Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgens de FOD zijn de prijsstijgingen het gevolg van de indexering van de Apetra-bijdragen (de bijdragen aan het agentschap dat de oliebevoorrading moet verzekeren).
Volgens de FOD zijn de prijsstijgingen het gevolg van de indexering van de Apetra-bijdragen (de bijdragen aan het agentschap dat de oliebevoorrading moet verzekeren).
Dank u, overheid.
Tja, zo is het altijd wel iets he, als ze de prijzen maar kunnen verhogen
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dank u, overheid.
Maar het waarom dat de benzine weeral méér moet stijgen t.o.v. de diesel is me een raadsel?
Ik had vandaag gehoord dat de dieselcompensatie taks wordt afgeschaft. Weet er soms iemand of er een lijst bestaat van de prijzen hieromtrent? Kwestie dat ik weet wat ik bespaar
Dank u, overheid.
't zal altijd wel van iets het gevolg zijn, het meest onbekende eerst. De accijnscompenserende belasting voor diesel is verdwenen. Dat geld moet ergens...gecompenseerd worden.
Ik had vandaag gehoord dat de dieselcompensatie taks wordt afgeschaft. Weet er soms iemand of er een lijst bestaat van de prijzen hieromtrent? Kwestie dat ik weet wat ik bespaar
't zal rond de 100 euro schommelen voor jouw diesel vermoed ik. Maar wees gerust, besparen zal er niet inzitten, als je ziet wat een liter diesel duurder geworden is op 1 jaar tijd
De prijs van een vat ruwe olie heeft vandaag voor het eerst in de geschiedenis de kaap van de 100 dollar bereikt. Op de New York Mercantile Exchange (Nymex) kostte een vat van 157 liter "light sweet crude", voor levering in februari, om 18.10 uur Belgische tijd exact 100,00 dollar.
Om 18.20 uur was de prijs gezakt tot 99,46 dollar, nog steeds een stijging van bijna 3,5 dollar.
In Londen werd ook een record bereikt. Daar kostte een vat Brent-olie van de Noordzee, ook voor levering in februari, voor het eerst meer dan 97 dollar (97,71 dollar).
De prijzen werden de hoogte in geduwd onder meer door geweld in Nigeria, de grootste olieproducent in Afrika, en door de vrees voor een nieuwe daling van de Amerikaanse olievoorraden. Ook de onrust in Pakistan na de moord op oppositieleidster Benazir Bhutto doet de prijs geen goed. (bron: belga/ka/demorgen)
btw: er komt geen accijnsverlaging op benzine. Daarvoor moet de prijs minstens 1.5 euro/liter bedragen en dat is niet het geval.
Ah nee?? den 98 zit nu anders wel juist boven de 1.5 euro/liter!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik zeg ook maar hetgene ik op de radio gehoord heb.
Ik trek me weinig aan van die prijs, hoe sneller die stijgt des te sneller is m'n LPG installatie terugbetaald
Zo'n accijnsverlaging is ook maar 'n middeltje om de bevolking het zwijgen op te leggen. Iets in de zin van 'kijk, wij doen wat we kunnen'. De prijs aan de pomp daalt er amper mee (nog geen 2 cent) dus dat zal 't ook wel niet maken.
Daarnet op radio 1 een afgevaardigde van de petroliumfederatie die effe kwam vertellen dat dit slechts het topje van de ijsberg is.
Er is weer één of andere studie uitgekomen die wijst op het structureel tekort aan olie voor de toekomst. Die duwt de prijs nog wat de hoogte in.
btw: er komt geen accijnsverlaging op benzine. Daarvoor moet de prijs minstens 1.5 euro/liter bedragen en dat is niet het geval.
Tuurlijk, kassa kassa voor de overheid want de accijnzen en BTW zijn procentueel.
Was deze regering er niet om de dringende problemen op te lossen?
In plaats van kwaad te zijn op de olieproducerende landen, de oliesjeiks,... zouden we beter kwaad zijn op onze overheid die zelf het meest in hun zakken steekt.
Tuurlijk, kassa kassa voor de overheid want de accijnzen en BTW zijn procentueel.
Was deze regering er niet om de dringende problemen op te lossen?
In plaats van kwaad te zijn op de olieproducerende landen, de oliesjeiks,... zouden we beter kwaad zijn op onze overheid die zelf het meest in hun zakken steekt.
Walgelijk en corrupt!
Als ik me niet vergis kunnen ze aan de accijnzen weinig veranderen. Europese regel of zoiets en België zit al zowat 't laagste van Europa.
Aan de BTW kunnen ze wel iets doen, maar willen ze niet.
Nu wil men dat de brandstofprijzen worden opgenomen in de gezondheidsindex.
Comment