Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• (Belga) Gasolie verwarming wordt vanaf woensdag duurder. Dat laat de federale overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie dinsdag weten.

Vanaf woensdag kost gasolie verwarming vanaf 2.000 liter 0,6645 euro per liter (+0,0269). Gasolie verwarming minder dan 2.000 liter kost dan 0,6880 euro per liter (+0,0269). Aan de pomp moet 0,7740 euro per liter (+0,0270) betaald worden. Extra zware stookolie met maximum 1 procent zwavel kost vanaf woensdag 457,81 euro per ton (+28,00). (VHL)
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Hopla, tegen eind deze week de diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        de olie geraakt op en elke dag hebben de chinezen en de indiers zoveel meer olie nodig

dat komt niet goed
        Daar zijn oplossingen voor he!

1) De prijzen voor de chinezen imens opdrijven, maar hier stabiel laten!!
        2) De kraan richting china dichtdraaien, dan kunnen ze het zelf uitzoeken.

Trouwens, gisterenavond heb ik op de BBC gezien dat ze in China een brandstofcel zouden hebben die klaar is voor serieproductie en die gebruikt zou gaan worden voor in wagens, maar ook om electriciteit op te wekken voor in huis

Nuja, of je dat waar is weet ik niet, want in hetzelfde programma beweerden ze dat diesel de klimaatvriendelijkste brandstof zou zijn
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Daar zijn oplossingen voor he!

1) De prijzen voor de chinezen imens opdrijven, maar hier stabiel laten!!
          2) De kraan richting china dichtdraaien, dan kunnen ze het zelf uitzoeken.

Trouwens, gisterenavond heb ik op de BBC gezien dat ze in China een brandstofcel zouden hebben die klaar is voor serieproductie en die gebruikt zou gaan worden voor in wagens, maar ook om electriciteit op te wekken voor in huis

Nuja, of je dat waar is weet ik niet, want in hetzelfde programma beweerden ze dat diesel de klimaatvriendelijkste brandstof zou zijn
          Je moet een beetje redelijk blijven he, knight.
          Waarom zouden de chinezen plots geen olie meer mogen afkopen en wij wel? Akkoord, 't zijn zij die een heel pak verbruik en vervuiling voor hun rekening nemen, maar ze nu plots 'zonder' te zetten omdat een literke naft voor ons te duur wordt...

Op die manier moeten we ook de vette amerikaanse dikzakken zonder naft zetten omwille van hun slecht geïsoleerde houten woningen en hun benzineslurpende slee. En mogen enkel nog europeanen met een bluemotion gaan tanken...

Ik weet het niet hoor, maar dat lijkt me niet de ideale oplossing

We onderschatten de chinezen trouwens veel te veel en bekijken ze nog steeds als die achterlijke gele apen op hun volgepakte fietsen met 3 wielen. Die mannen hebben veel kennis, veel meer dan wij zouden denken.

Comment

• Ik weet natuurlijk ook dat dat nooit mogelijk is, maar het zou een oplossing zijn voor ons

Nu ja, hoe sneller er goede alternatieven op de markt komen hoe beter, dat we eindelijk niet meer afhangkelijk zijn van die mannen met hunnen olie!
            alleen vrees ik ervoor dat de alternatieven ook van bij die geldwolven gaan komen
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Ik weet natuurlijk ook dat dat nooit mogelijk is, maar het zou een oplossing zijn voor ons

Nu ja, hoe sneller er goede alternatieven op de markt komen hoe beter, dat we eindelijk niet meer afhangkelijk zijn van die mannen met hunnen olie!
              alleen vrees ik ervoor dat de alternatieven ook van bij die geldwolven gaan komen
              Alternatieven die ons olieverbruik gaan verminderen zijn hier niet binnen de 10 jaar! Kijk enkele posts hoger, ze ruiken het nog maar en beginnen al met projecten voor 5 jaar compleet stil te leggen.

Ik blijf erbij, en mijn stelling wordt dag na dag meer bevestigd, de oliebaronnen hebben geld geroken. Ze kunnen hun prijzen lichtjes aanpassen zonder dat er iemand mort. En als er morgen reactie op komt laten ze de ruwe olieprijs met enkele dollars zakken en iedereen weer content. Maar ondertussen is't wel kassa kassa!

Comment

• Das just, maar als de chinezen echt zo ver zouden zitten met hun brandstofcel als ik hierboven heb gezegd (gehoord op BBC), dan zou het wel eens snel kunnen gaan.

Comment

Das just, maar als de chinezen echt zo ver zouden zitten met hun brandstofcel als ik hierboven heb gezegd (gehoord op BBC), dan zou het wel eens snel kunnen gaan.
                  De chinezen staan veel verder dan wij nog maar durven dromen!

Comment

• GM opent Chinees onderzoekscentrum 30-10-2007 09:17

General Motors heeft bekend gemaakt dat zij voor 250 miljoen dollar een onderzoekscentrum in Shanghai zal opzetten dat zich zal bezig houden met alternatieve brandstoffen voor auto’s, maar ook met de ontwikkeling van hybride aandrijflijnen.
                    De keuze voor China wordt ingegeven door het feit dat General Motors verwacht dat China voorop zal lopen bij de adoptie van alternatieve aandrijfsystemen, zo liet topman Rick Wagoner weten. China wordt volgens hem gekenmerkt door een snel groeiende automarkt, hoog opgeleide en getalenteerde onderzoekers en een overheid die er op gebrand is om de afhankelijkheid van olie te verminderen. Hoewel de in China ontwikkelde automodellen tot nu toe stuk voor stuk technologisch weinig vernieuwend zijn (om het woord imitatie niet in de mond te nemen), denkt Wagoner dat Chinese technici prima in staat zijn om nieuwe technische oplossingen aan te dragen.
                    Het onderzoekscentrum zal in Shanghai worden gevestigd omdat het Aziatische hoofdkantoor van General Motors zich reeds in deze stad bevindt. De te ontwikkelen technieken zullen ook beschikbaar komen voor andere regiodivisies van het Amerikaanse autoconcern. Dit tot ongenoegen van technici die in de Verenigde Staten en Australië voor General Motors werken. Zij vrezen op termijn onderzoekersopdrachten te verliezen.
                    Er zal bij het onderzoek worden samengewerkt met joint venture partner SAIC, waarmee het grootste gedeelte van de voor China bestemde auto’s wordt gebouwd. Dat SAIC nu in de vorm van het merk Roewe bezig is om een eigen modellijn neer te zetten, wordt door General Motors niet als een gevaar gezien. 'Daar hebben we amper last van', zo laat een woordvoerder weten.
                    General Motors verwacht dit jaar in China meer dan 1 miljoen voertuigen te verkopen. Vorig jaar kwam de afzet uit op 876.747 auto’s, hetgeen 32 % meer is dan in 2005. In 1999 verkochten de Amerikanen nog maar 20.000 auto's in China, maar inmiddels is dit land na de eigen thuismark het belangrijkste afzetgebied voor General Motors. De Chinese overheid heeft laten doorschemeren dat wie wil (doorgroeien) in China, belangrijke componenten binnen de landsgrenzen moet ontwikkelen en produceren. General Motors lijkt hier met de opening van het onderzoekscentrum gehoor aan te geven, dit in tegenstelling tot Toyota dat voor de in China geassembleerde Prius verzegelde onderdelencontainers vanuit Japan stuurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Alternatieven die ons olieverbruik gaan verminderen zijn hier niet binnen de 10 jaar! Kijk enkele posts hoger, ze ruiken het nog maar en beginnen al met projecten voor 5 jaar compleet stil te leggen.

Ik blijf erbij, en mijn stelling wordt dag na dag meer bevestigd, de oliebaronnen hebben geld geroken. Ze kunnen hun prijzen lichtjes aanpassen zonder dat er iemand mort. En als er morgen reactie op komt laten ze de ruwe olieprijs met enkele dollars zakken en iedereen weer content. Maar ondertussen is't wel kassa kassa!
                      Het is al enkele jaren kassa kassa voor die gasten... Zelfs aan 50$ ga je ze niet horen.
                      Deze avond gemerkt dat de hoge prijzen hun tol beginnen te eisen. Er stond iemand te tanken naast mij die precies wreed rap gedaan had. Efkes gekeken, had 7l getankt...

Comment

• Morgen veranderen de officiele prijzen (01/11/2007)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: 1,184 €/L (+ 0,026 €/L)
                        EUROSUPER 95 : 1,464 €/L (+ 0,031 €/L)
                        SUPERPLUS 98 : 1,480 €/L (+ 0,031 €/L)

bron : http://www.voordeligtanken.be/index.php
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• 'k Hoop dat ie nog wat verder blijft stijgen, zodat iedereen het begint te voelen, over gans Europa heen.
                          BMW E46 318d '05

Comment

• ...en dan ceasar ?

Comment

• Jaja, er zijn weer mannen die serieus extra gaan scheppen deze maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ...en dan ceasar ?
                                Dan hoop ik op een economische crisis.
                                BMW E46 318d '05

Comment

• het gaat hard gaan dan

Comment

• Man man man, weer een pak bij. En hoe lang is het geleden dat de diesel nog minder dan 80 cent stond? Nog niet zo gek lang toch.

Had ik maar een pompstation!
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten

'k Hoop dat ie nog wat verder blijft stijgen, zodat iedereen het begint te voelen, over gans Europa heen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                      Dan hoop ik op een economische crisis.
                                      Je zegt wel constant hetzelfde he, caesar. Eerst zou de prijs nooit of te nimmer boven 75 dollar per vat stijgen. Daarna zouden we een crisis kennen wanneer de kaap van 80 dollar werd bereikt. Nog later zouden we nooit voor eind dit jaar boven 90 dollar gaan...'t wordt wat eentonig he

Ik zie enkel wat ik al enkele maanden geleden dacht. Gisteren daalde (!) de ruwe olieprijs met enkele percenten, we krijgen dat amper doorgerekend. Er is geen enkele aanleiding tot een stijging, tenzij wat roddels. Geen orkaan, geen oorlog, zelfs geen ondercapaciteit. Pure roddels, en die zorgen voor een stijging van +/- 20% in de afgelopen 2 maand. Das mooi, niet.

En Europa? Europa doet niks. En zal ook niets doen, let op mijn woorden. Een economische crisis? Geen denken aan. We gaan gewoon betalen, veel betalen.

Het enige positieve aan heel deze stijging is 't feit dat m'n gasinstallatie sneller en sneller wordt terugverdiend, en 't keerpunt met diesel zienderogen daalt. Ik ben een tevreden man.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Man man man, weer een pak bij. En hoe lang is het geleden dat de diesel nog minder dan 80 cent stond? Nog niet zo gek lang toch.

Had ik maar een pompstation!
                                        Dat was een zéér kortstondige daling. Dat heeft nooit langer dan 3 weken geduurd. Zeker de officiele prijs niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Dat was een zéér kortstondige daling. Dat heeft nooit langer dan 3 weken geduurd. Zeker de officiele prijs niet.
                                          Toen ik ging tanken in een tankstation (sinds zo'n drie jaar, want voordien tankte ik uit onze privétank), moet dat toch een hele tijd zoiets geweest zijn, nee?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X