Mededeling

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar mercedes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wou't ook al zeggen, welkom in 2003

Comment

• mijn golf 2 had ook iets van electronica zitten, het alarm met startonderbreker en electrische deursloten.
      alleen werkte de afstandsbediening niet meer. kreeg ik dat hersteld, werkte het alarm, kreeg ik het niet meer uit.

en toen ik de dag erna wou vertrekken heb ik gemerkt dat er ook een startonderbreker opzat. ik dacht gewoon: ohja, dat die deuren niet opengaan is niet zo erg, gebruik de sleutel wel.
      heb het alarm dan toch moeten fixen en t heeft een 2jaar gewerkt tot men afstandsbediening er compleet mee stopte (eens gevallen en t was kapot).
      MAAR, door de sleutel in de sloten te gebruiken, werkte de CV wel weer.
      totdat er een oude vent aan de carrefour men passagierdeur eraf reed, is het systeem compleet overleden (denk kabels over of kortsluiting gehad).

als er teveel miserie mee is, electronica eruit en vervangen door men eigen systeem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        als er teveel miserie mee is, electronica eruit en vervangen door men eigen systeem
        Draadloze CV dan? Via Bluetooth ?

Comment

• nee, systeem er gewoon uit.
          ik laat dan 2sleutels maken waar de sleutel zo kan openklappen om de deur te openen (ben ik nu toch gewend).

ik bedoelde meer op die middenconsole die raar doet en het dashboard display (direct kleurenscherm erin dan). de enige moeilijkheid is het onderscheppen van de goeie berichten uit de CAN-bus. ik vermoed toch dat dit bij die benzen zo al is?

of als ik weet hoe de tekst naar het scherm wordt gestuurd, kan ik dat wel onderscheppen en omzetten naar men eigen scherm. we zien nog wel

Comment

• Komt er een topic van?
            Knap dat ge dat nog wilt kopen, ik weet niet of ik het zou aandurven
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Ik zou daar in ieder geval van afblijven ... maar als je alles van auto's afkent kan je het wagen !
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• (kurjeus naar de uiteindelijk aankoopprijs, eigenlijk)

Comment

• alles wat nodig is, werkt er gewoon in, dus geen probleem.

-de deuren sluiten allemaal, alleen doet die achterste deur dat in 3x (veertje te vervangen, is peanuts https://www.youtube.com/watch?v=ROL1Yi-Pqkw )
                  -de ventilatie werkt en de airco ook, alleen kreeg ik die enkel aan het blazen op de voorruit. geen idee of ik de verkeerde knop heb gedrukt ofzo want ik ken die drukknopversies niet, alleen van die grote draaiknoppen)
                  -koplampen gaan we zelf eerst polijsten en desnoods 2 andere erin (deze heldere magneti marelli vind ik wel leuk http://www.mister-auto.be/fl/koplamp...301166206.html)
                  -beetje roest bijwerken, t zijn blaasjes op plaatsen dat je makkelijk kan herspuiten omdat er zo een plastic scheiding bijzit. hoe je maar kleine delen te doen. oppervlakkig, geen roestgaten
                  -het display vervaagt een beetje maar is nog wel leesbaar. ofwel andere tellerunit erin, ofwel eens kijken of het scherm niet gewoon te vervangen is (probleem op die eerste foto hebben we ook, de randen vervagen http://www.mercedes.gen.in/WP35/merc...l-replacement/ )

auto is voor de rest rijdend. was laatste gekeurd in januari 2015 met een paar opmerkingen (roestplekjes deuren, slijtage zetel chauffeur, barst in voorruit, remleidingen achteraan in het oog te houden).
                  de barst in de voorruit vond ik niet eens, verkoper heeft me die getoond. een fijn dun lijntje van 2-3mm lang van een steentje. als je die niet vanuit de goeie hoek bekijkt, zie je ze niet eens.
                  buiten de roest zijn er geen te herstellen problemen (roest op tijd aanpakken of het wordt wel een probleem).

vrijdag nog bericht gehad van de verkoper dat die al gekeurd is voor verkoop
                  Last edited by ; 18/07/2015, 10:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    (kurjeus naar de uiteindelijk aankoopprijs, eigenlijk)
                    Ik gok op 1500 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                      Ik gok op 1500 ...
                      Ik denk dat dit wat laag is gezien die gekeurd is voor verkoop.
                      Minstens 2000 denk ik.
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

Comment

• oei, k heb precies wa veel betaald?

ik dacht dat ik redelijk had betaald, als ik vergelijk met andere zoekertjes
                        2001 C220 3900€ http://www.2dehands.be/autos/mercede...236532077.html
                        2001 C240 break full option zonder keuring 3500€ http://www.2dehands.be/autos/mercede...234223818.html
                        2001 C220 3600€ http://www.2dehands.be/autos/mercede...220115552.html
                        2003 C200 5000€ http://www.2dehands.be/autos/mercede...220115552.html
                        2001 C220 eerste eigenaar met keuring 5100€ http://www.2dehands.be/autos/mercede...245408679.html

en dan het vorige model C200 uit 1993, heel weinig roest maar ze vragen wel 2350€ http://www.2dehands.be/autos/mercede...245966592.html

de verkoper bij mij leek toch eerlijk, toonde me de barst in de voorruit, toonde het achterslot die hapert, zei me dat de multiriem piept (ik had het niet eens gehoord omdat ik veel luidere diesels gewend ben). ik heb niks zelf moeten 'ontdekken'

heb er ene gaan bekijken van 1200€ die voor mij rijp voor de sloop was. daar ga ik nog geen 500€ voor.
                        voor 1500€ vind je dit, en dit was één van de betere.

de achterdeur wilden ze nog vervangen met een gezondere in andere kleur. motorkap staat helemaal mat.
                        en voor wie mijn fotos wil vergelijken met die van de verkoper
                        Last edited by ; 18/07/2015, 13:30.

Comment

heb er ene gaan bekijken van 1200€ die voor mij rijp voor de sloop was. daar ga ik nog geen 500€ voor.
                          voor 1500€ vind je dit, en dit was één van de betere.

de achterdeur wilden ze nog vervangen met een gezondere in andere kleur. motorkap staat helemaal mat.
                          http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...386?asrc=st|as
                          Dat zijn typische marchangprijzen, en daarom heb ik een hekel aan dat soort marchangs. Sorry, maar als dat €1500 moet waard zijn, is de mijne een fortuin waard.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• marchandprijzen tot daar aan toe, maar als je mijn foto kijkt heeft de motorkap geen vernis meer, en op zijn fotos blinkt die tot en met.
                            ook die achterdeur is op zijn fotos nog goed, alleen valt wel op dat de 'opening' tussen deur en dorpel ineens dicht is daar (photoshop). nutteloze rit en 2uur van mijn tijd verspilt. had ik mijn fotos gezien, ik was nooit gaan kijken ernaar.

daarom dat ik eerder al vroeg waarom autos voor export zoveel goedkoper zijn.
                            ik vind redelijke goeie autos tussen de 700-1500€ maar staat altijd bij: enkel export of handelaar.
                            kan toch niet zijn dat ze dit enkel voor de garantie doen? ik heb er zo verschillende gezien en ben best akkoord om af te zien van een garantie hoor. ik fix toch alles zelf.

partikulier heb ik ook niks van garantie, maar partikulieren zien dergelijke prijzen zoals die groene online en denken dan direct ook van de hunnen aan die prijs te kopen (zoals dat eerst ROT geval aan 1200€. die had MEEEER roest dan die groene hierboven, VEEEL meer.
                            het krikpunt voorraan was enkel nog een buiske. dorpel was volledig rondom weggeroest. ik kon men hand in de dorpel steken en zo voelen waar dat krikpunt heen liep. wielranden voor 80% rondom en zowat 5cm breed geen verf mee, dorpels voor 30cm lang achteraan geen verf meer. krokant aan de koplampen, gaten doorgeroest in voorvleugels (niet zomaar oppervlakkige roest of een gaatje van 1mm dik, maar echt centimeters brede gaten.

heb niet eens de moeite gedaan nog een fototoestel te nemen om fotos te pakken
                            Last edited by ; 18/07/2015, 14:00.

Comment

• Interessante aankoop. Graag een topic.

Mààr:
                              Toch wel geschrokken van wat ik hier allemaal lees en zie op de foto's. Eerlijk gezegd, ik vraag me toch af waar de "kwaliteit" nog zit t.o.v. ander, "mindere" merken hoor... En blijkbaar worden de gebreken dan nog met de mantel der liefde bedekt.
                              Ik had het al gezin bij de Mercedes lichte vracht. Die roesten ook allemaal buiten concurrentie. En niemand die zich daaraan stoort dan?
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• En hoeveel heb je nu betaald?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Interessante aankoop. Graag een topic.

Mààr:
                                  Toch wel geschrokken van wat ik hier allemaal lees en zie op de foto's. Eerlijk gezegd, ik vraag me toch af waar de "kwaliteit" nog zit t.o.v. ander, "mindere" merken hoor... En blijkbaar worden de gebreken dan nog met de mantel der liefde bedekt.
                                  Ik had het al gezin bij de Mercedes lichte vracht. Die roesten ook allemaal buiten concurrentie. En niemand die zich daaraan stoort dan?
                                  als je auto dealeronderhouden is van a tot z no worries, dan lossen zij het wel op

als niet, dan duurt het nog een eeuwigheid alvorens je rode kaart krijgt

Comment

• Een foto kan erg bedriegelijk zijn. Zowat altijd ziet een auto op foto er mooier uit dan in de werkelijkheid.

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...386?asrc=st|as
                                      Uw vrouw was duidelijk al naar een ander exemplaar aant kijken, je zou voor minder

Écht wel straf van die foto's van de verkoper.

Exclusieve bakken hé die w210's. Ik heb een exemplaar van 1995 gehad in zo goed als perfecte staat en ik was daar zeer tevreden over. Is maar zes jaar geleden maar nu is het bijna ondenkbaar om nog zo'n auto te hebben.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Wat er destijds gebeurd is vind ik toch ook onbegrijpelijk. Een complete generatie Mercedessen is zo weggeroest.
                                        Bij de personenwagens is het probleem gelukkig opgelost inmiddels maar bij de lichte vrachten is het zoals aangehaald nog steeds het geval. Ik vermoed dat Mercedes er geen graten in ziet. Na 400.000 km heb je een roeste bestelwagen, goeie reden om een nieuwe te kopen.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Uw vrouw was duidelijk al naar een ander exemplaar aant kijken, je zou voor minder

Écht wel straf van die foto's van de verkoper.

Exclusieve bakken hé die w210's. Ik heb een exemplaar van 1995 gehad in zo goed als perfecte staat en ik was daar zeer tevreden over. Is maar zes jaar geleden maar nu is het bijna ondenkbaar om nog zo'n auto te hebben.
                                          Waarom?
                                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                          Current:
                                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                          Ex:
                                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel