Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Partner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

2 collega's van mij rijden met een Parner/Berlingo en zij zijn daar toch heel tevreden over. Als je broer en zijn vrouw zo'n wagen willen, dan mogen zij die toch kopen. Het zijn echte gezinswagens en dat model is niet ontworpen als een bestelwagen, maar als een personenwagen. Dat in tegenstelling tot de vorige versies van beide modellen.

Comment

Voor mij is deze vraag zo duidelijk als het antwoord, iedereen heeft nu eenmaal een type voertuig waarin hij zich goed in voelt en bij mij is dit de Berlingo/Partner

Ik heb in totaal 7 wagens waaruit ik kan kiezen en indien men mij morgen al mijn wagens zou ontnemen buiten dat ik er 1 mag laten staan dan is dat de Berlingo. Jawel, ze mogen de Multivan best meenemen zelfs met Climatronic.

Waarom dan de voorkeur voor een Berlingo? Wel omdat het een veelzijdige wagen is wat niet alleen goed rijdt maar ook een goed zitcomfort geeft en zuinig aan de pomp en nie tduur in de onderhoudskosten.

.
      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

@ flappy: neenee, ik heb het ook niet voor een caddy maar die zit in dezelfde groep van dit type wagens hé. Ik vraag me alleen af of je niet "meer" auto kan hebben voor die prijs. Maar ik hoor zowat overal dat mensen erg tevreden zijn van de Partner/berlingo. Tijdje geleden heb ik vaak met dit type wagens gereden en ik moet het persoonlijk niet hebben maar dat is voor iedereen erg verschillend natuurlijk.
        @ svenio: in welke prijsklasse zat de orlando? Wel een merk waar ze vermoedelijk niet zullen achter staan. Citroen Picasso komt er niet aangezien we in de familie wel wat probleem citroens gehad hebben. De laatste is de actuele picasso van mijn schoonbroer. Een geluk dat het een leasing is. Nu moet ik zeggen dat in mijn E39 ook geen 3 kinderstoelen zouden passen hoor. Over welke BMW 3 spreek je?
        @ DS: Waarom de kangoo en niet de berlingo/partner of roomster, caddy of zelfs de dacia?
        @ Svenio: het is de bedoeling dat zijn vrouw met de auto zou rijden (woon werkverkeer, kindjes naar school/creche doen,...). Ik denk niet dat mijn broer er 1 keer mee zal rijden. Mijn ouders hebben in een ver verleden Renault gereden en sindsdien altijd met Mercedessen. Hij volgt een beetje het voorbeeld van de ouders. Hij heeft een Merc E en heeft ook sympathie voor Renault. Voor de rest kent hij eigenlijk maar bitter weinig van auto's maar hij heeft wel vele vooroordelen waardoor een Orlando of een Ford zeker al geen optie zijn.

Stel dat het een bestelwagentje zal worden. Welke is de aantrekkelijkste (prijs, kwaliteit, onderhoudskosten, betrouwbaarheid,...)... Er zijn er tegenwoordig zoveel op de markt. Ik denk dat het ofwel zoiets zal worden ofwel toch de Scenic. Dat is overduidelijk zijn favoriet.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ge zult versteld staan zijn als ge weet hoe graag vrouwen met kinderen met dergelijke 'bestelwagens' rijden.
          Zelf zitten ze hoger en dat geeft een meer veilig gevoel. In- en uitstappen gaat veel makkelijker.
          Het rijdt ook best plezant. Daarenboven enorm veel ruimte, met kinderen absoluut een must.

Maar ook voor de kinderen is dat precies plezanter als ze wat hoger kunnen zitten met beter uitzicht.
          Bovendien veel makkelijker voor de vrouw om de kinderen op de achterzit te plaatsen omdat ze dat niet met gebogen rug moet doen.

Ik vrees dat iedere uitstap later met kinderen altijd met die ' bestelwagen' gaat gebeuren en uw broer willens nillens daar toch mee gaat (moeten) rijden
          Last edited by taiko; 16/10/2013, 22:56.

Comment

Een orlando tikt de ondergrens van de prijs van een scenic aan. De onze was 21000 nieuwprijs, na een jaartje betaalden we twee derde van die prijs, ongeveer. Als het enkel voor vrouw en kinderen is kan hij even goed een kleiner model kiezen.

Wat taiko zegt is juist, terwijl ik niks van die Besteldinges moest hebben, was mijn vrouw er instant verliefd op, al vond ze de berlingo er fijner uitzien dan de kangoo. Die laatste was nogal plastiekerig aangekleed, ondanks het afwerkingsniveau.
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

als er een voorliefde is voor benz/renault

de citan, natuurlijk !

Comment

@BEEMER Waarom Renault. We hebben hier op het werk kangoo en berlingo en ik rij liever met de kangoo (voor mij een betere zithouding). Qua prijs zal kangoo, berlingo en partner op het zelfde niveau liggen. Dacia zal goedkoper zijn maar als je die wat wilt uitrusten (zover dat mogelijk is) en je vgl dan met de Kangoo dan zal he tprijsverschil minimiem zijn (dacia geeft ook bijna geen korting terwijl reanault dat wel doet hoewel ze dezelfde zijn). Roomster, caddy en citan geven imo geen meerwaarde voor het toch serieuze prijsverschil tov de franse merken.

Comment

@ bobo: schitterend

Ik dacht dat de Dacia niet op het onderstel van de kangoo stond? De dacia was zelf practischer qua laadvolume, goedkoper (idd geen kortingen te krijgen) en had meer garantie. In het weekend eens met de Kangoo gaan bollen.

@taiko: ik geloof nooit dat mijn broer zijn merc zal laten staan . Ik moet wel toegeven dat het populaire wagens zijn. Maar goed rijden doen ze toch niet vind ik .
                  @ svenio: hoe zit het trouwens met de waardevastheid van de orlando?

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dat zal wel gene vette zijn, daarmee dat wij de onze aan dat bedrag konden krijgen. Nu, wij hebben hem niet gekocht met het oog op de waarde achteraf, voor mijn part rijden we hier twintig jaar mee, t is toch maar voor die paar duizend km per jaar (en zolang ik voor de website wagens test, wordt die Orlando niet al te veel gebruikt)
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ondertussen is de knoop zo goed als doorgehakt. Het gaat nog tussen deze wagens
                      - Peugeot Partner met benzine motor
                      - Renault Kangoo.

Van de Renault heb ik de offerte gekregen
                      Renault ZEN Energy Tce 115
                      VP
                      Interieur: donker carbon
                      Kw/ Pk 84 (114)
                      NIEUWE kangoo
                      Kleur: metaalzwart GND
                      Zetelbekleding: “celcius”
                      CO2 140
                      Prijs 17150
                      Metaalkleur 450
                      Reservewiel 90
                      Totaal 17690
                      Korting 4434.20
                      Verkoopprijs 13255,80 euro

In de korting zit ook een recyclagepremie van 1250 euro inbegrepen voor hun Peugeot 206HDI met 100.000kms. Mij lijkt het interessanter dat hij deze apart verkoopt.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Amai, da's gene vette voor die 206.

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                          Amai, da's gene vette voor die 206.
                          Dat vond ik ook. Is een zwarte. Een 5 deur model. Wel zonder airco wat de waarde wellicht wel naar beneden haalt.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

En nu laat ik hem weer twijfelen

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Dan koos ik toch rsoluut voor de Renault. Waarom eigenlijk de ZEN en niet de xtreem

Comment

Waarom de toyota niet? Eens even kijken wat die extreem te bieden heeft.

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Allemaal heel persoonlijk natuurlijk.
                                  Zelf zou ik vooral kijken naar voldoende plaats voor 3 kinderen en bagage.
                                  Hoe groter hoe liever want kinderen worden ook groot.
                                  't Is vooral de ruimte en het gebruiksgemak wat deze types van wagens zo interessant maakt.

Toegegeven, hoe groter in volume bij budgetwagens, hoe vierkantiger meestal en minder mooi.
                                  Maar misschien beter dat dan een miskoop wegens te weinig ruimte op termijn...

Comment

Die Toyota Verso S is toch een stuk kleiner of heb ik het zo verkeerd voor.

Als ik moest kiezen koos ik voor de Partner/Berlingo want die heeft fenomenaal veel beenruimte achteraan (toch zeker gezien z'n kostprijs).
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Qua ruimte is hij idd onklopbaar. Ik probeer echter een mix van beiden te vinden . Maar de keuze is reeds gemaakt den ik hoor. Het zal de Kangoo worden. Volgens een forummers die bij Renault werkt, heeft hij een hele scherpe prijs bekomen.

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Heb inmiddels 3000km. met de Kangoo extrem (benzine 1.6 16v) gereden en ben er erg blij mee. Het enige wat ik Renault zou aanraden is om de 1.6 16v een zesbak te monteren om zodoende het toerental op snelwegen wat omlaag te halen want 3800 toeren aan 120km. is toch vrij hoog en is lichtjes storend. Ik haal een gemiddeld verbruik van 7.1 op 98 octaan en 7.5 op 95 octaan benzine.
                                        Last edited by megane_cc; 20/10/2013, 17:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
                                          Heb inmiddels 3000km. met de Kangoo extrem (benzine 1.6 16v) gereden en ben er erg blij mee. Het enige wat ik Renault zou aanraden is om de 1.6 16v een zesbak te monteren om zodoende het toerental op snelwegen wat omlaag te halen want 3800 toeren aan 120km. is toch vrij hoog en is lichtjes storend. Ik haal een gemiddeld verbruik van 7.1 op 98 octaan en 7.5 op 95 octaan benzine.
                                          Is dat vooral snelweg dat je rijdt of eerder korte ritten want dat verbruik valt al bij al nog mee.

Comment

Working...
                                          X