Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Dat is volgens mij NIET de aandrijflijn van de i8 (= 3 cilinder met 250pk en dan nog een dikke elektromotor)

Waar jij op doelt is de X5 40e zeker? Dat is een 28i motor maar dan met een veel minder krachtige elektromotor als in de i8, niet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Veel verschil in power is het niet.

i8 heeft 231pk + 135pk = 49gr CO2
    X5 40e heeft 245pk + 113pk = 77gr CO2

Enkel klinkt dat 3cilindertje veel knapper dan de 4cilinder.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Suggestie:
      Audi A6 Limousine Bi-turbo 3.0 TDI Competition Quattro Tiptronic
      326 pk - 650Nm - 4,9sec - 164gr/km Co2 - Euro 6
      Wie doet/kan beter?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Suggestie:
        Wie doet/kan beter?
        Vind ik wel goed klinken, wat is daarvan de prijs (excl 500 euro voor een chipkuurtje :p)
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
          Vind ik wel goed klinken, wat is daarvan de prijs (excl 500 euro voor een chipkuurtje :p)
          Moet iets van een € 68900+ geweest zijn. (sorry, ben te lui om het nog op te zoeken).
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Maserati Ghibli 3.0D (158g CO2) alhoewel ik geen opzoeking heb gedaan naar meer specs (0-100 etc...) dus niet zeker dat dit aan de eisen voldoet.

Comment

Bij mijn weten is er op heden maar 1 diesel hybride en dat is de Volvo V60?
              Peugeot 508 RXH en Citroën heeft ook diesel hybride.

Comment

dit verhaal zou je exact op een smartphone forum ook kunnen lezen. vele kiezen een iphone voor het appletje terwijl er zoveel betere en andere goedkopere toestellen zijn
                Compleet off topic, maar ik ben na jaren iPhone (3gs, 4, 4s, 5s) naar een Samsung Galaxy S5 overgestapt (android lollipop). Ik zal u 1 ding zeggen. Het is de grootste RUFT dat ik ooit in m'n handen heb gehad. Wil er na enkele maanden al terug vanaf. Rotzooi.
                Suggestie:
                Wie doet/kan beter?
                Ja, idd mooi alternatief. Beetje aangekleed zal hij er wel niet komen met z'n budget.
                Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                Maserati Ghibli 3.0D (158g CO2) alhoewel ik geen opzoeking heb gedaan naar meer specs (0-100 etc...) dus niet zeker dat dit aan de eisen voldoet.
                Prachtige wagen. Alleen klaagt hij nu al over rammeltjes in z'n 330d.
                Last edited by ; 18/03/2015, 06:46.

Comment

Suggestie:
                  Wie doet/kan beter?
                  Alpina D3 (val in herhaling &#128513
                  350 pk- 700Nm- 4,6sec- 139gr/km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Compleet off topic, maar ik ben na jaren iPhone (3gs, 4, 4s, 5s) naar een Samsung Galaxy S5 overgestapt (android lollipop). Ik zal u 1 ding zeggen. Het is de grootste RUFT dat ik ooit in m'n handen heb gehad. Wil er na enkele maanden al terug vanaf. Rotzooi.
                    Ja, als ge gebrainwashed zijt is't moeilijk te veranderen. Ik moet soms op ne IPad werken, wordt er zot van.

Comment

Of te wel minder kilometers per jaar doen, als dat zou mogelijk zijn en een benzine kopen of te wel een hele dikke diesel, waarschijnlijk een BMW. Alpina is niet zo maar een getunde BMW. Deze heeft naar het schijnt ook een heel aantrekkelijk sound, voor een diesel en rijdt naar het schijnt ook veel beter dan een BMW.

LPG! Als dat nog mogelijk is in nieuwere motoren.

Toch straf, als ik over acceleratie en koppelgevoel en af en toe over 0-100 cijfers spreek, krijg ik verwijten naar mijne kop gesmeten en hier wordt er heel braafkes over gepraat.

Comment

Ik hou ook van zeer krachtige diesels. Ik ben van de generatie dat toen ik begon te rijden de dieseltechniek met grote sprongen vooruit ging. Je kon toen met een Golf TDI zelfs mee met een GTI en sindsdien is het allemaal veel krachtiger en koppelrijker geworden.

Een tijd geleden had ik nog een discussie met iemand over benzine-diesel. Hij beweerde dat een gelijkaardige diesel nooit een benzine kon verslaan. Een 2L diesel met turbo in vergelijking met een 2L benzine met turbo. Daarin had hij natuurlijk wel gelijk maar de aankoopprijs van dergelijke benzinewagen en het verbruik liggen veel hoger dan bij de diesel.

Comment

Wat de aandrijving betreft, er zijn toch hot hatches met 300pk en voorwielaandrijving ?

Een 3 serie kost in basis een 30.000 euro dat is minder dan een Mazda 6! Met andere woorden het argument dat dat meer zou kosten? Enkel de motor verschilt toch ? Zeg je nu dat een Mazda 6 wel 195pk aankan maar geen 300?

Neen, geen 60k voor een Mazda 6 met 300pk.. Maar wel 40k... ( maar ja dat is de prijs van een 175pk Mazda ) dus je zal dan Wel eerder naar de 50 gaan.

Je denkt dus dan niemand dat zou kopen? Misschien heb je wel gelijk. Ik zou het toch sterk overwegen ))

Dat premium verhaal... in wel opzicht is een 3 serie meer premium dan een Mazda 6 buiten de badge??

Volgens mij komt het premium voort uit het feit dat ze sterke motoren leveren.. Dat straalt af op de rest van het gamma! Net zoals een A8 of Mercedes S dat doet.

Zoveel waarheden in deze post!!! al dat premiumgemeuk voral onderstaande klopt wel
                          Volgens mij komt het premium voort uit het feit dat ze sterke motoren leveren.. Dat straalt af op de rest van het gamma! Net zoals een A8 of Mercedes S dat doet

Comment

Al lang dat ik dit niet meer gezegd heb, niet vergeten dat diesel verbrandingsmotoren de sterkste kankerverwekkende stof heden door de wetenschappers gekend, produceert. Benzine is ook niet zuiver op de graat maar toch minder erg.

Comment

Wat hebben zo veel forumleden toch met dat chippen. Ik zou dat dus echt nooi van mijn leven doen, we zijn toch geen 18 jaar meer. Meer vermogen = meer betalen bij de aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                ...
                                Een tijd geleden had ik nog een discussie met iemand over benzine-diesel. Hij beweerde dat een gelijkaardige diesel nooit een benzine kon verslaan. Een 2L diesel met turbo in vergelijking met een 2L benzine met turbo. Daarin had hij natuurlijk wel gelijk maar de aankoopprijs van dergelijke benzinewagen en het verbruik liggen veel hoger dan bij de diesel.
                                Dat het verbruik van een diesel wagen altijd lager zal uitvallen dan een vergelijkbare benzine ben ik mee akkoord maar dat de aankoopprijs van een diesel altijd lager zou zijn heb ik toch grote twijfels over.
                                Voorbeeld dat in dit topic wel niets terzake doet: Ford Mondeo
                                2.0 Ecoboost 149kW A6 €33.950
                                2.0 TDCI 132kW PS €34.700
                                Niet zo'n groot verschil maar benzine is goedkoper en nog wat krachtiger, maar het verbruik... zal de diesel winnen.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                  Alpina D3 (val in herhaling &#128513
                                  350 pk- 700Nm- 4,6sec- 139gr/km
                                  Dat zal inderdaad de beste zijn qua specs

previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Zoveel waarheden in deze post!!! al dat premiumgemeuk voral onderstaande klopt wel
                                    Volgens mij komt het premium voort uit het feit dat ze sterke motoren leveren.. Dat straalt af op de rest van het gamma! Net zoals een A8 of Mercedes S dat doet
                                    Toch iemand die mijn idee deelt

previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

Comment

niet akkoord, je stopt niet zomaar een 300 pk motor in een 6, dan zal mazda nog wat mogen investeren

Comment

Wat hebben merken zoals Mazda, Citroën, Peugeot, etc in hun gamma dat op kan tegen een BMW 6 of 7 reeks, tegen de M's? Tegen een Mercedes S klasse of AMG's? Of hebben die merken ook luxueuze cabrio's zoals de 4 reeks? Kan je daar een M235i cabrio alternatief vinden?

Het "premium" zit bij de luxe die ze kunnen aanbieden, maar daarom niet door iedereen kan (of wil) worden betaald. Een kale 318d zonder enige opties is mijns inziens totaal niet beter dan een Mazda 6 (die basis al heel wat opties aanbiedt). Moesten de "premium" merken zich enkel bezig houden met de échte high-ends dan zouden ze amper nog iets verkopen.

Van een standaard kaal BMW interieur (optieloos) word ik ook écht niet blij hoor. Heb onlangs nog een een Audi A3 van een jaar of 7 oud gezeten en ik vond dat interieur niet waw, integendeel. Terwijl die auto's een stuk duurder zijn dan hun "non-premium" (sorry voor het woord) alternatieven. Ga je echter volledig los in de optielijst, dan verandert het verhaal. Je moet er dan wel de ridicule "premium" prijzen bij nemen.

Porsche biedt toch ook de "instappers" aan? Voor de puristen is de 911 ook de enige echte Porsche. Of zijn ze al tevreden met de Macan met daarin VAG motoren? Of diesels in Porsches? Is een kale Boxster (basismotor) ook hetzelfde als een volledige aangeklede Porsche 911 Turbo?

Voor de haters hier: ik overweeg persoonlijk ernstig een Skoda Octavia RS280 (of latere variant als die er ooit komt) als toekomstige opvolger van mijn auto. Dus neen, ik ben geen verblinde "premium" fanboy, maar beweren dat een dik aangeklede premium niets beter is dan pakweg een Citroën, is compleet bij de haren gegrepen.

Comment

En het is dankzij al die 316d's dat de 335d nog enigszins betaalbaar blijft.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X