Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Partner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot Partner

Even de vraag hier ook lanceren. Mijn broer is op zoek naar een nieuwe auto nu hij met 3 klein mannen zit. Voor dagelijks vervoer heeft hij een Merc E220cdi break als bedrijfswagen. Zijn echtgenote heeft echter een Peugeot 206 1.4HDI.

Nu zijn ze op zoek naar een auto waar de 3 klein mannen achterin ingeraken. De kids zijn 4 jaar, 3 jaar en 3 maanden oud.

Ze willen er eigenlijk geen geld aan geven en ze kwamen uit bij een Peugeot Partner. Eigenlijk plaats genoeg, veel laadcapaciteit voor een lage prijs. De Partner Tepee zou naargelang de versie max 14500 euro kosten.

Nu vroeg hij me wat ik uit mijn hoed kon toveren als alternatief. Ikzelf vind een partner nog een steeds een bestelwagentje en ik zou dat zelf niet kopen. Ze interesseren zichzelf 0,0 in auto's. Als de auto airco, een radio en genoeg plaats aanbod heeft is het eigenlijk al voldoende.

Hun absolute favoriet is de Renault Scenic maar die zal wel heel erg buiten prijscategorie vallen vrees ik. Een Skoda fabia break wil hij ook maar daar is geen win situatie vrees ik... Een octavia is dan weer een flink pak duurder.

Welke ideetjes hebben jullie die de Peugeot doen verbleken?

- Geen oude wagens
    - hele jonge occassie is ok
    - geen zware motoren ( hoe kleiner hoe beter)
    - geen sportieve wagens
    - geen dure auto's in gebruik
    - enkel maar betrouwbare merken

Misschien zijn er wel koopjes van mensen die een miskoop gedaan hebben...

Laat maar weten
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Dit is misschien wel interessant
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

3 autostoelen naast elkaar op de achterbank. Ik denk dat er niet zoveel mogelijkheden zijn waar dit lukt. In mijn xc70 lukt dit.
      In mijn vader zijn grandscenic gaat dit al wat moeilijker, en dit door de 3 aparte zetels.
      Uitproberen is de boodschap!

Comment

Schoonzus heeft een citroen berlingo (peugeot partner) verleden jaar nieuw gekocht voor 9000 euro, 1600 benzine, airco en nog wat opties.
        Ik denk dat deze t beste prijs kwaliteit zijn.
        Of een Dacia lodgy, logan station ofziets
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

dacia's zijn nog smaller, maar je lkunt een derde zetelrij krijgen, iets wat kinderen super vinden

Comment

3 volwaardige zitplaatsen zijn er zelfs niet in zijn Merc E klasse. Langs de andere kant, de dochter van 4j kan stilaan wel in een kleiner stoeltje zitten. De Berlingo lijkt wel goedkoop?? Zijn die zoveel goedoper dan Partners. Waarom hebben jullie de berlingo gekozen? Zijn jullie er tevreden van? Bepaalde zaken waarvan je spijt hebt of opties die je mist?

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Kangoo vindek ook wel ruim.

Btw Beemer, was jij degene die naar mijne Corsa is komen kijken zondagochtend?

Comment

Ik was al bang dat BEEMER een Partner ging kopen.

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                  Ik was al bang dat BEEMER een Partner ging kopen.
                  Mss voelt hij zich eenzaam bij zijn vrouw

Comment

de partner is een heel goede keuze. Zeker voor een gezin met 3 kinderen: elk kind heeft zijn eigen stoel en niemand zal zich de 'mindere' voelen omdat die moet plaatsnemen op de middelste plek. Bovendien zorgen de schuifdeuren voor een makkelijke instap, zeker als je als ouder de kinderen in een kinderstoeltje moet vastzetten. Ze zijn helemaal niet zo bestelwagenachtig als gij wilt geloven. Met de geluidsisolatie is het goed in orde en de 1.6 hdi motoren maken maar weinig lawaai meer.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Vriendin van me is enorm tervreden van haar skoda roomster, velen vinden die nog minder mooi dan de busjes, maar die auto is letterlijk gemaakt voor kinderen en kent daar zijn gelijke niet in.

Ford B-max? enorm praktische wagen, hebben wij als optie gehouden na het salon

Hyundai i30 wagon?

KIA Soul? Verkoopstopper in de USA

Comment

Mazda 5
                        Honda FR-V
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

de roomster is toch niet één van de breedste vanachter. Goed voor 2 personen, maar met 3 wordt het al wat krapper.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            de roomster is toch niet één van de breedste vanachter. Goed voor 2 personen, maar met 3 wordt het al wat krapper.
                            Betrouwbaarheid is daarbij ook een vraagteken, die staan niet bekend als de beste Skoda.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

@ nickotje: Ik ben idd even komen kijken. Probleem was dat ik niet meer wist welk huis van je vriendin haar ouders was. Er zat iemand aan tafel maar ik twijfelde. Jouw corsa is écht wel een bommetje hé! Volgende keer blijf ik wat langer maar dat stormweer was maar niks...
                              @ Ian: fieuw... nee dankje

Een skoda roomster is idd nog een optie tesamen met een VW caddy dan? Mazda 5 en Honda is niks voor hen denk ik. Ook een pak duurder gok ik? Ford is ook duur en Hyundai en Kia krijg ik aan hen niet verkocht denk ik. Ik ga toch maar eens kijken of ik niks kan vinden!!

Heb net nog eens gebeld en uit de wagens die ik doorstuurde verkiest hij momenteel de Scenic of Seat Exeo. Als er iemand koopjes van deze 2 wagens weet... Het moeten wel auto's zijn met hele lage kmstanden en zo goed als nieuw. Liefst bij officieel dealer te koop.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

lol: een partner is te camionet-achtig maar ge zou dan wel een vw caddy adviseren. De übercamionet...
                                Hadden die geen starre as vanachter?
                                www.peugeotforum.be

Comment

Ja! Heb van't weekend nog een Caddy zien "botsen" op een vluchtheuvel... Starre as sucks

Comment

van die bestelwagenachtige dingen zijn de Partner/Berlingo nog de minst camionette-achtig rijdende. De Kangoo is ook ruim maar daar voelde ik me als in een bestelwagentje.
                                    Wij zaten in dezelfde situatie en ik was blij dat we een directie-Orlando met een pak korting konden kopen, dat is toch een andere klasse.

De kinderen zijn nu 6 ,4 en 2 en zitten op een stoelverhoger, eentje in een groep 2/3 (das dezelfde stoelverhoger maar nog met een rug- en hoofdsteun aan) en eentje in een groep 1. (groep 0 is dan de zogenaamde maxicosi babydrager). Dus het duurt nog wel even voor je wat meer speelruimte krijgt op de achterbank.

Renault Scenics krijg je nu misschien met een pak korting, dat is al de tweede facelift van het model, je kan ook nog eens kijken naar C4 Grand Picasso stockwagens die buitenmoeten, nu de nieuwe net gelanceerd is.

De Octavia en Fabia krijg je amper drie zitjes in. Ik heb het in de Fabia niet getest, maar in de Octavia was het 'goed voor ene keer'. De zitjes zijn zo breed dat je de gordels amper nog vast kan klikken (je moet wringen om de slotjes te vinden). Zelfs in de Superb was het nog wat lastig, dat had ik niet verwacht. Ik ga eens een overkoepelend artikeltje maken van die drie-op-een-rij zit-tests.

Het is ook niet alleen de breedte van de zitbank die er toe doet, ik reed een BMW 3 Touring en daar pasten de zitjes mooi in, de zijkanten van de zitbank waren zodanig gevormd dat de zitjes schuin naar binnen stonden en ik niet meer aan de gordelsloten kon. En de gordels zelf zaten ook zo ver naar binnen dat die breedte teniet gedaan werd. Voor volwassenen is zoiets comfortabel, voor kinderzitjes niet.
                                    Last edited by svenio_g; 16/10/2013, 09:01.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Persoonlijk zou ik gaan voor een Renault Kangoo. Het moet toch dienen als 2de wagen en eigenlijk kan je prijs/kwaliteit niets beter/gemakkelijker hebben met 3 kleine kinderen dan zo een "bestelwagen". En zo slecht rijdt dat niet meer. Zeker als de afstanden maar beperkt zijn.

Comment

maar is het de bedoeling dat ze er met vijf mee rijden, of dat enkel mama of papa en drie kinderen er mee op weg gaan?
                                        (een Dacia Dokker of Lodgy is ook een budgetoplossing)
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                        X