Mededeling

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar mercedes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik heb meer dan 2K betaald. komt ook van bij een handelaar vandaan (beginnend? want hij wist niet waar ze wel of niet gaan voor afkeuren). maar aangezien ik de andere prijzen zag waarbij ze al 2,3K vragen voor een vorig model, en de goedkoopste 3,5K was voor hetzelfde model, vond ik mijn aankoop acceptabel. en zeker met de wrakken die ik ervoor al had gezien.
    origineel vroeg hij een pak meer met keuring erbij, dit omdat er nogal wat opmerkingen op het vorige keuringsblad (jan 2015) stonden.
    -barst voorruit
    -remleidingen staat
    -olie/koelvloeistoflek
    -roest flanken
    -roest bodem (vliegroest op de achterbrug/balken want voor de rest zag ik niks van roest).
    -schade interieur

    de verkoper wou wel keuren voor verkoop, maar rekende ook in dat die al een pak moest herstellen voor die naar de keuring kon. ik had dan afgesproken om eens te komen kijken wat hersteld moest worden voor de keuring en wat niet.
    aangezien ik niks van problemen zag die afkeur zou zijn, hadde we een veel lagere prijs afgesproken als die zonder herstellingen naar de keuring zou rijden. zouden ze die afkeuren, kwam ik nog eens af om de herstellingen te bespreken (als ze voor zever afkeuren, ging ik de auto zo nemen, zelf fixen en keuring ergens anders doen).
    verkoper ging akkoord. hij had niks te verliezen, ofwel had hij zijn geld zonder iets te herstellen, ofwel ging ik de nodige herstellingen betalen/zelf uitvoeren.
    ik snapte ook zijn punt. als hij die verkoopt aan 2000€ met keuring, en ze komen op de keuring ineens af dat een paar dingen hersteld moeten worden, verliest die direct een pak geld.
    hij heeft ook mijn raad opgevolgd om vrijdag voor sluitingsuur nog naar de keuring te gaan .

    ik heb altijd al roest gezien bij oude wagens, zowel bij benz als bij andere merken. wij reden thuis altijd met W123's en daar moet je dus opletten aan de vloerplaten van de achterbank (=zwembad). bijna allemaal heb ik ze rond de 18-20jaar weten herstellen daar.
    wat wel opvalt bij de C en E klasses van 1995-2003 is dat de verf loskomt. die autos roesten niet, maar de verf bladerd af aan de wielranden. en dan beginnen ze te roesten. hebben ze misschien een nieuwe verf gebruikt in die periode of een andere manier van spuiten waarbij de lak onderaan te dun gespoten is???

    ik weet niet of dat bestaat, maar vroeger kon je van die verbredingslatten op je wielranden steken. ik zou de wielranden dan in een stevigere lak steken (ander kleur dus) en dan zo een randen erover kitten zodat die afgesloten worden.


    zo is het randje al iets meer afgedekt, want tis echt de lak die op de randjes begint te lossen
    Last edited by ; 19/07/2015, 07:34.

    Comment


    • Steek niet zo'n wielranden, lelijk !
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
        Waarom?
        Ergens jammer, maar ook wel leuk om te zien hoe een 124 de 210 overleefd, Je ziet ze veel meer nog rijden dan hun jongere broertje... en de 201's de 202's beginnen te overleven!
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • vind het eigenlijk helemaal niet, elke rit zie ik meerdere 210 en 202-ers, maar de oudere niet (meer)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            vind het eigenlijk helemaal niet, elke rit zie ik meerdere 210 en 202-ers, maar de oudere niet (meer)
            Hier in omgeving waar ik woon rijden al de boeren, bompa's en bomma's en zelfs de jongere mensen met 124's of 201's
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

            Comment


            • die oudere gaan er allemaal uit hoor, en van oudere mercedes zal niet veel overbijven binnen een 5tal jaar.
              ook de 124's en 202's gaan er op verloop van tijd en er is geen volgende generatie die overleeft.

              net zoals bij VW zag je vroeger veel golf 1 en golf2. de laatste jaren gaat golf 2 er ook heel snel uit.
              golf 3 zie je amper nog rijden en zelf de golf 4 begint te verdwijnen.

              Comment


              • Die c klasses zijn allemaal roestbakken...en wat opvalt is dat zilver dat het ergste had....

                Weet dat sommigen dit al na paar jaar hadden en dat er een soort terugroepactie ooit voor geweest is

                Comment


                • Allemaal is wat kort door de bocht. Mijn zilvere 202 was in bijna nieuwstaat en dat kunnen sommige van hier bevestigen.
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                  Comment


                  • En fcapri wat je daar zegt van die verf, mercedes is rond de jaren 90 lak op waterbasis gaan gebruiken en die was minder goed.
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                    Comment


                    • alle merken zijn daar ongeveer overgeschakeld.
                      zouden ze misschien in bepaalde fabrieken iets fout hebben gedaan? dat daarom bepaalde autos het niet hebben en andere dan heel erg
                      zou heb je dat ook met fords die uit de fabriek uit valencia komen (spanje) terwijl andere fords daar minder last van hebben (bv uit keulen DE of essex UK).
                      toevallig dat de fords die uit een fabriek in vochtig klimaat komen dan minder last hebben van de roest. is toch iets waar ik op let.
                      zowat al mijn fords komen van saarlouis of keulen behalve men sierra die uit genk komt. ik heb niks meer uit spanje staan

                      bij mercedes ken ik dat zo niet en weet ik ook niet hoe te controleren

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        alle merken zijn daar ongeveer overgeschakeld.
                        zouden ze misschien in bepaalde fabrieken iets fout hebben gedaan? dat daarom bepaalde autos het niet hebben en andere dan heel erg
                        zou heb je dat ook met fords die uit de fabriek uit valencia komen (spanje) terwijl andere fords daar minder last van hebben (bv uit keulen DE of essex UK).
                        toevallig dat de fords die uit een fabriek in vochtig klimaat komen dan minder last hebben van de roest. is toch iets waar ik op let.
                        zowat al mijn fords komen van saarlouis of keulen behalve men sierra die uit genk komt. ik heb niks meer uit spanje staan

                        bij mercedes ken ik dat zo niet en weet ik ook niet hoe te controleren
                        Zo zeiden ze vroeger in de jaren 60-70 dat je Mercedes'en die gemaakt waren in Mechelen, beter kon vermijden .
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                        Comment


                        • Ik ben niet zo op de hoogte van alle merken maar in elk geval, aan de Renaults (ken ik het best) die ik uit die tijd af en toe nog tegenkom zie ik toch nooit zoveel roest hoor. Of het nu om een 21, Nevada, 25, Safrane of Laguna I gaat. Tenzij het om slecht herstelde ongeval-schade gaat natuurlijk.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • Ik ga niets goedpraten over mercedes en roest, maar meestal zijn de grootste roestbakken ook de bakken waar 3-4-500.000km's of meer mee gereden zijn ...
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                            Comment


                            • een auto die heeft gereden, heeft afgezien en heeft bijgevolg roest.
                              mijn golf dieselke heeft ook roest waar andere golfkes nooit roest hebben. maar als je dan weet dat ik die kocht met 361k km erop en dat zijn km teller kapot was... die teller werd hersteld en is ook al gesneuveld en nu zit er al een andere in. nu sta ik vrolijk op 480 000km al and going...
                              die groene die ik hierboven poste had iets van 309 000km. de grijze die ik nu kocht had er al meer en ziet er veel beter uit.

                              heb ik nu toch een auto met een chip erin zeg, kan ik ook gaan chiptunen . zo ff voor de fun gaan kijken 115 -> 152pk voor de C200.
                              weet alleen niet welke motor die heeft. de verkoper zei een C200 met 117pk, maar voor model 2001-2004 vind ik enkel een C200CDI met 102pk of een C200 220CDI met 115pk.
                              de C200 van 102pk kan getuned worden tot 155pk
                              Last edited by ; 20/07/2015, 08:17.

                              Comment


                              • c 200 cdi 102 pk is vlg mij de 2151cc/12 fpk om 611, 115 pk is 2148cc/11 fpk om 646

                                om 611 https://en.wikipedia.org/wiki/Merced...z_OM611_engine
                                om 646 https://de.wikipedia.org/wiki/Merced.../OM_647/OM_648

                                Comment


                                • c 200 cdi 102 pk is vlg mij de 2151cc/12 fpk om 611, 115 pk is 2148cc/11 fpk om 646

                                  om 611 https://en.wikipedia.org/wiki/Merced...z_OM611_engine
                                  om 646 https://de.wikipedia.org/wiki/Merced.../OM_647/OM_648

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                    Zo zeiden ze vroeger in de jaren 60-70 dat je Mercedes'en die gemaakt waren in Mechelen, beter kon vermijden .
                                    alleen die van de racing

                                    Comment


                                    • OM646 is pas vanaf 2003. dus ik zou de oude motor nog hebben?

                                      maar de OM611 zou in 99 voor de Eklasse wel gereduceerd zijn in inhoud (zijnde de OM 611 DE 22 LA)
                                      In 1999 the displacement was reduced from 2,151 cc (2.151 L; 131.3 cu in) to 2,148 cc (2.148 L; 131.1 cu in) for the E-Class, and the engine were now available ind 116 PS (85 kW; 114 hp) and 143 PS (105 kW; 141 hp) powertrains.
                                      en dat komt dan wel overeen met de tabel van de OM611 dat de W203 C-class de gereduceerde versie heeft met 114pk (115-116-117-114... elk getal kom ik al tegen)
                                      Displacement 2,148 cc (2.148 L; 131.1 cu in) - Bore 88.0 mm - Stroke 88.3 mm - straight-4 - 16Valves - Power 116 PS (85 kW; 114 hp) @4200 rpm Torque 250 N·m (180 lb·ft) @1400–2600 rpm - Applications 1999 W210 E-Class, 2000 W203 C-Class
                                      Last edited by ; 20/07/2015, 10:04.

                                      Comment


                                      • blijkbaar wel, om 611 is ook nog met 2148cc geleverd, echt veel verschil (met 646) zit er vlg wiki niet op inspuitdruk is van 1350 naar 1600 bar gegaan

                                        er is in realiteit ook geen verschil in cc, ze hebben na de komma herberekend wat vooral voor ons belgen goed was
                                        Last edited by bobo; 20/07/2015, 10:07.

                                        Comment


                                        • check gewoon je vin bij benz, ben je beter op de hoogte

                                          Comment

                                          Working...
                                          X