijgen.
                                        Ook waar. Waaruit trek jij dan de conclussie dat bijna iedereen minder rijdt?

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                        Nieuwbouwwoningen staan hier echt nooit lang te koop ... Echt gek hier in de streek rond Brugge.
                                        In Zuid-West Vlaanderen is 't nochtans aan 't keren.

Comment

in mijn buurt (leuven - vl. brabant) volg ik een paar van deze huizen op de voet, omdat ik het knappe woningen vind (ik denk er met deze prijzen niet eens aan van een huis te kopen), en deze zijn op 8 weken tijd gezakt met bedragen gaande van 35000 tot 55000 euro. Het zijn huizen in de prijscategorie van 250000 tot 450000 euro.

enfin, back on topic (alhoewel dit volgens mij on topic is want deze olie 'crisis' zal ongetwijfeld zijn weerslag gaan hebben op de immo markt, dat kan bijna niet anders aangezien een woning naast de auto de andere grote investering is).

Comment

Working...
                                          X