Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    zoals jij ongetwijfeld wel zal weten zijn dat future-contracten, dat weerspiegelt dus niet de prijs van vandaag.
    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Aan de pomp betalen we ook al zo'n 15% minder. Ondanks de zwakkere euro.
    Je zegt het zelf

Comment

• Kun je even verduidelijken want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        't feit dat we nu in een crisis zitten ligt niet aan de afgelopen maanden. 't Is onze eigen schuld, met bomen die tot in de hemel groeien.

We leven nu eenmaal in cyclussen, das al eeuwenlang bekend. Zeven vette en zeven magere jaren. 't Verschil is dat men vroeger in de vette jaren spaarde voor de magere jaren. Voor velen was dit niet nodig en die zitten nu op 't tandvlees.

't Zal effe zweten zijn, maar na iedere crisis wordt de groep sterker, op voorwaarde dat men met de voeten op de grond blijft staan.

Laat ons niet vergeten dat het Cliquet-systeem uit de koker van Verhofstadt komt.
        Het is niet omdat je het kind dezelfde naam geeft, dat je onder het mom daarvan de inhoud volledig wijzigt en het dan nog op Verhofstadt steken. Verhofstadt voerde het omgekeerde cliquet systeem dan ook in ja!

Over de crisis hoef ik mij niet uit te spreken. De schuld ligt overigens niet zo bij onze Belgische gezinnen maar eerder in Amerika. En eigenlijk daar ook niet bij de gezinnen.

Als je een budget hebt van 100.000 dollar, maar de bank geeft je een lening van 200.000 dollar omdat je huis binnen vijf of tien jaar toch 300.000 dollar zal waard zijn als je het dan terug verkoopt... Wie is dan de schuldige.

Men doet de beurs nu af als iets pervers en russische roulette achtigs. Velen vergeten daarbij de basics van economie, dat we zonder de beurs niet draaien. Het is dan ook een probleem nu van liquiditeit hier op korte termijn. In Verenigde Staten heeft men dat jaren proberen op te lossen door dollars bij te drukken, waardoor de gevolgen daar nu rampzalige zijn.

Europa moet als een ééngemaakt geheel optreden tegen deze financiële crisis en dan komt het wel goed. Maar vergeet niet, er zijn nu ook speculanten die monsterwinsten maken omdat de beurzen dalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
          Das geen onozele vraag maar benzine blijft maar een paar maanden goed
          Dat heb ik nog nooit gehoord

Comment

En nu zeker niet meer, lang leve de firmawagen mét tankkaart. Met 37.000km op amper 3.5 maanden is dat al mooi meegenomen!

Idd, want uw baas krijgt ongetwijfeld gratis brandstof voor al z'n bedrijfswagens die 'ie heeft rondbollen.

Voor iedereen zijn de brandstofprijzen hoog. Als jij het niet betaalt, moet iemand anders het doen.

Comment

En nu zeker niet meer, lang leve de firmawagen mét tankkaart. Met 37.000km op amper 3.5 maanden is dat al mooi meegenomen!
              Wel sterk dat net jij dat moet zeggen. Toen(enkele maanden terug) was LPG nog heilig en iedereen met een firmawagen een boeman. Ik wil geen oude koeien uit de gracht halen, maar bovenstaande is niet echt getuige van een consequente gedachtengang...
              Deze post dus :
              Last edited by ; 16/10/2008, 15:02. Reden: De parel of het zwijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Wel sterk dat net jij dat moet zeggen. Toen(enkele maanden terug) was LPG nog heilig en iedereen met een firmawagen een boeman. Ik wil geen oude koeien uit de gracht halen, maar bovenstaande is niet echt getuige van een consequente gedachtengang...
                Was je vergeten dat stef ANUS het prototype is van de egoïst ? Als het voor hem maar goedkoop/gratis, dan heeft hij het liefst dat de rest zoveel mogelijk bloedt... Ik weet wel waarom hij op mijn negeerlijst staat, gelieve hem dus niet te quoten

Edit : voila hij doet nu net hetgeen hij jou verweet... maar 't betekent wel dat je ook een begoïst bent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Edit : voila hij doet nu net hetgeen hij jou verweet... maar 't betekent wel dat je ook een begoïst bent
                  Aren't we all, at the end of the day ?

On : Nu de prijs van de olie onder de 70 dollar per barrel staat, moeten we toch zeker naar de euro kunnen per liter diesel ? Dat is al effe geleden.
                  Een produktievermindering van de OPEC landen zal niet lang meer op zich laten wachten...

Comment

• Gisteren nog diesel getankt aan 1,05 per liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Deze post dus :
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...en#post2706798
                      Haha, Stefanus gaat wenen bij een moderator over een uitspraak om dan later net hetzelfde te zeggen

Comment

• Het is ondertussen duidelijk geweten dat Stefanus back in town is...

Het autoforum. De ideale plek om met gelijkgezinde zielen ideën uit te wisselen en constructieve debatten te voeren!

Love it!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Gisteren nog diesel getankt aan 1,05 per liter.
                          bij welk merk heb je dan wel getankt??
                          ik heb gisteren getankt bij Schell 1.044 !!
                          Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Maarreuhm misschien is Stef gewoon ook een beetje onverschillig geworden door de dovemansoren rondom hem in de tijd dat hij nog opperde dat "LPG nog heilig was en iedereen met een firmawagen een boeman." en heeft hij met een beetje sarcasme te kennen gegeven dat hij de brui geeft aan het moraalridder spelen en net als alle andere mensen gaat profiteren waar hij kan omdat het systeem ons uiteindelijk allemaal in die richting duwt door wanbeheer?

Comment

• LPG: 0.426€/l => sweet...

Idd, 70$ per vat. Op het nieuws zegde ze dat hij in juni nog het dubbel stond. Ik heb de prijzen aan de pomp anders nog niet weten halveren....
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

70$ per vat. Op het nieuws zegde ze dat hij in juni nog het dubbel stond. Ik heb de prijzen aan de pomp anders nog niet weten halveren....
                                idd

Comment

• Al die belastingen, en nog niet in staat de begroting in evenwicht te houden

Comment

LPG: 0.426€/l => sweet...

Idd, 70$ per vat. Op het nieuws zegde ze dat hij in juni nog het dubbel stond. Ik heb de prijzen aan de pomp anders nog niet weten halveren....
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                    idd
                                    Like duuh.
                                    Hoe kort kan je wel niet door de bocht gaan ?

Pak dat de benzine aan de pomp aan € 1,6 stond, waarvan € 0,7 de brandstofprijs na raffinage was.
                                    Als de prijs ook na raffinage met de helft gezakt is nu, dan kost die nu een € 0,35.
                                    € 1,6 - € 0,35 = € 1,25, en geen € 0,8.

Die cijfers zijn nu wel héél hard gegokt, maar 't is maar om te zeggen dat 't logisch is dat de daling van de prijs van een ruw vat olie, procentueel gezien, nooit dezelfde kan zijn als de daling die je aan de pomp ziet.
                                    Omdat brandstof na raffinage goedkoper is geworden, is die ineens groener of zo ? Of waarom zouden de accijnzen mee moeten droppen ?

De beslissing om 't cliquetsysteem terug in te voeren, vind ik wel _niet_ kunnen.
                                    Toch zeker niet op de manier zoals 't nu gebeurt.

-edit-
                                    Ah, niet gezien dat 't over LPG ging.
                                    De opgelegde distributiemarge (die ligt ook zowat vast, denk ik) en BTW zullen de daling dan wel wat minderen, denk ik.
                                    Last edited by sibi; 16/10/2008, 19:43.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ja, weet ik wel. Maar procentueel gezien is de daling dan nog steeds zeer matig te noemen...
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• De brandstof is véél te goedkoop, het wordt drukker en drukker op de baan.

Je moet meer en meer vluchtroutes nemen om de opstoppingen te vermijden...

Comment

Eerst even nadenken voor je iets zegt hé.

Wisselkoersen, het feit dat de actuele olieprijs een future is....je gaat er allemaal aan voorbij.
                                          Lijkt wel of we dat hier elke pagina wel eens moeten typen.

Comment

Working...
                                          X