Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coox mijers, niets dan klachten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Coox mijers, niets dan klachten

hallo allemaal,

ik plaatste eerder al deze post in een topic ivm consessiehouders in het algemene forum
    Volkswagen golf V
    Bj 2006
    22.000km's
    aantal garagebezoeken; 3 en 4 is op komst
    Garage; coox mijers Hasselt

Pro's;
    grote garage die redelijk veel modellen hebben staan. Vooral bij audi zijn ze op de hoogte van al het nieuws. Garage is redelijk groot en er werkt een redelijk aantal mechaniekers

Nadelen;
    Doen totaal geen moeite

Onze wagen gloednieuw gekocht, werd een beetje laat geleverd maar daar hebben we geen seconde moeilijk over gedaan. S'ochtends de nrplaten gaan brengen zodat ik de wagen na school kon gaan uithalen. Alles zag er goed uit, echter heeft niemand de meoite gedaan om kort toe te lichten wat wat precies was zoals in al onze vorige garages wel gebeurde.

Eens thuis opgemerkt dat de boordcomputer niet op nederlands was gezet maar nu nog steeds enkel het Duits beheersd. De gevarendriehoek was niet op zijn plaats gezet maar lag gewoon los in de koffer.

De brandblusser is niet binnen handbereik gemonteerd maar ligt gewoon los in de koffer, wat ook niet in orde is met de wet.

Verder heb ik al elk onderhoud gevraagd voor de boordcomputer op NL te zetten wat nu een jaar later nog niet gebeurd is. (3 bezoeken inmiddels)

Rekenen foutief aan waar kan
    Laatste onderhoud had ik de vloeistof van de ruitewisserr enz zelf op voorhand biojgevuld toch werd mij eerst 7E aangerekend door hen omdat zij dit zouden gedaan hebben ???

Maand geleden een probleem met de katalysator gehad, mn melde mijn vader (die altijd de wagens gaat halen uit de garage) dat er bekabeling werd vervangen etc omdat een steenmarter die had opgegeten. Wagen is 6u in de garage geweest en mijn vader is al die tijd erbij gebleven en heeft dit gezien. Vorige week rijd ik rustig door de bebouwde kom, (had pas 30km sinds hij gerepareerd was daar k op vakantie was) en opnieuw hetzelfde probleem. Naar de garage gegaan waar men op verlof was, enkel de verkoop was open. Na 20min aand e balie wachten is mn ons komen helpen, maar het enige dat mn zei is dat vorige x de wagen slechts een uur in de garage is geweest en er geen probleem was emt de bekabeling ofzo en dat ze dus geen garantie gingen geven voor deze herstelling. Op de weg naar huis is het alarm van mijn airbag beginnen af te gaan, thuis samen met een vriend zelf even naar de zekeringen gekeken en het katalysator probleem is nu opgelost.

Een maand of 4 geleden was mn moeder onderweg met de wagen, is een andere wagen tegen haar gereden (kop staart dus). Ik bel naar de garage met de simpele vraag hoeveel een nieuwe bumper zou kosten. 5min later melde men mij 500-600E, waarop ik heb gezegt dat ik iets zou laten horen als ik er op inging. Twee dagen later een rekening van 125E in de bus voor het laten opstellen van een schade bestek.

Onvriendelijke service
    zelfde als vorige paragraaf

zo dat is mijn start hopelijk hebben jullie met jullie garages betere ervarige, al heb ik hier toch al vaak anders gelezen. Wie weet vind ik zo wel een nieuwe garage voor mijn beestje
    Nu eergisteren is voor mij de druppel gevallen, je moet sochtends ergens snel snel naar toe en jaja typisch je vind de sleutel niet, de 2de sleutel was ik een week nadat de wagen aankwam al kwijt (mijn eigen fout) en om voorzichtig te zijn hadden we reeds een reserversleutel laten maken enkele maanden terug bij het onderhouod op 15.000km. Dom genoeg blijkt dat mijn vader toen ipv de nieuwe sleutel te proberen gewoon de oude sleutel heeft gebruikt om naar huis te rijden en de nieuwe simpelweg veilig had opgebordgen in de kluis. Nuja ik moet dringend weg, neem de reserve sleutel snel naar de wagen, deur stond nog op een kiertje open gelukkig want toen ik op de knop duwde voor de deuren te ontgrendelen gebeurde er bij mijn weten niets. Sleutel erin, motor aan en.... motor uit. Blijkbaar werkt de sleutel niet zodra ik de wagen start valt hij weer uit wellicht omdat de code fout is? Hoe kan ik nu aantonen dat deze fout bij de garage ligt? Voor ons is de maat echt vol, wij hebben betaald voor dei sleutel en dan blijkt hij niet eens te werken wanneer hij nodig is.

Verder is het alarm van mn katalysator uitgegaan maar flipt mijn airbag allarm nog steeds door, bij momenten springen alle lampjes aan op het dashbord, het verwondert me zelfs dat hij nog niet in noodprogramma is gesprongen (toch niet dat k weet)

Verder heeft men bij het laatste onderhoud ergens iets niet goed vastgedraaid daar er voortdurend iets rateld bij snelheden boven 60km/h en bij 2800 toeren.

Mijn lijstje klachtten inmiddels;
    • de sleutel die we bij hebben laten maken werkt dus niet
    • de herstelling aan de katalysator en de bekabeling ervan was 300km later alweer fout, nuja > het allarm ging af
    • mecaniekers zijn op verlof men stuurt mij in de gietende regen (toen die windhoos is geweest) in een wagen met technische gebreken (katalysator, nuja niet erg, maar kappotte airbag...) naar een garage aan de andere kant van de provincie, ik diende dan nog 125€ te betalen voor de mecaniekers in rekem eraan zouden beginnen en dat de garage daar zou sluiten binnen 1uur en 7 minuten.
    • de auto werd geleverd zonder montage van de gevarendriehoek in de koffer
    • de auto wrerd geleverd zonder montage van de brandblusser
    • de auto werd geleverd zonder de boordcomputer over te zetten naar het nederlands
    • er worden zaken aangerekend die wij zelf reeds hadden bijgevuld bij een onderhoud
    • 3 onderhouden verder en men is er niet ingeslaagd mijn display op nederlands te zetten
    • na het laatste onderhoud ratelt er iets in de wagen
    9 klachtten over de garage op 15maanden bezit van de wagen en inmiddels 24000km.

Triestige situatie... zeker voor zo een nieuwe en moderne garage, ik ben er ook al enkele keren langsgeweest.

Comment

Erg om je verhaal te horen ....
      Ik heb mijn vorige A3 bij heN gekocht (Rekem), was bij Coox zelf.
      Kan je verhaal wel deels beamen mbt vriendelijkheid enz....
      Het huidige probleem is idd dat na de joint-venture met de nederlanders Meijers ze een monopolie hebben
      over een zeer uitgestrekt gebied en dat merk je aan de service.
      Ik persoonlijk verkies een kleinere dealer waar je geen nummer bent en men je aanspreekt met je naam bij de binnenkomst. Natuurlijk is aan iedere dealer wel iets, maar de vraag is hoe ze met problemen omgaan.
      Daarbij heb je nog es het probleem van een "maandagwagen"....
      Trouwens wat da verlof betreft: mijn dealer heeft ook verlof, maar daar merk je als klant niets van
      En konden ze je niet naar een van hun andere garages sturen, zijn toch niet ALLEMAAL met verlof ???
      Last edited by E90N; 12/08/2007, 12:16.
      Sintruin till I die

Comment

hoe kunnen ze weten dat het een steenmarter was.
        Hebben ze de tandensporen laten controleren ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Ik persoonlijk verkies een kleinere dealer waar je geen nummer bent en men je aanspreekt met je naam bij de binnenkomst.
          ik persoonlijk ook. Veel socialer contact. Maar dan loop je wel het risico zoals ik voorheb.
          Zij moeten bestellen via een hoofddealer, dus hoe meer tussenpersonen hoe meer kans op fouten.

Nuja een kleine garage is voor mij steeds aangenamer geweest, puur voor het contact dat je ermee hebt. En je moet ook geen half uur staan wachten op hulp zoals bij grotere dealers.

Comment

Idd een triestige wat je allemaal hebt meegemaakt maar als een garage mij 2x bij mijn pietje heeft gehad dan ziet die mij gewoon niet meer.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Spijtig om te horen natuurlijk...

Vroeger heb ik ook een VW en een Audi gehad en ging ik op onderhoud bij Haesen in Herk-de-Stad. Ik ben eigenaar Dirk Haesen nog steeds dankbaar voor wat hij in het verleden voor mij gedaan heeft.

Mijn VW was een golf cabrio die ik tweedehands heb gekocht van een particulier. Deze wagen was steeds op onderhoud geweest bij gar. Peeters te Beringen, alwaar de wagen ook te koop stond. Ik had de wagen nog maar 3 dagen toen ik de motor stuk reed. Omdat ik 'm van een particulier had gekocht had ik geen garantie natuurlijk. De wagen was trouwens al 3 jaar oud.

Bij verdeler Peeters hebben ze me toen gewoon in de kou laten staan. Ze hebben me onmiddellijk een offerte gemaakt voor een nieuwe motor. Een vervangwagen kreeg ik niet...

Mijn oom rijdt al z'n ganse leven met VW en raadde mij aan om eens contact op te nemen met zijn verdeler, nl Dirk Haesen uit Herk-de-Stad. Deze man is komen kijken naar de wagen en heeft me toen aangeraden een brief te sturen naar de hoofdverdeler. Hij heeft me deze brief toen bijna gedicteerd. De oorzaak van de motorschade zou de oorzaak zijn van een fout van verdeler Peeters. Hij heeft de wagen onmiddellijk getakeld en er stond een spiksplinternieuwe VW Polo klaar voor mij als vervangwagen.

Diezelfde week kreeg ik al telefoon van een expert van VW. Er werd toen beslist dat ik een nieuwe motor zou krijgen, enkel de inbouw zou ik zelf moeten betalen...

Ik ben nadien steeds op onderhoud bij Haesen geweest en ben er steeds zeer goed geholpen geweest.

Na twee jaar heb ik er dan een directiewagen Audi Cabrio gekocht.

Alleszins, als ik nu een Audi zou kopen dan zal 'm van Haesen komen, hoewel deze garage 60km hier vandaan ligt...
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Heb van Haesen ook positieve commentaar gehoord. Coox Meijers lijkt mij idd veel schijn en show. Veel te groot en weinig voeling met de klanten

Toch een kleine opmerking betreffende die brandblusser. Als ik me niet vergis, hoeft die ook niet meer binnen in de wagen gemonteerd te zijn. Dus in de koffer is wel wettelijk toegestaan

Comment

Mijn Golf komt ook van bij Haesen. De tweede al trouwens. Tot hiertoe ook tevreden. Een garage waar je nog wat persoonlijk contact hebt omdat ze niet zo groot is. Ik kan dat wel waarderen.

Uiteindelijk hoor je natuurlijk van iedere garage positieve en negatieve verhalen. Maar als het vertrouwen weg is kan je beter elders gaan.

Comment

Ik heb ook al eens gepost in het topic over concessiehouders en hun dienst na verkoop/onderhoud en dergelijke. Het gaat hier om VW Garage Smets in Bilzen.

Edit: Het gaat hier om een redelijk kleine garage.

Kort nog even de situatie schetsen.

Ik kocht er een tweedehands Golf IV met ongeveer 135.000km.
                    • Ze gaven mij een wagen mee met een joekel van een barst in de voorruit (onmiddellijk teruggegaan en nieuw raam gekregen onder garantie. Dit nieuwe raam was wel een raam zonder ingewerkte groene boord zoals het originele, ik had dit moeten vragen, jammer)
                    • Interieurverlichting defect bij aankoop
                    • Op de ruitenwisser achteraan stond bijna geen rubber meer (die moet nooit vervangen zijn geweest)
                    • Mijn slot van de bestuurdersdeur kon je zo uit de deur nemen (handig voor dieven!!!)
                    • Na een bepaalde tijd ging het lampje van de remvloeistof flikkeren.
                    Wagen gaat binnen, ze vervangen de remvloeistof, ik rij daarna 2 weken rond en het lampje brandt opnieuw.
                    Wagen gaat terug de garage binnen, en ze zetten nieuwe remschijven (dure grap). Paar weken later, lampje brandt opnieuw. Echt om ziek van te worden. Het lampje is uiteindelijk blijven branden.
                    • De zijpanelen achteraan (3 deurs) kwamen gewoon los, deze waren gewoon met siliconen vastgemaakt
                    • Wagen gaat op klein onderhoud, en men vergeet de oliepeilstok terug te steken
                    • Lek achteraan aan het raam. Als ik een emmer water over het dak goot, stroomde het water aan het raam linksachteraan naar binnen. Onbegrijpelijk.
                    • Ik was iets meer dan een jaar in het bezit van deze auto.
                    • Naast deze problemen krijg ik het volgende voor:
                    Aan een rood licht reed er iemand tegen mijn Golf achteraan. Uit het rapport van de expert bleek dat deze Golf dus een ongevalwagen was toen ik hem kocht. De kreukelzone achteraan kwam niet overeen, en de krachten werden doorgegeven naar het zwakste punt van de wagen (het midden onder de bestuurderszetel). Bij de botsing stond mijn zetel helemaal scheef, ik kon niet meer zitten.

De wagen werd verkocht en we hebben op 500 euro na het volledige bedrag dat we betaald hebben ervoor kunnen terugvorderen (met uitzondering van het onderhoud en herstellingen).

Ik vond dit ab-so-luut niet kunnen.
                    1. Ze doen dingen die je niet vraagt
                    2. Ze vervangen dingen die je niet vraagt en die dus niet nodig zijn
                    3. Ze zetten nieuwe remmenschijven zonder ons in te lichten daarover
                    4. Hun klantvriendelijkheid aan de servicedesk laat absoluut te wensen over. Ze staan daar met een zuur gezicht.
                    5. Ze zoeken geen oplossing en ze laten je in de steek: "Ahja meneer, dat weekend zijn we met verlof, en de week erop zijn we volledig volzet". Maar eens voorstellen om je ergens tussenin te gooien doen ze niet.
                    6. Ten eerste waren we daar al klant via mijn vader, en ten tweede is de eigenares van de garage een kennis van mijn moeder.

Ze zien ons daar dus NOOIT meer terug, alhoewel ik graag nog eens mijn gedacht zou willen zeggen daar, maar het is nu toch al meer dan een half jaar geleden en mijn vader had geen zin om er veel energie in te steken. Iedereen die ik tegenkom en die een VW daar wilt kopen, ga ik mijn verhaal eens doen. Mijn tante was er ook klant, en gaat er nu ook niet meer (ook veel problemen).

Comment

Ik heb een offerte van mijn reeds bestelde jetta laten opmaken bij coox-mijers en dezelfde auto is bij hun 320 euro duurder dan bij vw garage deboutte. Ben ook in Genk gaan kijken en die had exact hetzelfde prijs als deboutte. Dus na een beetje rekenwerk krijg ik maar 4% korting bij coox-mijers en 5,5% bij de anderen. Ik heb hun ermee geconfronteerd en de verkoper zei heel onbeschoft: 'iedere garage heeft z'n eigen manier van verkopen'. Vond het een zeer eigenaardig antwoord. Dus samengevat: mooie toonzaal, vriendelijke verkopers (tot op een bepaald punt ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nanovp Bekijk Berichten
                        Ik heb een offerte van mijn reeds bestelde jetta laten opmaken bij coox-mijers en dezelfde auto is bij hun 320 euro duurder dan bij vw garage deboutte. Ben ook in Genk gaan kijken en die had exact hetzelfde prijs als deboutte. Dus na een beetje rekenwerk krijg ik maar 4% korting bij coox-mijers en 5,5% bij de anderen. Ik heb hun ermee geconfronteerd en de verkoper zei heel onbeschoft: 'iedere garage heeft z'n eigen manier van verkopen'. Vond het een zeer eigenaardig antwoord. Dus samengevat: mooie toonzaal, vriendelijke verkopers (tot op een bepaald punt ).

Die mannen hebben teveel "macht" !
                        Gewoon niet bij bij hen kopen zou ik zeggen
                        Sintruin till I die

Comment

Mja, mijn wagen komt van bij Coox-Meijers te Rekem en ik moet toch zeggen dat ik tot hiertoe zéér tevreden ben! Zeer vriendelijk en correct, niks op aan te merken. Let wel, ik trek hetgeen fromalk zegt zeker niet in twijfel, maar als het goed is mag het ook gezegd worden. Mijn vorige VW kwam van een andere garage (Willems in Genk) en daar was ik niet meer zo tevreden van. Vandaar ook dat ik veranderd ben van garage. En wat de kortingspercentages betreft : kan goed zijn dat een wagen bij de ene dealer 300 euro goedkoper is als bij de andere, maar je moet wel opletten dat de goedkopere van de twee dat niet dubbel en dik terug "pakt" via je onderhoudsbeurten e.d. Want als je dat voorhebt dan had je beter 300 euro meer betaald voor de wagen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
                            maar je moet wel opletten dat de goedkopere van de twee dat niet dubbel en dik terug "pakt" via je onderhoudsbeurten e.d. Want als je dat voorhebt dan had je beter 300 euro meer betaald voor de wagen hoor.
                            VW hanteert standaard prijzen voor hun onderhoudsbeurten, maar der zijn garages die steeds koelvloeistof (gesloten systeem ) bijvullen en ook ruitensproeiervloeistof aanreken (1.25euro per halve liter )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                              VW hanteert standaard prijzen voor hun onderhoudsbeurten, maar der zijn garages die steeds koelvloeistof (gesloten systeem ) bijvullen en ook ruitensproeiervloeistof aanreken (1.25euro per halve liter )
                              Ah zo, zit dat! Wist ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
                                Ah zo, zit dat! Wist ik niet.
                                heb zelf voor VW en D'Ieteren gewerkt, heb genoeg van die fratsen gezien en zelf moeten uitvoeren

Comment

Dat er standaardprijzen bestaan spreek ik niet tegen maar of elke garage deze toepast, daar twijfel ik aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Dat er standaardprijzen bestaan spreek ik niet tegen maar of elke garage deze toepast, daar twijfel ik aan.
                                    je zit met een facturatieprogramma van D'Ieteren wat ze verplicht zijn van toe te passen. Zeker als het over garantie en kulanz gaat zal dit naar boven komen

Comment

je zit met een facturatieprogramma van D'Ieteren wat ze verplicht zijn van toe te passen. Zeker als het over garantie en kulanz gaat zal dit naar boven komen
                                      Enkele weken weer maar eens vernomen van iemand wiens airco stuk was en bij verscheidene Audi-garages was langs geweest voor een offerte. Het verschil was met één bepaalde Audi-garage 200 euro. En het is niet de eerste keer dat ik ondervind dat deze laatste garage meestal duurder is dan andere Audi-garages.

Comment

En hoe zit het dan met de prijzen van de wagens? Kan het niet zijn dat er bepaalde afspraken zijn, maar dat sommige garages toch "onder de prijs" gaan om de klant toch binnen te halen?

Comment

Working...
                                        X