Forummers, ik heb advies nodig!
Ik ben aan het rondkijken om dagelijks met een VW Caddy te beginnen bollen. Misschien eerst en vooral eens vragen, weet er iemand toevallig eentje te koop staan?
Vereisten:
- Lichte vracht
- Caddy Mk3
- TDI
- Km +- 150k of minder
- Gekeurd voor verkoop
Semi-vereiste:
- jaar garantie, dus bij een handelaar of bij voorkeur een garage
- onderhoudshistoriek
- geen schade
- 90pk of meer
Pluspunten:
- Trekhaak
- Niet-opvallend kleurtje
Waarom een camionette? Omdat het praktisch is, maar vooral omdat ik dan niet de neiging ga hebben om me te laten gaan in performance tuning, stijvere ophanging etc. Dat spel moet gewoon rijden en werken. Waarom een Caddy? Persoonlijke voorkeur. Ik heb het niet zo voor de bekende Franse merken. Een Ford zou ik eventueel ook nog durven overwegen.
Aan wat voor prijs mag ik me verwachten?
Wat is het onderhoudsinterval voor de distributieriem?
Bekende zwakke punten?
Alvast bedankt!
Ik ben aan het rondkijken om dagelijks met een VW Caddy te beginnen bollen. Misschien eerst en vooral eens vragen, weet er iemand toevallig eentje te koop staan?
Vereisten:
- Lichte vracht
- Caddy Mk3
- TDI
- Km +- 150k of minder
- Gekeurd voor verkoop
Semi-vereiste:
- jaar garantie, dus bij een handelaar of bij voorkeur een garage
- onderhoudshistoriek
- geen schade
- 90pk of meer
Pluspunten:
- Trekhaak
- Niet-opvallend kleurtje
Waarom een camionette? Omdat het praktisch is, maar vooral omdat ik dan niet de neiging ga hebben om me te laten gaan in performance tuning, stijvere ophanging etc. Dat spel moet gewoon rijden en werken. Waarom een Caddy? Persoonlijke voorkeur. Ik heb het niet zo voor de bekende Franse merken. Een Ford zou ik eventueel ook nog durven overwegen.
Aan wat voor prijs mag ik me verwachten?
Wat is het onderhoudsinterval voor de distributieriem?
Bekende zwakke punten?
Alvast bedankt!
Comment