Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    En het is dankzij al die 316d's dat de 335d nog enigszins betaalbaar blijft.

Geloof dat maar niet. De ontwikkeling van een 3L twinturbodiesel kost bakken vol geld. Kijk maar eens wat een 335d kost zonder opties en dan weet je het wel.

Comment

een boite die 1000nm aankan, nog zoiets...ondertussen koop je dat bij zf

Comment

rijdt eens mee met een C6, vergelijk die eens met hetgeen er toen was op de markt

ik heb een eerlijke vergelijking gemaakt toen ik mijn 607 heb gekocht. Ben naar het autosalon geweest en heb in de concurrentie plaatsgenomen. Zelfs met een paar gereden. Afwerking bij Mercedes was toen ondermaats voor dat merk (mijn pa had toen een E 300TD en die kloeg daar zelfs van). BMW 5 serie was te klein voor mijn lengte, de zetels kreeg ik met geen stokken deftig afgesteld. De Audi A6 reed als een losgeslagen olietanker en het onderstel wist zich geen raad met de betonnaden die je hier zo rijkelijk vindt.
        Dan de uitrusting (ik spreek van 2006 weliswaar): als ik hetgeen tel wat ik op de mijne standaard heb en ik wou dat ook hebben op de andere 3 dan ging het prijskaartje zo ridicuul de hoogte in dat het bijna komisch werd. De gps systemen van de andere 3 waren vrij basic (opnieuw in die tijd), pixels waar een commodore 64 jaloers op zou zijn terwijl die bij mij (en nog steeds) een zeer vloeiende weergave geeft, multiscreen (al voor die tijd), spraakherkenning had, deftige geluidsinstallatie enzovoort enzovoort.
        Nu ben ik 9 jaar verder en wonder boven wonder (als ik hier vaak de uitleg mag geloven over niet premiummerken) werkt AL mijn electronica nog steeds buiten 2 parkeersensoren achteraan die ik vorig jaar heb laten vervangen. Kabelbreuk in linkerscharnier van de kofferklep heb ik zelf hersteld.
        De E klasse van mijn pa is na zijn dood overgelaten aan garage Rietje in Ekeren. Het dashboard was toen al een kerstboom, roest aan de kofferklep, roest aan de deuren... en dat voor een auto van amper 6 jaar oud.

Ik ga misschien veel mensen tegen hun schenen stampen met deze post... maar dat doen ze net hetzelfde als ze het over de niet premium hebben.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Geloof dat maar niet. De ontwikkeling van een 3L twinturbodiesel kost bakken vol geld. Kijk maar eens wat een 335d kost zonder opties en dan weet je het wel.
          Ik zeg niet dat die geen bakken vol geld kost maar als BMW niet zoveel relatief dure 316's zou verkopen zou de prijs van een 335d volgens mij nog een pak hoger liggen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ik heb een eerlijke vergelijking gemaakt toen ik mijn 607 heb gekocht. Ben naar het autosalon geweest en heb in de concurrentie plaatsgenomen. Zelfs met een paar gereden. Afwerking bij Mercedes was toen ondermaats voor dat merk (mijn pa had toen een E 300TD en die kloeg daar zelfs van).
            juist getrokken, ne rott 210 300 turbodiesel

vlg div check http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub...SIONID=9922175

De kentekenplaat is actief en heeft als inschrijvingsdatum 03-06-1998

toevallig hoor flappy, verbaasde mij ook moet ik zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              rijdt eens mee met een C6, vergelijk die eens met hetgeen er toen was op de markt

ik heb een eerlijke vergelijking gemaakt toen ik mijn 607 heb gekocht. Ben naar het autosalon geweest en heb in de concurrentie plaatsgenomen. Zelfs met een paar gereden. Afwerking bij Mercedes was toen ondermaats voor dat merk (mijn pa had toen een E 300TD en die kloeg daar zelfs van). BMW 5 serie was te klein voor mijn lengte, de zetels kreeg ik met geen stokken deftig afgesteld. De Audi A6 reed als een losgeslagen olietanker en het onderstel wist zich geen raad met de betonnaden die je hier zo rijkelijk vindt.
              Dan de uitrusting (ik spreek van 2006 weliswaar): als ik hetgeen tel wat ik op de mijne standaard heb en ik wou dat ook hebben op de andere 3 dan ging het prijskaartje zo ridicuul de hoogte in dat het bijna komisch werd. De gps systemen van de andere 3 waren vrij basic (opnieuw in die tijd), pixels waar een commodore 64 jaloers op zou zijn terwijl die bij mij (en nog steeds) een zeer vloeiende weergave geeft, multiscreen (al voor die tijd), spraakherkenning had, deftige geluidsinstallatie enzovoort enzovoort.
              Nu ben ik 9 jaar verder en wonder boven wonder (als ik hier vaak de uitleg mag geloven over niet premiummerken) werkt AL mijn electronica nog steeds buiten 2 parkeersensoren achteraan die ik vorig jaar heb laten vervangen. Kabelbreuk in linkerscharnier van de kofferklep heb ik zelf hersteld.
              De E klasse van mijn pa is na zijn dood overgelaten aan garage Rietje in Ekeren. Het dashboard was toen al een kerstboom, roest aan de kofferklep, roest aan de deuren... en dat voor een auto van amper 6 jaar oud.

Ik ga misschien veel mensen tegen hun schenen stampen met deze post... maar dat doen ze net hetzelfde als ze het over de niet premium hebben.
              Je schopt in ieder geval niet tegen de mijne

Onlangs in een 3 reeks F30 gezeten met de kleine navigatie (business?). Persoonlijk vond ik het allesbehalve van kwaliteit, zeker in vergelijking met de navigatie professional die van veel betere kwaliteit is (groter scherm, veel vloeiender, andere software?, etc). Als je dan naar de prijzen kijkt, vind ik het compleet van de pot gerukt dat BMW een klucht als de navi business durft aanbieden en voor de professional meer dan 2000 euro opleg durft vragen.

Gezien ze de 607 blijkbaar niet meer maken, heb ik me zonet eens een 508 (optielijn GT) sedan samengesteld met de 2.2 HDI FAP (lol fap) motor met 204pk en opties zoals volledig leder en 19inch velgen etc. Ik kwam aan 41.000 EUR. Wat me wel even deed schrikken. Het navi schermpje is niet al te groot, de head up display is geprojecteerd op een plastic schermpje ipv in de voorruit etc. Krijg je meer dan bij een BMW 320d met dezelfde opties? Ja, maar echt veel schelen doet het nu ook weer niet meer.

Comment

het verschil is kleiner geworden qua prijs omdat de duitsers nu ook meer standaard aanbieden dan wat ze een aantal jaar geleden deden. Voor die van mij bedroeg het verschil toen bijna het dubbele.
                De 508 is voor peugeot de opvolger van de 607 (en de 407)... wel, voor mij niet. Als ik op die van mij niet moest bijtalen voor lederen interieur, electrisch verstelbare zetels met geheugenfunctie, vind ik het een beetje schandelijk dat ik nu een 508 GT MOET nemen, nappaleder MOET nemen eer ik de optie van electrische zetels met geheugen kan aanvinken. Ze zullen daar wel hun redenen voor hebben, maar voor mij is dat geldklopperij. Als het neerkomt op het personaliseren van uw auto: nothing beats those bloody germans. Maar ge moet wel heeeeeeeeeel diepe zakken hebben.

@bobo: ik kan enkel maar spreken over de 300TD van mijn vader en die was na 6 jaar precies opgereden. Nochtans niet zoveel km's (nog geen 200K) en altijd perfect onderhouden geweest, maar wel veel kosten aan gehad op het einde die maar niet opgelost geraakten. M'n stiefmoeder heeft die toen wijselijk ingeruild voor een Golf Plus met 1.6 benzinemotor met automatische versnellingsbak, noch altijd trouwens tot haar grote plezier.
                www.peugeotforum.be

Comment

Ik zeg niet dat die geen bakken vol geld kost maar als BMW niet zoveel relatief dure 316's zou verkopen zou de prijs van een 335d volgens mij nog een pak hoger liggen.

Volgens autogids:

Basisprijs 316d: €29.650

Basisprijs 335d: €51.350

De prijs van die wagens wordt eerder bepaald door enerzijds de concurrentie en anderzijds door hoe BMW die wagens wil positioneren in de markt. Heeft niks te maken met hoeveel 316d ze verkopen hoor.

Comment

De 35xd heeft ook xdrive en automaat "standaard" . Krijg je er gratis bij!

Comment

Volgens autogids:

De prijs van die wagens wordt eerder bepaald door enerzijds de concurrentie en anderzijds door hoe BMW die wagens wil positioneren in de markt. Heeft niks te maken met hoeveel 316d ze verkopen hoor.
                      Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
                      Wat ik bedoel is dat als er geen viercilinders bestonden van BMW die een groot deel van de ontwikkeling financieren, de 335 wellicht nog een pak duurder zou zijn.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

w210 was een schande voor Mercedes
                        in die tijd veel klanten verloren aan andere merken (waarvan er wellicht al een deel teruggekomen zullen zijn)
                        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                          Alpina D3 (val in herhaling &#128513
                          350 pk- 700Nm- 4,6sec- 139gr/km
                          Wel verkeerd type van voertuig dat je vergelijkt. Ik ben dan toch eens even gaan kijken op de site van Alpina naar een D5 Limousine omdat je die feitelijk naast een A6 moet zetten.
                          Toch ook zéér mooie resultaten,
                          350 pk - 700Nm - 5,1sec - 155gr/km Co2 - Euro 6

Nu, het kan uiteraard nog altijd beter () als je met je A6 in zee gaat met ABT en dan kom je aan volgende resultaten,
                          365 pk - 710Nm - 4,8sec - 159gr/km Co2 - Euro 6
                          Kostprijs = € 4290
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

en neemt Audi België die garantie van Abt over?
                            2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              en neemt Audi België die garantie van Abt over?
                              Neen neen, dat is alleen voor Duitsland & Oostenrijk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Wel verkeerd type van voertuig dat je vergelijkt. Ik ben dan toch eens even gaan kijken op de site van Alpina naar een D5 Limousine omdat je die feitelijk naast een A6 moet zetten.
                                Toch ook zéér mooie resultaten,
                                350 pk - 700Nm - 5,1sec - 155gr/km Co2 - Euro 6

Nu, het kan uiteraard nog altijd beter () als je met je A6 in zee gaat met ABT en dan kom je aan volgende resultaten,
                                365 pk - 710Nm - 4,8sec - 159gr/km Co2 - Euro 6
                                Kostprijs = € 4290
                                15 pk meer en 3 tiende sec winst abt hun stopwatch is positiever als die van audi

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  15 pk meer en 3 tiende sec winst abt hun stopwatch is positiever als die van audi

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
                                  ????
                                  Verklaar u nader.

Comment

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
                                    Wat ik bedoel is dat als er geen viercilinders bestonden van BMW die een groot deel van de ontwikkeling financieren, de 335 wellicht nog een pak duurder zou zijn.

BMW zou waarschijnlijk gewoonweg niet meer bestaan mochten ze geen viercilinders verkopen.

Comment

Mmm met die redenering ben ik het niet eens.

Het prijsverschil heeft zo goed als niets te maken met de effectieve kosten. Hoe zwaarder de motorisering en hoe meer opties hoe meer winstmarge ze hebben.

BMW produceert zelf een 2L diesel en een 3L diesel.

Die laatste heb je in 30d/35d soms ook 40d genoemd en 50d, leverbaar zowel in de 3,4,5,6,7 x3,x4,x5,x6

Die extra ontwikkelingskosten worden verdeeld over al die modellen he. Nu weet ik niet wat het effectieve verschil is in kostprijs, maar ik vermoed dat het grote verschil in prijs tussen een 316d en 335d voor een groot deel voortkomt uit de gedachte : als jij een 3L wil kopen gaan wij U meer geld uit Uw zakken halen because we can

Hoe duurder de basis-versie een wagen hoe meer winst er op te maken is, kijk alleen al naar de prijzen van de opties. In een 3 serie zijn er opties die in een 7 serie tweemaal zoveel kosten en je krijgt exact hetzelfde. Gewoon omdat je in een ander segment zit.

Kijk bv ook naar de X50 30d en de X5 40d (10.000 euro prijsverschil voor een extra turboke!!?? want exact dezelfde motor)

They do it because they can..

En ik geef int3x0r gelijk dat het belachelijk is dat ze tegenwoordig nog 2000 euro durven vragen voor een stom gps'ke maar daar pakken ze net hun winst mee.. met de opties, daarom waarschijnlijk ook dat opties op de tweedehandsmarkt niet echt doorgerekend kunnen worden.

CC is tegenwoordig standaard maar voor ACC rekenen ze toch al snel 1500 euro.. binnen afzienbare tijd wordt dat ook gewoon standaard en de meerkost van ACC tov CC is ook verwaarloosbaar.
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

Volgens autogids:

volmondig mee eens, er zal misschien wel een effectieve meerkost zijn van 5000 euro, maar die overige 15.000 euro

Het is toch met alles zo, kijk naar Apple, die verdienen hun geld door 100 euro extra te rekening voor een verdubbeling van het geheugen of een verhoging van het geheugen, terwijl de kost misschien 5 euro extra is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Veel verschil in power is het niet.

i8 heeft 231pk + 135pk = 49gr CO2
                                          X5 40e heeft 245pk + 113pk = 77gr CO2

Enkel klinkt dat 3cilindertje veel knapper dan de 4cilinder.
                                          mm benieuwd wat dat dan zou geven in een gewone 3,4,5 want een X5 is echt een log beest.

Dus binnenkort een 3 serie met dezelfde power als een i8?? seems too good to be true

Comment

Working...
                                          X