Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Panamera Hybrid zit vol problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Ontwerpen zeker niet...ik bedoel diagnose en herstellingen. Je moet er natuurlijk voor leren en dan je kop bij houden hé
    True, daarmee zoals ik zei, zal het voor veel mecaniciens zeer moeilijk zijn een juiste diagnose te doen als ze voor het eerst een hybride zien. Wel jammer om te zien dat er dan blijkbaar weinig opleidingen gedaan worden voor toch minstens ééntje op te leiden per garage.

    Leave a comment:


  • MRJ
    replied
    Ontwerpen zeker niet...ik bedoel diagnose en herstellingen. Je moet er natuurlijk voor leren en dan je kop bij houden hé

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Zelf heb ik de hoogste hybride onderscheiding die er is,via het werk behaalt en dan de extra opties bij deze opleiding zelf afgerond op eigen initiatief. En zo moeilijk is dat ook niet hoor. Maar maakt toch niet uit eigenlijk,als je het verkoopt moet je iemand met productkennis in huis hebben. Een ziekenhuis dat moeilijke chrirugische ingrepen uitvoert die veel moeilijker zijn dan hybride auto's heeft ook de nog moeilijker te vinden specialisten hé.
    Maar goed,goed voor mij dat sommige dealers het zo bruin bakken hoor.....
    Bwa, als masterproef zijn we een hybride racewagen aan het ontwerpen en zo simpel is dat allemaal niet ze Maar misschien ligt dat aan al dat simuleren en het beginnen van zero

    Leave a comment:


  • MRJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Hybride technologie is gewoon extreem complex. Als daar ergens een fout in zit is dit moeilijk op te sporen en dat vereist een specifieke opleiding. Nu hybrides 'boomen' is het normaal dat de 'gewone' mecanicien niet kan volgen. Die heeft zo iets nog nooit gezien in al z'n jaren werk. Is net hetzelfde verhaal bij een doorsnee Mercedes dealer. Ik hoor zelf al dat sommige garages echte ingenieurs aannemen voor deze problemen.
    Zelf heb ik de hoogste hybride onderscheiding die er is,via het werk behaalt en dan de extra opties bij deze opleiding zelf afgerond op eigen initiatief. En zo moeilijk is dat ook niet hoor. Maar maakt toch niet uit eigenlijk,als je het verkoopt moet je iemand met productkennis in huis hebben. Een ziekenhuis dat moeilijke chrirugische ingrepen uitvoert die veel moeilijker zijn dan hybride auto's heeft ook de nog moeilijker te vinden specialisten hé.
    Maar goed,goed voor mij dat sommige dealers het zo bruin bakken hoor.....

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Hybride technologie is gewoon extreem complex. Als daar ergens een fout in zit is dit moeilijk op te sporen en dat vereist een specifieke opleiding. Nu hybrides 'boomen' is het normaal dat de 'gewone' mecanicien niet kan volgen. Die heeft zo iets nog nooit gezien in al z'n jaren werk. Is net hetzelfde verhaal bij een doorsnee Mercedes dealer. Ik hoor zelf al dat sommige garages echte ingenieurs aannemen voor deze problemen.

    Leave a comment:


  • MRJ
    replied
    als je het verkoopt moet je ook de technische kennis hebben en is dat toch niet communiceer er dan open over. Wat je hier leest is gewoon onbegrijpelijk voor een officiele garage:een wagen aannemen en door andere mensen laten herstellen. Mij lijkt het dat Porsche Mechelen gewoon een veel te snel geopende garage is waar niemand zijn vak kent maar het wel pretendeert. Onlangs ook nog gehoord van een ex schoolgenoot wiens Porsche er enkele weken heeft binnen gestaan voor een herstelling.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ik ga ervan uit dat een golf gte bij een vw garage ook niet door elke mekanieker mag worden geserviced (maar wel dat elke garage een mekanieker heeft opgeleid)

    Leave a comment:


  • Tomskii
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Gebeurd veel hoor. Bij exclusieve modellen of modellen met gloednieuwe technologie is er soms slechts één garage in het hele land waar ze er aan kunnen/mogen werken. Als ik mij niet vergis is dit voor de Nissan GTR ook zo.
    Nissan GT-R mag maar in één garage van Nissan in België verkocht worden. Exclusiviteit I guess. Maar je kan hem dus idd dan ook maar op één plaats laten onderhouden. Vroeger was dat regio antwerpen dacht ik (garage merckx) maar die is de concessie voor de GT-R verloren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Hahahahaha....kan een garage zieliger zijn? iets verkopen waar je niets van kent en zelfs niet mag aan werken. Shame!

    Gebeurd veel hoor. Bij exclusieve modellen of modellen met gloednieuwe technologie is er soms slechts één garage in het hele land waar ze er aan kunnen/mogen werken. Als ik mij niet vergis is dit voor de Nissan GTR ook zo.

    Leave a comment:


  • MRJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Dat kan wel kloppen. Op de panamera S-Hybrid is een terugroepactie. PORSCHE IMPORT stuurt elke eigenaar een aangetekend schrijven omdat het over een lek in het brandstofsysteem gaat. Rijdt een eigenaar met zijn wagen naar het OPC Mechelen dan kunnen ze er blijkbaar niet aan werken. Maar ze verkopen toch ook hybride Porsches?

    Nu ik zou toch tweemaal nadenken om te verkopen. Of je moet de bittere pil en vooral het verlies slikken. Prijzen zijn stilaan in vrije val aan het geraken. Er is een overaanbod van panamera (en ook 991 modellen).
    Hahahahaha....kan een garage zieliger zijn? iets verkopen waar je niets van kent en zelfs niet mag aan werken. Shame!

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    omvang en competentie van het dealernetwerk bij Porsche is gewoon totaal niet meer aangepast aan de explosieve verkoopstijging van de voorbije jaren toen ze met diesels (en hybrides) zijn gestart

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Dat kan wel kloppen. Op de panamera S-Hybrid is een terugroepactie. PORSCHE IMPORT stuurt elke eigenaar een aangetekend schrijven omdat het over een lek in het brandstofsysteem gaat. Rijdt een eigenaar met zijn wagen naar het OPC Mechelen dan kunnen ze er blijkbaar niet aan werken. Maar ze verkopen toch ook hybride Porsches?
    Dan hadden ze de transporteur met mijn auto onmiddellijk moeten naar een andere garage sturen; en dan die arogantie nog....

    Leave a comment:


  • orange
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
    991 is geen hybride en daar zijn ook talrijke horror stories over
    google eens 'nick murray' bijvoorbeeld
    hield een youtube dagboek bij over wat er allemaal misliep

    Porsche betaalt nu de tol van hoge volumes en massaconstructeur te willen worden.
    Inderdaad!

    Sinds 1997 is geen enkele 911 nog echt betrouwbaar, of het moest er een zijn met een Metzger motor.
    Last edited by orange; 05/05/2015, 11:25.

    Leave a comment:


  • konrad2
    replied
    991 is geen hybride en daar zijn ook talrijke horror stories over
    google eens 'nick murray' bijvoorbeeld
    hield een youtube dagboek bij over wat er allemaal misliep

    Porsche betaalt nu de tol van hoge volumes en massaconstructeur te willen worden.

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    Dat is 't eerste dat ik afspreek met de dealer. Auto door carwash is not done. Dan heb ik hem nog liever terug vol met slijk.

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Dus wat als die batterijen door Samsung worden gemaakt? Porsche bouwt auto's. Moeten ze dan vanaf nul een fabriek oprichten die batterijen maakt?

    De CPU van een iPhone werd wel door Samsung gemaakt, maar wel op basis van het design dat door Apple werd voorzien.
    Nee daar stuurde ik niet op aan in tegendeel. Samsung is samen met Panasonic zeer ver in batterijtechnologie. Het zou mij daarom verwonderen dat het aan de batterijen zou liggen (als ze van samsung zijn) aangezien ze in nog andere autos gebruikt worden. Daarom wil ik weten wie de fabrikant is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Panama313 Bekijk Berichten
    Eigenlijk misschien nodig. Het feit dat mijn herstelling zolang geduurt heeft omdat er een andere garage is moeten bij komen vind ik intriest,daar hadden ze vanaf begin over moeten communiceren.
    Ook het rammelen van de koffer en de "ik wil er vanaf zijn" manier waarop de auto gecarwasht was...cheap
    OPC Mechelen wast tenminste nog de wagens! Er zijn andere OPC's die je wagen na herstelling terug geven alsof ze er een veldrit mee gedaan hebben. De wegen achter OPC Geel werden trouwens als "testcircuit" gebruikt. Zelf ooit met een mechanieker meegereden om op enkele fouten van mijn wagen te wijzen en die reed niet echt voorzichtig door die plattelandswegen. Was ook de reden waarom daar ineens een flitspaal werd gezet

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Panama313 Bekijk Berichten
    Ondertussen had ik al wel vernomen dat er in Mechelen geen Hybride technieker was en dat mijn wagen door iemand van Brussel hersteld was. Wat moet je dan nog vragen? De technische uitleg aan iemand die hem toch niet kent?
    Dat kan wel kloppen. Op de panamera S-Hybrid is een terugroepactie. PORSCHE IMPORT stuurt elke eigenaar een aangetekend schrijven omdat het over een lek in het brandstofsysteem gaat. Rijdt een eigenaar met zijn wagen naar het OPC Mechelen dan kunnen ze er blijkbaar niet aan werken. Maar ze verkopen toch ook hybride Porsches?

    Nu ik zou toch tweemaal nadenken om te verkopen. Of je moet de bittere pil en vooral het verlies slikken. Prijzen zijn stilaan in vrije val aan het geraken. Er is een overaanbod van panamera (en ook 991 modellen).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Die opmerking was niet op jou persoonlijk bedoeld, eerder algemeen. Je bent lang niet de enige die hier zijn verhaal komt doen.

    Feit is dat als ik een auto van meer dan €100K koop ze ervoor moeten zorgen dat eventuele problemen snel en efficiënt opgelost worden. Achterna wens ik ook een degelijke uitleg en niet zomaar een "hier heb je je auto terug". Blijkt zo'n auto niet storingsvrij te zijn dan is het in feite heel simpel: dan moeten ze de wagen terugnemen en het geld teruggeven. Doen ze dat niet stap dan naar de pers en maak er een horrorverhaal van, meestal draaien ze dan wel snel bij.
    Eigenlijk misschien nodig. Het feit dat mijn herstelling zolang geduurt heeft omdat er een andere garage is moeten bij komen vind ik intriest,daar hadden ze vanaf begin over moeten communiceren.
    Ook het rammelen van de koffer en de "ik wil er vanaf zijn" manier waarop de auto gecarwasht was...cheap

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Ja daar staat wat ik zei, maar niet welke batterijen er in de Panamera liggen (of ik zie er over).
    Dus wat als die batterijen door Samsung worden gemaakt? Porsche bouwt auto's. Moeten ze dan vanaf nul een fabriek oprichten die batterijen maakt?

    De CPU van een iPhone werd wel door Samsung gemaakt, maar wel op basis van het design dat door Apple werd voorzien.

    Leave a comment:

Working...
X