Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    ????
    Verklaar u nader.
    op dat vermogen 15 pk winst is peanuts, en met peanuts ga je geen 0.3, of zes procent winst maken, dakanie

ter vergelijk...e 63 4 matic 558 pk sprintje duurt 3.7 sec...e 63 s 4 matic 585 pk, sprint duurt 3.6

om van 5.1 naar 4.8 te geraken kom je er niet met 15 pk en 10 nm...allez ttz chippers wel natuurlijk

Comment

Mooiste voorbeeld was sprint tussen mijn auto met M performance power kit en de standaard versie van Germinal. Amper verschil. Op dat soort vermogen zal je verschil zien als je daar een 50pk en 80+ Nm bij pleurt. En dan nog lijkt 0,3s veel winst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        op dat vermogen 15 pk winst is peanuts, en met peanuts ga je geen 0.3, of zes procent winst maken, dakanie

ter vergelijk...e 63 4 matic 558 pk sprintje duurt 3.7 sec...e 63 s 4 matic 585 pk, sprint duurt 3.6

om van 5.1 naar 4.8 te geraken kom je er niet met 15 pk en 10 nm...allez ttz chippers wel natuurlijk
        Ja ja dat weet ik wel maar wat heeft Audi daar mee te maken? 😉
        Audi geeft zelfs geen waardes voor dat vermogen omdat hun "maar" 320 pk heeft. Dat is wel 45 pk minder dan ABT biedt. Maar ik denk dat je je vergiste met een 350/5,1 voor een D5 Alpina.
        Vandaar die 15 pk verschil voor 0,3sec.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Mooiste voorbeeld was sprint tussen mijn auto met M performance power kit en de standaard versie van Germinal. Amper verschil. Op dat soort vermogen zal je verschil zien als je daar een 50pk en 80+ Nm bij pleurt. En dan nog lijkt 0,3s veel winst.
          Met je chip nu (300pk zeker) reed je wel van mij weg toen we optrokken bij 100 km/u.. Dan had je toch 10-20 meter toen weg aan 160 zaten ?

Met je M performance was dat niet het geval.

In de 0-100 zal dat mss 0.2-0.3 zijn (verschil tussen 260 en 300pk

Ik vermoed een 353 5.1 jij 5.3 en ik 5.6 ( zonder launch control )

Sent from my iPhone using Tapatalk
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Ja ja dat weet ik wel maar wat heeft Audi daar mee te maken? ��
            Audi geeft zelfs geen waardes voor dat vermogen omdat hun "maar" 320 pk heeft. Dat is wel 45 pk minder dan ABT biedt. Maar ik denk dat je je vergiste met een 350/5,1 voor een D5 Alpina.
            Vandaar die 15 pk verschil voor 0,3sec.

ah oke de eerste cijfers waren van de alpina, en niet van de standaard a6...
            verkeerd begrepen dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              mm benieuwd wat dat dan zou geven in een gewone 3,4,5 want een X5 is echt een log beest.

Dus binnenkort een 3 serie met dezelfde power als een i8?? seems too good to be true
              Dromen mag... in de 3 reeks zou de 28i+electromotor komen... de 328e

BMW prepares the launch of a new hybrid model, this time for its 3 Series family. The BMW 320e, short for eDrive

Dus slechts 245pk en 400Nm.... Als vervanger voor een 20d/25d ideaal....

Me happy ;-)
              Last edited by ; 18/03/2015, 15:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ah oke de eerste cijfers waren van de alpina, en niet van de standaard a6...
                verkeerd begrepen dan
                Ja inderdaad, dat klopt.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zoals sommigen onder jullie weten ben ik al een tijdje naar een andere wagen aan het uitkijken.

Gezien ik veel km doe (laatste jaren rond de 50 a 60.000 / jaar) heb ik (jammer genoeg) een diesel nodig gezien de brandstof factuur anders te hoog zou oplopen.

Ik heb al veel opties overwogen. Mijn belangrijkste vereisten zijn :

- 0-100 in sub 5 sec
                  Totaal niet relevant op de openbare weg. Herneming zijn tig maal belangrijker dan die 0-100 tijd. 6sec is ook al zéér snel. (Leg bijvb. maar al goed wat geld opzij voor deftig rubber. Sub 5sec. Dan heb je al iets nodig in de klasse van een Michelin PSS als je dat herhaaldelijk wil doen (De band voor bijvb. een D3) )
                  - min. 75% aftrekbaarheid
                  Dit jaar wel nog... Volgend jaar??? en die aftrekbaarheid is zéér beperkt. Merendeel van uw kosten is aan 50% en dan moet je het nog kunnen verantwoorden. Beter eerst eens met de boekhouder babbelen voor je je vastpint op die 75%.
                  - zo laag mogelijke VAA (dus lage catalogusprijs)
                  SUCCES... Wil je hard gaan dan ga je snel tegen de 60k zitten voor een deftige wagen, wil je opties en toeters en bellen dan zal het al snel 75k zijn voor iets met dergelijke specs.
                  - zo laag mogelijke CO2
                  Veel minder dan 135 a 150gr is momenteel niet mogelijk.
                  - comfortabel (99% autostrade)
                  En daar zit je dan met al dat vermogen...

Voor zover ik weet is het aanbod inzake zeer zeer beperkt, wat ik wel jammer vind.
                  Bijvoorbeeld de Mazda 6 spreekt mij wel aan, maar daar vergeten ze een turbo te monteren met als gevolg een 0-100 van 9 seconden
                  Als je kijkt naar alle andere merken buiten BMW, Audi, Mercedes is er volgens mij geen enkel merk dat iets gelijkaardig levert ??
                  Indien je weet hebt van een ander merk dat iets gelijkaardig levert dan hoor ik het graag, maar ik vrees er een beetje voor :s
                  Ik begrijp het niet goed.
                  Er is toch niets fundamenteel verschillend tussen enerzijds een Skoda Superb, Ford Mondeo, Mazda 6, Peugeot 508, Honda Accord en anderzijds een BMW 435d, BMW 550d, Audi A6 BiTurbo??
                  Of zie ik dat nu zo verkeerd?

Omdat nu eenmaal die afzetmarkt zo klein is en de klassieke merken het grootste deel van de koek in handen hebben en een Mazda 6 met 300 diesel pk's geen hond zou interesseren laat staan er nog restwaarde zou zijn na enkele jaren.

Wees gewoon realistisch.

Voor 't geld van een dikke diesel raket anno 2015 had je 15 jaar geleden een nieuwe E39M5 fully loaded.
                  Last edited by Alfa-Beemer; 18/03/2015, 16:20.
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Reactie op de opmerking van BMW optie prijzen en etc.. in verhouding tot andere merken.

Wel mannekes BMW is een bloeiend winstgevend bedrijf dat in tegenstelling tot vele andere merken niet afhangt van overheidssubsidies en andere concurrentie vervalsende methodes.

Comment

Elke turbodiesel die in sub 5 sec. naar 100 schiet, zal ook in verhouding even snelle hernemingen hebben.

Ik blijf content met mijn 530d met slechts 258pk en 560Nm.
                      Een waardig alternatief zijn de Jaguar XF of de A6 biturbodiesel.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Elke turbodiesel die in sub 5 sec. naar 100 schiet, zal ook in verhouding even snelle hernemingen hebben.

Ik blijf content met mijn 530d met slechts 258pk en 560Nm.
                        Een waardig alternatief zijn de Jaguar XF of de A6 biturbodiesel.
                        Klopt, als die 0-100 snel is zullen de hernemingen volgen.

Het punt dat ik wil maken is dat sub 5sec in een daily enkel alleen nuttig is om uw penis te vergelijken met een ander aan de toog. Op de openbare weg is de meerwaarde 0. Die extra hondersten penis seconden kosten veel geld en ge hebt er quasie geen fuck aan.

Of 'k ben oud aan 't worden.

Wil je plezier hebben:

a) koop een moto
                        b) koop een rappe moto
                        c) ga met een moto op circuit rijden
                        d) koop een oude M3 ofzo en ga daarmee op circuit gaan knallen in uw vrije tijd.

Dieselraket fun < a, b, c, d.
                        Last edited by Alfa-Beemer; 18/03/2015, 16:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          Zoveel waarheden in deze post!!! al dat premiumgemeuk voral onderstaande klopt wel
                          Volgens mij komt het premium voort uit het feit dat ze sterke motoren leveren.. Dat straalt af op de rest van het gamma! Net zoals een A8 of Mercedes S dat doet
                          Neen, het is het feit dat je die wagens meer kan individualiseren. Het feit dat er ook een BMW 435d geleverd wordt vind ik eerder een nadeel aan de aanschaf van mijn 420d,. Mijn volgende wordt een 420d omdat hij zo zuinig is (wijs me een andere wagen aan met 190 pk en 106gr CO2, en bij BMW maken ze wat mij betreft die beloftes waar in een testrit, in tegenstelling tot andere merken). Verder kan ik die wagen uitrusten met leder van verschillende kwaliteiten en kleuren, het dashboard met leder laten bekleden, volledig elektrische zetels nemen, een echte head-up display kiezen, verwarmde zetels (ook achteraan), een navigatiesysteem met een groooooot en duidelijk scherm (hallo volvo), een adaptieve ophanging, een goede geluidsinstallatie, Real Time Traffic information, een adaptieve ophanging, en een geweldige automaat (die begint nu ook wel in andere wagens ter beschikking te komen blijkbaar)... .

Dat maakt wat mij betreft het verschil met bvb een Peugeot 408. Plus de ontvangst en service in de garage, gegarandeerde beschikbaarheid van vervangwagen, ... Bij Citroën mocht ik blij zijn waneer ik een 10 of 15 jaar oude wagen meekregen met garageplaat (en dan maar hopen dat die 50 km ver geraakte zonder stilvallen)

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          het verschil is kleiner geworden qua prijs omdat de duitsers nu ook meer standaard aanbieden dan wat ze een aantal jaar geleden deden. Voor die van mij bedroeg het verschil toen bijna het dubbele.
                          De 508 is voor peugeot de opvolger van de 607 (en de 407)... wel, voor mij niet. Als ik op die van mij niet moest bijtalen voor lederen interieur, electrisch verstelbare zetels met geheugenfunctie, vind ik het een beetje schandelijk dat ik nu een 508 GT MOET nemen, nappaleder MOET nemen eer ik de optie van electrische zetels met geheugen kan aanvinken. Ze zullen daar wel hun redenen voor hebben, maar voor mij is dat geldklopperij. Als het neerkomt op het personaliseren van uw auto: nothing beats those bloody germans. Maar ge moet wel heeeeeeeeeel diepe zakken hebben.
                          Dat prijsverschil verschijnt als sneeuw voor de zon wanneer je least. Mijn vaste franse taxichauffeur in de bourgogne rijdt met een Citroen C6. Hij heeft 45% korting gekregen op de aankoop, maar hij klaagt nu steen en been over de wagen (betrouwbaarheid). Zijn vrouw en een werknemer hebben een audi A6 en een Mercedes E -> blijkbaar veel minder problemen mee.

Hoe duurder de basis-versie een wagen hoe meer winst er op te maken is, kijk alleen al naar de prijzen van de opties. In een 3 serie zijn er opties die in een 7 serie tweemaal zoveel kosten en je krijgt exact hetzelfde. Gewoon omdat je in een ander segment zit.

CC is tegenwoordig standaard maar voor ACC rekenen ze toch al snel 1500 euro.. binnen afzienbare tijd wordt dat ook gewoon standaard en de meerkost van ACC tov CC is ook verwaarloosbaar.
                          ACC kost 650 in de 1, 950 in de 3/4 en 1580 EUR op de 5 :-).

mm benieuwd wat dat dan zou geven in een gewone 3,4,5 want een X5 is echt een log beest.

Dus binnenkort een 3 serie met dezelfde power als een i8?? seems too good to be true
                          De 3 e-drive zal een 2,0 liter motor hebben met 180 pk, met de electromotor erbij krijg je 't vermogen van een 328i.
                          BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Reactie op de opmerking van BMW optie prijzen en etc.. in verhouding tot andere merken.

Wel mannekes BMW is een bloeiend winstgevend bedrijf dat in tegenstelling tot vele andere merken niet afhangt van overheidssubsidies en andere concurrentie vervalsende methodes.
                            Alsof BMW geen subsidies heeft gekregen voor de inplanting van z'n fabrieken.

Comment

Met je chip nu (300pk zeker) reed je wel van mij weg toen we optrokken bij 100 km/u.. Dan had je toch 10-20 meter toen weg aan 160 zaten ?

Met je M performance was dat niet het geval.

In de 0-100 zal dat mss 0.2-0.3 zijn (verschil tussen 260 en 300pk

Ik vermoed een 353 5.1 jij 5.3 en ik 5.6 ( zonder launch control )

310 en 650nm. Ik reed vlot weg deze keer ja. Met de PPK alleen was het met geluk een halve auto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Alsof BMW geen subsidies heeft gekregen voor de inplanting van z'n fabrieken.
                                Dat zijn zaken die niet exclusief BMW zijn. Zo werkt de Duitse industrie in combi met de deelstaten in 't objectief van werkgelegenheid. Als je kijkt wat de franse staat jaarlijks in PSA en consorten pompt is gewoon gedoemd om ooit eens zéér grondig fout te lopen en vooral zeer onrechtvaardig tegenover andere sectoren.
                                Last edited by Alfa-Beemer; 18/03/2015, 17:06.

Comment

dan moet ge het correct voorstellen zoals het is: PSA mocht in de slechte periode bijna geen volk ontslaan van de franse staat. Elke andere fabriek in europa had dit gedaan. PSA wou het ook doen en ze zijn bijna doodgebliksemd door de franse overheid.

De huidige CEO is schoon schip aan het maken en wil de boel zo snel mogelijk terug op de rails krijgen en dat is 'm alvast goed aan het lukken. Dit jaar terug winst gemaakt. Weliswaar beperkt, maar terug winst.
                                  En die megasubsidies waarvan gij spreekt: ettelijke jaren geleden misschien wel ja, maar van europa mag het dat allemaal niet meer en daar moet frankrijk zich evengoed aan houden. PSA draait winst, en dat kan je van andere merken niet zeggen.

En ge zult altijd wel iemand vinden die met die of zus auto niet content is of problemen heeft. Ik heb anders in de vriendenkring van mijn pa zaliger er genoeg gezien die met hun duitse wagens ook genoeg problemen hebben gehad (eentje met een mercedes E klasse die van de 12 maanden in zijn bezit 8 maanden in de garage heeft gestaan en de dealer het toen heeft opgegeven).
                                  En op basis daarvan moet je dan maar een heel merk veroordelen?
                                  Ik heb een voorliefde voor Peugeot ja, maar zoals ik hier al vaak heb geschreven: ze moeten het verdienen. Blind vertrouwen krijgt niemand van mij.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Neen, het is het feit dat je die wagens meer kan individualiseren. Het feit dat er ook een BMW 435d geleverd wordt vind ik eerder een nadeel aan de aanschaf van mijn 420d,. Mijn volgende wordt een 420d omdat hij zo zuinig is (wijs me een andere wagen aan met 190 pk en 106gr CO2, en bij BMW maken ze wat mij betreft die beloftes waar in een testrit, in tegenstelling tot andere merken). Verder kan ik die wagen uitrusten met leder van verschillende kwaliteiten en kleuren, het dashboard met leder laten bekleden, volledig elektrische zetels nemen, een echte head-up display kiezen, verwarmde zetels (ook achteraan), een navigatiesysteem met een groooooot en duidelijk scherm (hallo volvo), een adaptieve ophanging, een goede geluidsinstallatie, Real Time Traffic information, een adaptieve ophanging, en een geweldige automaat (die begint nu ook wel in andere wagens ter beschikking te komen blijkbaar)... .

.
                                    Volgens mij heeft Volvo een 190 pk met 99 CO2? Maar het klopt dat BMW goede motoren heeft... De afwerking en materialen is een andere zaak vind ik persoonlijk. Daarvoor moeten ze eens bij Audi gaan kijken

PS

Waarom is een 435d een nadeel als je een 420d koopt???

Comment

Volgens mij heeft Volvo een 190 pk met 99 CO2? Maar het klopt dat BMW goede motoren heeft... De afwerking en materialen is een andere zaak vind ik persoonlijk. Daarvoor moeten ze eens bij Audi gaan kijken

PS

Waarom is een 435d een nadeel als je een 420d koopt???

En kijk eens naar de D4 met automaat -> heel wat minder interessante resultaten.

BMW trekt onder meer door die snelle motoren nog heel wat marginalen aan die zich van regels niets aantrekken...
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

BMW trekt onder meer door die snelle motoren nog heel wat marginalen aan die zich van regels niets aantrekken...
                                        Sorry maar dat is gewoon een vooroordeel. In elk merk rijden er (evenveel) marginalen rond.

Alleen zullen die met een zware motor U misschien meer voorbijvliegen ?

Ik trek mij van alle regels veel aan behalve die van rechts voorbijsteken niet. Ze moeten maar rechts houden, al die left lane hoggers en middenvakrijders, alsof het rechtse vak besmettelijk is.

En marginaal is ook zo een algemene term, mensen die geen respect hebben voor de voorrang van rechts noem ik marginaal, jij misschien mensen die volle petrol aan t licht vertrekken?

En je hebt echt geen zware motor nodig om marginaal te rijden, toch?

Last edited by germinal; 18/03/2015, 22:35.

Comment

• GOT SOMETHING SERIOUS TO TOW? GOT A MOUNTAIN TO CLIMB? SILVERADO 3500HD CAN TOW UP TO 23,200 LBS.

HP = 397pk @ 3000
                                          Koppel = 1040Nm @ 1600

de ideale stadswagen dus

Comment

Working...
                                          X