Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afgekeurd dus geen car pass?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• afgekeurd dus geen car pass?

Ik wil mijn wagen als particulier verkopen, wetende dat er enkele problemen mee zijn die opgelost dienen te worden (radiator lekt, uitlaat mist een ophangingsbeugel en airco is stuk). Dat laten herstellen in een garage heeft economisch geen zin, maar een liefhebber-koper doet dat op een paar uur thuis in zijn garage. Ik hoop dus te verkopen aan zo een liefhebber, en toch iets meer te krijgen dan de overnamepremie bij Skoda (waar ik een nieuwe wagen besteld heb).

Ben dus voor een "keuring voor verkoop" naar het station van Tienen gegaan, waar ze hem -zoals verwacht- afgekeurd hebben op de lekkende radiator en de ontbrekende beugel voor de uitlaat. Nu blijkt dat ze mij dan geen car pass mogen geven, en dat ik de wagen zo niet mag verkopen?

Wat een gez**k is dat nu weer? Met het keuringsverslag (zelfs als het negatief is), weet de koper toch wat hij koopt? Ik had nergens gelezen dat hij goedgekeurd moest zijn, enkel dat hij gekeurd moest worden..

Hoe krijg ik mijn wagen op een legale manier bij die liefhebber?

Al die regelneverij...

je mag hem zeker zonder carpass verkopen

zet gewoon op verkoopcontract dat je hem verkoopt in de staat zoals hij zich bevindt met gebreken en rode keuringskaart erbij

is niemand die je dat gaat verbieden hoor

Comment

de Belgische staat verbiedt mij dat. Ik zou het kunnen proberen, als de koper hem op z-platen kan laten keuren na de herstellingen, maar legaal is het niet:

Maar in geen enkele documentatie vind ik dat het keuringsattest groen moet zijn om een carpass te kunnen krijgen. Vergissen ze zich in Tienen gewoon?

Comment

als de koper akkoord gaat om hem ongekeurd te kopen, is er geen enkel probleem

de staat is nog nooit beginnen te processen tegen ne particuliere verkoper hoor

Comment

Ik vind dit terug, waarop ik uitmaak dat je toch een carpass had moeten krijgen :

"
          Wanneer je een auto tweedehands wil verkopen, moet je deze wagen voorrijden voor een specifieke technische keuring. Op dat ogenblik kan je in het keuringsstation ook een CAR-PASS aanvragen. Het kilometerattest zal dan ter plaatse worden aangemaakt en afgeleverd.
          Het is niet vereist een technische keuring te laten uitvoeren om een CAR-PASS te kunnen verkrijgen. Je kan de CAR-PASS ook gewoon zo aanvragen.
          Let wel, een CAR-PASS mag slechts worden afgeleverd na voorrijden van het voertuig. Het chassisnummer en de stand van de kilometerteller moeten immers worden opgenomen om een CAR-PASS te kunnen aanmaken. Een aanvraag tot het bekomen van een CAR-PASS is immers slechts geldig mits deze gegevens beschikbaar zijn op het ogenblik van de aanvraag. "

Comment

Heb je een car pass gevraagd of ben je gewoon afgedropen en hier je gal komen spuwen? Ik had deze wagen gewoon zonder keuring verkocht. Je loopt slechts een beperkt risico daarmee.

Comment

afgekeurd dus geen car pass?

Dubbel

Comment

ik heb om een car-pass gevraagd, maar de man achter het loket zei dat ik die pas kreeg als hij goedgekeurd was.

Comment

Ik vind dat er iemand zijn boekje te buiten is gegaan , op welk niveau dan ook. De Car-pass dient om de koper te beschermen tegen terugdraaien van kilometerteller, niet voor een of andere vorm van bemoeizucht. De car-pass achterhouden omdat de eigenaar niet kan bewijzen dat hij de eigenaar is, tot daar aan toe, maar als de eigenaar die car-pass wil moet hij die kunnen krijgen zonder enige conditie.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Er is wel één conditie paarse capri, je moet het voertuig voorrijden want het chassisnummer en de stand van de kilometerteller moeten immers worden opgenomen om een CAR-PASS te kunnen aanmaken. Maar dat er een geldige keuring zou moeten zijn is dus niet waar.

Mint Sauce morgen terug naar het keuringsbureau en een afdrukje meenemen van de website van Car-Pass (stukje tekst die je hier ook geschreven hebt) en een Car-Pass vragen (eisen).
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

als je hem verkoopt zonder carpass moet de koper er gewoon mee naar de 2dehandskeuring gaan als de problemen opgelost zijn, en dan krijgt die daar een carpass als em goedgekeurd is dan.

Comment

Sommigen lijken niet te snappen dat het hem niet gaat om wat de koper wilt, want de meeste onder hen interesseert de Car-Pass inderdaad niet, maar als je geen Carr-Pass meegeeft op het moment van verkoop kan de koper later, mocht hij zich bedenken, de koop ongedaan laten maken met alle gevolgen voor de verkoper (terugbetalen en met een voertuig zitten dat opnieuw moet verkocht raken).
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Die van de keuring verdient een stamp onder zijn hol. Een Car Pass kan je ten alle tijden op de keuring gaan afhalen, zelfs zonder dat het voertuig gekeurd wordt. Kost 7euro voor de Car pass zonder keuring.

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties, het is nu wel duidelijk dat ik recht heb op een car pass, in ruil voor 7 euro. Ik ga asap terug tot daar. Ik post de uitkomst hier dan wel. Ondertussen staat de wagen ook in de "te koop" sectie, mocht iemand geinteresseerd zijn

Comment

Working...
                            X