Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands wagen thuis krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2dehands wagen thuis krijgen

Hallo, ik heb via 2dehands.be een auto gekocht.
    Ik ben gaan kijken, alles in orde en voorschot enzo gegeven.
    Wat is nu de makkelijkste manier om die wagen te gaan halen?
    Kan ik nummerplaten van een andere auto even overzetten, zo ja hoe zit dit dan met verzekering enzovoort...
    Ik heb zelf de papieren van de auto nog niet, dus ik kan niet zelf al platen + verzekering etc vragen.

Thx
    Jules
    Last edited by ; 06/08/2007, 20:04.

Oorspronkelijk geplaatst door julez Bekijk Berichten
    Kan ik nummerplaten van een andere auto even overzetten, zo ja hoe zit dit dan met verzekering enzovoort...
    Ik heb zelf de papier van de auto nog niet, dus ik kan niet zelf al platen + verzekering etc vragen.

Thx
    Jules
    welkom op het forum

je hebt meerdere mogelijkheden

1: op een takelwagen zetten
    2: met garageplaten vervoeren

Je kan je platen niet zo maar overzetten van het ene naar het andere voertuig

Comment

Ik heb zelf de papier van de auto nog niet, dus ik kan niet zelf al platen + verzekering etc vragen.

Thx
      Jules
      Hang daar snel andere platen aan en breng die naar huis. Kans op politie is klein. Maar dit zou je best alleen doen als je dicht woont! Als die wagen ver staat van bij jou thuis zou ik aan die mensen vragen ofdat je met hun platen mag rijden tot bij jou thuis en dan terug opsturen ofzo

Edit: Kleinen Joris Het eerste deel van dit bericht zou je best niet lezen...

Comment

de verkoper vragen of die de auto wil brengen en hem thuis afzetten achteraf met een maat zijn auto ?

Comment

Ik heb even rondgekeken en blijkbaar is de methode van nummerplaten overzetten en verzekering verwittigen toch niet zo legit.
          Met de verkoper zijn platen naar huis rijden en opsturen is uiteindelijk nog niet zo'n gek idee, alleen vrees ik dat hij ze al terug in gebruik heeft op een andere wagen maar dat ga ik eens checken.

En idd, kans op politie is klein, afstand is gent-antwerpen.
          Maar ik wou eerst horen of er een makkelijke legale manier was.

alvast bedankt voor de replies

Comment

Ik heb even rondgekeken en blijkbaar is de methode van nummerplaten overzetten en verzekering verwittigen toch niet zo legit.
            Met de verkoper zijn platen naar huis rijden en opsturen is uiteindelijk nog niet zo'n gek idee, alleen vrees ik dat hij ze al terug in gebruik heeft op een andere wagen maar dat ga ik eens checken.

Geen probleem.

Comment

allemaal goed en wel, maar je moet maar 1 keer een accident tegenkomen.
              Geen verzekering die u zal dekken

Kun je anders gewoon niet de wagen kopen, papieren binnendoen, en platen aanvragen? (maw vragen of hem daar nog paar dagen langer mag staan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
                Kun je anders gewoon niet de wagen kopen, papieren binnendoen, en platen aanvragen? (maw vragen of hem daar nog paar dagen langer mag staan)
                Zo zou ik het ook doen!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Depanneur huren bij Dockx in Deurne

Comment

allemaal goed en wel, maar je moet maar 1 keer een accident tegenkomen.

Heb dit ook zo gedaan bij de 90. Wagen enkele dagen bij verkoper laten staan en er om geweest als platen en verzekering ok waren

Comment

oh, is dat zo?

Comment

Als je je verzekering verwittigd en ze gaan ermee akkoord dat je je platen even over zet is dit geen probleem. Om helemaal in orde te zijn moet het voertuig dat je gaat halen wél nog een geldige keuring hebben.

Dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                          Als je je verzekering verwittigd en ze gaan ermee akkoord dat je je platen even over zet is dit geen probleem. Om helemaal in orde te zijn moet het voertuig dat je gaat halen wél nog een geldige keuring hebben.

Dacht ik.
                          inderdaad, zo doe ik het ook.
                          Dan krijg ik een ander groen papier van de verzekeringen voor 1dag.
                          Je moet wel het chassisnummer geven van de wagen die je gaat halen.

Comment

Als je de verzekering belt om te zeggen dat je een auto gekocht hebt en of je de platen even mag verzetten is dat normaal geen probleem. In een ver verleden mocht ik het ook doen.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Als je de verzekering belt om te zeggen dat je een auto gekocht hebt en of je de platen even mag verzetten is dat normaal geen probleem. In een ver verleden mocht ik het ook doen.
                              Heb ik ook mogen doen,het enige dat ik moest doorgeven welke dag ik hem ging halen en rond hoelaat.is wel al een tijdje geleden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                Heb ik ook mogen doen,het enige dat ik moest doorgeven welke dag ik hem ging halen en rond hoelaat.is wel al een tijdje geleden
                                Klopt, ik ben zo met mijn vorige naar de keuring gegaan en hem gaan afleveren bij de koper en dat is vier maanden geleden.
                                1976 Porsche 924 (verkocht)
                                2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                2011 Volvo V60 T6 AWD
                                2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Ben in de tijd ook de TT gaan halen met de platen van de MINI.

Gewoon even verzekering verwittigen !

Comment

Zoals Beemer aangaf, neem je best eens contact op met je verzekeringsmakelaar.
                                    Die weet je wel te zeggen waar je allemaal moet op letten en zal dit qua verzekering wel voor jou inorde brengen.

Comment

ik hang er gewoon eventjes z-platen op

Comment

In 2004 heb bijna 1,5 maand met de platen van mijn VW Golf op een BMW 320tds van de garage gereden in afwachting van mijn huidige e46. Volgens mijn BMW dealer was dit geen enkel probleem, mits accoord van de verzekering. Deze heb ik toen gebeld. Ook voor hen geen probleem. Inderdaad chassisnr doorgegeven en mijn nummerplaat. Zij hebben toen voor die maand een groene kaart afgegeven met mijn nummerplaat op de 320tds. Enige probleem kan politie zijn, ik veronderstel dat deze dit niet zouden goedkeuren...

Zowel bij de verkoop in 2004 van mijn GSX-R 600 als de VW Golf zijn in beide gevallen de respectievelijke kopers met hun eigen nummerplaten naar huis gereden, na verwittiging van de verzekering. Ik dacht dat dit dagelijkse praktijk was in België...
                                        2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Working...
                                        X