Ik wil mijn wagen als particulier verkopen, wetende dat er enkele problemen mee zijn die opgelost dienen te worden (radiator lekt, uitlaat mist een ophangingsbeugel en airco is stuk). Dat laten herstellen in een garage heeft economisch geen zin, maar een liefhebber-koper doet dat op een paar uur thuis in zijn garage. Ik hoop dus te verkopen aan zo een liefhebber, en toch iets meer te krijgen dan de overnamepremie bij Skoda (waar ik een nieuwe wagen besteld heb).
Ben dus voor een "keuring voor verkoop" naar het station van Tienen gegaan, waar ze hem -zoals verwacht- afgekeurd hebben op de lekkende radiator en de ontbrekende beugel voor de uitlaat. Nu blijkt dat ze mij dan geen car pass mogen geven, en dat ik de wagen zo niet mag verkopen?
Wat een gez**k is dat nu weer? Met het keuringsverslag (zelfs als het negatief is), weet de koper toch wat hij koopt? Ik had nergens gelezen dat hij goedgekeurd moest zijn, enkel dat hij gekeurd moest worden..
Hoe krijg ik mijn wagen op een legale manier bij die liefhebber?
Al die regelneverij...
Ben dus voor een "keuring voor verkoop" naar het station van Tienen gegaan, waar ze hem -zoals verwacht- afgekeurd hebben op de lekkende radiator en de ontbrekende beugel voor de uitlaat. Nu blijkt dat ze mij dan geen car pass mogen geven, en dat ik de wagen zo niet mag verkopen?
Wat een gez**k is dat nu weer? Met het keuringsverslag (zelfs als het negatief is), weet de koper toch wat hij koopt? Ik had nergens gelezen dat hij goedgekeurd moest zijn, enkel dat hij gekeurd moest worden..
Hoe krijg ik mijn wagen op een legale manier bij die liefhebber?
Al die regelneverij...
Comment