Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Panamera Hybrid zit vol problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Om te antwoorden op de vraag van de topic starter...
    Koop een Golf of een ander massaproduct, dat zijn de goedkoopste en betrouwbaarste wagens en die zitten qua VAA altijd goed.
    Van A naar B, geen enkel probleem en niemand bekijkt u scheef.
    Zo simpel, goedkoop, anoniem en saai kan het leven zijn.
    Bescheidenheid siert.

Comment

Een piepje en kraakje dat is altijd persoonlijk maar het is en blijft een auto?
      Airco die fluit dat vind iedereen vervelend...maar iets dat eens piept in een bocht...
      In mijn Audi werd ik ook zot Vande koffer bekleding en die zit er niet meer in nu...
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        OT : eigenlijk wel erg dat zelfs een Porsche Panamera geen garantie is op een kraakvrije wagen
        Straks moet je je mening over de 3 reeks nog herzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Panama313 Bekijk Berichten
          Even verduidelijken: ik heb na een dikke week al laten weten niet tevreden te zijn dat de wagen nog niet hersteld was en er zelfs nog geen diagnose op gebeurt was. Men heeft mijn toen gesust met de vervangwagen die trouwens heel goed reed,beter dan de mijne.
          Toen ik de wagen ging afhalen heb ik nogmaals mijn beklag gemaakt over lange hersteltijd....opnieuw kreeg ik een uitleg die rond de pot was. Ondertussen had ik al wel vernomen dat er in Mechelen geen Hybride technieker was en dat mijn wagen door iemand van Brussel hersteld was.
          Wat moet je dan nog vragen? De technische uitleg aan iemand die hem toch niet kent?

Ik ga voorlopig nog afwachten hoe de wagen zich houdt en hem terwijl voor een mooie prijs online zetten. Bijt er iemand is het goed en komt er waarschijnlijk een andere wagen. Anders heeft hij krediet tot de volgende panne

Die opmerking was niet op jou persoonlijk bedoeld, eerder algemeen. Je bent lang niet de enige die hier zijn verhaal komt doen.

Feit is dat als ik een auto van meer dan €100K koop ze ervoor moeten zorgen dat eventuele problemen snel en efficiënt opgelost worden. Achterna wens ik ook een degelijke uitleg en niet zomaar een "hier heb je je auto terug". Blijkt zo'n auto niet storingsvrij te zijn dan is het in feite heel simpel: dan moeten ze de wagen terugnemen en het geld teruggeven. Doen ze dat niet stap dan naar de pers en maak er een horrorverhaal van, meestal draaien ze dan wel snel bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            Ja daar staat wat ik zei, maar niet welke batterijen er in de Panamera liggen (of ik zie er over).
            Dus wat als die batterijen door Samsung worden gemaakt? Porsche bouwt auto's. Moeten ze dan vanaf nul een fabriek oprichten die batterijen maakt?

De CPU van een iPhone werd wel door Samsung gemaakt, maar wel op basis van het design dat door Apple werd voorzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Die opmerking was niet op jou persoonlijk bedoeld, eerder algemeen. Je bent lang niet de enige die hier zijn verhaal komt doen.

Feit is dat als ik een auto van meer dan €100K koop ze ervoor moeten zorgen dat eventuele problemen snel en efficiënt opgelost worden. Achterna wens ik ook een degelijke uitleg en niet zomaar een "hier heb je je auto terug". Blijkt zo'n auto niet storingsvrij te zijn dan is het in feite heel simpel: dan moeten ze de wagen terugnemen en het geld teruggeven. Doen ze dat niet stap dan naar de pers en maak er een horrorverhaal van, meestal draaien ze dan wel snel bij.
              Eigenlijk misschien nodig. Het feit dat mijn herstelling zolang geduurt heeft omdat er een andere garage is moeten bij komen vind ik intriest,daar hadden ze vanaf begin over moeten communiceren.
              Ook het rammelen van de koffer en de "ik wil er vanaf zijn" manier waarop de auto gecarwasht was...cheap

Comment

Ondertussen had ik al wel vernomen dat er in Mechelen geen Hybride technieker was en dat mijn wagen door iemand van Brussel hersteld was. Wat moet je dan nog vragen? De technische uitleg aan iemand die hem toch niet kent?
                Dat kan wel kloppen. Op de panamera S-Hybrid is een terugroepactie. PORSCHE IMPORT stuurt elke eigenaar een aangetekend schrijven omdat het over een lek in het brandstofsysteem gaat. Rijdt een eigenaar met zijn wagen naar het OPC Mechelen dan kunnen ze er blijkbaar niet aan werken. Maar ze verkopen toch ook hybride Porsches?

Nu ik zou toch tweemaal nadenken om te verkopen. Of je moet de bittere pil en vooral het verlies slikken. Prijzen zijn stilaan in vrije val aan het geraken. Er is een overaanbod van panamera (en ook 991 modellen).

Comment

Eigenlijk misschien nodig. Het feit dat mijn herstelling zolang geduurt heeft omdat er een andere garage is moeten bij komen vind ik intriest,daar hadden ze vanaf begin over moeten communiceren.
                  Ook het rammelen van de koffer en de "ik wil er vanaf zijn" manier waarop de auto gecarwasht was...cheap
                  OPC Mechelen wast tenminste nog de wagens! Er zijn andere OPC's die je wagen na herstelling terug geven alsof ze er een veldrit mee gedaan hebben. De wegen achter OPC Geel werden trouwens als "testcircuit" gebruikt. Zelf ooit met een mechanieker meegereden om op enkele fouten van mijn wagen te wijzen en die reed niet echt voorzichtig door die plattelandswegen. Was ook de reden waarom daar ineens een flitspaal werd gezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Dus wat als die batterijen door Samsung worden gemaakt? Porsche bouwt auto's. Moeten ze dan vanaf nul een fabriek oprichten die batterijen maakt?

De CPU van een iPhone werd wel door Samsung gemaakt, maar wel op basis van het design dat door Apple werd voorzien.
                    Nee daar stuurde ik niet op aan in tegendeel. Samsung is samen met Panasonic zeer ver in batterijtechnologie. Het zou mij daarom verwonderen dat het aan de batterijen zou liggen (als ze van samsung zijn) aangezien ze in nog andere autos gebruikt worden. Daarom wil ik weten wie de fabrikant is.
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Dat is 't eerste dat ik afspreek met de dealer. Auto door carwash is not done. Dan heb ik hem nog liever terug vol met slijk.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

991 is geen hybride en daar zijn ook talrijke horror stories over
                        google eens 'nick murray' bijvoorbeeld
                        hield een youtube dagboek bij over wat er allemaal misliep

Porsche betaalt nu de tol van hoge volumes en massaconstructeur te willen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                          991 is geen hybride en daar zijn ook talrijke horror stories over
                          google eens 'nick murray' bijvoorbeeld
                          hield een youtube dagboek bij over wat er allemaal misliep

Porsche betaalt nu de tol van hoge volumes en massaconstructeur te willen worden.
                          Inderdaad!

Sinds 1997 is geen enkele 911 nog echt betrouwbaar, of het moest er een zijn met een Metzger motor.
                          Last edited by orange; 05/05/2015, 11:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                            Dat kan wel kloppen. Op de panamera S-Hybrid is een terugroepactie. PORSCHE IMPORT stuurt elke eigenaar een aangetekend schrijven omdat het over een lek in het brandstofsysteem gaat. Rijdt een eigenaar met zijn wagen naar het OPC Mechelen dan kunnen ze er blijkbaar niet aan werken. Maar ze verkopen toch ook hybride Porsches?
                            Dan hadden ze de transporteur met mijn auto onmiddellijk moeten naar een andere garage sturen; en dan die arogantie nog....

Comment

omvang en competentie van het dealernetwerk bij Porsche is gewoon totaal niet meer aangepast aan de explosieve verkoopstijging van de voorbije jaren toen ze met diesels (en hybrides) zijn gestart
                              2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten

Nu ik zou toch tweemaal nadenken om te verkopen. Of je moet de bittere pil en vooral het verlies slikken. Prijzen zijn stilaan in vrije val aan het geraken. Er is een overaanbod van panamera (en ook 991 modellen).
                                Hahahahaha....kan een garage zieliger zijn? iets verkopen waar je niets van kent en zelfs niet mag aan werken. Shame!
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Hahahahaha....kan een garage zieliger zijn? iets verkopen waar je niets van kent en zelfs niet mag aan werken. Shame!

Gebeurd veel hoor. Bij exclusieve modellen of modellen met gloednieuwe technologie is er soms slechts één garage in het hele land waar ze er aan kunnen/mogen werken. Als ik mij niet vergis is dit voor de Nissan GTR ook zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Gebeurd veel hoor. Bij exclusieve modellen of modellen met gloednieuwe technologie is er soms slechts één garage in het hele land waar ze er aan kunnen/mogen werken. Als ik mij niet vergis is dit voor de Nissan GTR ook zo.
                                    Nissan GT-R mag maar in één garage van Nissan in België verkocht worden. Exclusiviteit I guess. Maar je kan hem dus idd dan ook maar op één plaats laten onderhouden. Vroeger was dat regio antwerpen dacht ik (garage merckx) maar die is de concessie voor de GT-R verloren.

Comment

ik ga ervan uit dat een golf gte bij een vw garage ook niet door elke mekanieker mag worden geserviced (maar wel dat elke garage een mekanieker heeft opgeleid)

Comment

als je het verkoopt moet je ook de technische kennis hebben en is dat toch niet communiceer er dan open over. Wat je hier leest is gewoon onbegrijpelijk voor een officiele garage:een wagen aannemen en door andere mensen laten herstellen. Mij lijkt het dat Porsche Mechelen gewoon een veel te snel geopende garage is waar niemand zijn vak kent maar het wel pretendeert. Onlangs ook nog gehoord van een ex schoolgenoot wiens Porsche er enkele weken heeft binnen gestaan voor een herstelling.
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Hybride technologie is gewoon extreem complex. Als daar ergens een fout in zit is dit moeilijk op te sporen en dat vereist een specifieke opleiding. Nu hybrides 'boomen' is het normaal dat de 'gewone' mecanicien niet kan volgen. Die heeft zo iets nog nooit gezien in al z'n jaren werk. Is net hetzelfde verhaal bij een doorsnee Mercedes dealer. Ik hoor zelf al dat sommige garages echte ingenieurs aannemen voor deze problemen.
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X