Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Ik kan me eigenlijk maar weinig tot geen situaties voorstellen waarbij je op de openbare weg de dag van vandaag een dieselstoof nodig hebt die onder de 5 sec naar de 100 moet… ik denk dat je gewoon beter af bent met een 1.6 passat variant en daarnaast een sportieve benzine koopt om op circuit eens je te gaan uitleven… op het einde van de rit zal dit goedkoper en veiliger zijn denk ik.
    Ik weet perfect wat je bedoelt. Alleen circuit rijden is wel erg erg duur (de ring zal veruit het goedkoopste zijn?)

Zo dieselmotor is noch vlees noch vis. Een goede combinatie tussen cruiser en sportieve auto, maar in geen van beide ideaal. Een goed compromis om het met 1 auto te stellen..

Twee keer verzekering en taks wordt ook vrij duur he

Sent from my iPhone using Tapatalk
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
      Maar welke van die hot hatches laat 600+ Nm los op de voorwielen? Wel wetende dat dat koppel bij diesels vaak al onder de 2.000 toeren er in trapt?
      Audi S3 300pk met 4wd
      BMW 135i 326pk met rwd
      Mercedes A45AMG 360pk met 4wd
      VW Golf R 300pk met 4wd

En dan hebt ge idd nog een aantal hothatches met rond de 260-280pk en die hebben allemaal een sper.

Zoals Brammelo zegt zijn het de NM die het onderscheid maken tov een benzinemotor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
        Alpina D3 allrad 
        Geen dank 
        Alpina D3 bi-turbo . Blijft toch speciaal een Alpina.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Onder de 5 seconden? Dat is enkel de 35xd met launch control.

De audi A6 3.0 BiTDI is een mooi alternatief. Hij ziet er vanbinnen echt prachtig uit. Goed afgewerkt en een echte snelweg cruiser. Enige nadeel, vind ik, is dat de naald van de snelheidsmeter wel snel gaat, maar je niet die agressieve oempf hebt zoals bij de 30d.

De jaguar xfs is idd ook heel knap en wat exclusiever dan de zoveelste bmw of audi. Wel vrij traag (relatief hé boys) voor zoveel power onder de kap

Kuuuh kuuh . 330xd 430xd moet getuned ook onder de 5s gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Kuuuh kuuh . 330xd 430xd moet getuned ook onder de 5s gaan.
            Op droog wegdek een getunede RWD dan ook. Lijkt me sterk. Die tijden van een 35xd zijn met launch control. 4,7s is wel heel erg snel om gewoon te vloeren.

Comment

ik zou een s-klasse 300 hybrid kopen, als komfort en lage vaa belangrijk is

Comment

Ik zou toch ook wel voor een hybrid gaan.
                Tegenwoordig kan een hybride benzine krachtpatser even zuinig zijn als een vergelijkbare dieselstoof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                  Ik zou toch ook wel voor een hybrid gaan.
                  Tegenwoordig kan een hybride benzine krachtpatser even zuinig zijn als een vergelijkbare dieselstoof.
                  De 3 serie active hybrid (340pk) haalt geen 6.5 liter, dacht ik... Eerder 8. Dus zuiniger is die nog steeds niet.

Comment

De wereld is groter dan BMW alleen...

Comment

ik denk eerlijk dat je vereisten wat onrealistisch zijn

Een "lage" catalogusprijs, lage C02, comfortabel en 5 seconden naar 100...dat is iets wat iedereen wel zal willen maar inbinden zal je toch ergens moeten doen
                      en dan lijkt me die sprint naar 100 in 5 seconden totaal niet relevant als daily...maar ik weet dat jij daar anders over denkt

pas op, het bestaat perfect hoor, bvb een BMW I8, maar die prijs lijkt me nu niet echt "laag"
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                        ik denk eerlijk dat je vereisten wat onrealistisch zijn

Een "lage" catalogusprijs, lage C02, comfortabel en 5 seconden naar 100...dat is iets wat iedereen wel zal willen maar inbinden zal je toch ergens moeten doen
                        en dan lijkt me die sprint naar 100 in 5 seconden totaal niet relevant als daily...maar ik weet dat jij daar anders over denkt

pas op, het bestaat perfect hoor, bvb een BMW I8, maar die prijs lijkt me nu niet echt "laag"
                        Dat ze die aandrijflijn van de i8 eens in een normale auto steken!

150k catalogus is er wa over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Dat ze die aandrijflijn van de i8 eens in een normale auto steken!

150k catalogus is er wa over

Ze zijn op komst... nog even geduld... september

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                            Een "lage" catalogusprijs, lage C02, comfortabel en 5 seconden naar 100...

Dus het bestaat niet.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Wat komt er in september?
                              En in september voorstelling of verkrijgbaar vanaf september?
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                De 3 serie active hybrid (340pk) haalt geen 6.5 liter, dacht ik... Eerder 8. Dus zuiniger is die nog steeds niet.
                                Dat doen de diesels van hierboven ook niet beter.
                                +een diesel is duurder.
                                Ik zou een hybride op lpg leggen, op t forum is er ook iemand met een Lexus ct200 op lpg, die rijdt supergoedkoop.
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  kijk naar de citroen C6: prachtige auto met de V6 hdi erin... maar niemand die +55k aan een citroen wou geven.
                                  mijn 607: in die tijd in veel opzichten beter dan de duitse drievuldigheid en toch zijn hun verkoopscijfers marginaal tov die drie. Met V6 diesel kwam die op +45K uit, ver onder de prijzen van de andere 3 met een pak meer uitrusting.

Mensen willen imago of beter lifestyle en status kopen. Dus als ze zoveel geld willen uitgeven aan een auto dan moet dat plaatje kloppen zodat iedereen rondom hen zegt hoe geweldig en gewild hun auto wel niet is. Als dergelijke zaken in het spel zijn is rede ver te zoeken, of beter worden er allerlei zaken bijgesleurd om de aankoop toch maar te kunnen verantwoorden.
                                  dit verhaal zou je exact op een smartphone forum ook kunnen lezen. vele kiezen een iphone voor het appletje terwijl er zoveel betere en andere goedkopere toestellen zijn.

On topic vind ik dit wel een interessant topic want ben zelf ook wel dieselminded. het vroege koppel onderin vind ik heerlijk, heb al met benzines gereden met meer pk dan mijn diesel en dit was toch niet dezelfde duw in de rug, ook al is VAG, sinds de common rail motoren, vrij lineair geworden
                                  Maar denk dat diesel eerder uitstervende is. In de Belgische en buitenlandse grootsteden proberen ze de diesel net overal te weren.

Buiten de typische Duitse merken zoals een 335d gechipt of een 550d kan je mss eens kijken voor een Infiniti, al weet ik niet vanbuiten hoeveel pk en nm die hebben. Of gaan voor een diesel-hybride
                                  Last edited by Liquid Li0n; 17/03/2015, 22:15.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    Jaguar XF komt daar volgend jaar geen nieuwe van?

Volgende maand zou de nieuwe XF al op het Salon van New York staan, om dan vanaf september hier in de showroom te staan.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Volgende maand zou de nieuwe XF al op het Salon van New York staan, om dan vanaf september hier in de showroom te staan.
                                      Ben echt benieuwd. Ik heb de vorige generatie XF ook gehad met de bolle koplampen. De facelift was een grote verbetering, vooral de voorkant. De huidige vind ik echt elegant. Benieuwd wat ze gaan veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Dat is volgens mij NIET de aandrijflijn van de i8 (= 3 cilinder met 250pk en dan nog een dikke elektromotor)

Waar jij op doelt is de X5 40e zeker? Dat is een 28i motor maar dan met een veel minder krachtige elektromotor als in de i8, niet?

Comment

welk merk biedt 300pk in een diesel? en waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Dat doen de diesels van hierboven ook niet beter.
                                          +een diesel is duurder.
                                          Ik zou een hybride op lpg leggen, op t forum is er ook iemand met een Lexus ct200 op lpg, die rijdt supergoedkoop.
                                          Kan je een 35i geschikt maken voor lpg?

Hybride is vooral goed voor wanneer je korte afstanden doet en de batterij veel kan herladen. En ook voor de VAA natuurlijk en de aftrekbaarheid.. Dus eigenlijk is een hybride the way to go..

Bij mijn weten is er op heden maar 1 diesel hybride en dat is de Volvo V60?
                                          Last edited by germinal; 17/03/2015, 22:48.

Comment

Working...
                                          X