Vanavond de boel nog is volblazen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenantwoord je op mijn vraag van hierboven misschien?
Comment
-
Totaal fout artikel omdat wanneer de dollar zakt, de olieprijs als een radartje in het economisch systeem naar alle waarschijnlijkheid ook zal zakken. Maar toch even schrikken.
Sterke euro zorgt voor forse besparing aan de pomp
(Belga) Door de zwakte van de dollar tegenover de euro doen de Belgen relatief goede zaken aan de pomp. De olieprijzen breken record na record, maar de zwakke dollar (de munt waarin olieprijzen berekend worden) verkleint de impact van die prijsstijgingen. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische Petroleumfederatie.
De olieprijzen bereikten dinsdag in New York voor het eerst de drempel van de 119 dollar per vat. Op hetzelfde moment stond de dollar historisch laag tegenover de euro. Een euro was dinsdag 1,6011 dollar waard. Stel dat één dollar één euro waard zou zijn, zoals enkele jaren geleden het geval was, dan zou een liter benzine aan de pomp 1,84 euro per liter kosten. Nu is dat slechts 1,51 euro per liter, of een besparing van 33 cent. Voor een liter diesel zou je 1,75 euro betalen of 46 cent meer dan nu. (TIP)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenTotaal fout artikel omdat wanneer de dollar zakt, de olieprijs als een radartje in het economisch systeem naar alle waarschijnlijkheid ook zal zakken. Maar toch even schrikken.
Sterke euro zorgt voor forse besparing aan de pomp
(Belga) Door de zwakte van de dollar tegenover de euro doen de Belgen relatief goede zaken aan de pomp. De olieprijzen breken record na record, maar de zwakke dollar (de munt waarin olieprijzen berekend worden) verkleint de impact van die prijsstijgingen. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische Petroleumfederatie.
De olieprijzen bereikten dinsdag in New York voor het eerst de drempel van de 119 dollar per vat. Op hetzelfde moment stond de dollar historisch laag tegenover de euro. Een euro was dinsdag 1,6011 dollar waard. Stel dat één dollar één euro waard zou zijn, zoals enkele jaren geleden het geval was, dan zou een liter benzine aan de pomp 1,84 euro per liter kosten. Nu is dat slechts 1,51 euro per liter, of een besparing van 33 cent. Voor een liter diesel zou je 1,75 euro betalen of 46 cent meer dan nu. (TIP)
Comment
-
Vanaf 2€/liter laat Belg de wagen thuis
GELD & GEZIN - De stijging van de benzineprijzen is niet meer bij te houden. Als dat nog lang aanhoudt, zou het fileprobleem zichzelf wel eens kunnen oplossen: almaar minder mensen grijpen nog naar de auto.
(m24/le soir) – Een meerderheid van autogebruikers is bereid zijn wagen definitief op stal te laten eens de dieselprijs meer dan twee euro per liter kost. Voor benzine ligt de grens op 2,14 euro, aldus een enquête van de krant Le Soir.
Tegenstrijdige signalen
Nog volgens dezelfde enquête,...
1 op 5 is bereid zijn wagen aan te kant te laten om naar zijn werk te trekken
7 op 10 Belgen gaat met de wagen naar het werk
het gebruik van de trein zou met 37,6% gestegen zijn tussen 1997 en 2006
het openbaar vervoer in Brussel is sinds 2000 met 70% gestegen
Ondanks deze cijfers is ook het wegverkeer in België met 7% gestegen tussen 2000 en 2006. Het wagenpark groeide met 27% op vijftien jaar tijd (sinds 1990). Vandaag zijn er zo’n 5 miljoen wagens in België.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenMaar aangezien het grootste deel van de auto's leasebakken zijn zal zelfs dat amper invloed hebben op het autogebruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichteneigenlijk doen die leasebakken voor ons globaal verkeersbeleid weinig goeds.
anders worden de kilometers wel betaalt door de uiteindelijk klant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat bepaalt alleen het aantal auto's
anders worden de kilometers wel betaalt door de uiteindelijk klantOorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalleen aw-gekken rijden nog voor hun plezier, en ik ben daarbij
M'n schoonbroer is daar 't mooiste voorbeeld van. Vroeger zagen we mekaar enkel op familiefeesten (woont in Hasselt, wij in Gent). Nu komt 'ie zondagnamiddag voor 2 uurtjes koffie drinken...
Ik neem 't niemand kwalijk, ik heb er ook 3 gehad en daar is goed mee gereden, en ook voor heel wat zaken die we eigenlijk niet nodig hebben. Maar globaal gezien is 't een verderf dat niemand goeds brengt.
Comment
-
Op vrijdag 25 april wordt Super 98+, Super 95 duurder.
* Voor Super 95 betaalt men vanaf vrijdag maximum 1.531 €/l (een stijging van 0,021 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf vrijdag maximum 1.540 €/l (een stijging van 0,015 €/l)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVanaf 2€/liter laat Belg de wagen thuis
Dan neem ik zeker ook meer de fiets. Momenteel zou ik dat ook doen, ware het niet dat ik nog met knieproblemen zit. Binnenkort toch eens weer met de fiets naar het werk beginnen komen, al moet ik wel wat oppassen, daar de rit naar het werk niet zonder hellingen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWTF. Stel je voor, 2 € voor een litertje.
Dan neem ik zeker ook meer de fiets.
Vandaag kost hij officieel 1.30?
Maar het is een feit dan €2 hoog gegrepen is en er dan opnieuw een psychologische grens van 1.5 moet overschreven worden.
Comment
-
Het zal moeilijker en moeilijker worden voor veel mensen.
Velen zitten al op het tandvlees, en met de stijgende brandstof- en voedselprijzen vrees ik dat zij het niet meer gaan redden.
Ik blijf tanken tot 2 EUR/liter , ik zal wel moeten, beroepsmatig. Een andere wagen zal ik me dan wel moeten aanschaffen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenHet zal moeilijker en moeilijker worden voor veel mensen.
Velen zitten al op het tandvlees, en met de stijgende brandstof- en voedselprijzen vrees ik dat zij het niet meer gaan redden.
Ik blijf tanken tot 2 EUR/liter , ik zal wel moeten, beroepsmatig. Een andere wagen zal ik me dan wel moeten aanschaffen.
En inderdaad, vele mensen zullen beginnen slikken. Niet alleen voor benzine maar ook voor huisbrandolie.
Comment
-
Nieuwe recordprijs benzine
De maximumprijs van superbenzine gaat morgen opnieuw omhoog. Ook de omgekeerde cliquet treedt in werking, al voor de derde keer. Dat leverde de verbruiker aan de pomp al een halve euro op voor een volle tank.
Vanaf morgen bedraagt de nieuwe maximumprijs voor superbenzine 95 1,5310 euro per liter, of een stijging met 0,0210 euro. De nieuwe maximumprijs voor superbenzine 98 bedraagt 1,5400 euro per liter, of een stijging met 0,0150 euro. Reden is een stijging van de noteringen op de internationale markten.
Cliquet
Doordat de prijs voor superbenzine boven de 1,50 euro uitkomt, treedt de omgekeerde cliquet in werking. De accijnsverlaging bedraagt 4,5 euro per 1000 liter. Het is al voor de derde maal dat dit systeem van omgekeerde cliquet in werking treedt dit jaar. In totaal bedroeg de verlaging 8,70 euro per 1000 liter, met BTW erbij komt dit neer op 10,527 euro per 1000 liter. Met andere woorden: voor een tankbeurt van 50 liter betekent dit sinds begin dit jaar een besparing van 0,526 euro aan de pomp. (belga/gb)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenvoor een tankbeurt van 50 liter betekent dit sinds begin dit jaar een besparing van 0,526 euro aan de pomp. (belga/gb)
Comment
Comment