Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
    laat dat maar al van die portemonnee...

meestal 3 euro voor 20cl... en dan zagen dat de naft duur is!

Geef mij maar 2 liter benzine en water van de kraan

Comment

• OLIEPRIJZEN DALEN FORS
      ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
      Op de goederenbeurs Nymex in New York
      is de prijs voor een vat ruwe olie met
      2,50 dollar gedaald tot
      110 dollar. In
      Londen daalde de olieprijs met ruim
      twee dollar tot
      109 dollar.

Vorige week scheerde de olieprijs nog
      rond de kaap van
      120 dollar per vat.

De forse daling is te wijten aan het
      einde van een staking in Schotland en
      in Nigeria. Bovendien zijn de strate-
      gische reserves in de Verenigde Staten
      fors toegenomen.

De staking in Nigeria heeft hebben de
      productie in dat land met ruim een
      derde doen dalen. De lonen zijn
      verhoogd en het werk wordt nu hervat.

Bron: één-txt

Comment

• Benieuwd of we iets van deze daling gaan merken.
        Nu ja, voor mij moet het niet direct, mijne bak is nog bijna vol
        Dat ze maar wat verder zakken, dan kan ik binnen anderhalve week nog eens aan een meer normale prijs gaan taken
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          OLIEPRIJZEN DALEN FORS
          Op de goederenbeurs Nymex in New York
          is de prijs voor een vat ruwe olie met
          2,50 dollar gedaald tot
          110 dollar. In
          Londen daalde de olieprijs met ruim
          twee dollar tot
          109 dollar.

Vorige week scheerde de olieprijs nog
          rond de kaap van
          120 dollar per vat.

De forse daling is te wijten aan het
          einde van een staking in Schotland en
          in Nigeria. Bovendien zijn de strate-
          gische reserves in de Verenigde Staten
          fors toegenomen.

De staking in Nigeria heeft hebben de
          productie in dat land met ruim een
          derde doen dalen. De lonen zijn
          verhoogd en het werk wordt nu hervat.

Bron: één-txt

Maar al bij al is 110 USD nog steeds enorm hoog

Comment

• nu ineens is de voorraad fors toegenomen wa ist nu gvd.

Comment

• en wanneer gaan wij dit voelen of weigert de regering wederom de prijzen te laten dalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                ik bezuinig niet in martini's, ik ga gewoon meer met de fiets
                gelukkig zuip jij geen 10 liter martini per 100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                  Benzine slechts in zeven landen duurder

bron: belga

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Je zou het anders niet zeggen dat de benzine duur is, gisteren stond er een file van 50km van Gistel tot in Nevele.

Comment

Wat wil je in een land waar de helft van het wagenpark uit stinkende firmadieselstoven bestaat... de baas betaalt toch de rekening.
                      Inderdaad. Eigenlijk zijn we de tak waar we zelf opzitten langzaam aan het doorzagen.

Enerzijds wil iedereen betaalbare olieprijzen voor de toekomst anderzijds smijten we de dag van vandaag met voordelen waarbij het brandstofverbruik alleen maar wordt gestimuleerd. Die twee gaan nu eenmaal niet samen.

Comment

• En ondertussen alweer dit:

Olieprijs stijgt opnieuw na val

vr 02/05/08 - Vandaag zijn de olieprijzen op de internationale markten opnieuw wat gestegen na de forse dalingen van de afgelopen dagen.
                        Op de Nymex-beurs in New York steeg de koers van een vat ruwe olie opnieuw tot 113 dollar, een dollar meer dan gisteravond.

Op de ICE in Londen steeg olie met 65 cent tot 111 dollar per vat.

Oorzaken zijn de stijging van de dollar, de beter dan verwachte werkloosheidscijfers in de VS en een Turks bombardement op PKK-rebellen in het olierijke noorden van Irak.

De afgelopen week was de olieprijs in New York gedaald van 120 tot 112 dollar donderdag na het einde van stakingen in de oliesector in Schotland en Nigeria.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          en een Turks bombardement op PKK-rebellen in het olierijke noorden van Irak.

Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om een stijging te rechtvaardigen

Comment

Wat wil je in een land waar de helft van het wagenpark uit stinkende firmadieselstoven bestaat... de baas betaalt toch de rekening.
                            De overheid werkt dat zelf in de hand. Ik mocht onlangs kiezen tussen een vergoeding van 350€/maand of een firmawagen. Op die vergoeding moet RSZ en bedrijfsvoorheffing betaald worden en brengt mij uiteindelijk rond de 190€ netto op. De firmawagen kost mij netto 70€ aan taxen en 50€ eigen opleg en daar zit alles in. Voor 310€/maand hou ik zelf geen auto op de baan, en ik mag die firmabak onbeperkt privé gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                              De overheid werkt dat zelf in de hand. Ik mocht onlangs kiezen tussen een vergoeding van 350€/maand of een firmawagen. Op die vergoeding moet RSZ en bedrijfsvoorheffing betaald worden en brengt mij uiteindelijk rond de 190€ netto op. De firmawagen kost mij netto 70€ aan taxen en 50€ eigen opleg en daar zit alles in. Voor 310€/maand hou ik zelf geen auto op de baan, en ik mag die firmabak onbeperkt privé gebruiken.
                              Inderdaad, je hebt gelijk dat je voor je eigen voordeel kiest, dat spreek ik zeker niet tegen. Maar ipv een dalende vraag door de hoge prijzen, stijgt die vraag alleen maar daar er steeds meer voor firmawagens geopteerd wordt met, zoals je dat zelf zegt, 'onbeperkt' prive gebruik...

Het zal een soort sneeuwbaleffect worden. Haal alle firmawagens van de baan van werknemers die hun wagen voor professioneel gebruik eigenlijk niet nodig hebben en ons fileprobleem is morgen opgelost!
                              Last edited by ; 05/05/2008, 09:36.

Comment

Het zal een soort sneeuwbaleffect worden. Haal alle firmawagens van de baan van werknemers die hun wagen voor professioneel gebruik eigenlijk niet nodig hebben en ons fileprobleem is morgen opgelost!
                                Vakantiefiles zoals gisteren zullen misschien merkbaar minderen, maar de dagelijkse files in Antwerpen en Brussel niet of nauwelijks. Ik heb jarenlang met mijn eigen auto naar Brussel gereden, en niet voor mijn plezier maar gewoon omdat ik niet anders kan. Nu doe ik die kilometers met de firmawagen en het komt mij veel voordeliger uit, maar neem mij die wagen weer af en ik zal niet minder rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                  Vakantiefiles zoals gisteren zullen misschien merkbaar minderen, maar de dagelijkse files in Antwerpen en Brussel niet of nauwelijks. Ik heb jarenlang met mijn eigen auto naar Brussel gereden, en niet voor mijn plezier maar gewoon omdat ik niet anders kan. Nu doe ik die kilometers met de firmawagen en het komt mij veel voordeliger uit, maar neem mij die wagen weer af en ik zal niet minder rijden.
                                  Niet kunnen en niet kunnen is 2. Ik ga er niet over discussieren, die discussie is hier trouwens al eerder gevoerd en hoort hier in dit topic immers niet thuis. Maar de vorige jaren was brandstof relatief betaalbaar waardoor 'niet kunnen' snel werd ingeroepen als drogreden voor 'niet willen' uit gemak. Wat best mag hoor, maar bij niet kunnen denk ik eerder aan de een huis middenin de woestijn.

Heel wat bedrijfswagens vinden vandaag eigenaars die niet of nauwelijks op de baan moeten voor hun job. En de wagen dus enkel gebruiken voor 't woon-werkverkeer.

Zeker met de brandstofprijzen van vandaag zullen héél wat mensen 2x nadenken.

Comment

• Gisteren trouwens de 406 voor één van z'n laatste keren vol diesel gaan kappen. Prijs: 1.22 euro/liter.

Opzettelijk effe naar de andere pompen gaan kijken en bij 5 van de 6 werd er netjes tot een rond bedrag getankt (€25, €30...) ipv volgekapt!

Comment

Ik snap nog altijd de logica daar niet van.
                                      Als ik bv. 1 keer per week ga tanken voor 70 euro of twee keer per week voor 35 euro, kost die tweede optie uiteindelijk toch meer omdat ik meer naar het tankstation moet rijden?
                                      Puur psychologisch wat er op wijst dat de consument weldegelijk bezig is met de hoge prijs. 4x per maand gaan tanken voor 25 euro lijkt minder dan 1x voor 100 euro naft in je bak te moeten kappen.

't Valt alleen op dat het constant gebeurd de laatste tijd.

Comment

Ik snap nog altijd de logica daar niet van.
                                        Als ik bv. 1 keer per week ga tanken voor 70 euro of twee keer per week voor 35 euro, kost die tweede optie uiteindelijk toch meer omdat ik meer naar het tankstation moet rijden?
                                        Uw auto is wel minder zwaar als je minder tankt dus je verbruikt ook minder

Maar ik tank hem ook altijd vol.

Comment

Puur psychologisch wat er op wijst dat de consument weldegelijk bezig is met de hoge prijs. 4x per maand gaan tanken voor 25 euro lijkt minder dan 1x voor 100 euro naft in je bak te moeten kappen.

't Valt alleen op dat het constant gebeurd de laatste tijd.
                                          't gaat soms ook meer om speculeren; stel dat je dagelijks aan die pomp passeert (en aldus geen omweg moet maken om te tanken), dan kan je bvb een halve bak tanken en hopen op een prijsdaling tegen je volgende tankbeurt. Niets zo hatelijk om je tank vol te kappen en 2 dagen later een prijsdaling te zien. Prijsstijgingen kan je nog counteren door op tijd te tanken.

Maar het gaat hem hier om eurocenten en toch heeft nagenoeg iedereen het gevoel een goede zaak te doen als hij/zij morgen aan 2 eurocent/liter minder kan tanken. Vele kleintjes maken één grote.

Comment

Working...
                                          X