Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In de markt voor een VW Caddy, advies aub :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    de 2 liters zijn niet kapot te krijgen. In de partner wel altijd zonder intercooler.

de 1.6 in principe ook niet indien juist onderhouden. Dwz tijdig onderhoud, nakijken dat de injectoren juist zijn aangedraaid. Distributieriem is met de 1.6 langer dan de 2 liter. 1.6 is pas op 240K. Demper voor polie multiriem is ook een punt van onderhoud want die moet na x-aantal km's vervangen worden (begint dan lawaai te maken).
    Nu ben ik aant muggeziften, maar volgens carbase met intercooler...

En dat lawaai dat je beschrijft, zal dan Idd het sleep probleem zijn dat ik eerder aanhaalde bij de 1.6.

Comment

Enkel de 110 pk had een intercooler. Was ook zo bij de 307 en 406. Partner heeft nooit de 110 pk variant gekregen.
      www.peugeotforum.be

Comment

Wow, bedankt voor de ervaringen te delen!
        Die Caddy uit de link is inderdaad een interessante prijs, maar 3 plaatsen te veel en te ver van de deur (ivm onderhoud en garantie).
        Leeg rijden zal bij mij ook wel nooit aan de orde zijn. Er zullen altijd wel werkbakken, een krik, startkabels etc inliggen. En eerlijk gezegd, wat ie in de bochten doet maakt mij ook weinig uit. Als ik een goede baanligging wil hou ik mijn e30 of koop ik mij een modernere BMW. Ik denk nogal vaak zwart-wit en een camionette moet voor mij dan ook gewoon functioneel en betrouwbaar zijn. Nu doe ik alle onderhoud en herstellingen zelf en zit er €€€ in een zeer goede ophanging, maar met een camionette wil ik het onderhoud gewoon overlaten aan de garage en ga ik ook niet de verleiding hebben om dat ding beenhard te maken en te slammen.
        Wat ik eigenlijk vooral nog wil weten, 8500 euro voor een Partner (2010, 77k km, jaar garantie, gekeurd voor verkoop, lichte vracht, 90pk 1.6 HDI, airco, trekhaak, garage 5km van de deur), is die zijn geld waard volgens jullie of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flash Bekijk Berichten
          Wow, bedankt voor de ervaringen te delen!
          Die Caddy uit de link is inderdaad een interessante prijs, maar 3 plaatsen te veel en te ver van de deur (ivm onderhoud en garantie).
          Leeg rijden zal bij mij ook wel nooit aan de orde zijn. Er zullen altijd wel werkbakken, een krik, startkabels etc inliggen. En eerlijk gezegd, wat ie in de bochten doet maakt mij ook weinig uit. Als ik een goede baanligging wil hou ik mijn e30 of koop ik mij een modernere BMW. Ik denk nogal vaak zwart-wit en een camionette moet voor mij dan ook gewoon functioneel en betrouwbaar zijn. Nu doe ik alle onderhoud en herstellingen zelf en zit er €€€ in een zeer goede ophanging, maar met een camionette wil ik het onderhoud gewoon overlaten aan de garage en ga ik ook niet de verleiding hebben om dat ding beenhard te maken en te slammen.
          Wat ik eigenlijk vooral nog wil weten, 8500 euro voor een Partner (2010, 77k km, jaar garantie, gekeurd voor verkoop, lichte vracht, 90pk 1.6 HDI, airco, trekhaak, garage 5km van de deur), is die zijn geld waard volgens jullie of niet?
          Puur financieel gezien vind ik dit voor een (bijna) 5j oude wagen, die nieuw toch niet veel kost, wat aan de hoge kant. Als je deze garage vertrouwt, en je lult er nog 500 af, kun je anderzijds weinig fout hebben gedaan...

Comment

Vind dat ook duur. Ben je zelfstandige? Zo ja, kijk eens wat nieuw kost met saloncondities.

Comment

komt waarschijnlijk van handelaar/garage die zijn waarborggarantie ook betaald wil zien

en den borre heeft netjes nagezien dat de 2 liter van peugeot wel degelijk een intercooler heeft bij de partner. Maw ook al is die 90 pk, zonder problemen tot 110 pk te brengen. Dat geldt trouwens ook voor alle 1.6 varianten van PSA: of je nu 75, 90 of 110 pk neemt, alledrie exact dezelfde motor. Enkel de sturingssoftware die anders is.
              www.peugeotforum.be

Comment

een nieuwe dacia dokker voor 8800 exl btw
                kutterij is dat je airco wil gelijk de duurste versie moet pakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  komt waarschijnlijk van handelaar/garage die zijn waarborggarantie ook betaald wil zien

en den borre heeft netjes nagezien dat de 2 liter van peugeot wel degelijk een intercooler heeft bij de partner. Maw ook al is die 90 pk, zonder problemen tot 110 pk te brengen. Dat geldt trouwens ook voor alle 1.6 varianten van PSA: of je nu 75, 90 of 110 pk neemt, alledrie exact dezelfde motor. Enkel de sturingssoftware die anders is.
                  Ah das wel interessant imv de 1.6, want bij een andere garage in de buurt staat er een 75 peekaatje voor 5.5K dacht ik. Ook LV, maar met ruiten achteraan en een vies baby blauw dacht ik. Zou er beter nog eens naar gaan informeren.
                  Ben trouwens geen zelfstandige, of toch alleszins nog niet. 8500 is echt wel de top van het budget, dus een Dacia Dokker voor 8800 excl zal het ook niet worden vrees ik.

Comment

Ah das wel interessant imv de 1.6, want bij een andere garage in de buurt staat er een 75 peekaatje voor 5.5K dacht ik. Ook LV, maar met ruiten achteraan en een vies baby blauw dacht ik. Zou er beter nog eens naar gaan informeren.
                    Ben trouwens geen zelfstandige, of toch alleszins nog niet. 8500 is echt wel de top van het budget, dus een Dacia Dokker voor 8800 excl zal het ook niet worden vrees ik.
                    zorg dan dat je met beiden testritje kan doen... kan zelfs zijn dat je best tevreden gaat zijn met 75pk ;-)

Comment

In dat geval zou ik zoeken op Kapaza en tweedehands. Kan je wellicht wel ene vinden rechtstreeks van eerste eigenaar die afgeschreven is en die graag particulier verkoopt om de gekende redenen... Op die manier kan je nog eens een zaakje doen.

Comment

Voor 8500 € heb je ook al caddy's of iets anders hoor .
                        Ik ben uiterst tevreden van mijn caddy al is het maar een sdi en ik heb de mijne ocharm 3800€ betaald .
                        Ga is rijden met wat verschillende bestelwagens. Kijk ook maar is naar een opel combo ofzo. Rijd zeker niet slecht en is ook niet duur.
                        2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                        2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                        1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                        (o\_!_/o)

Comment

Weet ik staan en is echt wel proper.

Comment

Working...
                          X