Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Het verbruik van diesel neemt wereldwijd al jaren sneller toe dan het benzineverbruik. Tegelijk is de kostprijs om diesel te maken de voorbije jaren sneller gestegen dan die om benzine te maken. Met als resultaat dat op de groothandelsmarkt diesel sinds de herfst van 2004 duurder is geworden dan benzine. En daar komt geen verandering meer in.

Dat bij ons diesel nog steeds goedkoper is dan benzine, is uitsluitend te danken aan de veel lagere accijnzen op diesel. Wie diesel tankt, betaalt zo’n 33 eurocent accijnzen per liter. Wanneer u benzine tankt, betaalt u per liter ruim 59 eurocent accijnzen."

HNB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
      "Het verbruik van diesel neemt wereldwijd al jaren sneller toe dan het benzineverbruik. Tegelijk is de kostprijs om diesel te maken de voorbije jaren sneller gestegen dan die om benzine te maken. Met als resultaat dat op de groothandelsmarkt diesel sinds de herfst van 2004 duurder is geworden dan benzine. En daar komt geen verandering meer in.

Dat bij ons diesel nog steeds goedkoper is dan benzine, is uitsluitend te danken aan de veel lagere accijnzen op diesel. Wie diesel tankt, betaalt zo’n 33 eurocent accijnzen per liter. Wanneer u benzine tankt, betaalt u per liter ruim 59 eurocent accijnzen."

HNB
      Dat is toch een vast percentage, right? Of stellen ze af en toe het bedrag van de accijnzen bij?

Voor de rest: *klaag klaag* *bleit bleit* *boos boos*.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Didier Reynders laat weten dat wij, dankzij de gulle maatregel van de regering ook wel Cliquet-systeem genoemd, op 100 liter diesel bijna 22 eurocent besparen.

Vuile walekop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Wa een kortzichtig antwoord is dat...

Veel mensen werken in Brussel. Heb je enig idee wat de kost is van te gaan wonen in/rond Brussels (zelfs als je niet wil kopen, maar gewoon huren)? En afhankelijk van de sector vind je niet zomaar ergens anders je werk hoor. (Ik zit in de IT en woon in Wallonië, trust me, de computer moet daar volgens mij nog uitgevonden worden )
          En je bent in Wallonië gaan wonen wegens de lage grondprijzen ?
          Voor een aantal mensen die in Limbrug wonen en naar Brussel rijden voor het werk, is dat zeker het geval.
          Met de huidige prijzen is naar het station rijden, en daar de trein nemen een goedkopere en snellere optie.
          Als je dan nog met de fiets naar het station kan, is het nog beter uiteraard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Voor een aantal mensen die in Limbrug wonen en naar Brussel rijden voor het werk, is dat zeker het geval.
            Met de huidige prijzen is naar het station rijden, en daar de trein nemen een goedkopere en snellere optie.
            Als je dan nog met de fiets naar het station kan, is het nog beter uiteraard.
            60 à 70% van de werkgelegenheid ligt geconcentreerd in en rond een 7-tal grote steden in dit land. Als iedereen dicht bij zijn werk moet gaan wonen, waar ga je dan al die mensen huisvesten?
            De bedrijven zouden zich beter moeten spreiden in plaats van alles te concentreren rond deze steden. Waarom moeten het weer de werknemers zijn die zich moeten aanpassen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Didier Reynders laat weten dat wij, dankzij de gulle maatregel van de regering ook wel Cliquet-systeem genoemd, op 100 liter diesel bijna 22 eurocent besparen.

Vuile walekop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                60 à 70% van de werkgelegenheid ligt geconcentreerd in en rond een 7-tal grote steden in dit land. Als iedereen dicht bij zijn werk moet gaan wonen, waar ga je dan al die mensen huisvesten?
                De bedrijven zouden zich beter moeten spreiden in plaats van alles te concentreren rond deze steden. Waarom moeten het weer de werknemers zijn die zich moeten aanpassen?
                Omdat de bazen, euh, de baas zijn.
                Ze zullen zo snel niet verhuizen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Didier Reynders laat weten dat wij, dankzij de gulle maatregel van de regering ook wel Cliquet-systeem genoemd, op 100 liter diesel bijna 22 eurocent besparen.

Vuile walekop.
                  Waauw 9 Belgische frankskes. Mijn brood kost tegenwoordig ook al 83 Bef.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Als ge het dan toch moet weten:

Ik ben daar gaan wonen omdat ik dicht bij mijn werk wou wonen. Ik heb dan ook bijna 8 jaar gewerkt op ongeveer 800 meter van mijn deur.

... en toen liep het goed mis ...

En dan moet ne mens ander werk zoeken...

En ik weet ni voor u maar ik woon in iets da gekocht is, en da verkopen om dan dichter bij mijn nieuw werk te gaan wonen, waar ik dan 3 keer zoveel moet betalen voor een woning is niet echt een optie. Zo dik is mijne portemonnee ook niet.

Vaak wonen mensen ook niet alleen he. Moeten dan beide partners maar zien dat ze een interessante job vinden op minder dan 10km van de deur?

Ik ga wel met de trein werken hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Omdat de bazen, euh, de baas zijn.
                      Ze zullen zo snel niet verhuizen.
                      Als de werknemer straks geen centjes meer heeft om de baas zijn productjes te kopen, zal de baas ook groen lachen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Als ge het dan toch moet weten:

Ik ben daar gaan wonen omdat ik dicht bij mijn werk wou wonen. Ik heb dan ook bijna 8 jaar gewerkt op ongeveer 800 meter van mijn deur.

... en toen liep het goed mis ...

En dan moet ne mens ander werk zoeken...

En ik weet ni voor u maar ik woon in iets da gekocht is, en da verkopen om dan dichter bij mijn nieuw werk te gaan wonen, waar ik dan 3 keer zoveel moet betalen voor een woning is niet echt een optie. Zo dik is mijne portemonnee ook niet.

Vaak wonen mensen ook niet alleen he. Moeten dan beide partners maar zien dat ze een interessante job vinden op minder dan 10km van de deur?

Ik ga wel met de trein werken hoor
                        Zoals ik al zei, dichter bij 't werk gaan wonen lijkt de simpelste oplossing en is makkelijk gezegd. Er komt echter veel meer bij kijken dan dat, kinderen gaan naar school, partner werkt ook, familie woont ook ergens, er zijn factoren die je werksituatie beïnvloeden (je werk graag doen, collega's, jobinhoud...) zijn, allemaal factoren die daarbij een rol spelen.

Laat ons ook niet rond de pot draaien: 't feit dat mensen nu veel betalen voor hun brandstof komt niet doordat m'n in 't verleden ver van huis gaan werken is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                          Als de werknemer straks geen centjes meer heeft om de baas zijn productjes te kopen, zal de baas ook groen lachen.
                          Tot vandaag rijdt de Belg amper minder kilometers en geven we massa's geld uit aan luxe, niet-levensnoodzakelijke, producten. We kunnen er tegen, alleen gaan we luxe moeten opgeven, en dat doen we niet graag.

Comment

• Het meest hypocriete aan heel het verhaal blijft onze regering, onze lieve Waalse vriend Didier Reynders en onze waardige eerste minister Yves Leterme.

Jarenlang diesel promoten en zorgen dat 80% van ons wagenpark dieselt om daarna, op nog geen 6 maand het voordeel laten wegvallen zonder dat de consument economisch de tijd krijgt zich aan te passen.

Das diefstal.

Comment

Tot vandaag rijdt de Belg amper minder kilometers en geven we massa's geld uit aan luxe, niet-levensnoodzakelijke, producten. We kunnen er tegen, alleen gaan we luxe moeten opgeven, en dat doen we niet graag.
                              Voila, dus de meeste "bazen" gaan daar helemaal niets van merken.
                              In de toekomst mss iets minder BMW's op het forum? Of meer tweedehandse.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Het meest hypocriete aan heel het verhaal blijft onze regering, onze lieve Waalse vriend Didier Reynders en onze waardige eerste minister Yves Leterme.

Jarenlang diesel promoten en zorgen dat 80% van ons wagenpark dieselt om daarna, op nog geen 6 maand het voordeel laten wegvallen zonder dat de consument economisch de tijd krijgt zich aan te passen.

Das diefstal.
                                En Van Brempt keldert dan ook nog eens de biodiesel...

Comment

Ik denk toch dat er in vele huisgezinnen minder gereden wordt.
                                  De enigen die blijven rondbollen alsof er niks aan de hand is zijn de bedrijfswagengebruikers, en het zijn ook zij die in de file staan elke morgen, en daarmee zie je ook hoeveel er van hun soort nog zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                    En Van Brempt keldert dan ook nog eens de biodiesel...
                                    Waarvoor ze eerst een extra taks heeft geheven op de gewone dieselbrandstof. We betalen dus bij iedere liter diesel een taks voor biodiesel zonder dat er ooit al 1 belg biodiesel heeft kunnen tanken!

Comment

Het meest hypocriete aan heel het verhaal blijft onze regering, onze lieve Waalse vriend Didier Reynders en onze waardige eerste minister Yves Leterme.

Das diefstal.
                                      Amen to that.

Eigenlijk zou benzine goedkoper moeten zijn als diesel, die laatste kost meer om te produceren zeker?

En dan nog klagen ze over het smog alarm.. tiens tiens

Comment

• Hé hallo. Dit is België, niets klopt hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Ik denk toch dat er in vele huisgezinnen minder gerden wordt.
                                          Ik heb er m'n twijfels bij. Misschien dat ritten meer gecombineerd worden, ipv 3x daags naar de winkels nu in 1 enkele rit.

Maar ik zie niet opvallend meer fietsers aan de Delhaize of Colruyt, 's ochtends staan er nog steeds evenveel wagens om kinderen te droppen aan de school en van 't ogenblik dat ze een zonnestraal voorspellen staat we vast richting kust, terwijl de zon in de tuin ook schijnt.

Comment

Working...
                                          X