Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb mijn wagen binnen gedaan bij coox meijers voor onderhoud.
Ging de auto terug halen, en keek eens naar het olie peil.
Wat bleek, de olie was pik zwart.
Ging er iemand bijhalen en vroeg of de olie filter wel vervangen was, stond op de factuur.
Ja deze was zeker vervangen;
Maar dit was normaal zeiden ze me, ik had maar een benzine moeten kopen antwoorden ze me.
Deze zouden dat niet hebben.
Nu ik heb verschillende diesel wagens die als ze op onderhoud geweest zijn, niet zo vuile olie hebben.
Dit is dan ook de laatste keer dat ik mijn wagen daar heb binnen gedaan.
Coox meijers heeft me dan wel een nieuwe wagen kunnen aansmeren en een paar maal onderhoud.
Maar mij ziet coox meijers niet meer terug.
verse olie in een dieselmotor, laat hem 10 Sec draaien en ze zal pikzwart zijn
Ik had een kennis van mij nog zo gewaarschuwd om daar niet te kopen.
Maar meneer zit nu op zijn blaren, zaken die beloofd zijn niet gedaan
nadien houdt de verkoper zich van de domme ....
Zit nu o.a. met verouderde MMI ipv beloofde 3e generatie
edit: toen mijn neef indertijd op zoek was naar een S5 deed de verkoper
nog niet eens de moeite om uit zijn "hok" te komen
Vroeger heb ik ook een VW en een Audi gehad en ging ik op onderhoud bij Haesen in Herk-de-Stad. Ik ben eigenaar Dirk Haesen nog steeds dankbaar voor wat hij in het verleden voor mij gedaan heeft.
Mijn VW was een golf cabrio die ik tweedehands heb gekocht van een particulier. Deze wagen was steeds op onderhoud geweest bij gar. Peeters te Beringen, alwaar de wagen ook te koop stond. Ik had de wagen nog maar 3 dagen toen ik de motor stuk reed. Omdat ik 'm van een particulier had gekocht had ik geen garantie natuurlijk. De wagen was trouwens al 3 jaar oud.
Bij verdeler Peeters hebben ze me toen gewoon in de kou laten staan. Ze hebben me onmiddellijk een offerte gemaakt voor een nieuwe motor. Een vervangwagen kreeg ik niet...
Mijn oom rijdt al z'n ganse leven met VW en raadde mij aan om eens contact op te nemen met zijn verdeler, nl Dirk Haesen uit Herk-de-Stad. Deze man is komen kijken naar de wagen en heeft me toen aangeraden een brief te sturen naar de hoofdverdeler. Hij heeft me deze brief toen bijna gedicteerd. De oorzaak van de motorschade zou de oorzaak zijn van een fout van verdeler Peeters. Hij heeft de wagen onmiddellijk getakeld en er stond een spiksplinternieuwe VW Polo klaar voor mij als vervangwagen.
Diezelfde week kreeg ik al telefoon van een expert van VW. Er werd toen beslist dat ik een nieuwe motor zou krijgen, enkel de inbouw zou ik zelf moeten betalen...
Ik ben nadien steeds op onderhoud bij Haesen geweest en ben er steeds zeer goed geholpen geweest.
Na twee jaar heb ik er dan een directiewagen Audi Cabrio gekocht.
Alleszins, als ik nu een Audi zou kopen dan zal 'm van Haesen komen, hoewel deze garage 60km hier vandaan ligt...
Hoe kon jij aantonen dat de oorzaak van de motorschade een fout zou zijn van verdeler Peeters, als je de auto van een particulier kocht?
heb ook al een zekere arrogantie gemerkt bij Coox-Meijers.
Een vriend en ik kregen zelfs de opmerking "dat kunnen jullie nooit betalen jongens!" van een verkoper, toen we met zijn vader voor een A5 aant checken waren.
Resultaat: de beste man heeft een 3 coupe gekocht bij Belien in Neerpelt, was ook tenminste op normale tijd geleverd.
Idem bij een kameraad van me die er met zijn A3 op onderhoud ging.
De receptioniste had een ongelofelijke air en vroeg botweg wat hij daar kwam doen.
Toen hij zei dat hij voor een onderhoud kwam zei ze dat hij maar aan de poort moest gaan wachten en niet hier
Eenmaal aan de poort heeft hij daar 10min gestaan
En dan kreeg hij nog eens de opmerking van een mechanieker dat hij ofwel te vroeg (>30.000km) of te laat (<10.000km) op onderhoud kwam en dat hij eens moest kiezen wat hij wou want hij had gene tijd voor zo'n onzin
Toen hij zei dat zijn bc weergaf dat hij op onderhoud moest kreeg hij als antwoord dat dat prullen zijn
Ik zou daar alvast geen voet meer hebben binnengezet...
Vandaag onze A5 daar gaan afhalen, maar de wintervelgen liggen er op, we moeten nog 4 weken op onze zomervelgen wachten . Voor de rest waren ze tot nu toe altijd vriendelijk... Ben benieuwd wat wij van hun service gaan vinden, als ik dat zo hier allemaal lees
Hehe, velgen... Ik heb zo een stunt ook eens aan de hand gehad bij Driessen in Genk... Ford Focus besteld, wordt geleverd met verkeerde velgen... Na wat discussie hebben ze dan van een andere nieuwe auto de velgen afgedraaid en op de mijne gedemonteerd. Mijn originele velgen staken waarschijnlijk ook bij een andere klant eronder...
Mijn GTI komt van bij Meijers, en tot nu toe altijd vriendelijk onthaalt...
Ga dadelijk ook even na daar om hem te laten checken ...
k heb de indruk dat het sinds de splitsing beter draait daar . Ben nog 2* met de mk4 geweest en 1* met de mk5. Beide keren goed geholpen en vriendelijk onthaald geweest. De 'trut' aan de balie is precies ontslagen en de jongen die dat nu doet is echt een pak vriendelijker.
Met de mk4 hing de bodemplaat een keer los, walter heeft hem meteen op de brug gezet en terug vast gezet. Hij zei dat het maar tijdelijk was omdat de plaat vervangen moest worden. Toch leuk dat k meteen goed geholpen was. Heb er niet eens voor moeten betalen
Met de mk5 ben k even binnengesprongen voor een rubber in de deur die los hing. Ook meteen geholpen, beetje lijm erop . Wederom niets moeten betalen
Vroeger zouden ze zo dingen echt aangerekend hebben. De nieuwe verkopers zijn ook erg vriendelijk en hebben mij laatste x ook goed informatie verschaft. Probleem is wel dat ik voelde dat ze me niet 100% serieus namen toen ik achter een r32 informeerde (en dat was 200% serieus!).Laatste x vroeg ik of er r32's bij my way beschikbaar waren, helaas niet. De verkoper pushte toen wel erg hard op een 136pk diesel golf die ze gadden staan. Dat stoorde ook wel
Vandaag ging ik bij bmw informeren en daar namen ze mij wel meteen serieus, dat kan ook zijn omdat mijn ouders er vorige week voor een 7 serie gingen kijken en ik eerder deze maand mn nonkel zn nieuwe x5 er was gaan ophalen maar ik had niet het gevoel dat ze op me neerkeken.
Om samen te vatten; ik heb persoonlijk wel de indruk dat het er beter gaat. Toch ga ik er niet echt meer. Tenzij voor kleine prulletjes enz, of onderdelen te halen. Waarom niet? Ik heb sowieso voor mezelf besloten veel meer zelf aan de wagen te doen. Ik heb ook kennis gemaakt met vagtechniek en jos in NL, en die jongens zijn echt top qua kunnen en kennis. De prijs is daar ook een pak beter.
Ik zou sowieso wel nog langs gaan bij hen voor een nieuwe aankoop maar koop sowieso waar het mij het beste uitkomt
Ohja; ik heb bij coox nog steeds enorm het gevoel dat hoe meer je geld uitstraalt hoe sneller je geholpen bent. Dat is deze x geen verwijt maar ik vrees dat het gewoon een beetje de mentaliteit van de (concept) garage is
Comment