Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Plus het meerverbruik van gas en plus de jaarlijkse taksen van LPG Kan interssant zijn als je veel km's doet en de wagen niet jong afschrijft.
Weet je wat het meest interessante is?
Een wagen kopen van 1 à 2 jaar oud, en daar LPG in leggen. Een dikke benzine raak je bijna niet kwijt, en gaat voor veel minder de deur uit dan een evenwaardige diesel. Investeer de "winst" in een LPG-installatie en je rijdt voor pakken minder euro'tjes rond.
En als je toch een nieuwe wagen koopt (op LPG) met 11 fiscale pk's of meer dan krijg je een korting van een ongeveer 300 € op je BIV.
edit: jong afschrijven? mag geen probleem zijn, installatie is over te zetten naar volgende wagen.
Weet je wat het meest interessante is?
Een wagen kopen van 1 à 2 jaar oud, en daar LPG in leggen. Een dikke benzine raak je bijna niet kwijt, en gaat voor veel minder de deur uit dan een evenwaardige diesel. Investeer de "winst" in een LPG-installatie en je rijdt voor pakken minder euro'tjes rond.
En als je toch een nieuwe wagen koopt (op LPG) met 11 fiscale pk's of meer dan krijg je een korting van een ongeveer 300 € op je BIV.
edit: jong afschrijven? mag geen probleem zijn, installatie is over te zetten naar volgende wagen.
Dat is wat wij hier gedaan hadden. Wij stonden voor de keuze:
ofwel een diesel
ofwel een benzine met LPG-installatie.
Een diesel was gemiddeld 2000 euro duurder in aankoop dan die benzine...een LPG installatie laten plaatsen kostte ongeveer 2000 euro.
We hebben 't dan nog iets voordeliger aangepakt: 'k heb een benzine gekocht maar als jonge occasie. Die stonden nog een pakje lager in prijs dan diesels van datzelfde jaar. Voordeel was wél dat ik een occasie rechtstreeks van een werknemer bij de invoerder heb kunnen afkopen.
Dus eigenlijk heeft een benzine + LPG in totaal minder gekost dan een diesel. Afschrijving gaf weinig problemen, we gingen minstens een paar jaar blijven rijden met dezelfde wagen. En eens we hem weg willen halen we de LPG-installatie eruit en verkopen we de wagen als benzinevoertuig.
Volgens mij worden we weer eens droog in ons gat gepakt :
Op één dag, in een periode van 2 uur en op minder van 100 km van elkaar.
Totalfina op de E19 in nijvel : 1.19 € voor een liter diesel
Ergens in de pampas tss Charleroi en Namen : 1.03 € voor een liter diesel
Da's een verschil van 16 Eurocent.
Als je 50 ltr tankt steek je 8 Euro in je zak.
Zoals ik km's doe ga ik wel 6/7 keer per maand tanken, dus scheelt dat een volle bak...
Al die excellium/Vpower en andere shit merk ik niet dus even rondkijken loont blijkbaar wel de moeite.
En die 1.03 was geen uitzondering, in Nijvel centrum stond hij 1.05, in Charleroi op de Rue de Berge of zoiets 1.04.
Wel toevallig dat hoe drukker de baan, hoe hoger de prijs ligt...
Volgens mij worden we weer eens droog in ons gat gepakt :
Op één dag, in een periode van 2 uur en op minder van 100 km van elkaar.
Totalfina op de E19 in nijvel : 1.19 € voor een liter diesel
Ergens in de pampas tss Charleroi en Namen : 1.03 € voor een liter diesel
Da's een verschil van 16 Eurocent.
Als je 50 ltr tankt steek je 8 Euro in je zak.
Zoals ik km's doe ga ik wel 6/7 keer per maand tanken, dus scheelt dat een volle bak...
Al die excellium/Vpower en andere shit merk ik niet dus even rondkijken loont blijkbaar wel de moeite.
En die 1.03 was geen uitzondering, in Nijvel centrum stond hij 1.05, in Charleroi op de Rue de Berge of zoiets 1.04.
Wel toevallig dat hoe drukker de baan, hoe hoger de prijs ligt...
(Belga) De hoge brandstofprijzen zetten steeds meer chauffeurs ertoe aan om na het tanken door te rijden zonder te betalen. Dat melden Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen dinsdag.
Incassobedrijf Intrum Justitia, dat sinds maart gemandateerd is om klacht in te dienen bij de politie, verzamelde al 750 dossiers bij 130 stations. "En maand na maand groeien de aangiften", aldus marketingverantwoordelijke Veerle Van Mierlo. (TIP)
(Belga) Diesel wordt duurder vanaf woensdag. Diesel 10PPM kost dan maximum 1,2520 euro/l (+0,0680). Diesel 50 PPM kost 1,2640 euro/l (+0,0620).
Daarnaast stijgt ook de prijs van huisbrandolie "extra". Vanaf 2000 liter kost 0,7583 euro/l (+0,0617), minder dan 2000 liter kost 0,7819 euro/l (+0,0617) en aan de pomp bedraagt de prijs 0,8680 euro/l (+0,0620). Deze prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (TIP)
Diesel wordt opnieuw duurder
De maximumprijs voor diesel stijgt morgen opnieuw. Er komt bijna 7 cent (6,8 cent) bij tot 1,252 euro per liter. Het historische record van begin september 2005 werd vorige week nog maar gebroken, en nu is er dus al een nieuw record.
Ook de stookolie voor condensatieketels wordt morgen duurder. Daar komt er, voor bestellingen vanaf 2.000 liter, 6,17 cent bij tot 75,83 cent. (belga/dm)
NIet alleen de dieselprijs, maar bijna 75 cent voor een litertje mazout!
De euro is vanochtend opnieuw tot een recordhoogte geklommen tegenover de dollar. Rond 8.50 uur noteerde de Europese eenheidsmunt aan 1,4532 dollar, net boven het vorige record (1,4528 dollar) van eind vorige week.
Bezorgdheid over een mogelijke vertraging van de economische groei in de VS en over de gezondheid van de Amerikaanse financiële markten na de subprime-crisis blijven wegen op de Amerikaanse munt.
Zo bekende Citigroup zondag als grootste Amerikaanse bank enorme verliezen door de crisis op de hypotheekmarkt. (bloomberg/afp/dm)
Hou ook maar de dollar in de gaten. Zolang hij blijft dalen is er 'geen vuiltje aan de lucht' maar eens dat stopt zal de brandstofprijs hier ook explosief stijgen. De lage dollar is momenteel immers nog een buffer omdat ruwe olie in dollars verhandeld wordt.
Diesel wordt opnieuw duurder De maximumprijs voor diesel stijgt morgen opnieuw. Er komt bijna 7 cent (6,8 cent) bij tot 1,252 euro per liter. Het historische record van begin september 2005 werd vorige week nog maar gebroken, en nu is er dus al een nieuw record.
Ook de stookolie voor condensatieketels wordt morgen duurder. Daar komt er, voor bestellingen vanaf 2.000 liter, 6,17 cent bij tot 75,83 cent. (belga/dm)
NIet alleen de dieselprijs, maar bijna 75 cent voor een litertje mazout!
Het wordt echt schandalig duur om 2000 liter mazout binnen te doen. Ik ga ook eens rondkijken naar goedkopere tankstations.
Het wordt echt schandalig duur om 2000 liter mazout binnen te doen. Ik ga ook eens rondkijken naar goedkopere tankstations.
Écht he, in onze vorige woning hadden wij 3500 liter mazout nodig om een heel jaar door te komen, en dan waren we zuinig.
Indien je dus vandaag voor 2000 liter laat leveren betaal je ongeveer 1500 euro. Sommige gezinnen gaan niet op vakantie of zullen bitter weinig cadeautjes onder de kerstboom hebben liggen!
Comment