Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Tof, inflatie. Dat is geen oplossing.

6% BTW i.p.v. 21% zou al voldoende helpen.
    En extra taksen voor LPG afschaffen, om goed te doen voor het milieu.
    Laat die LPG maar zoals het nu is. Vele mensen laten zich onterecht afschrikken door die bijkomende taks, die eigl peanust is als men dan gaat uitrkeken wat men aan taksen of diesel of naft betaald.

Hoe minder het weten des te meer er voor mij overblijft

Maar inderdaad, die BTW is eigenlijk schandalig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Laat die LPG maar zoals het nu is. Vele mensen laten zich onterecht afschrikken door die bijkomende taks, die eigl peanust is als men dan gaat uitrkeken wat men aan taksen of diesel of naft betaald.

Hoe minder het weten des te meer er voor mij overblijft

Maar inderdaad, die BTW is eigenlijk schandalig.
      Waar natuurlijk, als de vraag stijgt stijgt ook de prijs

Belastingen op belastingen, dat is ook schandalig.
      Net als de staat van onze wegen

Comment

6% BTW i.p.v. 21% zou al voldoende helpen.
        En extra taksen voor LPG afschaffen, om goed te doen voor het milieu.
        Inderdaad, dat zou al mooi zijn.
        Vroeger was de huisbrandolie en gas voor huishoudelijk gebruik 6% dacht ik, maar dat hebben ook opgetrokken (weet wel niet hoe lang dat nu al geleden is)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Waar natuurlijk, als de vraag stijgt stijgt ook de prijs

Belastingen op belastingen, dat is ook schandalig.
          Net als de staat van onze wegen
          Das inderdaad schandaling, meer zelf, ik dacht ooit gehoord te hebben dat dat naar europese normen eigenlijk illegaal was
          Dacht dat het Vivant was dat daar ooit eens een persbericht over had verspreid.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• De prijzen gaan naar beneden

Op zaterdag 12 januari wordt Super 98+, Super 95 en Stookolie goedkoper

* Voor Super 95 betaalt men vanaf zaterdag maximum 1.461 €/l (een daling van 0.037 €/l)
            * Voor Super 98+ betaalt men vanaf zaterdag maximum 1.479 €/l (een daling van 0.037 €/l)
            * Voor Stookolie (+2000 l)betaalt men vanaf zaterdag maximum 0.6827 €/l (een daling van 0.0316 €/l)
            Bron: www.brandstofprijzen.be

Comment

• Voor de dieselrijders onder ons:

Op dinsdag 15 januari wordt Diesel goedkoper.

* Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1.151 €/l (een daling van 0,036 €/l)
              Last edited by Kartfreak; 14/01/2008, 10:33.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• En ook LPG gaat naar beneden morgen:

Donderdag 17 januari wordt lpg motorbrandstof goedkoper. De nieuwe maximumprijs is dan 0,5960 euro/l (-0,0190).
                Bron: Belga

Comment

• Diesel aan 1.011 getankt bij Esso Express in Dilbeek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                    Voor de dieselrijders onder ons:

Op dinsdag 15 januari wordt Diesel goedkoper.

* Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1.151 €/l (een daling van 0,036 €/l)

fak. en idioot als ik ben heb ik dat vandaag uitgegeven in een Texaco in Gent...

Kloothommel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      fak. en idioot als ik ben heb ik dat vandaag uitgegeven in een Texaco in Gent...

Kloothommel.

Er zijn er al vele voor u gegaan inclusief me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten

Er zijn er al vele voor u gegaan inclusief me

Ja ma wtf... 74 euro voor een bakkie diesel...

Ik besefte het te laat. Maar tja... een halve bak tanken doe ik niet hoor.

Comment

• autch das bijna even veel als ik tank voor ne bak v power

idd halve bak is geen werk.

Comment

• Niets nieuws, maar 't wordt nog maar eens bevestigd...

Oliereserves België zijn te klein

Ons land bezit onvoldoende strategische olievoorraden in geval van een crisis. Voor diesel, stookolie en kerosine is er een tekort van ruim 70 procent. Dat staat te lezen in een verslag van petroleumagentschap Apetra.

"Gekke prijzen"
                            De overheidsinstelling wijt het grote tekort aan de speculatie op de internationale oliemarkt en de "gekke prijzen" die daar gevraagd worden. Sommige prijzen liggen 2 tot 2,5 keer hoger dan de bedragen die Apetra met zijn budget kan betalen. Het aanbod vanuit binnen- en buitenland is ontoereikend om de voorraadplicht te vervullen, schrijft de instelling in haar verslag.

90 dagen
                            Ons land is verplicht om een strategische olievoorraad te bezitten voor een periode van 90 dagen. Apetra moet reserves opbouwen voor ongeveer 80 dagen, de rest wordt ingevuld door de oliesector.
                            Voor benzine en zware stookolie zijn de stocks voldoende. Maar voor diesel, stookolie en kerosine is er een groot probleem. (belga/mvl)
                            BRON

Comment

• Cool, laat de diesel maar opgeraken. Meer plaats voor echte auto's

Comment

• Zalige gedachte, de belgische wegen eindelijk terug dieselvrij zoals in de goeden ouden tijd toen mensen nog niet massaal aan longkanker stierven zonder te roken.
                                En terug een roet en smogvrij landschap, ooit komt het er terug, die opgepepte dieselhype zal geen lang leven meer beschoren zijn hoop ik van harte.

Comment

• in us en japan, waar geen diesels rijden, sterven ook steeds meer mensen aan longkanker

strange

Comment

• Ik ga met m'n stinkende dieselstoof blijven gassen... wees daar maar zeker van.

Comment

• Weer een daling:

Benzine wordt morgen goedkoper ( 22/01/2008 )

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: € 1,151/L
                                      EUROSUPER 95: € 1,440/L (- € 0,021/L)
                                      EUROSUPER 98: € 1,458/L (- € 0,021/L)

Comment

• Deju, en ik zen vrijdag gaan tanken terwijl ik makkelijk nog even had kunnen wachten

Comment

• Nog maar eens een goedkopere Shell gevonden 1.011 in het Luikse waar ik moest zijn

Comment

Working...
                                          X