Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chassis vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chassis vervangen?

Hoi, ik ben een complete auto-leek. En heb een 2de paardenvrachtwagen gezien die ik graag zou kopen. Motorisch zou het volledig in orde moeten zijn. (Ik laat het wel sowieso eens nakijken). Maar hij heeft geen groen keuringsbewijs en als opmerking: 'staat sub-chassis'. Er is roestvorming voornamelijk aan de kant van de bestuurder. De prijs is meer dan degelijk dus kan gerust wel een herstelling ervan af. Dus mijn vraag is nu. Hoeveel kost het om dit te laten herstellen, of volledig te vervangen? Is het mogelijk om dit te herstellen? mvg

alles is te herstellen, t is alleen de vraag of het wettelijk ook nog mag.
    chassisbalken enzo die weg zijn mogen in belgie normaal niet vervangen worden. in NL halen ze de oude balken er gewoon af en zetten ze er nieuwe in.

veel hangt dus ook vanaf hoeveel roestschade er is en of de keuring deze dan ook op dit heeft afgekeurd. ik las mijn autos altijd op VOOR ik naar de keuring ga. dan kijken ze gewoon of alles stevig is en hup, de deur uit.
    word een auto afgekeurd op roest en laat je dan oplassen, dan moet deze naar een herkeuring en kijken ze alles extra na. 1 laske die niet naar hun goesting is en t wordt afgekeurd

Comment

Heb het inderdaad gelezen dat er veel onduidelijkheid is rond die chassis vervangen. Nu lassen is natuurlijk ook goed. Het is een paardenwagen dus dat zal maar sporadisch gebruikt worden, max 2x per maand, geen al te grote afstanden. Maar het moet natuurlijk wel stevig zijn met een dier van rond de 700 kilo die niet stilstaat erop. Alhoewel dat de roest zich onder de bestuurder bevind. Enig idee hoeveel het ongeveer kost om het te laten oplassen? Want de prijs die ik ervoor wil betalen zal hier wel van afhangen natuurlijk.

Comment

Hoe wil je nu dat iemand dat hier kan inschatten zonder enige extra info.