Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GZ Lotus Elise S2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• GZ Lotus Elise S2

Mijn schoonbroer zoekt dus

- Lotus Elise S2
    - prijs liefst niet hoger dan 20.000 euro (is rekbaar tot +/- 25000 euro)
    - bij voorkeur zonder circuitverleden
    - onderhoudsboek van Lotusgarage
    - 1ste of 2de eigenaar bij voorkeur
    - liefst links gestuurd
    - perfecte staat
    - kilometers maken niet zo veel uit (wel onder 100.000)
    - liefst uit België (DE, NE of UK zijn te overwegen)
    - kleur: liefst geel of rood maar andere kleuren zijn toegelaten
    - ongevalvrij
    - bij voorkeur met sportuitlaat

Hij wil eigenlijk niet meer te lang wachten... Dus hoe sneller de ideale gevonden is hoe liever...
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Alle mogelijke tips waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf zijn ook welkom. Hoe herken je probleembakken of wat is er erg duur... Zijn Elises met hogere kmstanden te mijden of niet?

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zoek er een met een volledige historie en met de Rover motor. Ik heb eerst een S2 met Toyota gehad en nu een MK1 met Rover en ik moet zeggen dat de Rover versie veel vinniger reageert. Logisch:want hij is een pak lichter.
      Als je Uk zou gaan,contacteer dan zeker Will Blackham iets boven Londen. Mijn MK1 komt van daar en die kerel is zeer behulpzaam en heeft propere auto's ter beschikking. Op Pistonheads kan je zijn stock vinden.
      Onze aankoop ging perfect en de wagen is omgebouwd aan schappelijke prijs juist over de grens in nederland. Hou er rekening met dat de lichten moeten veranderen zowel voor als achter bij UK aankoop.

Als je tijd moest hebben zak dan zondag tussen 08.30 en 10.00 u maar eens af naar de markt in Tongeren. Daar vertrekt onze Lotustour Limburg en daar zijn meer dan 70 Lotussen in alle versies te bezichtigen en daar zijn mensen genoeg die met plezier je goede raad kunnen geven. En je kan ze proberen te volgen tijdens de rit maar dat zal niet simpel zijn want het tempo kan soms hoog liggen.

Koop vooral niet de eerste die jullie zien en neem jullie tijd.Onderhuids kan het er soms toch tegenvallen en blijf weg bij Targetcars en dergelijke. Daar staat alleen grote ellende.

Voor de rest, testrijden moet je zeker doen en luister naar de geluiden van de wagen en controleer vooral bij de Rover-versie de koppakking(mayo aan de peilstok) en de ophanging ook zeker checken. Onderkant in de Elise afgedekt en zal je niet veel zien
      ik ben geen twijfelaar
      allez ik denk dat toch

Comment

Dit ziet er al zeer mooi uit en is pas eind deze maand te koop. Vraag Blackham om meer info. Hier moet je gewoon de lichten laten veranderen en een ombouwadresje kan ik je eventueel bezorgen aan een schappelijke prijs en perfect uitgevoerd.Bezoek ook eens het Lotusforum,daar vind je info genoeg
        ik ben geen twijfelaar
        allez ik denk dat toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Alle mogelijke tips waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf zijn ook welkom. Hoe herken je probleembakken of wat is er erg duur... Zijn Elises met hogere kmstanden te mijden of niet?
          Hoge km standen zijn niet persé een probleem, zorg dat je de volledige onderhoudshistorie hebt. Waar je ook moet op letten is chassisschade, makkelijk te herkennen door de ingewijden. Wat wel eens wil voorkomen is roest op de ophanginsdriehoeken, daar kan je ook al uit afleiden of de wagen altijd heeft buitengestaan of niet. Vraag altijd (in geval van Rover motor) of de koppakking al is vervangen, dat is echt de zwakke plek van deze motors...
          Ik zou zeggen, neem iemand mee die wat van Elises afweet als je naar eentje gaat kijken. Good luck!
          2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Hoe leuk zo een Lotus ook stuurt het blijven kwetsbare wagens. Alles is licht en dat merk je ook als je eraan sleutelt. Het breek gewoon af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Hoe leuk zo een Lotus ook stuurt het blijven kwetsbare wagens. Alles is licht en dat merk je ook als je eraan sleutelt. Het breek gewoon af.
              Huh? Wat heb je dan al afgebroken?

Comment

Mijn schoonbroer kent 0,0 van auto's en hij heeft zijn budget bij elkaar en hij wil eigenlijk voor het einde van de grote vakantie eentje hebben. Als het van hem afhangt koopt hij de eerste de beste... Probleem is dat ikzelf ook 0,0 ervaring heb met een Lotus. Ik ken er om eerlijk te zijn ook niks van.

@ dachero: Is enkel de Mk1 met Rover motor gebouwd? Hij vindt qua model de S2 beduidend mooier. Als die dan de toyota motor heeft zal het zo eentje worden. Vinnig reageren maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het is eerder een show auto dan eentje die prestaties moet leveren. Kan je mij het adres eens doorsturen voor een ombouw van rechts naar linksgestuurd? Wat is het verschil qua achterlichten?? Eentje uit de UK kan je zonder problemen in het verkeer krijgen? Zowel in Be, Ne als Du zijn de meeste auto's rechtsgestuurd. Ik neem aan best in UK dan zoeken?? Hoe heb je de auto naar België gekregen? Mijn auto heeft wel een trekhaak maar ik vrees dat de 525d geen Lotus mag trekken op aanhangkar bijkomend heb ik het verkeerde rijbewijs ervoor vrees ik. Geeft dat geen problemen om hem op de boot te krijgen? Kan je me het adres eens bezorgen in Tongeren? Probleem is dat ik om 14u op de creche moet zijn voor een familiedag in Mechelen . We hadden al eentje gevonden bij targetcars. Maar dat is diegene achter ikwilvanmijnautoaf zeker?

aha... S2 is er dus ook met Rover motor. Diegene die je gevonden had, hadden wij ook gevonden. Deze zat in onze top 3 al . Ik denk dat we eens naar daar moeten bollen...

@ stekki: heb je foto's van dergelijke schade zodat ik weet waarop ik moet letten? Probleem is dat ik persoonlijk geen Lotusrijders ken. Ik kan moeilijk aan een forummer vragen om even mee naar een auto te kijken die "wellicht" in het buitenland staat hé.

Deze spreekt ons ook erg hard aan (was eigenlijk onze favoriet)

Ik heb ook gemerkt dat er ZEER veel verschillende uitvoeringen bestaan. Zijn er opties die beter te mijden zijn of andere die een must zijn? Heb je een hardtop nodig of niet? Last van regen dat binnenkomt?

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ken je deze?
                  Buy a sports or performance car from Adrian Blyth based in Hindhead, Surrey / Hampshire

die verkoop oa deze

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ken je deze?
                    Buy a sports or performance car from Adrian Blyth based in Hindhead, Surrey / Hampshire

die verkoop oa deze
                    http://www.adrianblyth.com/index.php...=detail&id=542
                    Knap,

Zou je geloven dat ik dit meer en meer begint te overwegen om een rechtsgestuurde te kopen?

Comment

Blijkbaar best doenbaar om hem te laten ombouwen naar een linksgestuurde

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Blijkbaar best doenbaar om hem te laten ombouwen naar een linksgestuurde
                        Naar het schijnt ja, weet een mooie Exige te koop staan die is omgebouwd.

Comment

Weet je welke kosten ervoor betaald zijn?

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Weet je welke kosten ervoor betaald zijn?
                            Neen, niet echt ...maar ik vermoed dat de naam van de firma die het gedaan heeft op zijn advertentie staat dus deze misschien eens contacteren?

Zal de link eens zoeken, secondje ...

Comment

Als je een adres wil om te laten ombouwen, op een professionele manier, contacteer me. Ga al zeker niet naar RedWater in Luik....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Knap,

Zou je geloven dat ik dit meer en meer begint te overwegen om een rechtsgestuurde te kopen?
                                Toere, moest je terug overwegen om ooit een Lotus te kopen, ik zou gaan zoeken in de UK (net zoals ik heb gedaan). De keuze is er enorm en er zijn daar nog eerlijke handelaars ook!!!

Comment

Mijn schoonbroer kent 0,0 van auto's en hij heeft zijn budget bij elkaar en hij wil eigenlijk voor het einde van de grote vakantie eentje hebben. Als het van hem afhangt koopt hij de eerste de beste... Probleem is dat ikzelf ook 0,0 ervaring heb met een Lotus. Ik ken er om eerlijk te zijn ook niks van.

@ dachero: Is enkel de Mk1 met Rover motor gebouwd? Hij vindt qua model de S2 beduidend mooier. Als die dan de toyota motor heeft zal het zo eentje worden. Vinnig reageren maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het is eerder een show auto dan eentje die prestaties moet leveren. Kan je mij het adres eens doorsturen voor een ombouw van rechts naar linksgestuurd? Wat is het verschil qua achterlichten?? Eentje uit de UK kan je zonder problemen in het verkeer krijgen? Zowel in Be, Ne als Du zijn de meeste auto's rechtsgestuurd. Ik neem aan best in UK dan zoeken?? Hoe heb je de auto naar België gekregen? Mijn auto heeft wel een trekhaak maar ik vrees dat de 525d geen Lotus mag trekken op aanhangkar bijkomend heb ik het verkeerde rijbewijs ervoor vrees ik. Geeft dat geen problemen om hem op de boot te krijgen? Kan je me het adres eens bezorgen in Tongeren? Probleem is dat ik om 14u op de creche moet zijn voor een familiedag in Mechelen . We hadden al eentje gevonden bij targetcars. Maar dat is diegene achter ikwilvanmijnautoaf zeker?

aha... S2 is er dus ook met Rover motor. Diegene die je gevonden had, hadden wij ook gevonden. Deze zat in onze top 3 al . Ik denk dat we eens naar daar moeten bollen...

@ stekki: heb je foto's van dergelijke schade zodat ik weet waarop ik moet letten? Probleem is dat ik persoonlijk geen Lotusrijders ken. Ik kan moeilijk aan een forummer vragen om even mee naar een auto te kijken die "wellicht" in het buitenland staat hé.

Deze spreekt ons ook erg hard aan (was eigenlijk onze favoriet)

Ik heb ook gemerkt dat er ZEER veel verschillende uitvoeringen bestaan. Zijn er opties die beter te mijden zijn of andere die een must zijn? Heb je een hardtop nodig of niet? Last van regen dat binnenkomt?
                                  Beemer, zoals eerder gezegd, NIET NAAR TARGETCARS gaan!!!! Opties zijn niet echt te mijden vind ik persoonlijk. Hardtop is ook geen must imo. Als je zondag naar Tongeren moest komen, spreken we elkaar wel. Stuur anders een pm.

Comment

ombouw is gedaan bij Redwater in Luik... prijzen hier te vinden : http://www.redwaterbelgium.be/en/conversion.html

S2 heeft zowel Rover als Toyota motor... volledige elise/exige model historiek te vinden op http://wiki.seloc.org/a/Elise_model_history
                                    Seloc is trouwens een gigantische bron van informatie over Lotus (incl forum & verkoopsdeel), alsook het lotusforum.be

Targercars zeker mijden. Koop aub zeker niks overhaast! Vraag facturen op van de wagen, bel de dealer op waar hij zijn onderhoud heeft gehad en informeer.

Ikzelf heb nooit water binnengekregen wanneer de softtop erop zat. Maar als de wagen vaak buitenstaat in weer & wind is een hardtop misschien wel aan te raden.

RHD is aantrekkelijk voor de prijs maar toch het zicht niet onderschatten.

Comment

@ stekki: stuur me je adres eens via PM door? Heb ook al gehoord dat een ombouw via Polen voor +/- 2000 euro gedaan kan worden?? Waarom Redwater in Luik niet? Dogzilla was er blijkbaar tevreden over?

@dogzilla: prijzen zijn wel hoger dan we dachten. We gokten op een 3000 à 4000 euro. Targetcars zullen we zeker niet meer bekijken. Thx voor alle waarschuwingen.
                                      Momenteel heeft mijn schoonbroer nog geen carport. Hij is er wel mee bezig... Rechtsgestuurd blijven rijden is zeker geen optie. Zou jij eerder een origineel linksgestuurd exemplaar kiezen dan? Thanks ook voor de link met heel de geschiedenis!!

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                        Toere, moest je terug overwegen om ooit een Lotus te kopen, ik zou gaan zoeken in de UK (net zoals ik heb gedaan). De keuze is er enorm en er zijn daar nog eerlijke handelaars ook!!!
                                        Overweeg ik ja, maar liefst een Exige en geen Elise

Link?

Comment

Working...
                                        X