Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Plastisch chirurg laat Ford rijden op vet patiënten
ap
Een plastisch chirurg in Beverly Hills heeft het weggezogen vet van zijn patiënten gebruikt als brandstof voor zijn terreinwagen. Dat meldt het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes.
Zowel dierlijk als menselijk vet bevat triglyceride waar biodiesel van gemaakt kan worden. Uit ruim 3,5 liter vet kan ongeveer 3,5 liter brandstof gehaald worden. En met de biodiesel kan dezelfde afstand afgelegd worden als met klassieke brandstof.
Menselijk vet gebruiken om de wagen te tanken mag misschien milieuvriendelijk zijn, het is wel illegaal in Californië. Volgens de dokter vroegen zijn patiënten zelf of hun vet hergebruikt kon worden als biodiesel. De arts heeft zijn ziekenhuis inmiddels wel gesloten en is verhuisd naar Zuid-Amerika.
Voorbeeldje : studio in centrum Antwerpen van 30m² staat te koop voor 75.000 euro. Het is verhuurbaar voor 500 euro per maand. Als je hiervoor kan gaan lenen tegen een lage interest... reken zelf maar uit!
Studio pal in het centrum van Antwerpen. Er zijn er zo verschillende hoor. Zoek maar eens op. Ga voor vernieuwde appartementen met een lage aankoopprijs en niet te groot. De huurwaarde begint vanaf 500 euro zelfs! 75k voor maar 30m² is dan ook niet zo weinig ze.
Enige probleem in mijn ogen is de huurmarkt die daarop afkomt. Studenten of jonge mensen die slechts willen huren voor één jaar en dingen misschien niet altijd even goed onderhouden. Een vast woninghuurcontract van 9 jaar is veel beter voor de verhuurder, dan om het jaar iemand anders te moeten zoeken en publiciteit te moeten voeren.
Voor alle duidelijkheid : ik ben zelf geen makelaar. Verre van zelfs! Ik zit eerder in de branche als neutrale persoon. En ik ben ook niet de verkoper Voor verdere inlichtingen mag je me altijd PM'en over vragen betreffende jullie vastgoedproblemen.
Op donderdag 25 december wordt Super 95 & Super 98+ & LPG & Stookolie goedkoper!
* Voor Super 95 betaalt men vanaf donderdag maximum 1,109 €/l (een DALING van 0,047 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf donderdag maximum 1,127 €/l (een DALING van 0,051 €/l)
* Voor Diesel betaalt men maximum 0,938 €/l (onveranderd)
* Voor LPG betaalt men vanaf donderdag maximum 0,39 €/l (een DALING van 0,010 €/l)
* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,4292 €/l (een DALING van 0,0417 €/l)
* Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,4540 €/l (een DALING van 0,0416 €/l)
* Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,4153 €/l (onveranderd)
* Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,4725 €/l (onveranderd)
Op donderdag 25 december wordt Super 95 & Super 98+ & LPG & Stookolie goedkoper!
* Voor Super 95 betaalt men vanaf donderdag maximum 1,109 €/l (een daling van 0,047 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf donderdag maximum 1,127 €/l (een daling van 0,051 €/l)
* Voor Diesel betaalt men maximum 0,938 €/l (onveranderd)
* Voor LPG betaalt men vanaf donderdag maximum 0,39 €/l (een daling van 0,010 €/l)
* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,4292 €/l (een daling van 0,0417 €/l)
* Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,4540 €/l (een daling van 0,0416 €/l)
* Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,4153 €/l (onveranderd)
* Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,4725 €/l (onveranderd)
BRUSSEL - Voor een liter benzine betaalt u opnieuw evenveel als eind 2004. Stookolie en diesel zijn nog wel ietsje duurder dan toen. Na vier jaar van prijsstijgingen is de periode van dure diesel, benzine en stookolie zo goed als voorbij.
Benzine en diesel zijn de afgelopen zes maanden 32 tot 36 procent goedkoper geworden, stookolie zelfs 55 procent. Dat is volledig te danken aan de instorting van de olieprijs. Die is in dezelfde periode met niet minder dan 76 procent gedaald.
Dat we niet ten volle profiteren van de spectaculaire prijsdaling van de ruwe olie heeft alles te maken met de vele accijnzen die de overheid in de prijzen van de autobrandstoffen verrekent. Dat bedrag is relatief stabiel. Het tempert de schommelingen van de olieprijs.
Terwijl de Belgische olieverbruikers al profiteren van de veel lagere olieprijzen, is dat nog niet het geval voor wie zich met aardgas verwarmt. De gasprijzen zijn nog altijd aan het stijgen. Dat komt omdat de prijs van aardgas met zes maanden vertraging de evolutie van de olieprijs volgt.
De Creg, de federale energieregulator, meldde onlangs dat de gasprijs pas in februari voor het eerst zal dalen. De verwachting is dat er dan 6,5 euro per megawattuur afgaat. Of de verbruikers veel zullen merken van die prijsdaling, is de vraag.
De prijs van het aardgas wordt in ons land niet enkel bepaald door de prijs van het product zelf, maar ook door de vergoedingen die de energie-intercommunales aanrekenen voor het vervoer van dat gas via hun netten. De verwachting is dat die tarieven de komende maanden tot 15 procent zullen stijgen. Dat hebben de intercommunales de voorbije weken al duidelijk gemaakt.
Dat de prijs van superbenzine al op het peil van vier jaar geleden zit en stookolie en diesel nog niet, heeft veel te maken met de structurele inkrimping wereldwijd van de vraag naar super ten voordele van diesel.
Dat heeft alles te maken met de verdieseling van het autopark, maar ook met de sterke vraag vanuit groeilanden zoals China en India die de voorbije jaren massaal diesel zijn beginnen opkopen voor hun fabrieken. Dat beïnvloedt ook de stookolieprijs omdat beide olieproducten qua samenstelling vrij identiek zijn.
Het ziet er overigens naar uit dat de brandstoffenprijzen in ons land nog goedkoper kunnen worden. Door de zware economische crisis is het olieverbruik sinds augustus zwaar aan het dalen. En dat duwt de prijs almaar lager. De Opec heeft al wel enkele keren geprobeerd om via drastische productieverlagingen de prijsval te stoppen. Tot nog toe zonder succes. Woensdag ging de olieprijs nog maar een keer veel lager. Zowel op de oliemarkten in New York als in Londen zakte de olieprijs met bijna tien procent tot 35 à 36 dollar per vat.
(pse)
Het ligt in de aard van de mensen om te overdrijven. De beurs werkt altijd zes maanden vroeger dan de reële economie. Na de Q4 resultaten gaan de hardste noten gekraakt zijn.
Neen. Het ergste moet nog komen. Het zal nog véél slechter worden. Tot nu toe zien we de effecten van de crisis nog niet. En ik haal mijn wijsheid niet uit de 'boekskes' maar uit de échte economie.
Maar stop met de onheilspellende self-fulfilling-prophecy-waarheden. Dit kunnen we missen als kiespijn. Net zoals de mensen die 200 dollar per vat voorspelden toen hij op 145 stond.
Na deze crisis zullen we die 200 dollar per vat wel bereiken. Alle projecten voor nieuwe olieontginning zijn stopgezet, en dat duurt jaren om die weer op te bouwen.
Of denkt u nu echt dat alles zomaar in mekaar zou stuiken wegens wat rommelkredieten aan mensen die nooit een lening hadden mogen krijgen? Amerika verzeilt in een depressie ja. Al eens gekeken naar de huidige dollarkoers? GB is goed op weg! Maar europa kan dit aan. Het is dankzij europa dat we er nog zijn. Alhoewel Italië aan het flirten is.
Toch zijn er op dit ogenblik steeds meer mensen met loonbeslag ... Ook in Europa zijn er veel mensen die in de problemen zullen geraken om hun afbetalingen te doen als één van de partners hun werk verliezen.
Mensen verdienen nog goed hun brood in ons land. Vergeet dat niet. 2009 wordt een slecht jaar, maar dat is niet het einde van de wereld noch van de welvaart.
2009 zal gitzwart zijn - ik voorspel een daling van het BNP met 5%. Maar daarna zal alles wel terug beginnen draaien, 2010-2011 zullen alweer een pak beter zijn. De vraag is hoe hoog onze staatsschuld in 2010 zal zijn om alles draaiende te houden.
Comment