Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Zoals sommigen onder jullie weten ben ik al een tijdje naar een andere wagen aan het uitkijken.

Gezien ik veel km doe (laatste jaren rond de 50 a 60.000 / jaar) heb ik (jammer genoeg) een diesel nodig gezien de brandstof factuur anders te hoog zou oplopen.

Ik heb al veel opties overwogen. Mijn belangrijkste vereisten zijn :

- 0-100 in sub 5 sec
    - min. 75% aftrekbaarheid
    - zo laag mogelijke VAA (dus lage catalogusprijs)
    - zo laag mogelijke CO2
    - comfortabel (99% autostrade)

Voor zover ik weet is het aanbod inzake zeer zeer beperkt, wat ik wel jammer vind.

Bijvoorbeeld de Mazda 6 spreekt mij wel aan, maar daar vergeten ze een turbo te monteren met als gevolg een 0-100 van 9 seconden

Als je kijkt naar alle andere merken buiten BMW, Audi, Mercedes is er volgens mij geen enkel merk dat iets gelijkaardig levert ??

Indien je weet hebt van een ander merk dat iets gelijkaardig levert dan hoor ik het graag, maar ik vrees er een beetje voor :s

Ik begrijp het niet goed.

Er is toch niets fundamenteel verschillend tussen enerzijds een Skoda Superb, Ford Mondeo, Mazda 6, Peugeot 508, Honda Accord en anderzijds een BMW 435d, BMW 550d, Audi A6 BiTurbo??

Of zie ik dat nu zo verkeerd?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Al de wagens die ge opnoemt hebben achterwielaandrijving of vierwielaandrijving wat ge toch nodig hebt om +300pk deftig op de weg te krijgen. En dan zijn de pk's niet eens zo belangrijk, het is vooral het overvloedig koppel dat deze motoren hebben en dat reeds bij redelijk lage toerentallen beschikbaar is dat zorgt voor een gebrekkige grip indien dat alleen op de voorwielen losgelaten zou worden.

Komt daar nog bij dat het redelijk wat kost om zo'n wagens te ontwikkelen en er weinig klanten voor zijn.

Zou jij 60k uitgeven aan een Mazda 6 met een 300pk dieselmotor? In dat prijssegment wil iedereen 'premium' rijden.
    Last edited by David67; 16/03/2015, 23:59.

Comment

Jaguar XFS 3.0 portfolio diesel rond de 300 pk 600NM koppel 0-100 6.2sec denk ik. Fckin comfortabel en heel snel Ik rij liever op autostrade met die dan met de M4. 154 gram Co2. Ziet er bangelijk uit en lekker exclusief en zakelijk.

Comment

Ehm Porsche en jag eventueel nog en de vovo v60 maar die kost bijna evenveel als de Duitsers.
        Als je dat persee wil koop een diesel met turbo en laat die tunen bij essing diesel tuning. Smijt daar wat geld tegen dan zit het niet id catalogus prijs.

Is LPG geen optie?
        Polo 6n 1.4

Comment

Onder de 5 seconden? Dat is enkel de 35xd met launch control.

De audi A6 3.0 BiTDI is een mooi alternatief. Hij ziet er vanbinnen echt prachtig uit. Goed afgewerkt en een echte snelweg cruiser. Enige nadeel, vind ik, is dat de naald van de snelheidsmeter wel snel gaat, maar je niet die agressieve oempf hebt zoals bij de 30d.

De jaguar xfs is idd ook heel knap en wat exclusiever dan de zoveelste bmw of audi. Wel vrij traag (relatief hé boys) voor zoveel power onder de kap

Comment

De markt voor auto's met zo'n krachtige dieselmotoren is niet zo groot dat alle merken hierin actief zijn. Ik heb de indruk dat er vooral tussen Audi en BMW een soort pk wedloop bezig is. BMW heeft nu zijn 50d, een 3L waar ze 380pk uit puren en VW/Audi heeft onlangs een 2L uitgebracht waaruit ze 240pk puren. Nog niet zo lang geleden hadden ze bij Audi een V12TDI met 500pk en 1000Nm koppel... Bij Mercedes hadden ze ook een aantal grote diesel krachtpatsers. Nu zitten we echter volop in het tijdperk van downseizing.

De meeste mensen denken aan de taksen die ze daarvoor moeten betalen. Daarom zie je ook niet al te veel Mazda 6en rijden. Dan horen ze dat daar een 2.2 dieselmotor in zit, denken ze dat ze zichzelf blauw gaan betalen aan taksen en vervolgens kopen ze een BMW 320d die €15.000 meer kost. Maar dienen auto is goeikoop in taksen hoor meneer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Al de wagens die ge opnoemt hebben achterwielaandrijving of vierwielaandrijving wat ge toch nodig hebt om +300pk deftig op de weg te krijgen. En dan zijn de pk's niet eens zo belangrijk, het is vooral het overvloedig koppel dat deze motoren hebben en dat reeds bij redelijk lage toerentallen beschikbaar is dat zorgt voor een gebrekkige grip indien dat alleen op de voorwielen losgelaten zou worden.

Komt daar nog bij dat het redelijk wat kost om zo'n wagens te ontwikkelen en er weinig klanten voor zijn.

Zou jij 60k uitgeven aan een Mazda 6 met een 300pk dieselmotor? In dat prijssegment wil iedereen 'premium' rijden.
              Wat de aandrijving betreft, er zijn toch hot hatches met 300pk en voorwielaandrijving ?

Een 3 serie kost in basis een 30.000 euro dat is minder dan een Mazda 6! Met andere woorden het argument dat dat meer zou kosten? Enkel de motor verschilt toch ? Zeg je nu dat een Mazda 6 wel 195pk aankan maar geen 300?

Neen, geen 60k voor een Mazda 6 met 300pk.. Maar wel 40k... ( maar ja dat is de prijs van een 175pk Mazda ) dus je zal dan Wel eerder naar de 50 gaan.

Je denkt dus dan niemand dat zou kopen? Misschien heb je wel gelijk. Ik zou het toch sterk overwegen ))

Dat premium verhaal... in wel opzicht is een 3 serie meer premium dan een Mazda 6 buiten de badge??

Volgens mij komt het premium voort uit het feit dat ze sterke motoren leveren.. Dat straalt af op de rest van het gamma! Net zoals een A8 of Mercedes S dat doet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Ehm Porsche en jag eventueel nog en de vovo v60 maar die kost bijna evenveel als de Duitsers.
                Als je dat persee wil koop een diesel met turbo en laat die tunen bij essing diesel tuning. Smijt daar wat geld tegen dan zit het niet id catalogus prijs.

Is LPG geen optie?
                LPG heb ik zelf nog niet aan gedacht... Zal er eens wat over opzoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Onder de 5 seconden? Dat is enkel de 35xd met launch control.

De audi A6 3.0 BiTDI is een mooi alternatief. Hij ziet er vanbinnen echt prachtig uit. Goed afgewerkt en een echte snelweg cruiser. Enige nadeel, vind ik, is dat de naald van de snelheidsmeter wel snel gaat, maar je niet die agressieve oempf hebt zoals bij de 30d.

De jaguar xfs is idd ook heel knap en wat exclusiever dan de zoveelste bmw of audi. Wel vrij traag (relatief hé boys) voor zoveel power onder de kap
                  Jaguar XF komt daar volgend jaar geen nieuwe van?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    De markt voor auto's met zo'n krachtige dieselmotoren is niet zo groot dat alle merken hierin actief zijn. Ik heb de indruk dat er vooral tussen Audi en BMW een soort pk wedloop bezig is. BMW heeft nu zijn 50d, een 3L waar ze 380pk uit puren en VW/Audi heeft onlangs een 2L uitgebracht waaruit ze 240pk puren. Nog niet zo lang geleden hadden ze bij Audi een V12TDI met 500pk en 1000Nm koppel... Bij Mercedes hadden ze ook een aantal grote diesel krachtpatsers. Nu zitten we echter volop in het tijdperk van downseizing.

De meeste mensen denken aan de taksen die ze daarvoor moeten betalen. Daarom zie je ook niet al te veel Mazda 6en rijden. Dan horen ze dat daar een 2.2 dieselmotor in zit, denken ze dat ze zichzelf blauw gaan betalen aan taksen en vervolgens kopen ze een BMW 320d die €15.000 meer kost. Maar dienen auto is goeikoop in taksen hoor meneer
                    Is er bij alle merken geen pk wedloop? Vroeger was 136pk veel.. Nu zijn dat bijna instappers geworden.. De 180-190 pk versies zijn nu zowat standaard ( das misschien een groot woord) geworden, met een uitschieter inderdaad die VW bi turbo en de 25d van BMW zit ook al aan 215pk, Volvo heeft ook nog wel een oude D5 van rond de 220pk zeker?

De meeste merken zullen inderdaad denken dat ze er niets aan kunnen verdienen zeker?

Comment

Mensen gaan nooit zoveel geld op een Mazda 6 stuk slaan.

Kijk naar het vw Phaeton verhaal. Super luxe vw, maar in dat segment shoppen ze liever bij de andere merken.

Heb eens met een Phaeton v10 diesel gereden. Die mens had dat als stock wagen voor een appel en een ei gekocht. Want een prachtige, discrete wagen. Beul van een diesel ook. Hoewel wederom geen sub 5 seconden (zelfs niet sub 6 dacht ik) .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Wat de aandrijving betreft, er zijn toch hot hatches met 300pk en voorwielaandrijving ?

Een 3 serie kost in basis een 30.000 euro dat is minder dan een Mazda 6! Met andere woorden het argument dat dat meer zou kosten? Enkel de motor verschilt toch ? Zeg je nu dat een Mazda 6 wel 195pk aankan maar geen 300?

Neen, geen 60k voor een Mazda 6 met 300pk.. Maar wel 40k... ( maar ja dat is de prijs van een 175pk Mazda ) dus je zal dan Wel eerder naar de 50 gaan.

Je denkt dus dan niemand dat zou kopen? Misschien heb je wel gelijk. Ik zou het toch sterk overwegen ))

Dat premium verhaal... in wel opzicht is een 3 serie meer premium dan een Mazda 6 buiten de badge??

Volgens mij komt het premium voort uit het feit dat ze sterke motoren leveren.. Dat straalt af op de rest van het gamma! Net zoals een A8 of Mercedes S dat doet.

Premium wil voor mij zeggen meer mogelijkheden tot personalisatie, dus meer opties.

De Mazda 6 is aan de basis duurder dan een 3 of een a4, omdat het gewoon meer auto is. Bij de premiums kan je alleen verder gaan.

Of dat zo gek is dat weinig merken wagens aanbieden die aan jouw eisen voldoen. Eigenlijk wel, want een autostrade cruiser die onder de 5 seconden naar 100 gaat dat is een tegenstelling
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Volvo V60 D6 Diesel Hybride? Zit al goed qua co2 :-)

Comment

Ik kan me eigenlijk maar weinig tot geen situaties voorstellen waarbij je op de openbare weg de dag van vandaag een dieselstoof nodig hebt die onder de 5 sec naar de 100 moet… ik denk dat je gewoon beter af bent met een 1.6 passat variant en daarnaast een sportieve benzine koopt om op circuit eens je te gaan uitleven… op het einde van de rit zal dit goedkoper en veiliger zijn denk ik.

Comment

Alpina D3 allrad 😉
                              Geen dank 😁

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Maar welke van die hot hatches laat 600+ Nm los op de voorwielen? Wel wetende dat dat koppel bij diesels vaak al onder de 2.000 toeren er in trapt?

Comment

kijk naar de citroen C6: prachtige auto met de V6 hdi erin... maar niemand die +55k aan een citroen wou geven.
                                  mijn 607: in die tijd in veel opzichten beter dan de duitse drievuldigheid en toch zijn hun verkoopscijfers marginaal tov die drie. Met V6 diesel kwam die op +45K uit, ver onder de prijzen van de andere 3 met een pak meer uitrusting.

Mensen willen imago of beter lifestyle en status kopen. Dus als ze zoveel geld willen uitgeven aan een auto dan moet dat plaatje kloppen zodat iedereen rondom hen zegt hoe geweldig en gewild hun auto wel niet is. Als dergelijke zaken in het spel zijn is rede ver te zoeken, of beter worden er allerlei zaken bijgesleurd om de aankoop toch maar te kunnen verantwoorden.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    kijk naar de citroen C6: prachtige auto met de V6 hdi erin... maar niemand die +55k aan een citroen wou geven.
                                    mijn 607: in die tijd in veel opzichten beter dan de duitse drievuldigheid en toch zijn hun verkoopscijfers marginaal tov die drie. Met V6 diesel kwam die op +45K uit, ver onder de prijzen van de andere 3 met een pak meer uitrusting.

Mensen willen imago of beter lifestyle en status kopen. Dus als ze zoveel geld willen uitgeven aan een auto dan moet dat plaatje kloppen zodat iedereen rondom hen zegt hoe geweldig en gewild hun auto wel niet is. Als dergelijke zaken in het spel zijn is rede ver te zoeken, of beter worden er allerlei zaken bijgesleurd om de aankoop toch maar te kunnen verantwoorden.
                                    Inderdaad de C6 was/is een prachtige wagen.. Zelfs de president reed of liet er zich mee rondrijden je zag ze inderdaad amper. Unieke vormgeving ook.

Een tijd geleden hadden nog wel meer merken een V6 of meer (waarschijnlijk voor de tijd dat CO2 belangrijk werd en toen de meeste motoren nog NA waren ipv turbo)

Door de turbo en allerlei ontwikkelingen haalt Mercedes 300+ pk uit een 4 cil ( blijkbaar wel een enorm turbo gat die motor )

Naar de toekomst toe zal het wel nog helemaal veranderen... Elektrificatie en dan krijg je mss wel allemaal Tesla klonen. Als iedereen met iets al een P85D zou gaan rondrijden (en iedereen rijdt zelf) dan gaan er nogal accidenten gebeuren vrees ik? Dan zullen ze de BIV misschien op vermogen gaan baseren? En voor zoiets als een tesla P85d 15.000 euro BIV en 4.000 euro taks ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                      Alpina D3 allrad 😉
                                      Geen dank 😁
                                      Hèhè das eigenlijk gewoon een getunede BMW, niet?

Comment

V6 vraagt ook aparte ontwikkeling. Eens je een goede viercilinder hebt dan kan je daar veel kanten mee uit. Ofwel dikkere turbo, ofwel cilinderinhoud wat groter maken, ofwel in combinatie met electromotor,... om op het einde van de rit hetzelfde vermogen te krijgen als een V6.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X