Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
kom anders eens naar erpe-mere
ik weet hier een tankstation zijn die enkel volvo's verkoopt.
staan al een paar jaar 2 btc volvo's op zijn parking
zal wel wat meer kosten vermoed ik, maar dan ben je wel direct raceklaar.
ik moet je nog ff bijverbeteren en dan klopt het plaatje
T5 = 226PK
T5R = 240PK
"R" is idd 249 of 250PK, deze zal misschien iets grotere turbo hebben idd dan de T5/T5R. (zie rica.nl)
Eigenlijk om nog correcter te zijn heeft de T5R 2.3 want je had ook 2.0 modellen voor de Italiaanse markt maar 225 pk maar dankzij een overboost functie kan dit vermogen tijdelijk stijgen naar 240 pk.
De R met handbak heeft de volle 250 pk omdat deze inderdaad een 16T turbo heeft met andere software tegenover de 15G van de T5R.
De automaat R had maar 240 pk omdat de automaat anders kapot draaide...
bedoel je die 2 racevolvo's in erpe?
zonder ophanging? daarmee dat die zo laag bij de grond staan.
ze staan er wel beestig knap.
Jep een S40 & dan die 850. Zijn 'echte' racewagens waar er blijkbaar maar een paar van gemaakt zijn.
Zit naftbak in, kuipstoel en de gordel maar daar stopt het. En de Brembo's ook dacht ik...
De vraag is wie koopt da nu (laat staan 2 )
Bij Volvo Vermant in Mechelen staat er ne gele 850 T-5R in de showroom maar volgens mij is die van de eigenaar en niet echt te koop, kunt ze altijd eens bellen.
Dat is een echte R, ziet er mij een mooi exemplaar uit.
Aandachtspunten bij de 850 zijn de ABS unit die wel is durft stuk te gaan en de verdamper van de airco,
Voor de rest kijken en rijden met die auto.
Bij Volvo Vermant in Mechelen staat er ne gele 850 T-5R in de showroom maar volgens mij is die van de eigenaar en niet echt te koop, kunt ze altijd eens bellen.
Comment