Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
    Moeten we dan allemaal op straat komen en met lege jerrycans richting de wetstraat stappen?
    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Neen, helemaal niet.

Zwijgen, betalen en zoveel mogelijk rijden. Das goed voor onze staatskas en we helpen 't midden oosten.
    Dan zouden we toch wel zowat het hele land moeten kunnen mobiliseren. Gaat serieuse impact geven. Eigenlijk zou zulke optocht in elke EU-lidstaat moeten plaatsvinden.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Ik heb de plaats van werk al geruild naar ééntje dat perfect met de fiets is te overbruggen. Maar niet voor iedereen is dit doenbaar. Die stijgingen doen mij dus minder pijn dan diegene die die elke dag zijn wagen nodig heeft om, op zijn kosten, naar het werk te rijden...
      Inderdaad. Ga dichter bij je werk wonen of zoek werk dicht bij huis is snel gezegd en klopt inderdaad wel, maar voor veel mensen is dit niet zo vanzelfsprekend. Er komen heel wat meer factoren bij kijken dan effe snel veranderen.

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      ...Maar als één bak al €100 gaat kosten dan zijn ze toch dik aan het overdrijven. De laatste maanden zijn er verschillende berichten geweest over nieuw gevonden olievelden of olievelden die toch groter blijken te zijn dan gedacht.
      Dat dit geen prijs is, puur gebasseerd op het vraag/aanbod principe is al langer duidelijk.

Comment

• En elke milieubesparing hier, gaat in Dubai dubbel en dik terug verloren...

We hebben geen olieveld in België (denk ik toch ). Das het grote probleem.

Comment

• Na de oliecrisis van de jaren '70 (waar we nu duidelijk opnieuw inzitten maar niemand met zoveel woorden durft gezegd hebben) heeft de Opec de brandstofprijzen kunstmatig vrij 'betaalbaar' gehouden. Tijdens die crisis kwamn er namelijk al verschillende ideeën voor superzuinige wagens. De Opec wilde dat in de kiem smoren door de prijs kunstmatig te beïnvloeden waardoor de consument niet wilde investeren in die nieuwe technologie.

Vandaag heeft de Opec amper nog invloed en is de markt volledig in handen van investeerders die op kort tot middellange termijn een zo groot mogelijke winst wil behalen. Maar de industrie is te laat met alternatieven waardoor we nu enkele kunnen ondergaan.

30 jaar bijbenen duurt een hele tijd...

Voor ons, als consumeerders, zit er weinig op dan besparen of betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            klopt wel maar ik stel mij er toch wel vragen bij. De olieprijzen swingen de pan uit maar dit weekend stonden we weer met z'n allen in de file. Iedere belg klaagt (naar goede gewoonte) steen en been maar niemand past z'n gedrag aan.

Allesinds niet ons luxueus levenspatroon. De beenhouwers daarentegen klagen, zij verkopen veel meer gehakt dan vroeger.

Rijden willen we dus blijven doen, zelfs al moeten we daarvoor 3 dagen gehakt eten.
            afwachten... men zal wel eens z'n limiet bereiken.

M'n moeder ziet het bij haar in de bank. Veel mensen die de laatste maanden kleine stukjes hun spaargeld kwamen ophalen in de hoop dat de prijsstijgingen van korte duur zouden zijn...

en de meesten zijn nu stilletjesaan naar hun limiet aan het gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten

M'n moeder ziet het bij haar in de bank. Veel mensen die de laatste maanden kleine stukjes hun spaargeld kwamen ophalen in de hoop dat de prijsstijgingen van korte duur zouden zijn...

True. Ik hoor van de banken leningen om op reis te gaan... En mensen die het zelfs moeilijk hebben om hun belastingen te betalen. Schuldenberg here we come!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                True. Ik hoor van de banken leningen om op reis te gaan... En mensen die het zelfs moeilijk hebben om hun belastingen te betalen. Schuldenberg here we come!
                het water staat veel mensen totaan hun lippen.

Alleen willen ze het nog niet aanvaarden

Comment

Men zit aan de spaarcenten maar ondertussen reist de gemiddelde belg wel 2x per jaar, gaan we erg vaak op restaurant, kopen we vrij dure wagens (nooit eerder zijn er zoveel autoleningen geweest als heden), zit ons kot vol multimedia en bouwen we ieder vrij plekje in Vlaanderen vol...

Er zijn nog héél wat mogelijkheden om te besparen eer we aan onze limiet zitten. We zijn rotverwend met de luxe van één of meerdere wagens en gaan die niet afgeven. Dat is nu al duidelijk, slecht weer voorspeld voor zondag maar dikke file richting kust...

Comment

het water staat veel mensen totaan hun lippen.

Alleen willen ze het nog niet aanvaarden
                    Beslagprocedurs en collectieve schuldenregelingen... Het gaat weer eens wat anders zijn!

Comment

• Hoeveel kost 1 liter Super 98 (of hoger) ZONDER BTW en accijnzen?

Comment

• Zit ongeveer 60 cent accijnzen op. Dus een dikke euro schat ik.

Comment

• Vriend van me heeft zijn diesel al ingeruild voor een benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            Hoeveel kost 1 liter Super 98 (of hoger) ZONDER BTW en accijnzen?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Zit ongeveer 60 cent accijnzen op. Dus een dikke euro schat ik.
                            €0,7090/ltr.
                            Last edited by McClane; 26/05/2008, 12:04. Reden: prijsaanpassing naar super 98
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• M'n vrouw was er in eerste instantie tegen maar ondertussen brengt de LPG-installatie ons wel mooi wat geld op. Had ik diezelfde km's vandaag op benzine moeten rijden had het ons een flinke duit meergekost.

In eerste instantie was diesel nog net iets goedkoper maar dat is het ondertussen ook al niet meer.

Comment

Op de totaalprijs:
                                32% basisprijs.
                                10% distributie.
                                41% taks en accijnzen.
                                17% BTW.

Comment

+
                                  Accijnzen + energiebijdrage €0,6033
                                  BTW €0,2756

totaalprijs €1,588

Comment

Damn... wij worden echt in 't zak gezet waar we bij staan..

In dit land moet je creatief boekhouder zijn om te overleven.
                                    Last edited by McClane; 26/05/2008, 12:03. Reden: prijsaanpassing naar super 98

Comment

Dat zou je niet willen weten... Vaderke staat vaart er nu goed bij.

Ben eergisteren nog gaan tanken tegen een relatief "goedkope" prijs 1.24...€/diesel.

Dat het voor mij maar rap oktober is dan begin ik te werken op 4km van m'n deur. Dat zal ik met deze prijzen wel aanzienlijk voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimJ Bekijk Berichten
                                        Dat zou je niet willen weten... Vaderke staat vaart er nu goed bij.

Ben eergisteren nog gaan tanken tegen een relatief "goedkope" prijs 1.24...€/diesel.

Dat het voor mij maar rap oktober is dan begin ik te werken op 4km van m'n deur. Dat zal ik met deze prijzen wel aanzienlijk voelen.
                                        Hier staat de naakte waarheid.
                                        De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          Ga dan gewoon wat dichter wonen.
                                          Wa een kortzichtig antwoord is dat...

Veel mensen werken in Brussel. Heb je enig idee wat de kost is van te gaan wonen in/rond Brussels (zelfs als je niet wil kopen, maar gewoon huren)? En afhankelijk van de sector vind je niet zomaar ergens anders je werk hoor. (Ik zit in de IT en woon in Wallonië, trust me, de computer moet daar volgens mij nog uitgevonden worden )

Comment

Working...
                                          X