Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Hoe duurder naft wordt, des te sneller de investering in LPG teruggewonnen is. Op autogebied is de LPG tank zowat de beste investering die ik de afgelopen 10 jaar gemaakt heb. Ik ben tevreden.
    De prijs van de LPG stijgt natuurlijk ook wel mee he.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      De prijs van de LPG stijgt natuurlijk ook wel mee he.
      Das waar. Maar iets minder fel dan de benzineprijs. 'k Heb allesinds totnutoe steeds kunnen tanken onder de halve euro. En met m'n verbruik dat amper hoger ligt dan op benzine voel je dat wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Das waar. Maar iets minder fel dan de benzineprijs. 'k Heb allesinds totnutoe steeds kunnen tanken onder de halve euro. En met m'n verbruik dat amper hoger ligt dan op benzine voel je dat wel.
        Dat kan ik geloven, als ik met een benzine met zwaarder motor reed zou ik waarschijnlijk ook wel lpg overwegen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Dat kan ik geloven, als ik met een benzine met zwaarder motor reed zou ik waarschijnlijk ook wel lpg overwegen.

Motor is niet echt zwaar maar toch ben ik tevreden dat ik 't gedaan heb.
          Last edited by ; 01/11/2007, 19:54.

Comment

• [B]OPEC-olie haalt nieuwe recordprijs

vr 02/11/07 - De prijs voor ruwe olie geproduceerd door de organisatie voor olie-exporterende landen (OPEC) heeft een recordhoogte van 87,61 dollar per vat bereikt. Dat heeft het oliekartel meegedeeld.
            (Belga) Het record werd gisteren bereikt. Het vorige record bedroeg 85,84 dollar en dateerde pas van maandag.

Toen ging de OPEC-olie voor het eerst over de drempel van 85 dollar.

Op 17 oktober was al de symbolische grens van 80 dollar overschreden.

De prijs van de OPEC-olie, die het gemiddelde is van de 12 belangrijkste oliesoorten van de organisatie, bepaalt het olieproductiebeleid van het oliekartel. Ook in New York blijft het spannend
            Ook in New York ging de prijs van de olie weer in stijgende lijn. De arbeidscijfers in de VS zijn beter dan gedacht, waardoor verwacht wordt dat de vraag naar olie zal stijgen.
            In New York schommelt de prijs voor een vat ruwe olie momenteel rond 94 dollar.

Sinds 11 oktober steeg de prijs met 12 dollar. Mogelijk wordt nog dit jaar de kaap van 100 dollar gerond.
            Last edited by ; 02/11/2007, 19:11.

Comment

• Stookolietank vullen kost maandloon
              Wie moet tanken of stookolie moet inslaan, zal het geweten hebben. De prijzen van brandstoffen schurken vandaag tegen recordniveaus aan. Wie een stookolietank van 2.000 liter moet vullen, betaalt meer dan 1.300 euro.
              Ter vergelijking: een arbeider verdient in België gemiddeld 1.490 euro per maand.

De maximumprijs van diesel werd donderdag met 0,26 cent opgetrokken tot 1,184 euro per liter. Daarmee is het record van begin september 2005 (1,158 euro per liter) van de tabellen geveegd. Ook benzines zijn duurder geworden: voor super 95 ron (10 ppm) kwam er 3,1 cent bij tot 1,464 euro per liter. Super 98 ron mag nu hoogstens 1,480 euro per liter kosten. De benzineprijzen zitten zo op een zucht van hun record van midden juli 2006. Woensdag was stookolie al tot een recordhoogte van 0,6645 euro/l gestegen. Ook lpg en butaan staan op een piek.

De brandstofprijzen in ons land volgen daarmee de internationale evolutie als gevolg van de historisch hoge prijzen voor ruwe olie. Die flirten bijna met de 100 dollar per vat van 159 liter.

“Het lijkt er meer en meer op dat alleen nog speculatie aan de basis ligt van deze prijsschommelingen”, zegt directeur Johan Mattart van de Belgische federatie van brandstoffenhandelaars.

“Analisten wijzen erop dat de factoren die tot nog toe de prijzen omhoogstuwden, ongeveer alle belang hebben verloren. De storm die de bevoorrading vanuit de Golf van Mexico zou kunnen doen stilvallen, is uitgewoed, de geschillen tussen de PKK en Turkije vormen geen echte bedreiging, net zomin als de toestand in Iran. De voorraden blijken nog een rol te spelen, maar de aardgasprijzen zijn al aan het zakken”, aldus nog Mattart.

Comment

• Amai, net gaan tanken bij het goedkoopste tankstation in de buurt wat LPG betreft...keek toch effe raar op bij de prijs van €0.494/liter

Een blik op de benzine/dieselprijzen stemt me dan weer beter gezind, maar toch. Een stijging van 10 cent op een 3-tal maanden is flink...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                  Amai, net gaan tanken bij het goedkoopste tankstation in de buurt wat LPG betreft...keek toch effe raar op bij de prijs van €0.494/liter

Een blik op de benzine/dieselprijzen stemt me dan weer beter gezind, maar toch. Een stijging van 10 cent op een 3-tal maanden is flink...
                  Hij begint inderaad zeer sterk tegen die halve euro aan te leunen.
                  Maar effe naast je kijken en merken dat er eentje net een naftbak gevuld heeft voor 90 euro...

Was jij trouwens niet van plan je gaskar te verkopen?

Comment

• Wat kost het eigenlijk om een wagen om te bouwen tot LPG?

Comment

• reken op zo'n 2000 voor een 4-cymlinder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Wat kost het eigenlijk om een wagen om te bouwen tot LPG?
                        -> bobo is tha expert

Comment

• ni echt, ik heb al wel veel ombouwingen achter de rug

Comment

Wat kost het eigenlijk om een wagen om te bouwen tot LPG?
                            kijk daar
                            overlopers

Tussen 1500 en 2000 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              reken op zo'n 2000 voor een 4-cymlinder
                              Plus het meerverbruik van gas en plus de jaarlijkse taksen van LPG Kan interssant zijn als je veel km's doet en de wagen niet jong afschrijft.

Comment

Plus het meerverbruik van gas en plus de jaarlijkse taksen van LPG Kan interssant zijn als je veel km's doet en de wagen niet jong afschrijft.
                                'k heb maximum 1 liter meerverbruik, en enkel bij stadsverkeer. Extra taks bedraagt 140 euro. Dat is dus met 2 keer benzinetanken terug gewonnen.

Op 't laatste punt heb je gelijk, als je iedere 2 jaar 'n nieuwe koopt doe je 't beter niet.

Comment

• en plus het minder 'gerust' voelen, voor mij dan toch

maar je haalt een installatie er snel uit hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en plus het minder 'gerust' voelen, voor mij dan toch

maar je haalt een installatie er snel uit hoor
                                    Ik dacht toch dat LPG "minder" explosief was dan benzine

Comment

Ik dacht toch dat LPG "minder" explosief was dan benzine
                                      't gaat niet zozeer om exploderen of imploderen maar voor de 'tuning' die je aan je motor doet. Er komt altijd iets bij dat er fabriek-af niet opzat, tenzij je een chevrolet koopt.

Je moet er geluk mee hebben, wetende dat de laatste generatie LPG-installatie's heel betrouwbaar zijn geworden.

Comment

• Het bereikt allemaal zijn toppen... op het nieuws ging het er ook over...

Comment

• Het klote is dat de rijke ministers die 100% zekers zijn dat ze aan de zet blijven in de volgende regering hier graag de macht in hun handen houden. Laat dit een lesje zijn om NOOIT meer op die minister(partij) te stemmen
                                          De gewone mens wordt hierdoor genekt

Dieselrijder krijgt geen korting meer (De Tijd)

20/10/2007 06:34
                                          (Belga) Bestuurders die met een dieselwagen rijden, krijgen geen korting meer aan de pomp. Het omgekeerd kliksysteem wordt sinds de verkiezingen van 10 juni niet meer toegepast. Daardoor worden prijsverhogingen niet langer gedeeltelijk ongedaan gemaakt wanneer de dieselprijs boven 1,10 euro per liter klimt. Dat schrijft De Tijd zaterdag.
                                          De maximumprijs voor diesel steeg gisteren naar een recordhoogte van 1,158 euro per liter. Daarmee is het record geëvenaard van 2 september 2005, toen de orkaan Katrina de Amerikaanse olieproductie verstoorde. De regering kan bij hoge brandstofprijzen een korting toekennen. Dat kan door toepassing van het omgekeerd cliquet- of kliksysteem. Als de prijs van brandstof boven een bepaald niveau stijgt (1,10 euro per liter voor diesel en 1,50 euro voor benzine), zorgt dat mechanisme er via een accijnsverlaging voor dat de verhoging niet volledig wordt doorgerekend. Sinds de regering in lopende zaken is, wordt het omgekeerd kliksysteem niet meer toegepast. "Een regering in lopende zaken kan een dergelijke beslissing niet nemen", klinkt het op het kabinet van aftredend minister van Financiën Didier Reynders (MR). (TVP)

Comment

Working...
                                          X