Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik heb al meermaals aan garagisten gevraagd naar grotere tankinhoud-mogelijkheden maar er is er nog geen een met een concreet voorstel gekomen.
    Ik zou zonder de minste twijfel of aarzeling 500 EUR bijbetalen voor een grotere tankinhoud (130 l ipv 65 l)

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
    Iemand enig idee hoe het nu zit met de auto van die Fransman op perslucht?

volgens mij gaat volkswagen zijn 1liter auto in 2010-2011 ook voor een bom zorgen. Er van uitgaande dat de diesel dan 2 euro zou staan...
    Ik dacht dat die ontwikkeling was stopgezet wegens te duur en niet rendabel. Ik weet dat PSA twee jaar geleden sprak over de introductie van een diesel-hybride wagen in 2009, en daar werd een normverbruik van 2,6 l/ 100 km vooropgesteld voor een middenklasser. Ook al even niets meer van gehoord
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Ik weet dat PSA twee jaar geleden sprak over de introductie van een diesel-hybride wagen in 2009, en daar werd een normverbruik van 2,6 l/ 100 km vooropgesteld voor een middenklasser. Ook al even niets meer van gehoord
      Moest komen op de 308 en de C4, maar wegens te duur zou het hybride systeem niet meer voor deze modellen komen, maar wel voor de modellen die één klasse hoger liggen
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
        vrees er ook voor
        maar t'loopt toch serieus de spuigaten uit hoor qua kostprijs...

de mensen blijven rijden met hun wagen, tot op heden denk ik dat er niet veel mensen hun wagen aan de kant hebben laten staan.
        En zoals eerder werd gepost, van zodra die 1,50 of 2euro grens wordt bereikt gaat bij veel mensen hun euro vallen dat dit wel héél duur is...
        Dan zijn er nog vele die een tankkaart van hun werk hebben en niet eens weten hoeveel 1 liter brandstof kost. De firmawagen zal sowieso niet aan de kant gelaten worden

Comment

Ik dacht dat die ontwikkeling was stopgezet wegens te duur en niet rendabel. Ik weet dat PSA twee jaar geleden sprak over de introductie van een diesel-hybride wagen in 2009, en daar werd een normverbruik van 2,6 l/ 100 km vooropgesteld voor een middenklasser. Ook al even niets meer van gehoord

De Loremo komt in 2010 op de markt.

Loremo LS:
          0-100 in <20 seconden, topsnelheid 160 km/u.
          Verbruik: 2 liter diesel/100km
          Prijs: +- 15.000 euro

Loremo GT:
          0-100 in <10 seconden, topsnelheid 200km/u.
          Verbruik: 3 liter diesel/100km
          Prijs: < 20.000 euro.

Loremo EV:
          0-100 in < 15 seconden, topsnelheid 170km/u
          Verbruik: 6,3kWh (160km reikwijdte)
          Prijs: < 30.000 euro.

Autootjes hebben airbags, ABS, radio, partikelfilter, en als optionele uitrusting: airco, navi, onboard PC, MP3-speler, etc...

Ik ben al sinds het begin van de ontwikkeling hypergeïnteresseerd in het spulletje, én ik geloof ook dat dit een realistische 'eerste' stap is naar economischer en ecologischer rijden.
          Betaalbaar, comfortabel, hyperzuinig, én vooral: bewezen technologie.

Comment

• 2010, in 2000 reeds een A2 1.2tdi die effectief 3l verbruikt, 170 bolt, en 14sec naar 100...

t'is ongelofelijk leuk, maar de vooruitgang van die Loremo's (over die 10 jaar later gezien) is dan eerlijk gezegd 'matig.'
            een 'eerste' stap vind ik het dan ook totaal niet, dan koop ik me nu wel voor 10-11.000€ zo'n A2 (of Lupo, maar die is kleiner en minder zuinig/snel)
            die op elektriciteit is natuurlijk zeer interessant

Comment

Nee ze hebben hem goedkoper gemaakt om te produceren :

Maar die Fransman met zijn wagen op lucht is zelfs in het nieuws geweest en heeft overal gestaan? Die ging binnen een jaar uitkomen?

Comment

• Had GM die geweldige elektrische auto niet vernietigd omdat em niet genoeg opbracht waren we al lang van de olie vanaf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  De Loremo komt in 2010 op de markt.

ziet er interessant uit, al zijn er nog een paar punten waar op bespaard kan worden.

liefst van al zou ik m'n eigen ultra-zuinig autotje bouwen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    2010, in 2000 reeds een A2 1.2tdi die effectief 3l verbruikt, 170 bolt, en 14sec naar 100...

t'is ongelofelijk leuk, maar de vooruitgang van die Loremo's (over die 10 jaar later gezien) is dan eerlijk gezegd 'matig.'
                    een 'eerste' stap vind ik het dan ook totaal niet, dan koop ik me nu wel voor 10-11.000€ zo'n A2 (of Lupo, maar die is kleiner en minder zuinig/snel)
                    die op elektriciteit is natuurlijk zeer interessant
                    Zo'n lupo 1.2 diesel is toch zuiniger hoor, maar een stuk kleiner en minder ruimte natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Had GM die geweldige elektrische auto niet vernietigd omdat em niet genoeg opbracht waren we al lang van de olie vanaf

ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                        Zo'n lupo 1.2 diesel is toch zuiniger hoor, maar een stuk kleiner en minder ruimte natuurlijk.
                        ah, het zat me in het hoofd dat die raar maar waar minder zuinig waren. Minder snel zijn ze wel é?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          ja.
                          Met die geschiedenis in het achterhoofd snap je niet dat nog niemand anders dat nagedaan heeft he, niet de grote constructeurs dan maar gewoon bedrijven die meer op verkoop gericht zijn dan op wereldwijde netwerken van geldverslindende service.

Comment

• Ze hebben wel geld om een wagen te ontwikkelen die 400km/u rijdt, maar een 1-2 liter wagen zou niet rendabel zijn...

Zelfs als vw/audi nu de 1.2 tdi automaat terug op de markt zou brengen, zou hij verkopen! Wel niet tegen 20.000 euro.

Comment

Ze hebben wel geld om een wagen te ontwikkelen die 400km/u rijdt, maar een 1-2 liter wagen zou niet rendabel zijn...

Zelfs als vw/audi nu de 1.2 tdi automaat terug op de markt zou brengen, zou hij verkopen! Wel niet tegen 20.000 euro.
                              Dat is het probleem he, een beperkte markt wil belachelijk veel geld geven voor een 400+ kar maar de grote massa wil (terecht) geen 20k geven aan een klein autootje.

Als ze die groene dingen gewoon van het begin uit goedkoop maken zouden ze daar op termijn toch meer uit halen omdat het dan een massaproduct wordt zou je denken he.

De smart had ook 5 keer zoveel kunnen verkopen had die 2-3000 euro goedkoper geweest ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                ah, het zat me in het hoofd dat die raar maar waar minder zuinig waren. Minder snel zijn ze wel é?
                                Geen idee? Waarom met zelfde motor en minder gewicht?

over de lucht auto toen in het nieuws voor 4000 euro :
                                Tegen het einde van volgend jaar verschijnt de eerste auto in ons land die rijdt op lucht. De motor is een Frans ontwerp.

Spotgoedkope auto rijdt op lucht

Tegen het einde van volgend jaar verschijnt de eerste auto in ons land die rijdt op lucht. De motor is een Frans ontwerp.
                                Het klinkt als een uitvinding van professor Gobelijn, maar het is echt: een wagen die niet rijdt op benzine of diesel, maar op...lucht. De motor van de wagen is een uitvinding van de Franse ingenieur Guy Nègre, een man die zijn sporen verdiende in de Formule1. Nègre sleutelt al sinds 1991 aan zijn uitvinding, de MDI.

De perslucht in de tank van een MDI zit onder een druk van 300 bar, ongeveer anderhalf keer zoveel als de lucht in een duikersfles. Die luchtdruk drijft de zuigers van de motor aan. Eigenlijk is het principe hetzelfde als een verbrandingsmotor, alleen komt er uit de uitlaat geen CO2 of andere schadelijke stoffen, maar gewoon lucht.

Nègre biedt geïnteresseerden nu een licentie aan om de auto in andere landen te produceren. De Indiase magnaat Ratan Tata heeft al toegehapt. Hij brengt binnenkort een wagentje op de markt van omgerekend zo'n 1.835 euro.

'De motor op lucht is natuurlijk fantastisch, maar dat is niet het enige revolutionaire aan de MDI', zeg Wommelgemnaar Jan Peetermans. Peetermans heeft de licentie voor België op zak en wil de wagens vanaf volgend jaar op de markt brengen. 'Heel het productieconcept is gebaseerd op de luchtvaartindustrie. Zo werken we niet met staal, maar met polyester en aluminium. De wagen voldoet aan alle veiligheidsvereisten.'

De productie van de MDI gebeurt in elk land waar hij te koop is. Peetermans wil minstens één en waarschijnlijks zelfs twee fabrieken bouwen om de MDI in België te produceren. Daar moeten jaarlijks zo'n 7.500 stuks van de band rollen. 'Dat we lokaal produceren, scheelt natuurlijk gigantisch in transportkosten. We vermijden zo ook de invoerrechten, die flink kunnen oplopen.'

Het prijsvoordeel wil Peetermans zo veel mogelijk aan zijn klanten doorspelen. 'Het goedkoopste model willen we voor minder dan 4.000 euro verkopen. En dat voor een volwaardige auto.' (fpe)

Comment

• er schort iets met de maatschappij om zo'n project rendabel te maken.. denk ik;

mensen kopen een auto enkel op basis van budget en uiterlijk, 2 voorwaarden waar een zuinig, elektrisch wagentje meestal niet aan voldoen. plus dat een nieuwe auto meestal een "opschepfactor" moet hebben tov hun kennissen.

Comment

over de lucht auto toen in het nieuws voor 4000 euro :

Spotgoedkope auto rijdt op lucht

maar over het bereik, veiligheid en vermogen zeggen ze niets

ja, heel simpel, gewoon een persluchttank aansluiten op een luchtmotor. waarom had ik daar niet eerder aan gedacht

en HOE gade die lucht op 300 bar brenge? me ene fietspomp ofwa

het is gewoon het zelfde, maar je moet op voorhand de energie samenpersen, plus da ge nog is verlieze hebt op diee compressor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                      er schort iets met de maatschappij om zo'n project rendabel te maken.. denk ik;

mensen kopen een auto enkel op basis van budget en uiterlijk, 2 voorwaarden waar een zuinig, elektrisch wagentje meestal niet aan voldoen. plus dat een nieuwe auto meestal een "opschepfactor" moet hebben tov hun kennissen.
                                      Ik maar opscheppen met mijn verbruik Ik heb er al veel groen zien lachen hoor! En velen die nu ook geïnteresseerd zijn om zoiets te kopen. Toen ik hem kocht dacht ik dat er velen op straat me gingen nakijken wegens speciaal model, zoals met de Z3 in zijn beginjaren. Niks van, niemand kent deze wagen blijkbaar.

Heb op lupo forum gevonden dat die ook 185km/u top haalt op de meter. Dus geen verschil

Comment

• Speciaal voor leftlane : in de Lupo en A2 kan je met een trucje tot 40 liter tanken ipv 30. Dan haal je 1500km met één tank uit Zwitserland

"Streefwaarden: bij 500 km komt de naald los, bij 1000 km nog halfvol. Zo kun je ruim 1500 km met één tank doen al haal ik dat alleen in de zomer. "

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                          maar over het bereik, veiligheid en vermogen zeggen ze niets

ja, heel simpel, gewoon een persluchttank aansluiten op een luchtmotor. waarom had ik daar niet eerder aan gedacht

en HOE gade die lucht op 300 bar brenge? me ene fietspomp ofwa

het is gewoon het zelfde, maar je moet op voorhand de energie samenpersen, plus da ge nog is verlieze hebt op diee compressor
                                          Mijn nonkel heeft zo'n compressor

Comment

Working...
                                          X