Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levering van nieuwe auto is veel te laat, welke stappen kunnen ondernomen worden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Levering van nieuwe auto is veel te laat, welke stappen kunnen ondernomen worden?

Beste medeforummers,

Op 22/04/2013 is er een bestelbon getekend voor een Citroën Berlingo 1.6i VTI 95 manueel kort Pro.

De levering was voorzien op 06/07/2013 maar tot op vandaag is de auto nog altijd niet toegekomen.

In het contract staat dat de levertermijn maximaal voor 25% mag overschreden worden wat dus het geval is.

Mijn vraag is, kan er extra korting afgedwongen worden gezien die 25% overschreden is of welke andere stappen kunnen ondernomen worden gezien de afspraken van het contract niet nagekomen zijn? Ik denk bvb aan extra korting.

Alvast bedankt voor de hulp.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Is het niet zo dat je het contract kan annuleren in dat geval? Al ben je dan natuurlijk nog verder van huis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
      Is het niet zo dat je het contract kan annuleren in dat geval? Al ben je dan natuurlijk nog verder van huis...
      Das idd een mogelijkheid dacht ik ware het niet dat de auto echt wel nodig is zelfs mits wat langer wachten.

Zoals ik al zei dacht ik aan extra korting vragen, iemand een idee hoeveel (extra) korting dan precies kan gevraagd worden?

Comment

ofwel het order annuleren idd of per dag x aantal euro vragen ter compensatie.

denkik toch.
        BMW X5 45e

Comment

Ik zou hem annuleren ofwel een goede korting vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Ik zou hem annuleren ofwel een goede korting vragen.
            Annuleren is geen optie in zijn geval, dus zit er niets anders op dan een goede korting. 'K zou ook per dag compensatie vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
              Annuleren is geen optie in zijn geval, dus zit er niets anders op dan een goede korting. 'K zou ook per dag compensatie vragen.
              Jep dat lijkt me een goed idee. thx

De auto is niet voor mij voor alle duidelijkheid, is voor een kennis die ik wat wil helpen met dit vervelend geval

Comment

Toen ik bij Renault werkte, gaf men gratis aanloopwagen in zo'n geval...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Toen ik bij Renault werkte, gaf men gratis aanloopwagen in zo'n geval...
                  Dat zou de persoon ook eventueel kunnen vragen, goed idee. Morgen zal hij naar de garage gaan voor een eventuele tegemoetkoming of een aanloopwagen/schadevergoeding.

Comment

of het onderhoud de eerste zoveel kilometers gratis laten doen. dat kan voor beide partijen ook interessant zijn.
                    je garage hou je best te vriend
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                      je garage hou je best te vriend
                      Laat ze zelf een oplossing bieden die voor beiden aanvaardbaar is...

Comment

Vraag is eerder of je de garagist voor zo iets moet laten opdraaien?
                        Het is niet de garage die de wagen maakt. Wat kan hij er dan aan doen dat uw nieuwe wagen een maand te laat is?
                        Als je nu zonder wagen zit, dan zal een vriendelijke garagist je wel één of ander wrak meegeven om ver te kunnen.

Achteraf bij Citroën, datgene doen wat we tegenwoordig graag doen, reklameren.
                        Dat is het enige, maar begin maar eens tegen zo'n groot bedrijf.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Dat zijn nu eenmaal de "risico's" voor een garage. Dan moet de garage maar klagen bij Citroën om hen dan weer te compenseren voor de compensatie die zij hebben moeten geven.
                          Als wij een datum beloven aan de klant voor een levering, en die is niet op tijd, dan gaan de klanten ook tegen ons zagen, en wij geven dan weer de maatschappij die ons van bv GSM's voorziet op hun doos.
                          Klanten, in dit geval de kennis van Speedhunter, mogen zeker en vast gaan klagen tegen de garage.

Comment

Leveringstermijn is leveringstermijn...
                            Ik ga een oprit laten leggen omdat ik bij ijzel door mijn handicap niet meer tot aan mijn auto kan. Ik leg dit vast bij degene die mij op papier kan zetten dat dit voor december in orde is... Indien deze aannemer niet doet wat er dan op papier staat door dat z'n stenen niet tijdig geleverd worden, moet ik toch niet gewoon gaan wachten tot er iets gebeurt?
                            In geval van autobestelling moet garagist inderdaad opdraaien voor de problemen (dus bv reservewagen meegeven) in 1ste instantie en moet hij later maar verhaal gaan halen bij fabrikant. Ze bouwen zelf (fabrikant) een buffer in van 25%, en dat weet je als klant, dus hou je er rekening mee... Met de rest moet je geen rekening houden, vind ik.

Comment

In geval van een beloofde levertermijn (toch bij Renault, sorry da's de ervaring die ik heb door m'n vroegere werk) door het merk (waar de dealer op voortgaat), is er bij overschrijding van de levertermijn een vervangwagen voorzien. Deze wordt gecompenseerd aan de dealer door het merk. Dus gewoon vragen, zal wel tot een akkoord komen.

Comment

Bedankt voor alle reacties

De kennis waarover het gaat kreeg vanmiddag een telefoontje van de garage.

De garage zal kijken wat ze kan doen, ook moet mijn kennis een mail zenden waarin staat dat hij teleurgesteld is en dat hij door de te late levering zijn geplande reis met de auto naar Noorwegen moest annuleren.

De verkoper van het voertuig gaat dan deze info doorsturen naar het hoofdkantoor en zei beslissen dan over de eventuele compensatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                  De verkoper van het voertuig gaat dan deze info doorsturen naar het hoofdkantoor en zei beslissen dan over de eventuele compensatie.
                                  'T zou maar erg zijn moest er geen compensatie komen, denk dat je hier weer goed achter zal moeten zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                    'T zou maar erg zijn moest er geen compensatie komen, denk dat je hier weer goed achter zal moeten zitten.
                                    Ja idd dat zal hij ook doen! Wordt vervolgd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                      De garage zal kijken wat ze kan doen, ook moet mijn kennis een mail zenden waarin staat dat hij teleurgesteld is en dat hij door de te late levering .....
                                      Volgens mij weet die garage maar al te goed dat ze een regeling moeten treffen en toch proberen ze op deze manier er vanaf te komen...........zegt veel over latere herstellingen /reparaties/ kosten die je kan verwachten.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                        Volgens mij weet die garage maar al te goed dat ze een regeling moeten treffen en toch proberen ze op deze manier er vanaf te komen...........zegt veel over latere herstellingen /reparaties/ kosten die je kan verwachten.......
                                        Precies weer een geval waar de klant koning is als de auto gekocht wordt maar daarna als de bestelbon getekend is hij wat aan zijn lot wordt overgelaten. Veel verkopers maken die fout en dat zou niet mogen.

Ook kreeg mijn kennis geen enkel telefoontje of brief dat de wagen later ging zijn, hij moest zelf achter informatie bedelen.

Comment

Working...
                                        X