ik heb meer dan 2K betaald. komt ook van bij een handelaar vandaan (beginnend? want hij wist niet waar ze wel of niet gaan voor afkeuren). maar aangezien ik de andere prijzen zag waarbij ze al 2,3K vragen voor een vorig model, en de goedkoopste 3,5K was voor hetzelfde model, vond ik mijn aankoop acceptabel. en zeker met de wrakken die ik ervoor al had gezien.
origineel vroeg hij een pak meer met keuring erbij, dit omdat er nogal wat opmerkingen op het vorige keuringsblad (jan 2015) stonden.
-barst voorruit
-remleidingen staat
-olie/koelvloeistoflek
-roest flanken
-roest bodem (vliegroest op de achterbrug/balken want voor de rest zag ik niks van roest).
-schade interieur
de verkoper wou wel keuren voor verkoop, maar rekende ook in dat die al een pak moest herstellen voor die naar de keuring kon. ik had dan afgesproken om eens te komen kijken wat hersteld moest worden voor de keuring en wat niet.
aangezien ik niks van problemen zag die afkeur zou zijn, hadde we een veel lagere prijs afgesproken als die zonder herstellingen naar de keuring zou rijden. zouden ze die afkeuren, kwam ik nog eens af om de herstellingen te bespreken (als ze voor zever afkeuren, ging ik de auto zo nemen, zelf fixen en keuring ergens anders doen).
verkoper ging akkoord. hij had niks te verliezen, ofwel had hij zijn geld zonder iets te herstellen, ofwel ging ik de nodige herstellingen betalen/zelf uitvoeren.
ik snapte ook zijn punt. als hij die verkoopt aan 2000€ met keuring, en ze komen op de keuring ineens af dat een paar dingen hersteld moeten worden, verliest die direct een pak geld.
hij heeft ook mijn raad opgevolgd om vrijdag voor sluitingsuur nog naar de keuring te gaan
.
ik heb altijd al roest gezien bij oude wagens, zowel bij benz als bij andere merken. wij reden thuis altijd met W123's en daar moet je dus opletten aan de vloerplaten van de achterbank (=zwembad). bijna allemaal heb ik ze rond de 18-20jaar weten herstellen daar.
wat wel opvalt bij de C en E klasses van 1995-2003 is dat de verf loskomt. die autos roesten niet, maar de verf bladerd af aan de wielranden. en dan beginnen ze te roesten. hebben ze misschien een nieuwe verf gebruikt in die periode of een andere manier van spuiten waarbij de lak onderaan te dun gespoten is???
ik weet niet of dat bestaat, maar vroeger kon je van die verbredingslatten op je wielranden steken. ik zou de wielranden dan in een stevigere lak steken (ander kleur dus) en dan zo een randen erover kitten zodat die afgesloten worden.

zo is het randje al iets meer afgedekt, want tis echt de lak die op de randjes begint te lossen
origineel vroeg hij een pak meer met keuring erbij, dit omdat er nogal wat opmerkingen op het vorige keuringsblad (jan 2015) stonden.
-barst voorruit
-remleidingen staat
-olie/koelvloeistoflek
-roest flanken
-roest bodem (vliegroest op de achterbrug/balken want voor de rest zag ik niks van roest).
-schade interieur
de verkoper wou wel keuren voor verkoop, maar rekende ook in dat die al een pak moest herstellen voor die naar de keuring kon. ik had dan afgesproken om eens te komen kijken wat hersteld moest worden voor de keuring en wat niet.
aangezien ik niks van problemen zag die afkeur zou zijn, hadde we een veel lagere prijs afgesproken als die zonder herstellingen naar de keuring zou rijden. zouden ze die afkeuren, kwam ik nog eens af om de herstellingen te bespreken (als ze voor zever afkeuren, ging ik de auto zo nemen, zelf fixen en keuring ergens anders doen).
verkoper ging akkoord. hij had niks te verliezen, ofwel had hij zijn geld zonder iets te herstellen, ofwel ging ik de nodige herstellingen betalen/zelf uitvoeren.
ik snapte ook zijn punt. als hij die verkoopt aan 2000€ met keuring, en ze komen op de keuring ineens af dat een paar dingen hersteld moeten worden, verliest die direct een pak geld.
hij heeft ook mijn raad opgevolgd om vrijdag voor sluitingsuur nog naar de keuring te gaan

ik heb altijd al roest gezien bij oude wagens, zowel bij benz als bij andere merken. wij reden thuis altijd met W123's en daar moet je dus opletten aan de vloerplaten van de achterbank (=zwembad). bijna allemaal heb ik ze rond de 18-20jaar weten herstellen daar.
wat wel opvalt bij de C en E klasses van 1995-2003 is dat de verf loskomt. die autos roesten niet, maar de verf bladerd af aan de wielranden. en dan beginnen ze te roesten. hebben ze misschien een nieuwe verf gebruikt in die periode of een andere manier van spuiten waarbij de lak onderaan te dun gespoten is???
ik weet niet of dat bestaat, maar vroeger kon je van die verbredingslatten op je wielranden steken. ik zou de wielranden dan in een stevigere lak steken (ander kleur dus) en dan zo een randen erover kitten zodat die afgesloten worden.

zo is het randje al iets meer afgedekt, want tis echt de lak die op de randjes begint te lossen
Comment