ik tank regelmatig bij Colruyt met een DATS kaart, zowel Diesel als 98 voor den spider, tot op heden nooit een probleem gehad.......
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Edspider85 Bekijk Berichtenik tank regelmatig bij Colruyt met een DATS kaart, zowel Diesel als 98 voor den spider, tot op heden nooit een probleem gehad.......
De dats tankstations worden bevoorraad door 2 grote merken, dus ik zie niet in wat er mis mee kan zijn.
Ik weet niet bij welke maatschappijen ze nu een contract hebben maar enkele jaren terug heb ik een tankwagen van Q8 bij dats in sint-truiden zien leveren!
Een tijdje later kwam ik aan de Q8 voorbij en toen stond diezelfde tankwagen daar ook te leveren, dezelfde brandstoffen dus!!!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Men lijkt dan toch niet lang wakker te liggen van stijgende prijzen...
Vertrouwen Duitse en Franse ondernemers stijgt onverwacht
Het ondernemersvertrouwen in Duitsland en Frankrijk is in november onverwacht gestegen. Blijkbaar slagen de ondernemers erin het hoofd te bieden aan de dure olie en euro.
De Ifo-index die het ondernemersvertrouwen meet, steeg van 103,9 in oktober naar 104,2 in november. Het Franse burau voor statistiek meldde dat het ondernemersvertrouwen steeg van 108 naar 110.
Analisten hielden rekening met een daling van de Ifo-index naar 103,3 en met een daling van het Franse ondernemersvertrouwen naar 107. Duitsland en Frankrijk zijn goed voor de helft van de economie van de eurozone. Het Italiaanse ondernemersvertrouwen daalde dan weer tot het laagste niveau in bijna twee jaar. (bloomberg/dm)
en
"Internationaal toerisme weerstaat kredietcrisis"
Het internationaal toerisme weerstaat de internationale financiële crisis. De crisis heeft de zin voor reizen bij de consument immers niet aangetast. Dat heeft de topman van de Wereldorganisatie van Toerisme dinsdag gezegd. "De gezinnen zijn bereid opofferingen te doen in hun andere uitgaven of om minder te sparen in plaats van niet op reis te vertrekken", aldus topman Francesco Frangialli.
Vooraleer het toerisme echt wordt aangetast, dient er een zware economische crisis te zijn, zo luidt het. De organisatie verwacht tegen 2020 een jaarlijkse groei van gemiddeld 4,1 pct van het aantal toeristen. (belga/dm)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMen lijkt dan toch niet lang wakker te liggen van stijgende prijzen...
Wij kunnen dat betalen.
*hoopt nog steeds op een strenge winter*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIs toch logisch?
Wij kunnen dat betalen.
Comment
-
Accijnzen zijn goed om de mens een beetje milieubewust te maken zodat we niet teveel verkwisten. Maar nu is het gewoon de mensen pijn doen. Verbruiken is één ding, maar je moet toch ook nog op je werk geraken?
Ik blijf erbij, een prijs van € 1,00 per liter lijkt me rechtvaardig. Ook voor de naft, aangezien daar veel minder rotzooi in zit. Maarja, in Brussel weten ze wel hoe ze genoeg verdienen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIs toch logisch?
Wij kunnen dat betalen.
En dat is het grote probleem, die visieuze cirkel als er werkloosheid komt.
Maar jij moet de naft zeker niet betalen
Maar je hebt wel gelijk, mensen nemen de auto voor een prul die vaak ook nog onnodig is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIk wil de reactie zien als de prijs over de 2€ gaat voor een liter BenzineOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk BerichtenAccijnzen zijn goed om de mens een beetje milieubewust te maken zodat we niet teveel verkwisten. Maar nu is het gewoon de mensen pijn doen. Verbruiken is één ding, maar je moet toch ook nog op je werk geraken?
Ik blijf erbij, een prijs van € 1,00 per liter lijkt me rechtvaardig. Ook voor de naft, aangezien daar veel minder rotzooi in zit. Maarja, in Brussel weten ze wel hoe ze genoeg verdienen.Wij(autogebruikers) treffen geen schuld aan de opwarming van de aarde! Ik vraag mij eigenlijk af wanneer het bij de mensen eens zal doordringen
- Wij besparen op onze ritten/verplaatsingen en zo milieubewust moeten leven dat het ons(en onze economie) pijn doet, terwijl de Chinezen er op los rijden en hun economie er geen pijn van doet!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten- Milieubewust? Hoor ik daar weer dat milieugedoe waar wij niets mee te maken hebben?Wij(autogebruikers) treffen geen schuld aan de opwarming van de aarde! Ik vraag mij eigenlijk af wanneer het bij de mensen eens zal doordringen
- Wij besparen op onze ritten/verplaatsingen en zo milieubewust moeten leven dat het ons(en onze economie) pijn doet, terwijl de Chinezen er op los rijden en hun economie er geen pijn van doet!gij pakt de woorden uit mijne mond.
AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
We moeten ook niet heiliger wezen dan de paus. Ook al is het in het totaalplaatje maar een vrij klein aandeel maar autorijden is niet goed voor 't milieu.
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenWij besparen op onze ritten/verplaatsingen en zo milieubewust moeten leven dat het ons(en onze economie) pijn doet, terwijl de Chinezen er op los rijden en hun economie er geen pijn van doet!
Vergis u niet met de Chinezen. Dit weekend heb ik nog ergens een artikeltje gelezen over de waterstoftechnologie waarmee zij al bijzonder ver stonden.
Ze geven héél veel voorrang aan hun booming economy maar zitten met een sneltreinvaart achter nieuwe technologiën aan.
Wij als Europeanen lijken daar in te trappen.
Comment
-
Oliekoersen verder weg van 100 dollar
De noteringen van ruwe aardolie vervolgden woensdag op de internationale markten de correctie die dinsdag werd ingezet. De markten hopen op een productieverhoging door OPEC, nadat bekend werd dat de Amerikaanse oliereserves maar erg licht zijn gedaald. Op 5 december vergadert het ministercomité van het oliekartel in Aboe Dhabi.
Op de New York Mercantile Exchange (Nymex) viel de koers voor een vat 'light sweet crude' met levering in januari aan het slot terug tot 90,62 dollar, een daling met 3,80 dollar, en een flink eind onder kaap van 100 dollar waarmee maandag nog werd geflurt.
In Londen zakte de prijs voor een vat Noordzee-Brent met levering in januari onder de kaap van 90 dollar tot 89,81 dollar, een daling met 2,71 dollar vergeleken met dinsdag. (afp/dm)
Comment
-
Spilindex niet overschreden in november, inflatie stijgt
De spilindex voor het openbaar ambt en de sociale uitkeringen, 106,22 punten, werd toch niet overschreden. De algemene verwachting was dat de spilindex in november overschreden ging worden, met 106,13 punten is dat evenwel niet het geval. Dat blijkt vandaag uit cijfers van de FOD Economie over de index van de consumptieprijzen en de inflatie.
De inflatie op jaarbasis in november steeg tot 2,94 procent. In oktober was dat 2,24 procent, de maand voordien nog 1,51 procent. Op maandbasis bedraagt de inflatie 0,93 procent. Het is de tweede opeenvolgende maand dat de inflatie op jaarbasis met 0,7 procentpunt stijgt.
Het indexcijfer van de consumptieprijzen steeg een punt ten opzichte van oktober tot 108,10 punten. Het gezondheidsindexcijfer tekende een stijging op van 0.74 punt tot 106,93 punten. De gezondheidsindex wordt onder meer gebruikt om de huur- en loonindexeringen te berekenen. Hij houdt geen rekening met prijsstijgingen van alcohol, tabak, benzine of diesel.
Motorbrandstoffen werden duurder (+0,305), evenals gas (+0,195), vloeibare brandstoffen (+0,175), melk, kaas en eieren (+0,095), verse groenten (+0,070) en brood en granen (+0,045). Reizen werd dan weer goedkoper, de prijs van buitenlandse reizen daalde met 0.030 punt, die van vakantiedorpen met 0.025 punt. (belga/dm)
Comment
-
(Belga) Vanaf dinsdag 4 december worden diesel en stookolie goedkoper. Diesel 10PPM kost dan maximum 1.1940 euro/l (-0.0550), diesel 50PPM kost 1.2120 (-0.0540) euro/l. Stookolie minder dan 2000 l kost 0.6940 euro/l (-0.0368 ), vanaf 2000 l kost 0.6705 euro/l (-0.0368 ) en aan de pomp 0.7800 euro/l (-0.0370).
Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de notering van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten(Belga) Vanaf dinsdag 4 december worden diesel en stookolie goedkoper. Diesel 10PPM kost dan maximum 1.1940 euro/l (-0.0550), diesel 50PPM kost 1.2120 (-0.0540) euro/l. Stookolie minder dan 2000 l kost 0.6940 euro/l (-0.0368 ), vanaf 2000 l kost 0.6705 euro/l (-0.0368 ) en aan de pomp 0.7800 euro/l (-0.0370).
Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de notering van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
Dit zijn de nieuwe prijzen:
DIESEL: 1,194 €/L (- 0,055 €/L)
EUROSUPER 95 : 1,473 €/L
SUPERPLUS 98 : 1,491 €/L
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIk had al zitten denken waar die dalingen bleven. Tov van vorige week is de ruwe olieprijs met bijna 10 dollar gezakt.
Waar een productieverhoging al niet met zich kan meebrengen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten(Belga) Vanaf dinsdag 4 december worden diesel en stookolie goedkoper. Diesel 10PPM kost dan maximum 1.1940 euro/l (-0.0550), diesel 50PPM kost 1.2120 (-0.0540) euro/l. Stookolie minder dan 2000 l kost 0.6940 euro/l (-0.0368 ), vanaf 2000 l kost 0.6705 euro/l (-0.0368 ) en aan de pomp 0.7800 euro/l (-0.0370).
Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de notering van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
Nice!
Was net van plan te gaan tanken. Morgen dus.
Comment
Comment