Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands wagen thuis krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

platen overzetten

Ik heb bijna een jaar geleden een nieuwe wagen gekocht. Op voorhand heb ik naar de flikken gebeld en gevraagd of ik de platen van mijn andere auto erop kon zetten. Daar zeiden ze dat ik eerst een verzekering op chassisnummer moet hebben. als ze je tegenhouden met platen van een ander voertuig zonder groene kaart met een juist chassisnummer wordt je wagen gewoon aangeslaan en onmiddellijk door de flikken weggetakeld. Platen van een andere voertuig met een verzekering op chassisnummer mag enkel voor de kortste weg van je stelplaats(garage) naar een garagist of van je stelplaats naar de autokeuring.
    Ik reed voor de eerste keer met andere platen rond en geloof het of niet maar na 5 km werd ik door een zwaantje op de kant gezet.
    In september komt mijn zaak voor de politierechtbank. Mijn advokaat snapt er niets van want rijden zonder plaat is normaal 50 euro boete. Ik heb nooit een oproep tot minnelijke schikking gekregen. Ik heb het PV van het zwaantje wel gekregen waarin ook staat wat ik hierboven schreef en ik was met het voertuig onderweg naar een garage voor de nodige aanpassingen voor homologatie. Vermoedelijk zal ik dus vrijgesproken worden volgens mijn advokaat. Ik laat jullie weten wat het geworden is en dan weten we het heel zeker hoe het nu zit met platen verhangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
      Ik dacht dat dit dagelijkse praktijk was in België...
      en die durft in België nog al eens afwijken van de wetgeving

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door julez Bekijk Berichten
        Ik heb even rondgekeken en blijkbaar is de methode van nummerplaten overzetten en verzekering verwittigen toch niet zo legit.
        Met de verkoper zijn platen naar huis rijden en opsturen is uiteindelijk nog niet zo'n gek idee, alleen vrees ik dat hij ze al terug in gebruik heeft op een andere wagen maar dat ga ik eens checken.

En idd, kans op politie is klein, afstand is gent-antwerpen.
        Maar ik wou eerst horen of er een makkelijke legale manier was.

alvast bedankt voor de replies
        Ik zou nooit mijn platen aan iemand anders geven. Ik weet niet wie zo gek is om dat te doen.

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Als je je verzekering verwittigd en ze gaan ermee akkoord dat je je platen even over zet is dit geen probleem. Om helemaal in orde te zijn moet het voertuig dat je gaat halen wél nog een geldige keuring hebben.

Dacht ik.
        Inderdaad

Oorspronkelijk geplaatst door SRTplast Bekijk Berichten
        ...Daar zeiden ze dat ik eerst een verzekering op chassisnummer moet hebben. als ze je tegenhouden met platen van een ander voertuig zonder groene kaart met een juist chassisnummer wordt je wagen gewoon aangeslaan en onmiddellijk door de flikken weggetakeld....
        je kan dan meteen vragen of ze hem tot bij je thuis slepen

Eergisteren zijn ze mijn auto komen ophalen, een particulier die er van Torhout mee naar Mechelen gereden is. Gewoon eens beide verzekeringen op de hoogte gebracht. En hij met zijn eigen platen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

aanhangwagen-autolader huren kost zo'n 50euro
          best makkelijk om mee te rijden

foto:http://www.vtm.be/auto/forum/attachm...1&d=1186491235

Comment

Op 2de hands.be kan je er ook wel vinden die hun Z-platen verhuren, of het legaal is weetik niet.
            Je kan er ook samen met iemand met Z-platen om rijden.

Comment

Ik heb vorige week een andere auto gekocht, op 130 km van mijn deur stond hij, ik heb er gewoon andere platen opgehangen en ben ermee naar huis gereden op een normale manier. Geen enkel probleem dit en een mens moet soms eens een risico duven nemen.

Ik denk niet dat Z platen een optie zijn, die heb ik ook nog gebruikt van mijn garagist om naar de keuring te gaan en hij zei dat enkel hij met die platen langs de openbare weg mocht rijden omdat zoiets anders als fraude wordt aanzien en hij de platen kwijt zou zijn. Ik moest de platen er dan opzetten voor ik de keuring binnenreed en ze weer afdoen als ik buitenreed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                Op 2de hands.be kan je er ook wel vinden die hun Z-platen verhuren, of het legaal is weetik niet.
                Je kan er ook samen met iemand met Z-platen om rijden.
                je hebt twee soorten Z-platen

de ZZ*-*** platen : transportplaten ; mogen enkel gebruik worden door mensen in de onderneming ingeschreven en mogen niet gebruikt worden voor testritjes van tweedehands-nieuwe wagens.

en

de ZE*-***platen : dit zijn de garageplaten daarmee kan je wel rijden.

Ik dacht dat het zo was , kan natuurlijk wel verkeerd zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                  welkom op het forum

je hebt meerdere mogelijkheden

1: op een takelwagen zetten
                  2: met garageplaten vervoeren

Je kan je platen niet zo maar overzetten van het ene naar het andere voertuig
                  als hij geschouwd is wel.
                  Gewoon even naar uw verzekering bellen en zeggen dat die dag uw platen op volgende wagen hangen. (en dan som je alle gegevens op van de aangekochte)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    als hij geschouwd is wel.
                    Gewoon even naar uw verzekering bellen en zeggen dat die dag uw platen op volgende wagen hangen. (en dan som je alle gegevens op van de aangekochte)
                    Hij is dan wel verzekerd maar als je aangehouden wordt door de politie dan kan je wel een boete krijgen (je rijdt met een niet ingeschreven wagen rond).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Hij is dan wel verzekerd maar als je aangehouden wordt door de politie dan kan je wel een boete krijgen (je rijdt met een niet ingeschreven wagen rond).
                      exact. Da's uiteraard ook het standpunt van waaruit kleinen_joris het bekijkt.
                      Maar daar kijken wij niet naar
                      Ik denk mocht je een ongeval hebben met vaststelling door politie dat je dan wel een boeteke riskeert daarvoor, maar je bent wel verzekerd. Twee verschillende zaken he.
                      't Risico van die boete kan genomen worden (of is in beslag name een mogelijkheid?), risico van onverzekerd te rijden is al heel wat riskanter.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        exact. Da's uiteraard ook het standpunt van waaruit kleinen_joris het bekijkt.
                        Maar daar kijken wij niet naar
                        Ik denk mocht je een ongeval hebben met vaststelling door politie dat je dan wel een boeteke riskeert daarvoor, maar je bent wel verzekerd. Twee verschillende zaken he.
                        't Risico van die boete kan genomen worden (of is in beslag name een mogelijkheid?), risico van onverzekerd te rijden is al heel wat riskanter.
                        Klopt

pas op

als ik een ongeval vaststel met een niet ingeschreven auto ( boete 50 Euro ) en niet verzekering ( want het voertuig is niet verzekerd, de verzekering staat niet op dat voertuig ) takel ik het voertuig voor niet verzekering

Want op je groene kaart staat een ander voertuig ( en gewoon zeggen;" tis in orde ze" pakt niet, dat hoor ik elke maal bij een niet-verzekerd voertuig )

als je het zo doet, probeer dan ten minste een schriftelijk document te hebben van je verzekeringsmaatschappij dat je op de hoogte bent ( en doe de overbrenging binnen de bureau-uren, dan kan de politie nog naar de hoofdzetel bellen om het te controleren ). Dan kan het zijn dat je juist nog met je boete van niet-inschrijving er vanaf geraakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          De flik die daarvoor een boete geeft is dan toch ook maar nen dwaze kloot. IMO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                            straks krijg je nog een infractie-dingetje van McClane of zo.

onze Jef is er jaren geleden voor naar de rechtbank mogen komen. ze hadden niets anders te doen, de sabelslepertjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                              voor wa nen dwaze kloot?!

Ge weet op voorhand dat ge niet in orde zijt, als ge tegen de lamp loopt/rijdt moet ge dan maar de prijs betalen he.
                              Dan is da ne flik da zijn werk doet he

Comment

Ge weet op voorhand dat ge niet in orde zijt, als ge tegen de lamp loopt/rijdt moet ge dan maar de prijs betalen he.
                                Ik heb het dan meer voor die flik die de situatie (eenmalig van punt a naar b rijden en met de verzekering in orde zijnde) kan inschatten en begrijpt. Das alles.

Comment

joske, ben jij ook zo eentje die enkel de letter van de wet kent, maar de geest niet snapt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    joske, ben jij ook zo eentje die enkel de letter van de wet kent, maar de geest niet snapt?
                                    Weet gij hoeveel keer per dag ik hoor "dit is de eerste keer dat ik dat doe, ik wist dat niet" en 9 op de 10 keer zijn ze aant liegen en weten ze meer dan goed genoeg dat ze in overtreding zijn

Das dan spijtig voor degene die het echt voor de eerste maal doen ( of het niet weten )

Comment

Weet gij hoeveel keer per dag ik hoor "dit is de eerste keer dat ik dat doe, ik wist dat niet" en 9 op de 10 keer zijn ze aant liegen en weten ze meer dan goed genoeg dat ze in overtreding zijn

Das dan spijtig voor degene die het echt voor de eerste maal doen ( of het niet weten )
                                      liegen hoort niet. onmenselijk zijn als flik ook niet. hou dus je manieren maar, je weet nooit of je mij eens tegenkomt. voor je 't goed en wel beseft ben je brigadier van 't bezemkot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        liegen hoort niet. onmenselijk zijn als flik ook niet. hou dus je manieren maar, je weet nooit of je mij eens tegenkomt. voor je 't goed en wel beseft ben je brigadier van 't bezemkot.
                                        frustraties frankie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                          frustraties frankie?
                                          ik niet, de meeste flikken wel.

Comment

Working...
                                          X