Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop BMW 535d of Audi A6 3.0 TDI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies aankoop BMW 535d of Audi A6 3.0 TDI

Goede middag!

Begin helemaal vanaf begin, ik ben van plan om 535d te kopen.
    bouwjaar vanaf 2006 met km stand gemiddelde van 250.000 km.
    Aangezien ik een budget hebt van 9000 euro, staan er bmw's rond die prijs met boven 250.000 km.

Vandaag een flinke discussie gehad met mijn oom omwille bmw's,
    hij zegt dat bmw's vaak aan de motoren iets stuk gaat en de onderhoud relatief duur is.
    Ik wist zelf dat bmw onderdelen niet goedkoop waren maar, vroeg me af hoe betrouwbaar die auto's zijn boven 250.000 km...
    Mijn oom zei toen, je kunt beter een audi kopen, zij doen het beter dan bmw, misschien wel, maar het comfort zal niet beter zijn dan bmw en het interieur is somber en heeft geen dieptegang, maar uiteraard wil ik ook onnodige onderhoudskosten vermijden.

kunnen jullie mij bekende problemen vertellen van die diesel wagens met 3.0l motoren?
    Zijn de kosten misschien teveel voor me?

Jullie ervaringen of kennis?
    Beter audi A6 kopen?
    Last edited by ; 20/09/2015, 16:45.

Elke wagen met 250.000kms zal kosten beginnen krijgen. De 535d bij BMW is niet de meest betrouwbare... Het is niet omdat de auto's goedkoper worden in aanschaf dat het onderhoud daarom ook goedkoper wordt. Toch maar uitkijken...
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Beter een audi a6 kopen

Comment

Dat denk ik ook. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Op 250k km zijn de meeste van die bakken toch redelijk versleten. Maar een E60 reeks is niet echt super betrouwbaar.

Maar als je een A6 koopt, die kan evengoed onbetrouwbaar zijn. Je kan chance of pech hebben met een auto.
          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Op 250k km zijn de meeste van die bakken toch redelijk versleten. Maar een E60 reeks is niet echt super betrouwbaar.

Maar als je een A6 koopt, die kan evengoed onbetrouwbaar zijn. Je kan chance of pech hebben met een auto.
            Ik had nu toch echt niet het gevoel dat mijn auto op 440d km uiteen aan't rammelen was of te weinig vermogen had.
            Ik zou van een 535 of een 350 hetzelfde verwachten.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Hangt er vanaf hoe de vorige eigenaar er mee heeft gereden.

Die 335d hier op kantoor heeft 120k km en is een wrak..
              Mijn Leon was ook goed versleten na 100k km, terwijl mijn bmw nu 135k heeft en qua techniek gewoon fris en nieuw aanvoelt..
              Last edited by kefkie; 20/09/2015, 19:34.
              BMW X5 45e

Comment

Hangt er vanaf hoe de vorige eigenaar er mee heeft gereden.

Die 335d hier op kantoor heeft 120k km en is een wrak..
                Mijn Leon was ook goed versleten na 100k km, terwijl mijn bmw nu 135k heeft en qua techniek gewoon fris en nieuw aanvoelt..
                Maar ik heb hier over auto's van boven 250.000 km, voor 10.000 euro kan ik nog geen fatsoenlijke kmstand krijgen van 535d...

Comment

En in Duitsland?

Of een 530d?
                  BMW X5 45e

Comment

En in Duitsland?

Of een 530d?
                    530d kan ook, ik zelf wil een auto die net als een Porsche kan optrekken.
                    Vandaar dat ik dus ook voor 535d wilde gaan.
                    Mijn vraag ook duidt, hoe betrouwbaar zijn die auto's boven 200.000 km? kan ik bij E60 reeks veel kosten krijgen?

zoals jij al zei;
                    "Op 250k km zijn de meeste van die bakken toch redelijk versleten. Maar een E60 reeks is niet echt super betrouwbaar."

Comment

Zult ge toch iets anders moeten kopen om een Porsche bij te houden.

Comment

Een snelle BMW genre 535d met 250.000 km voor 9000 euro... reken minstens 1500 euro / jaar aan onderhoud/kosten. Als je een snelle wagen zoekt voor dat budget is zoiets realistischer volgens mij :
                        http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/266752680?asrc=st|as

Als het regent ga je zelfs sneller zijn dan een Porsche. Al heb ik geen idee wat je met dergelijke auto hier in Belgie gaat doen eerlijk gezegd, maar goed...

Comment

Auto's met zo'n km standen moeten gewoon goed onderhouden zijn. Of het nu Audi of BMW is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Auto's met zo'n km standen moeten gewoon goed onderhouden zijn. Of het nu Audi of BMW is.
                            Dat bedoel ik. Ik denk dat TS moet opletten zich niet blind te staren op 9000 euro aankoopprijs voor dergelijke auto's. Op die km standen heb je gewoon dure onderhoudsbeurten.

Comment

Die zijn wel betrouwbaar, tenzij er op onderhoud bespaard werd. koop er ene met een volledige onderhoudsboek. mijne 35d heeft nu 200.000km zonder grote problemen. gekende problemen heb je altijd zoals onderdrukleiding, klepjes etc.

Onderhoudshistorie zal uw zoektocht véél makkelijker maken.

Comment

Advies aankoop BMW 535d of Audi A6 3.0 TDI

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Zult ge toch iets anders moeten kopen om een Porsche bij te houden.
                                ? Hangt af van welke natuurlijk... Zijn ook veel (relatief gezien dan) trage Porschkes

Aan de TS : dure wagens is relatief gezien duur onderhoud en dito kosten ( BIV/taks/ verzekering)

Auto's met 250k km tja.. Je kan geluk hebben en ook pech

Denk niet det de ene betrouwbaarder is dan de andere, het exemplarisch verschil is van veel groter belang ( of dat nu een BMW is of Audi)
                                Last edited by germinal; 20/09/2015, 22:56.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

Bij Porsche denk ik automatisch aan de 911. Niet aan een Cayenne met een VW 6cil in het vooronder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                    Een snelle BMW genre 535d met 250.000 km voor 9000 euro... reken minstens 1500 euro / jaar aan onderhoud/kosten. Als je een snelle wagen zoekt voor dat budget is zoiets realistischer volgens mij :
                                    http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/266752680?asrc=st|as

Als het regent ga je zelfs sneller zijn dan een Porsche. Al heb ik geen idee wat je met dergelijke auto hier in Belgie gaat doen eerlijk gezegd, maar goed...
                                    Wat ik met die auto doe?
                                    Goed voor onderweg naar Turkije...veel bergwegen en inhalen makkelijker bij langzaam rijdende auto's en vrachtwagens
                                    En heerlijke gevoel met optrekken...
                                    Die Subaru is natuurlijk prachtig maar het is een benzine...teveel voor mij, ik maak op maand basis meer dan 2000 km...dus benzine zal me te duur worden...
                                    Last edited by ; 21/09/2015, 05:05.

Comment

met dat budget : koop een andere auto (lichtere motor, minder kms, mainstream merk, ;..)
                                      Koop een dikke diesel BMW of Audi als je je budget wat kan verhogen
                                      Je mag me later bedanken
                                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                        Dat bedoel ik. Ik denk dat TS moet opletten zich niet blind te staren op 9000 euro aankoopprijs voor dergelijke auto's. Op die km standen heb je gewoon dure onderhoudsbeurten.

Uw laatste zin is in feite niet correct, het is niet zo dat je automatisch dure onderhoudsbeurten hebt op die km standen. in België denkt men dat gewoon omdat dit algemeen wordt aangenomen: vanaf 100.000km worden veel mensen al bang van een auto en neemt de prijs dikwijls een duik. Een 3L en alles wat er rond hangt is echt nog niet versleten op 200.000, verre van zou ik zelfs zeggen. Hangt er vooral van af van hoe ermee gereden is (gechipt, afgemat, altijd doorduwen met koude motor,...) en hoe deze onderhouden is. Het zijn vooral mensen die zelf met auto's met dergelijke km stand rijden die dit goed weten.
                                        Last edited by ; 21/09/2015, 06:51.

Comment

Working...
                                        X